İçeriğe Yönlendir

Kuga Için Direct Liquimax Sistemi


Cemal Cangöner

Recommended Posts

Turgay Yaralı
On 27.02.2018 at 01:41, Gokhan Arslan yazdı:

Geçen hafta içi Otokoç tan aradılar ve aracınızın soğutma sisteminde bir revizyona gidilmesi gerekiyor aracı en kısa sürede getirin dediler.Hatta 1 hafta sonra müsait im deyince olmaz mutlaka gelin diye ısrar ettiler. Ford avrupa, soğutma sistemi su kaçağı, hararet ve bazı motor yangını şikayetleri artınca bülten yayınlamış ve geri çağırmalar başlamış.Benim gibi 2013 modellerde 4 lü değişim dedikleri kapsamlı değişim oluyor. Su deposu, hortumları, termostat ve araç bilgisayarı programlama yapılıyor bilgisayara su seviyesi sensörü tanıtılıyor.Artık suda herhangi bir eksilme olursa araç uyarı verecek ve gücü kesecekmiş.Araç serviste 1 tam gün kalacak dediler ama 1.5 gün kaldı.Programlama kısmının zor ve zaman alıcı olduğu söylendi.Bu dediğim revizyon 1.6 modeller için geçerli sanırım 1.5 lerde böyle bir güncelleme yok.Değişim ücretsiz yapılıyor.İstenirse ikame araç sağlıyorlar.Aracı aldıktan sonra araçta bir değişim hissettim.Sanki daha seri oldu vites geçişlerinde mi desem gaz yemesinde mi desem anlam veremediğim bir ataklık oldu. 

Buradan herkese duyurulur özellikle aracınız 2013 model ise servislere sorun şase numarasından baksınlar.

Aynı istek bana yapıldı değerli arkadaşlar bu işlem bizim yapmış olduğumuz LPG sistemini etkiler mi veya montaj yapılmış olan LPG sistemine bir etkisi olur mu bilgisi olan var mı.Ayrıca Prins bakımı kaç kilometre sonra yapılmalı bu sorular için yardım rica etmekteyim teşekkürler.

 

Yorum bağlantısı
Turgay Yaralı
On 27.07.2017 at 18:31, Bekir Taşdemir yazdı:

Arkadaşlar merhaba;

Aracım 80.000km de ve motor arıza lambası yanıyor. Cihaza takıldığında arıza kaydı "Çok Fakir Karışım" diyor ve "Sürekli" olarak açıklama gösteriyor. Serviste aynı arıza açıklaması yapıyor ve LPG den diyor. Ama sonuç ve çözüm önermiyor. BoschCar servise gittiğimde bu durumun oksijen sensörlerinden kaynaklanabileceğini ve bu yüzden arıza kaydının araç hafızasından silinemediğini söyledi. Açıklama olarak da; yanma odasındaki sıcaklığın benzindekine göre yaklaşık 1,5-2 kat fazla olduğu için zamanla bu şekilde arızalar verebildiği yönünde. Bu şekilde bir durum yaşayan var mı acaba?

Ayrıca bu yukarıda yazan konu bizim motor sıcaklığı ile ilgili değil mi soğutma su eksilmesi çok anlamam ama sanki bu durum tespiti var.

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Aynı istek bana yapıldı değerli arkadaşlar bu işlem bizim yapmış olduğumuz LPG sistemini etkiler mi veya montaj yapılmış olan LPG sistemine bir etkisi olur mu bilgisi olan var mı.Ayrıca Prins bakımı kaç kilometre sonra yapılmalı bu sorular için yardım rica etmekteyim teşekkürler.
 

Lpg li olarak gidin. Kabul etmezlerse söktürün ve yaptırın güncellemeyi. Önemliye benziyor.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
13 saat önce, Turgay Yaralı yazdı:

Ayrıca bu yukarıda yazan konu bizim motor sıcaklığı ile ilgili değil mi soğutma su eksilmesi çok anlamam ama sanki bu durum tespiti var.

 

 

Bu mesele LPG li araçların standart sorunudur. Doğrudur. Oksijen sensörü bozulur yüksek sıcaklık nedeniyle.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Turhan Onat

Şu andaki recall işlemi 2013 1,6 eb araçları kapsıyor. Akabinde 2014 ve belki 2015 modellerin bile çağrılma durumu söz konusu. Motor soğutma sisteminde  yaşanan bir uygunsuzluk nedeniye  toplamda 4 parçada iyileştirme ön görülüyor. Motor soğutma suyunun bitmesi durumunda erken bilgi sahibi olmak için sensör montajı bunlardan biri. Tabi Lpg sisteminin bu tür olumsuzlukları olabilir ama gelişen bu durum farklı. İlk fırsatta servise gidilmesini öneririm 1,5 gün süren bir işlem. İkame araç da alabilirsiniz.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Turgay Yaralı

araçta motor su deposu değişmiş bariz belli oluyor ve hortumlar değişmis yukseltilmiş estetik durmuyor  ancak aracın yakıt tüketim değeri bıraktığımda 10.5 seviyede idi aldığımda 10.9 olmuş ve 40 km yapmışlar aracı zorlayıp deneme yapmışlar . Önemli bilgi yağ sızması olan araçlar biraz fazla kalıyor serviste.

 

 

Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)

Tüm formdaşlara iyi geceler. 2013 1.6 benzini Kuga'nın ısınma ve soğutma sisteminde revizyona gidilmesi için çağrıldım. Arac 71.500 km'de.  Bunun yaklaşık 38.000 km'si LPG ile geçti. Bu güne kadar LPG/Benzin de kullanımlarda herhangi bir sorun yaşamadım.  Bakalım sonuç ne olacak. Bu arada aracın 75.000 Bakımı da geldi. Bujiler dahil 1000 tl yi geçecek gibi. Aracın trafiğe çıkışı  Kasım 2013, 4 yılını doldurdu. Servis Triger değişimini de öneriyor. Triger 5 yıl / 135000 de değişiyormuş. Henüz 5 yıl bitmedi. Km de dolmadı.Pek anlamadım yarın ayrıntılı sormayı düşünüyorum. Sizlerin tavsiyesi ne olur.

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özcan Cepheci

Nasıl olsa motor kısmını dağıtacaklar gibi duruyor biraz pazarlık edip triger işçiliğini düşürtüp yaptırabilirsiniz.İyi bir indirim olmazsa ben 1yıl daha beklerim doğru dürüst yol yapmıyor nasıl olsa araba.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İbrahim bey hangi ildesiniz ?
İstanbuldaysanız değişin.

Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)
3 saat önce, Özcan Cepheci yazdı:

Nasıl olsa motor kısmını dağıtacaklar gibi duruyor biraz pazarlık edip triger işçiliğini düşürtüp yaptırabilirsiniz.İyi bir indirim olmazsa ben 1yıl daha beklerim doğru dürüst yol yapmıyor nasıl olsa araba.

 

Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

İbrahim bey hangi ildesiniz ?
İstanbuldaysanız değişin.

Özcan bey, Mehmet bey tesekkür ederim. Ankara'da ikamet ediyorum. Araci çok zorlamadan kullandığımı  düşünüyorum. Yukarıda belirttigim motor sogutma&ısıtma sistemi revizyonu ve 75000 bakımı için aracı servise bıraktım. Bakım maliyeti bujiler ve arka helezon takozlarının düzeltilmesi /yenilenmesi dâhil yaklasik 1200 tl civarında tutar denildi. Bunun üzerine triger değişiminin 1700 tl gibi bir rakam ifade edildi ki bu bana fazla gibi görünüyor. Bunun için bir sonraki bakıma (90000 km) ertelemeyi düşünüyodum. Başka servislerden de araştırma yapacağım.  Bu düşüncemde Formda daha önce trigerle ilgili olarak yapılan paylaşımlar da etkili oldu. Doğrusu Avrupada bu araçların triger değişimi için  10 yıl/240000 km olarak tavsiye edilirken Ülkemizde 4 yıl/135000 olarak belirlenmesini teknik olarak anlamakta güçlük çekiyorum.  Bunu bize yapılan haksızlık olarak görüyorum. 

İyi geceler dilerim.

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özcan Cepheci

Kar amaçlı yapılmasının yanında benim düşüncem eşeği sağlam kazığa bağlamak istiyorlar.Ankara'yı bilmem ama istanbul gibi bir şehirde olsanız ve günde 2-3 saat trafikte çalışan motorla kalıp 20-30 km yol yapsanız 5 yılda 10 yıl uzun yol gitmiş belki 100K km yol almış araç kadar motor çalışmış olurdu.Ama 1700 baya abartı olmuş sanırsam.

Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)
On 20.03.2018 at 23:14, İbrahim Bark yazdı:

 

Özcan bey, Mehmet bey tesekkür ederim. Ankara'da ikamet ediyorum. Araci çok zorlamadan kullandığımı  düşünüyorum. Yukarıda belirttigim motor sogutma&ısıtma sistemi revizyonu ve 75000 bakımı için aracı servise bıraktım. Bakım maliyeti bujiler ve arka helezon takozlarının düzeltilmesi /yenilenmesi dâhil yaklasik 1200 tl civarında tutar denildi. Bunun üzerine triger değişiminin 1700 tl gibi bir rakam ifade edildi ki bu bana fazla gibi görünüyor. Bunun için bir sonraki bakıma (90000 km) ertelemeyi düşünüyodum. Başka servislerden de araştırma yapacağım.  Bu düşüncemde Formda daha önce trigerle ilgili olarak yapılan paylaşımlar da etkili oldu. Doğrusu Avrupada bu araçların triger değişimi için  10 yıl/240000 km olarak tavsiye edilirken Ülkemizde 4 yıl/135000 olarak belirlenmesini teknik olarak anlamakta güçlük çekiyorum.  Bunu bize yapılan haksızlık olarak görüyorum. 

İyi geceler dilerim.

Yukarıda belirttiğim tüm işlemler Ankara Turoto'da (Yetkili Servis) 1.5 günde tamamlandı. 75.000 bakımında tüm Yürüyen aksamın fiziksel kontrolü, Arka helezon yay takozlarının değişimi, Bujilerin değişimi, Motor yağı, Fren hidroliği değişimi,  Hava, yağ ve polen filitrelerinin değişimi yapıldı, ses kesici yay (ne olduğunu anlamadım) tamamı 1115 tl tuttu. Servis görevlilerin ilgi ve alakalarından, bilgilendirme çabalarından memnun kaldım. Ücretin azlığı çokluğu hususunda yorum yapamıyorum. FSA Isıl işlem uygulaması bila bedel olarak yapıldı. Bu işlemlerde; EGR Sistemi modifikasyonu, kablo, depo radyatör su taşıma, soğutma sıvısı seviye sensörü, termostat, bağlantı hortumları değişti. Hep eleştirecek değiliz ya buradan Ford yetkililerine markalarına sahip çıkmalarından dolayı teşekkür ederim. Zira daha önce de Airbag ve emniyet kemerlerinde bedelsiz iyileştirmeler yapmışlardı. İnşallah bunların kullanılmasına ihtiyacımız olamaz. 75.000 bakımını yaptıracak arkadaşlara fikir vermesi bakımından paylaştım. Tüm formdaşların  regaip kandillerini tebrik eder, güvenli sürüşler dilerim.

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gokhan Arslan

İbrahim bey merhaba,

 

Aracın araka helezon yaylarında nasıl bir şikayetiniz vardı da değişime gittiler?

Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
11 saat önce, Gokhan Arslan yazdı:

İbrahim bey merhaba,

 

Aracın araka helezon yaylarında nasıl bir şikayetiniz vardı da değişime gittiler?

Merhaba Gökhan bey.

Benim bir şikayetim yoktu. Yanı, aracı kullanirken herhangi bir olumsuzluk hissetmiyordum. Ancak, servis teknisyeni fiziksel - gözle yaptığı incelemede helozon yaylarin bastığı üst lastik takozlarda aşınma olduğunu ve yayların yerinden kaydığını tespit ettigini ve takozlarin değişiminin gerektiğini söyledi. Değişimden sonra eriyen-yıpranan lastik takozları gösterdiler (bana verdiler, sonra attım ). Hakikaten deforme olduklarını gördüm. Bunu aracın ağırlığı ve km ile izah ettiler. Takozlarin degisiminin maliyeti yaklaşık 130,00₺ tuttu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gokhan Arslan
Alıntı

 

5 saat önce, İbrahim Bark yazdı:

Merhaba Gökhan bey.

Benim bir şikayetim yoktu. Yanı, aracı kullanirken herhangi bir olumsuzluk hissetmiyordum. Ancak, servis teknisyeni fiziksel - gözle yaptığı incelemede helozon yaylarin bastığı üst lastik takozlarda aşınma olduğunu ve yayların yerinden kaydığını tespit ettigini ve takozlarin değişiminin gerektiğini söyledi. Değişimden sonra eriyen-yıpranan lastik takozları gösterdiler (bana verdiler, sonra attım ). Hakikaten deforme olduklarını gördüm. Bunu aracın ağırlığı ve km ile izah ettiler. Takozlarin degisiminin maliyeti yaklaşık 130,00₺ tuttu.

 

Anladım teşekkür ederim bilgi için bu arada triger seti  parça ve işçilik fiyatları dökümünü eklemeye çalıştım ama olmadı.Resim nasıl ekleniyor yahu bir türlü bulamadım.Benimde 5 yıl nisan ayında dolacak araç daha 60 bin de. Triger değişimi için çok erken diye düşünüyorum.Özel servise de soracağım bakalım onlar kaç lira isteyecek.

 

 

Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
4 saat önce, Gokhan Arslan yazdı:

 

Anladım teşekkür ederim bilgi için bu arada triger seti  parça ve işçilik fiyatları dökümünü eklemeye çalıştım ama olmadı.Resim nasıl ekleniyor yahu bir türlü bulamadım.Benimde 5 yıl nisan ayında dolacak araç daha 60 bin de. Triger değişimi için çok erken diye düşünüyorum.Özel servise de soracağım bakalım onlar kaç lira isteyecek.

 

 

 

Triger değişimi için yetkili servis 4.yılın bitim ya da 135000 km diyor. Hangisi önce biterse. Ben de triger erteledim 90000 bakımında değiştirmeyi düşünüyorum Ya da özel serviste yaptıracağım. Yetkili servis yüksek ücret çıkarıyor. 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yetkili servis kampanyalarını bekleyin, indirim yapabilirler.

Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
1 saat önce, Evren Erakçora yazdı:

Yetkili servis kampanyalarını bekleyin, indirim yapabilirler.

Kampanya olursa makbule geçer. Hayırlısı bakalım.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Kışın olur, yaş indirimi de yapabilirler. Telefonla yüksek soyleyebiliyorlar, yüz yüze indirim yapabilirler. Kampanyaları takip edin, başka bayii de varsa ondan da fiyat alın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
34 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Kışın olur, yaş indirimi de yapabilirler. Telefonla yüksek soyleyebiliyorlar, yüz yüze indirim yapabilirler. Kampanyaları takip edin, başka bayii de varsa ondan da fiyat alın.

Teşekkür ederim Evren bey. Takipteyim. 75000 bakımı, yaz lastiği ihtiyacı biraz üst üste geldi.

Yorum bağlantısı
Gokhan Arslan

İbrahim bey yaz lastiğine bir seçenek olarak NEXEN nfera RU  modeline bakabilirsiniz.Tam bir fiyat performans ürünü.Ben iki yıldır kullanıyorum hiç bir sorun yaşamadım. NEXEN  Kore markasıdır ve bir çok otomobil, fabrika çıkışı bu markayı kullanmaktadır.

Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
19 dakika önce, Gokhan Arslan yazdı:

İbrahim bey yaz lastiğine bir seçenek olarak NEXEN nfera RU  modeline bakabilirsiniz.Tam bir fiyat performans ürünü.Ben iki yıldır kullanıyorum hiç bir sorun yaşamadım. NEXEN  Kore markasıdır ve bir çok otomobil, fabrika çıkışı bu markayı kullanmaktadır.

Tavsiye için teşekkür ederim Gökhan bey. Hankook Dynapro 2 aldım. (0717) üretim tarihli. Bir yaz dönemi kullanılmış.

Yorum bağlantısı
Rahmi Ozçiftçi
(düzenlendi)
On 28.03.2018 at 00:55, İbrahim Bark yazdı:

Tavsiye için teşekkür ederim Gökhan bey. Hankook Dynapro 2 aldım. (0717) üretim tarihli. Bir yaz dönemi kullanılmış.

Aslına bakılırsa bu konu başlığını Cemal bey Ford Kuga da lpg sistemleri için açmıştı.zamanla bu başlıkta daha farklı konularda paylaşılmaya başlandı.Bende biraz tereddüt etmeme rahmen konuyu buraya yazmaya karara verdim.2015 yılı başlarında Ford Kuga aracıma prins sıvısı sistem lpg taktırmıştım.Bir ay önce aracım arızalandı Ford yetkili servisinde arıza garanti kapsamında giderildi.Ancak araç lpg sistemi arızası görülmeye başladı.Ford servisi pirins lpg sistemini takan bayi ile görüştü lpg sisteminin beyninin  yanmış olduğu ve değiştirilmesi gerektiği, ancak yenisinin Türkiye genelinde  şu anda bulunamadığı  eskiden ellerinde olan tamir görmüş lpg beyni verebilecekleri ve fiyatınında 2750 lira civarında olacağı söylendi.Yenisinin ne zaman geleceği konusunda bilgi sahibi olmadıklarını belirttiler.ford yetkili servisi bu konuda her türlü yardımı yapacağını ve zararımı karşılayacağını söylüyor.Ancak maalesef prins parça tedarikinde sanırım sıkıntı çekiyor

tarihinde Rahmi Ozçiftçi tarafından düzenlendi
DÜŞÜK CÜMLELER
Yorum bağlantısı
Rahmi Ozçiftçi
(düzenlendi)
On 09.01.2018 at 20:47, Orçun Deniz yazdı:

Kuga da LPG kullanan abilerin son durumları ne alemde? Cemal bey Tiguan a geçmiş galiba

 

tarihinde Rahmi Ozçiftçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
31 dakika önce, Rahmi Ozçiftçi yazdı:

Aslına bakılırsa bu konu başlığını Cemal bey Ford Kuga da lpg sistemleri için açmıştı.zamanla bu başlıkta daha farklı konularda paylaşılmaya başlandı.Bende biraz tereddüt etmeme rahmen konuyu buraya yazmaya karara verdim.2015 yılı başlarında Ford Kuga aracıma prins sıvısı sistem lpg taktırmıştım.Bir ay önce aracım arızalandı Ford yetkili servisinde arıza garanti kapsamında giderildi.Ancak araç lpg sistemi arızası görülmeye başladı.Ford servisi pirins lpg sistemini takan bayi ile görüştü lpg sisteminin beyninin  yanmış olduğu ve değiştirilmesi gerektiği, ancak yenisinin Türkiye genelinde  şu anda bulunamadığı  eskiden ellerinde olan tamir görmüş lpg beyni verebilecekleri ve fiyatınında 2750 lira civarında olacağı söylendi.Yenisinin ne zaman geleceği konusunda bilgi sahibi olmadıklarını belirttiler.ford yetkili servisi bu konuda her türlü yardımı yapacağını ve zararımı karşılayacağını söylüyor.Ancak maalesef prins parça tedarikinde sanırım sıkıntı çekiyor

Geçmiş olsun Rahmi bey. Inşallah daha uygun şartlarda temin edebilirsiniz. 

Araçta çıkan arıza neydi acaba, Ford yetkili servisi bu arızayı nasıl giderdi. Siz aracı şimdi benzinde mı kullanıyorsunuz. Sizin aracınızın lpg beyni onarılamaz durumda mı? Prins Türkiye distribütörlüğü / Hollanda ile baglantiya geçseniz. 

Not benim araç lpg montaji olalı ta 3.5 yılı geçti. Şimdilik bir sıkıntı yok. 

Tekrar geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...