İçeriğe Yönlendir

Kuga Için Direct Liquimax Sistemi


Cemal Cangöner

Recommended Posts

V.Ceyhun Emir

Ülkemizde LPG bu kadar ilgi görürken neden fabrikadan LPG/CNG'li çıkan araçlar ithal edilmiyor bunu bilen var mı? Öyle olana kadar aşağıdaki sorunlar sebebiyle ben LPG'yi alternatif olarak düşünemeyeceğim sanırım.

-Bagajdaki kocaman tank,

-Kapalı otoparklara girememek,

-Yetkili servislerle yaşanacak problemler,

-Özensiz-bilgisiz LPG servislerinin sıkıntıları,

-Her an sorun yaşayacak mıyım endişesi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Araç zevki ile yakıt tüketimi ayrı şeyler. 80-100 bin liralık araba alan adamın az yakmak istemesi ama dizel almaması da anlaşılır.

Sende haklısın, kafama yatmayan sa 100 liralık arabayı şak diye alan adamın az yakmak istemesinin anlamsız olması, alım gücün var gaz neden takarsın, hem az yakmaz aynı hatta az daha fazla bile yakabilir, fark sadece fiyatta oluyor, neyse olay anlaşıldı....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Honda civic fabrikadan lpg ye uyumu çıkıyor ve daha sıfır km de iken garantisi bozulmadan serviste lpg takılıyor ya da yeni kasa hyundai i10 fabrikadan lpg ile çıkıyor artık.

 

1- bu araçlarda tank var ancak stepne yok artık onun yerine lastik tamir kiti var bu nedenle yer kaplamıyor

2-yeni  yasa çıkıyor. Belirli bir süre sonra tüm kapalı otoparklar havalandırma sistemlerini değiştirerek artık lpg li araçlar otoparka girecek

3- hyundai ve hondaya bakarsak o araçlar servislerinde bakıyor

4- ben 50 bin km boyunca lpgli  focus kullandım çok memnun kaldım hiç sorun vermedi. Eğer motor lpg ile uyumlu ve bakımları zamanında yapılırsa sorun yaşanmadan biniliyor

 

Türkiye'de sonradan LPG kiti monte edilmiş araçlardan bahsetmiyorum, onların da benim gözümde diğerlerinden farkı yok. LPG deposu da benzin deposu ile yan yana olan, doğrudan fabrikada bu şekilde üretilmiş modelleri kastetmiştim. i10 sanırım böyle ama o da türünün tek örneği.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Abi biz para hesabı yapmadan araba almıyoruz, 100.000 TL lik arabayı alan adamın çok çok uçuk bir geliri yoktur muhtemelen o yüzden yakıttan tasarruf edip, yakıta harcayacağı parayla başka şeyler yapabilir.

2014 S350 alıp tüp taktırsaydık dediğini anlardım, ama durum öyle değil.

Hımmm, sende  haklısın diyelim, 2. el s320 alana sözüm yok, o gaz kullansın, ama s320 yi sıfır alan, yada daha iyilerini alıpgaz takanı anlamakta zorlanıyorum, şahsen benim gücüm olsa umrumda bile olmazdı, gaz falan motorun canına okur, hiiiiç uğraşamam, sıfır alım gücüm varsa alır çatır çatır benzin yakarım mesela :) ha çokgelirse bir alt modele geçerim olur biteeer  ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Emiroğlu

Arkadaşlar merhaba.

Bugün aracın Prins Direct Liquimax sistemi tamamlandı. Aracı teslim aldım.

Aracım 2014 Kuga Ecoboost 180 Hp Otomatik, AWD - henüz 2000 km de.

Ford Otosan'ın motor ve elektrik aksamı garantisini iptal edecek olmasına rağmen sistemi taktırdım. :)

Daha sonra resimlerini de yükleyeceğim.

Önceki mesajımda da belirttiğim gibi:

Yakıt tankı yedek lastik yuvasına takıldı (59 litre) 42 litre yakıt doldurdum. Olumsuz tek şey istepne küçük tip olduğu için bağaj halısı 5 cm yukarı kalktı ve istepne bagajın içinde. Çok fazla bagaj hacmine gereksinimim olmadığı için sorun etmedim.

Dolum ağzı benzin dolum kapağının altına monte edildi. Dışarıdan belli olmuyor. (Bugün benzinci kapağı bulamadı - çıldırdı)

Motor bölmesinde görünen hiçbir parça yok.

Açma kapama düğmesini vites konsolunun yanına monte ettirdim. Led lerin renkleri gösterge paneliyle aynı ve çok şık oldu.

Araç benzine göre daha sessiz.

Çekişte ve maksimum hızda en küçük değişiklik yok.

Birkaç bin km kullandıktan sonra dyno da ölçüm yaptıracağım.

Yakıt sarfiyatını denemeye başladım sonuçları kısa süre içinde sizlerle paylaşırım.

Benzin ve lpg geçişleri kesinlikle belli olmuyor. Tekleme - bayılma yok.

Egzost ve motor aksamında kesinlikle lpg kokusu yok.

Hafta içinde resimler ve ek bilgileri sizlerle paylaşırım.

Güle güle kullanın ecoboosta takıldığını bilmiyordum. Tsi gdi için bayağı incelemiştim. Her türlu klasik sıralı sistemden sorunsuz ve daha tasarruflu bir sistem. Hem benzin tuketimi hem lpg tüketimi ile :)
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Sende haklısın, kafama yatmayan sa 100 liralık arabayı şak diye alan adamın az yakmak istemesinin anlamsız olması, alım gücün var gaz neden takarsın, hem az yakmaz aynı hatta az daha fazla bile yakabilir, fark sadece fiyatta oluyor, neyse olay anlaşıldı....

Çok basit, kafanda binmek istediğin bir araç var. Bu aracın iki farklı fiyatı olsun. 120 ve 100 lira. Hangisini alırsın. Sonra da aynı durumu yakıt için düşün. Neden az ödemek varken fazlası. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Honda civic fabrikadan lpg ye uyumu çıkıyor ve daha sıfır km de iken garantisi bozulmadan serviste lpg takılıyor

Honda global kabul etmiyor lpg takılan aracın hasarını. Motoruda lpg uyumlu üretilmiyor. Takan yetkili servisin kendi insiyatifinde durum.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hondanın derdi sübaplarlardan ziyade segmanları. Lpg takıp her 20.000k'da sübap arayı iş değil.


Sadece yeni tip manifold var. Honda motor global'da bu yok.

Yorum bağlantısı
Volkan Doğrular

Ülkemizde LPG bu kadar ilgi görürken neden fabrikadan LPG/CNG'li çıkan araçlar ithal edilmiyor bunu bilen var mı? Öyle olana kadar aşağıdaki sorunlar sebebiyle ben LPG'yi alternatif olarak düşünemeyeceğim sanırım.

-Bagajdaki kocaman tank,

-Kapalı otoparklara girememek,

-Yetkili servislerle yaşanacak problemler,

-Özensiz-bilgisiz LPG servislerinin sıkıntıları,

-Her an sorun yaşayacak mıyım endişesi.

 

 -Bagajdaki kocaman tank,

Stepne iptal edilip yerine simit tank ve lastik tamir seti ile problem çözülmüş oluyor.

 

-Kapalı otoparklara girememek,

Kapalı otoparklara girememek ülkemizdeki havalandırma standartından kaynaklanıyor.Yurt dışında kapalı otoparklara lpgli araçlar girebildiği gibi lpg li araç kullanımınında teşviki, bazı araçlarda vergi indirimleri mevcut.

 

-Yetkili servislerle yaşanacak problemler,

Garantili araçlarda ister istemez fabrikasyon olmayan değişiklikler yüzünden sorun yaşamanız muhtemel. LPG konusunda ülke politikası burada daha önemli konuma düşüyor. Yurt dışındaki gibi ( bazı ülkeler) Lpg için teşvik alt yapısı sağlanırsa hem lpg li araç ithalatı artar hemde lpg li araçlar için uygun otoparklar ( ve mevcut otoparkların havalandırma değişikliği) yapılır.

 

-Özensiz-bilgisiz LPG servislerinin sıkıntıları,

Lpg servisi özensiz bilgisiz olabilir peki lpgsiz aracında servis ile sorun yaşayanlar da var.Yani bu durum pek lpg ile alakalı değil.

 

-Her an sorun yaşayacak mıyım endişesi.

Lpg kaynaklı olmayan sorunlarda yaşayabilirsiniz. Lpg sadece farklı bir donanımı araca eklediğinizden dolayı 8-10 farklı sisteme ek +1 sorun kaynağı daha demektir. Bakımlarınızı aksatmazsanız bu oranın diğer kaynaklara nazaran çok fazla etkisi olmayaktır.

Yorum bağlantısı

-Bagajdaki kocaman tank,

Stepne iptal edilip yerine simit tank ve lastik tamir seti ile problem çözülmüş oluyor.

-Kapalı otoparklara girememek,

Kapalı otoparklara girememek ülkemizdeki havalandırma standartından kaynaklanıyor.Yurt dışında kapalı otoparklara lpgli araçlar girebildiği gibi lpg li araç kullanımınında teşviki, bazı araçlarda vergi indirimleri mevcut.

-Yetkili servislerle yaşanacak problemler,

Garantili araçlarda ister istemez fabrikasyon olmayan değişiklikler yüzünden sorun yaşamanız muhtemel. LPG konusunda ülke politikası burada daha önemli konuma düşüyor. Yurt dışındaki gibi ( bazı ülkeler) Lpg için teşvik alt yapısı sağlanırsa hem lpg li araç ithalatı artar hemde lpg li araçlar için uygun otoparklar ( ve mevcut otoparkların havalandırma değişikliği) yapılır.

-Özensiz-bilgisiz LPG servislerinin sıkıntıları,

Lpg servisi özensiz bilgisiz olabilir peki lpgsiz aracında servis ile sorun yaşayanlar da var.Yani bu durum pek lpg ile alakalı değil.

-Her an sorun yaşayacak mıyım endişesi.

Lpg kaynaklı olmayan sorunlarda yaşayabilirsiniz. Lpg sadece farklı bir donanımı araca eklediğinizden dolayı 8-10 farklı sisteme ek +1 sorun kaynağı daha demektir. Bakımlarınızı aksatmazsanız bu oranın diğer kaynaklara nazaran çok fazla etkisi olmayaktır.

Lpg kitleri imalati ve montaji buyuk bir sektor olusturuyor. Muhtemelen yurtdisinda bu tip bir islemi guvenip sanayide kimse yaptirmaz. Bizde durum farkli ama. Bu sektoru oldurmemek icin ithalati lpg donusum firmalarinin kulislerince istenmiyordur. Avrupada ise lpg'li arac talebi cok fazla olmadigi icin araclar daha pahali satiliyorsa, buradaki ek vergilerle dizele yakin hatta dah yuksek fiyat cikabilir bu da otomobil firmalari kulislerince istenmiyordur.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

 -Bagajdaki kocaman tank,

Stepne iptal edilip yerine simit tank ve lastik tamir seti ile problem çözülmüş oluyor.

 

-Kapalı otoparklara girememek,

Kapalı otoparklara girememek ülkemizdeki havalandırma standartından kaynaklanıyor.Yurt dışında kapalı otoparklara lpgli araçlar girebildiği gibi lpg li araç kullanımınında teşviki, bazı araçlarda vergi indirimleri mevcut.

 

-Yetkili servislerle yaşanacak problemler,

Garantili araçlarda ister istemez fabrikasyon olmayan değişiklikler yüzünden sorun yaşamanız muhtemel. LPG konusunda ülke politikası burada daha önemli konuma düşüyor. Yurt dışındaki gibi ( bazı ülkeler) Lpg için teşvik alt yapısı sağlanırsa hem lpg li araç ithalatı artar hemde lpg li araçlar için uygun otoparklar ( ve mevcut otoparkların havalandırma değişikliği) yapılır.

 

-Özensiz-bilgisiz LPG servislerinin sıkıntıları,

Lpg servisi özensiz bilgisiz olabilir peki lpgsiz aracında servis ile sorun yaşayanlar da var.Yani bu durum pek lpg ile alakalı değil.

 

-Her an sorun yaşayacak mıyım endişesi.

Lpg kaynaklı olmayan sorunlarda yaşayabilirsiniz. Lpg sadece farklı bir donanımı araca eklediğinizden dolayı 8-10 farklı sisteme ek +1 sorun kaynağı daha demektir. Bakımlarınızı aksatmazsanız bu oranın diğer kaynaklara nazaran çok fazla etkisi olmayaktır.

 

Açıklamalarınız çok güzel ve hepsini ben de biliyorum ama maalesef hiç biri şu an için yaşanan sorunlara çözüm değil. Sadece simit depo ile bagaj hacmini kurtarabiliyoruz ama tank gene bagajda, değişin bir şey yok. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

lpg seçenekleri oluyor fakat onlarda subaplar falan daha dayanıklı özel oluyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Çok basit, kafanda binmek istediğin bir araç var. Bu aracın iki farklı fiyatı olsun. 120 ve 100 lira. Hangisini alırsın. Sonra da aynı durumu yakıt için düşün. Neden az ödemek varken fazlası. 

100-120 ise fark çokta değildir, 100 kaat çıktıysa 20 dert olmaz, hangisi güçlüyse ve donanıma da bakarak onu alırım, orjinal halde kullanırım :)

Yakıtta da durum değişmez, orjinalden şaşmam, 120 lik dizel 100 lük benzinli olsun, dizeli alırım, alamadım diyelim, benzinliyi alır aynen kullanırım, yakıt dert olmaz her ikisindede, 100 lira verdimse bu arabaya, birikimimde sıfırlandıysa zaten 100 liralık arabayı almam, sıkıntıda olmaz anlayacağın, orcinale forever  :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

100-120 ise fark çokta değildir, 100 kaat çıktıysa 20 dert olmaz, hangisi güçlüyse ve donanıma da bakarak onu alırım, orjinal halde kullanırım :)

Yakıtta da durum değişmez, orjinalden şaşmam, 120 lik dizel 100 lük benzinli olsun, dizeli alırım, alamadım diyelim, benzinliyi alır aynen kullanırım, yakıt dert olmaz her ikisindede, 100 lira verdimse bu arabaya, birikimimde sıfırlandıysa zaten 100 liralık arabayı almam, sıkıntıda olmaz anlayacağın, orcinale forever  :D

Yazdıklarının hepsi tercih, yani senin için doğru.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Yazdıklarının hepsi tercih, yani senin için doğru.

Elbette :) ben sonradan yakıt sistemi değiştirilmiş, uzun vadede zarar veren ve güç kaybı olan sistemi arabama taktırmam, tabiki tercih meselesi, doğru.

S320 olmuyorsa e200 olur, yine orjinal olur, benim için doğru bu.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

100-120 nereden çıktı abi, 2.0 motor ötv'sinden dolayı aralarda uçurum olur hep..

 

Selective için 94 e 145 lira fiyatlar var, 50 bin lira diyebiliriz :) Aynı durum Bmw 3.16 ve 3.20 içinde geçerli, 35 bin lira gibi fark vardı 2 sene önce..

Öyle saçma farklar hariç canım, kuga denen toplama arabanın benzinlisi 94 kaat dizeli 138 kaat,bu durumda limit aşılıyor gibi...

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Arkadaşlar Merhaba.

 

Araç şu an 5.500 km ye geldi. Durumunda hiç bir değişiklik yok. Performanslı kullanımda 35 TL/100 km - ekonomik kullanımda 30TL/100 km yakıt sarfiyatı var.

Defalarca benzin ve LPG arası geçiş yaptırdım. En küçük bir fark yok.

 

Araç tercihim konusunda bazı bilgileri paylaşacak olursam:

Ford Kuga Ecoboost 1.6 180 hp - Otomatik - Akıllı dört çeker.

Araç fiyatı 81.630 + 6000 LPG sistemi = 87.630 TL  Yıllık vergisi 859 TL

Yakıt sarfiyatı 35 TL/100 km.

 

Aynı aracı dizel olarak alacak olursam:

Araç fiyatı 137.830 TL Yıllık vergisi 2.385 TL

Yakıt sarfiyatı 40 TL/100 km.

 

Benzinli araç son derece sessiz - titreşimsiz. Bakım maliyetleri daha düşük. Performansı daha yüksek.

Bu aracı yük çekmek veya dağlara çıkmak için kullanmayı düşünmediğim için 240 Nm tork değeri de oldukça iyi.

 

Elbette herkesin fikrine saygım var.

Ancak yıllarca ben de ekonomik olsun diye bize dayatılan dizel motoru kullandım. O dönem için seçenek yoktu.

Pek çoğumuzun yakın çevresinde  gördüğü LPG uygulamalarını ben de gördüm. Aracıma asla taktırmayacağım sistemler onlar. Montaj yapanın el becerisi ve göz kararıyla uygulanan ve motorun çalışma prensibine uymayan sistemlerdi onlar.

Ford Kuga yı satın aldığımda LPG ile kullanmak gibi bir düşünce kafamda yoktu. Dizel motor benim kullanım süremde asla kendini amorti edemeyeceği için hiç düşünmedim bile.

Ancak aracı aldıktan sonra Liquimax sistemini araştırdım ve uygulama prensibi mantıklı geldiği için montajı yaptırdım.

Bu sistem araca zarar vermez diye bir iddiam zaten yok. Neticede denenmemiş - yeni bir sistem.

Hemen hemen tüm LPG uygulamalarında karşılaşılan performans düşüklüğü - ayar tutmaması - arıza lambası yakması gibi problemlerle hiç karşılaşmadan 3000 km üzerinde kullandım.

Denemeler de devam ediyor. :)

Ancak şu gerçeği de göz ardı etmemek gerekir.

88.000 TL ya Otomatik - akıllı dört çeker - 1.6 motor hacminde - sessiz - konforlu ve 35 TL/100 km sarfiyatlı başka bir araç yok.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Cemal Bey fikirlerinize ve kararınıza katılıyorum, 2.0 tdci titanium mondeo kullanıcısıyım ve 2.0 selective ecoboost mondeo alıp sizin kitten taktırmak gibi bir niyetim var. Böyle araçlara bu güçlere karşılık bu yakıt maliyeti ile binmek son derece mantıklı.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Arkadaşlar Merhaba.

 

Araç şu an 5.500 km ye geldi. Durumunda hiç bir değişiklik yok. Performanslı kullanımda 35 TL/100 km - ekonomik kullanımda 30TL/100 km yakıt sarfiyatı var.

Defalarca benzin ve LPG arası geçiş yaptırdım. En küçük bir fark yok.

 

Araç tercihim konusunda bazı bilgileri paylaşacak olursam:

Ford Kuga Ecoboost 1.6 180 hp - Otomatik - Akıllı dört çeker.

Araç fiyatı 81.630 + 6000 LPG sistemi = 87.630 TL  Yıllık vergisi 859 TL

Yakıt sarfiyatı 35 TL/100 km.

 

Aynı aracı dizel olarak alacak olursam:

Araç fiyatı 137.830 TL Yıllık vergisi 2.385 TL

Yakıt sarfiyatı 40 TL/100 km.

 

Benzinli araç son derece sessiz - titreşimsiz. Bakım maliyetleri daha düşük. Performansı daha yüksek.

Bu aracı yük çekmek veya dağlara çıkmak için kullanmayı düşünmediğim için 240 Nm tork değeri de oldukça iyi.

 

Elbette herkesin fikrine saygım var.

Ancak yıllarca ben de ekonomik olsun diye bize dayatılan dizel motoru kullandım. O dönem için seçenek yoktu.

Pek çoğumuzun yakın çevresinde  gördüğü LPG uygulamalarını ben de gördüm. Aracıma asla taktırmayacağım sistemler onlar. Montaj yapanın el becerisi ve göz kararıyla uygulanan ve motorun çalışma prensibine uymayan sistemlerdi onlar.

Ford Kuga yı satın aldığımda LPG ile kullanmak gibi bir düşünce kafamda yoktu. Dizel motor benim kullanım süremde asla kendini amorti edemeyeceği için hiç düşünmedim bile.

Ancak aracı aldıktan sonra Liquimax sistemini araştırdım ve uygulama prensibi mantıklı geldiği için montajı yaptırdım.

Bu sistem araca zarar vermez diye bir iddiam zaten yok. Neticede denenmemiş - yeni bir sistem.

Hemen hemen tüm LPG uygulamalarında karşılaşılan performans düşüklüğü - ayar tutmaması - arıza lambası yakması gibi problemlerle hiç karşılaşmadan 3000 km üzerinde kullandım.

Denemeler de devam ediyor. :)

Ancak şu gerçeği de göz ardı etmemek gerekir.

88.000 TL ya Otomatik - akıllı dört çeker - 1.6 motor hacminde - sessiz - konforlu ve 35 TL/100 km sarfiyatlı başka bir araç yok.

 

Yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum. Bencede doğrusunu yapmışınız. Tek soru işareti motor içi ekipmanları lpg ile kaç bin.km yapabilecektir. Bu risk sesli, yüksek vergili, 40 beygir daha zayıf 137,000 tl'lik 2,0 dizel almamaya değer bence...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Dizel sesinden bahsetmişken parantez açmak isterim, benim araçtan motor sesi ile ilgili bir şikayetim yok, mk4 mondeo tdci gerçekten sessiz bir araç.Özellikle yüksek hizlarda benzinliden daha sessiz. Fakat benzinli rölantide daha sessiz, ancak bu da kaydadeğer bir fark değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Büyük

Iyi günler bende kuga ailesine yeni katıldım. Bu uygulanan sistem söylendiği gibi sadece LPG mi kullanıyor.

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Hiç benzin tüketmeden LPG ile kullanılıyor. İlk çalıştırma dahil LPG ile.

Yorum bağlantısı
Kemal Büyük

Teşekkürler Ankarada bu sistemi takan tavsiye edeceğiniz bir servis varmı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...