İçeriğe Yönlendir

Explorer - 4.0 V6 Xlt Genel Bilgi Ve Sorunlarım


Mesut Yazıcı

Recommended Posts

Mesut Yazıcı

Arkadaşlar herkese merhabalar, Kocaeli'den Mesut ben. İlk feda bir Ford aracım oldu. Honda Accord 2.4 aracımın yanına ; 2. araç olarak, gezilerde kullanmak üzere geçtiğimiz hafta 96 model Ford Explorer satın aldım. Başka model bir araç alacaktım ani bir kararla aldık hayırlısı olur inşallah. Araçtan genel olarak çok memnunum, sürüş pozisyonunun rahatlığı, sürüşün kolaylığı ,heybeti ve arazide "sen yeter ki iste ben oradan geçerim" imajı :) Geçmişte yapılan paylaşımları mümkün oldukça okumaya çalıştım emeği geçen herkese çok teşekkürler araç hakkında bilgi sahibi oldum bir miktar. Aracım 178000 km de, 5 ay önce prins lpg takılmış. Önceki sahibinin dediğine göre motorun yağı değiştirilmiş, buji kabloları değiştirilmiş , fren balataları yenilenmiş, klima ve sunroof bakımı yapılmış ve yeni akü takılmış. Birtakim sorunlarım var çözüm için yorum ve önerilerinizi bekliyorum.

 

1) Araçta yokuşlarda hiç geri kaçırma yok, 1. vitesten 2. vitese geçerken  ufak bir sarsıntı oluyor çok rahatsız edici değil. Ancak 80-90 km hızdan sonra aşırı rahatsız ve tedirgin edici bir şekilde vurma diye tabir edebileceğim bir ses geliyor. Sanki çok sert bir kasisten geçmişim gibi sarsıntı oluyor araçta. Bu periyodik olarak tekrarlıyor bu hızda olduğum süreçte. 0-80 km hız arası şu an sorunsuz olarak kullanıyorum.

2)Aracı çalıştırmak için marşa biraz uzun süre basmam gerekiyor. 3-4 sn sürüyordur. Eğerki marşı 1-2 saniye sonra araç çalışmadan bırakır tekrar marşa basarsam hemen çalışıyor.

3) Yakıtım 40 kuruş / 16 lt lpg civarında yakıyor. Uygun bence ancak daha önce hiç explorer sürmedim ama performansında kesinlikle bir problem olduğunu düşünüyorum. Yanlış anlaşılmasın 90 km/h ın üstünde kullanmam zaten ancak kısaca araç çekmiyor gibi sanki römork var arkada kasıyor gibi kendini. Arazide, 4*4 auto ve 4*4 low konumlarında sorunsuzca kullanıyorum.

 

Forumda Liderler otomotiv Osman usta dan bahsedilmiş. İnşallah  gidip  kendisiyle tanışmayı ve bunları ona da anlatmayı planlıyorum. Çözümleri tekrardan paylaşırım.

 

Teşekkürler

 

5Z0v0d7.jpg?1

 

0X9AwQX.jpg?1

 

 

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı

aracınız hayırlı olsun, bu durumlarda ilk akla gelen hakan tarım dır, ama malesef biraz önce gördüm üyeligi ni sildirmiş üzüldüm. :(

 

araç hakkında uzman arkadaşlar birazdan yorum yaparlar, tekrar hayırlı olsun. :nazar:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hayırlı olsun

Osman usta liderler'den ayrılalı 2 sene olmuştur. Kendi yerini açtı. No Name olarak bulabilirsiniz. Anlaşmalı İşyerleri kısmında kendi konusu mevcut.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mesut Yazıcı

Süleyman bey , Sani bey teşekkür ederim iyi dilekleriniz için. Aracın yüksek hızda sarsma sorunu sanırım bujilerden. 4,0 ohv lpg için hangi buji ve kablolarını kullanıyorsunuz?Benzinde aynı hızlarda aynı problemi yapmıyor, o yüzden ateşleme sistemini yenilemeyi düşünüyorum parça parça gerektikçe.  Uzun marşta çalışma sorunu da benzin pompasından olabilir diye düşünüyorum.

 

Osman ustanın yanına gittim kendisiyle biraz sohbet ettik, tesadüfen Çağlar bey ile tanışma fırsatı buldum kendisi de oradaydı. 

 

Kocaeli de oturduğumdan çok uzak kalıyor osman usta:( Anadolu yakası , bostancı sanayisinde tavsiye edebileceğiniz herhangi bir yer var mı?

 

Teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ümit Bilir

İstanbulda ben ömer ustaya götürmüştüm iyi bir usta..şimdi aradım açmadı istanbulda hangi sanayide olduğunu öğrenirim..telini veririm sana..

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

Merhaba hayırlısı olsun daha önce 2 sene Explorer kullanmış şu an 2.4 accord kullanan biri olarak ve Hakan abinin çok yardımlarını almış biri olarak sizin sorularınızı cevaplamaları çalışayım

1_aracinizin şanzımanlı degismesi yada tamir kitler ile değişmesini zamanı gelmiş olabilir malesef bu araçların en nazik parçası şanzımanlı motorları rahat 800 bin km giderken şanzıman en iyisi 170 binde ya bitiyor ya tamiri gerekiyor benim aracım 360 binde iken 3. Şanzıman yenilenmiştir

2_ayni sıkıntı birebir bende de vardı benzin pompası dergisinde bir şeyi kalmadı

3_araciniz motoru ohv mi yoksa sohc mu eğer ohv ise 165 hp lik olan motoru ve malesef 205 hp olan sohc motora göre çekici düşüktür kasası 2 ton olan araca az gelmektedir

Umarim yardimci olmusumdur

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mesut Yazıcı

Ümit bey teşekkür ederim, iş yoğunluğumdan bu aralar vaktim yok. Olurda gidersem sizden rica ederim telefon numarasını.

 

Emre bey, araç tercihlerimiz benzer yönde:) Teşekkür ederim cevaplarınıza. Aracım OHV motor. Bujilerin tamamı, buji kablosu ve bobin orjinal olarak değişti. Belirttiğim sarsma olayı düzelmedi ama belirgin bir performans artışı oldu şu an daha memnunum. Araç hız sensörünü (VSS) değiştireceğim; o/d ışığı yanıp sönuyor ve hız göstergesi kendi kendine artıp azalıyor seyir halinde.Sipariş verdim bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Mesut Yazıcı

Merhabalar, aracımdaki sorunlar bugün itibariyle çözülmüş durumda. Beklediğim sensör geldi. Sensörün montajını yaptıktan sonra; aracın vites geçişlerindeki değişim inanılmaz iyileşti, ana problemim olan 80km/h dan sonra vurma olayı tamamen ortadan kalktı. Transfer kutusu üzerindeki araç hız sensörü (Vehicle Speed Sensor- VSS) ; torque convertorü,fan kontrolü, hız sabitleyici, hava/yakıt karışım oranı ve ateşleme zamanı için veri toplamaktaymış.

 

Eski sensör üzeindeki dişliler deforme olmuş muhtemelen sensörüm de arızalıydı. Ben ikisini de yeniledim.

 

(http://i.imgur.com/HHIo19h.jpg)

 

http://i.imgur.com/N4EeKNg.jpg

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Bülent Koç

Merhabalar, aracımdaki sorunlar bugün itibariyle çözülmüş durumda. Beklediğim sensör geldi. Sensörün montajını yaptıktan sonra; aracın vites geçişlerindeki değişim inanılmaz iyileşti, ana problemim olan 80km/h dan sonra vurma olayı tamamen ortadan kalktı. Transfer kutusu üzerindeki araç hız sensörü (Vehicle Speed Sensor- VSS) ; torque convertorü,fan kontrolü, hız sabitleyici, hava/yakıt karışım oranı ve ateşleme zamanı için veri toplamaktaymış.

 

Eski sensör üzeindeki dişliler deforme olmuş muhtemelen sensörüm de arızalıydı. Ben ikisini de yeniledim.

 

(http://i.imgur.com/HHIo19h.jpg)

 

http://i.imgur.com/N4EeKNg.jpg

 

VSS yi nereden ve kaça aldınız acaba?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Murat Korumaz

aynı sıkıntı bende de var 80 km de vites deyisirken sanki debriyaj a yarım basıp geciriyormuş gıbı dişlilerin sürtme sesı gelıyor sanjuman agrıza vermıyor  vss sanjuman ustundekı sensor mü  biz onu sokmeye cesaret edemedil vidaları söktük ama baktık ucunu goremıyoruz gerı yerıne soktuk 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

aynı sıkıntı bende de var 80 km de vites deyisirken sanki debriyaj a yarım basıp geciriyormuş gıbı dişlilerin sürtme sesı gelıyor sanjuman agrıza vermıyor  vss sanjuman ustundekı sensor mü  biz onu sokmeye cesaret edemedil vidaları söktük ama baktık ucunu goremıyoruz gerı yerıne soktuk 

Kime gösterdiniz İstanbul'da aracınızı?

Yorum bağlantısı
Murat Korumaz

istinye oto koç a gittim makinesine bagladılar sanzuman agrızası gozukmüyor dendi vakit olmadıgı için detaya giremedik ama oradaki ustanın soylemesi vites deyiştirirken 3 ya 4 noktadan sinyal geldigi sonra vitesin deyiştigi  bun sensörlerden biri bile pislenmiş yada aşinmışsa  bu sorunu yarata bilir  sonrasın da o sekilde kulanmaya devam ettim ediyorum 

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Korkut selvi

Slm herkese suan mesut yazici beyin aracina ben talibim kafami karistiran bir durum var 165 hp 205 hp hangisi tutuluyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...