İçeriğe Yönlendir

Chevrolet Epica 2.0 D Lt Aracımı Sizin İçin Test Ettim


Serkan Çevik

Recommended Posts

Serkan Çevik

Arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar saygılarımı sunarım. 

Bundan yaklaşık 2.5 ay önce 2011 model Chevrolet Epica 2.0 D LT araç satın aldım. Ben aracı satın aldığımda 72.000 km idi , şu an 80.000 km'ye yeni girdi.Yaklaşık 8.000 km yol yaptım gözlemlediğim kadarıyla sizlere tecrübelerimi ifade etmek istiyorum , belki forumda düşünen / çevresinde (eş-dost-akraba) düşünenler için bir fikir oluşturabilir.

 

Araç 2.0 litrelik dizel motor 150 HP (110 KW ) 6 ileri triptonik şanzuman ile performans adına gayet iyi iş çıkardığını söyleyebilirim. Standart donanımları olarak D segmenti bir araç için gayet tatmin edici güvenlik ve konfor adına kriterleri taşımaktadır. özetle yazmak gerekirse 

 

- TC ( anti patinaj sistemi )

-ESP

-Hill holder ( dik yokuşta dahi çok denedim şanzuman geri kaydırmıyor )

- Sadece sürücü koltuğu 8 yönlü hareket mekanizmasına sahip elektrikli koltuk.

- klima dijital fakat çift yönlü değil ve arka koltuk için kolçaktan herhangi bir menfez çıkışı yok , soğutması yeterli.

- Ön koltuklar ısıtmalı.

-sunroof ( çift yönlü )

- elektrikli içerden - dışardan katlanır aynalar.

- Geri vites park kamerası , navigasyonlu v.s multimedya sistemli büyük ekran .

- Benim hoşuma giden bir diğer özellik ise geri vitese taktığımda otomatik sol dikiz aynası aşağı doğru eğilim gösteriyor kaldırımı rahat bir şekilde görerek yanaşıyorum.

-deri koltuk 

- bagaj bence D segmenti için gayet küçük daha geniş olabilirdi. Bana dar ve küçük geldi.

- 4300 K mercekli x-enon farlar gayet iyi menzil sağlıyor

-17'' jant 215/50/17 lastikler ile yol tutuş iyi konfor üst düzeyde , süspansiyonlar yumuşak. Ancak yüksek hız da viraja girdiğimde araba önden kendini salıyor kafadan kayıyor.

- Şanzuman da Winter ( kış modu ) var daha deneme fırsatım olmadı , açıkcası ne demek pekte bilmiyorum.

- Araç ağır , uzun ve geniş . Park sorunu şehir içinde sıkıntı yaratabiliyor.

- Malzeme kalitesi iç olsun dış olsun diğer D segmenti markaların modellerinden aşağı kalır yanı yok . Ama tabikide 1.sınıf malzeme değiller. Takırtı tukurtu v.s göğüslükten ses gelme , ham yolda içeriye ses alma falan ben duymadım. belki 100.000 km ye geçince olabilir.

- Performansı cidden tatmin ediyor , tabi ona göre de bir yakıt sarfiyatı var . Şehir içi 100 km'de 9.5 Litrenin altına kesinlikle inmiyor. Uzun yolda cruise control ile 120 km/h sabit hızla 100 km de 7.2 Litre sarfiyatı var. Kimilerine göre fazla yakıyor ancak ben memnunum.

Eğer 100 km de 5.5 6 litre yakan 2.0 dizel bir araç istersem cebimden çıkan para en az 70.000 TL . Epica'yı 40.000 TL'ye mal ettim. O yüzden yakıt sarfiyatı bana göre normal geliyor.

- Parça sıkıntısı kesinlikle yok , izmir 3.sanayi'den opel parçacılarında her türlü parçası var , çünkü içersindeki motor Captiva ve Opel Antara ile aynı motorlar. Sadece kaporta aksamı ile ilgili parçalar en az 4-5 gün bekleme ile geliyor. ( sanırım yurtdışı )

 

- Araç % 100 amerikan değil. GM kore-Daewoo firmasını satın aldıktan sonra ülkemizdeki chevrolet araçlarını kore'deki bu fabirkada ürettiyor. Yani kore chevrolet ancak GM lisansı ile üretiliyor. 

 

- Eksi olarak şunu söyleyebilirim , kalkışlarda ağır kalıyor , 1.ve 2. vites geçişlerinde çok hafifte olsa hissettiriyor.

- Direksiyon simidi haddinden fazla büyük , zamanla alışılıyor.

- Triptoniğe aldığınız da spor araba tepkisi yok geç tepki veriyor.

- Performans olsun sollamalar olsun yolda utandırcak bir araba kesinlikle değil.

- Parça fiyatları gayet normal. Şöyle söyliyim aracın trigeri 120.000'de değişcek dediler ben beklemedim o km yi gittim değiştirdim , triger set olarak artı devir daim Vantilatör kayışı artı işçilik toplam 500 TL verdim. parçaları bizzat kendim aldım Orjinal GM ürünü.

- Kasa saç olarak biraz zayıf geldi bana inşallah büyük bir kazaya karışmam. içersinde 10 tane airbag var ama önceki araçlarımın kasa ile karşılaştırdım mukavemeti biraz zayıf.

- yağmur sensörü , far sensörü , follow me v.s gereksiz bir çok özelliği var k.bakmayın benim pek ilgimi cekmiyor böyle özellikler.

 

Aklıma gelen - gelmeyen yazmaya çalıştım. Sürçü lisan ettiysem affola . Aklınıza takılan herhangi bir soru da yardımcı olmaya çalışırım.

Son olarak değerlendirmem şöyle ; 40.000 TL bir bütçeye ciddi anlamda tatmin edici bir araç oldugunu ifade etmekten memnun olurum. Tabiki ben al-satçı değilim uzun vadeli binmek için aldım . Piyasadaki hangi araba hemen satılır zor satılır değer kaybettirir pek böyle şeyleri düşünmem. 40 a aldım biner biner gerekirse 30 a satarım dert değil böyle şeyler insan yeterki afiyetle güzel günler görerek aracına binsin kazasız belasız şekilde.

 

Arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum , hayırlı geceler olsun inşallah.

 

  • Beğen 23
Yorum bağlantısı
Serkan Çevik

Fotoğraf yok mu?

 

Fotoğraf çekmedim hiç , ama çeksem de yükleyemiyorum daha öncede başka bir şey için fotoğraf yüklemek istedim hep error verdi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

winter modu: ani tork yükseltmeden tekerleklere ani yük aktarmadan kalkmaya yara. vites geçişleri yumuşkatır. karlı zeminde otomatik şanzıman dezavtajını en aza indirir.

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Fotoğraf için ; 

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/219199-foruma-resimfoto%C4%9Fraf-ekleme/

 

Yolda gördüğümde '' bunlar nasıl acaba '' dediğim bir araçtı. Elinize sağlık , güzel bir gözlem yazısı olmuş. İlerleyen kilometrelerde eklemeler de yapabilirsiniz. Aracınızı iyi günlerde kullanın. 


winter modu: ani tork yükseltmeden tekerleklere ani yük aktarmadan kalkmaya yara. vites geçişleri yumuşkatır. karlı zeminde otomatik şanzıman dezavtajını en aza indirir.

 

Yarım debriyaj mı yapıyor abi ? :) 

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

page down yapıyor :bambam3: otoyopla çıkınca up up up basıyorsun

 

Abi süsleme işte , bildiğin yarım debriyaj.  :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

iyi günlerde kullanın...Paylaşım icin teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

güzel paylaşım...

fiyat ve özellik olarak her zaman ilgimi çeken bir araç...

 

yazdıklarınıza göre neden olmasın...

Yorum bağlantısı
Serkan Çevik

arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum , Allah sizlere daha iyilerini nasip etsin inşallah. Kazasız ve belasız sürüşler diliyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Şimşek

Serkan bey bende c max'i almadan önce bakıp inceleme fırsatım oldu. 2010 model dizel otomatik vites, yakıt sarfiyatı sebebiyle vazgeçtim. Ama hala araç aklimda...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Hep merak ettiğim araç. Arabanızın konusuna da yazmıştım.

Deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz.

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Hayırlı olsun , güzel anlatım olmuş . Tebrikler .

 

Ancak yakıt olarak ş.içi verileri normal ama uzun yol verileri oldukça yüksek . 2006 model accord ile uzun yolda 6 lt ile 6,5lt arası yakıt sarfiyatım olmuştu . Klima açık hız 120-140 km arasında (araçta lpg yoktu) Ben bu değerleri yaparken önümde ilerleyen şuanki kullandığım mondeo aynı şartlarda 5lt ile 5,5lt arası yakmıştı .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya

Güzel anlatım tesekkürler. Uzun yol yakıt ortalaması bana da fazla geldi. Fiyatına göre tercih edilebilir bir araç.

Yorum bağlantısı
Serkan Çevik

Hayırlı olsun , güzel anlatım olmuş . Tebrikler .

 

Ancak yakıt olarak ş.içi verileri normal ama uzun yol verileri oldukça yüksek . 2006 model accord ile uzun yolda 6 lt ile 6,5lt arası yakıt sarfiyatım olmuştu . Klima açık hız 120-140 km arasında (araçta lpg yoktu) Ben bu değerleri yaparken önümde ilerleyen şuanki kullandığım mondeo aynı şartlarda 5lt ile 5,5lt arası yakmıştı .

Teşekkür ederim , sanırım bende artık sizin gibi düşünüyorum aracım fazla yakıt sarfiyatı var yada bir gariplik var.

Güzel anlatım tesekkürler. Uzun yol yakıt ortalaması bana da fazla geldi. Fiyatına göre tercih edilebilir bir araç.

Teşekkür ederim , aracı alırken aklımda dahi yoktu bir anda oldu bitti herşey almış bulundum sadece fiyat olarak bütçeme uyduğu için ve görüntüsü hoşuma gittiği için satın aldım. Ama sanırım biraz fazla yakıyor anlamadım anormal mi normal mi bilmiyorum açıkcası.

Hep merak ettiğim araç. Arabanızın konusuna da yazmıştım.

Deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz.

Rica ederim her zaman elimden geldiğince merak edilenleri paylaşıcam. 

Ellerinize sağlık. Güzel bir inceleme.

Teşekkür ederim.

Serkan bey bende c max'i almadan önce bakıp inceleme fırsatım oldu. 2010 model dizel otomatik vites, yakıt sarfiyatı sebebiyle vazgeçtim. Ama hala araç aklimda...

Aracı hiç araştırmadan bir anda aldım :) şöyle söyleyeylim karışık diye tabir ettiğimizde 100 km de 8 9 litre mazot tüketiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Özkan
(düzenlendi)

Yakitiniz normal rahat olun sirkette aynisindan var oda s i ortalamasi 9 lt

tarihinde Kadir Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Çevik

Yakitiniz normal rahat olun sirkette aynisindan var oda s i ortalamasi 9 lt

Tesekkur ederim. Dediginiz gibi artik normal karsiliyorum.

Yorum bağlantısı
Serkan Çevik

Hayırlı olsun, güle güle kullanın.

çok teşekkür ederim çok sağolun.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hasan Hüseyin Biçici

Arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar saygılarımı sunarım.

Bundan yaklaşık 2.5 ay önce 2011 model Chevrolet Epica 2.0 D LT araç satın aldım. Ben aracı satın aldığımda 72.000 km idi , şu an 80.000 km'ye yeni girdi.Yaklaşık 8.000 km yol yaptım gözlemlediğim kadarıyla sizlere tecrübelerimi ifade etmek istiyorum , belki forumda düşünen / çevresinde (eş-dost-akraba) düşünenler için bir fikir oluşturabilir.

Araç 2.0 litrelik dizel motor 150 HP (110 KW ) 6 ileri triptonik şanzuman ile performans adına gayet iyi iş çıkardığını söyleyebilirim. Standart donanımları olarak D segmenti bir araç için gayet tatmin edici güvenlik ve konfor adına kriterleri taşımaktadır. özetle yazmak gerekirse

- TC ( anti patinaj sistemi )

-ESP

-Hill holder ( dik yokuşta dahi çok denedim şanzuman geri kaydırmıyor )

- Sadece sürücü koltuğu 8 yönlü hareket mekanizmasına sahip elektrikli koltuk.

- klima dijital fakat çift yönlü değil ve arka koltuk için kolçaktan herhangi bir menfez çıkışı yok , soğutması yeterli.

- Ön koltuklar ısıtmalı.

-sunroof ( çift yönlü )

- elektrikli içerden - dışardan katlanır aynalar.

- Geri vites park kamerası , navigasyonlu v.s multimedya sistemli büyük ekran .

- Benim hoşuma giden bir diğer özellik ise geri vitese taktığımda otomatik sol dikiz aynası aşağı doğru eğilim gösteriyor kaldırımı rahat bir şekilde görerek yanaşıyorum.

-deri koltuk

- bagaj bence D segmenti için gayet küçük daha geniş olabilirdi. Bana dar ve küçük geldi.

- 4300 K mercekli x-enon farlar gayet iyi menzil sağlıyor

-17'' jant 215/50/17 lastikler ile yol tutuş iyi konfor üst düzeyde , süspansiyonlar yumuşak. Ancak yüksek hız da viraja girdiğimde araba önden kendini salıyor kafadan kayıyor.

- Şanzuman da Winter ( kış modu ) var daha deneme fırsatım olmadı , açıkcası ne demek pekte bilmiyorum.

- Araç ağır , uzun ve geniş . Park sorunu şehir içinde sıkıntı yaratabiliyor.

- Malzeme kalitesi iç olsun dış olsun diğer D segmenti markaların modellerinden aşağı kalır yanı yok . Ama tabikide 1.sınıf malzeme değiller. Takırtı tukurtu v.s göğüslükten ses gelme , ham yolda içeriye ses alma falan ben duymadım. belki 100.000 km ye geçince olabilir.

- Performansı cidden tatmin ediyor , tabi ona göre de bir yakıt sarfiyatı var . Şehir içi 100 km'de 9.5 Litrenin altına kesinlikle inmiyor. Uzun yolda cruise control ile 120 km/h sabit hızla 100 km de 7.2 Litre sarfiyatı var. Kimilerine göre fazla yakıyor ancak ben memnunum.

Eğer 100 km de 5.5 6 litre yakan 2.0 dizel bir araç istersem cebimden çıkan para en az 70.000 TL . Epica'yı 40.000 TL'ye mal ettim. O yüzden yakıt sarfiyatı bana göre normal geliyor.

- Parça sıkıntısı kesinlikle yok , izmir 3.sanayi'den opel parçacılarında her türlü parçası var , çünkü içersindeki motor Captiva ve Opel Antara ile aynı motorlar. Sadece kaporta aksamı ile ilgili parçalar en az 4-5 gün bekleme ile geliyor. ( sanırım yurtdışı )

- Araç % 100 amerikan değil. GM kore-Daewoo firmasını satın aldıktan sonra ülkemizdeki chevrolet araçlarını kore'deki bu fabirkada ürettiyor. Yani kore chevrolet ancak GM lisansı ile üretiliyor.

- Eksi olarak şunu söyleyebilirim , kalkışlarda ağır kalıyor , 1.ve 2. vites geçişlerinde çok hafifte olsa hissettiriyor.

- Direksiyon simidi haddinden fazla büyük , zamanla alışılıyor.

- Triptoniğe aldığınız da spor araba tepkisi yok geç tepki veriyor.

- Performans olsun sollamalar olsun yolda utandırcak bir araba kesinlikle değil.

- Parça fiyatları gayet normal. Şöyle söyliyim aracın trigeri 120.000'de değişcek dediler ben beklemedim o km yi gittim değiştirdim , triger set olarak artı devir daim Vantilatör kayışı artı işçilik toplam 500 TL verdim. parçaları bizzat kendim aldım Orjinal GM ürünü.

- Kasa saç olarak biraz zayıf geldi bana inşallah büyük bir kazaya karışmam. içersinde 10 tane airbag var ama önceki araçlarımın kasa ile karşılaştırdım mukavemeti biraz zayıf.

- yağmur sensörü , far sensörü , follow me v.s gereksiz bir çok özelliği var k.bakmayın benim pek ilgimi cekmiyor böyle özellikler.

Aklıma gelen - gelmeyen yazmaya çalıştım. Sürçü lisan ettiysem affola . Aklınıza takılan herhangi bir soru da yardımcı olmaya çalışırım.

Son olarak değerlendirmem şöyle ; 40.000 TL bir bütçeye ciddi anlamda tatmin edici bir araç oldugunu ifade etmekten memnun olurum. Tabiki ben al-satçı değilim uzun vadeli binmek için aldım . Piyasadaki hangi araba hemen satılır zor satılır değer kaybettirir pek böyle şeyleri düşünmem. 40 a aldım biner biner gerekirse 30 a satarım dert değil böyle şeyler insan yeterki afiyetle güzel günler görerek aracına binsin kazasız belasız şekilde.

Arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum , hayırlı geceler olsun inşallah.

Hocam bende araç arıyorum mondeo sonata epica bakıyorum epica fiyat yönünden çok avantajlı aracınızdan memnun musunuz sıkıntılı bir durum var mı tavsiye edermisiniz

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Sedat Irgın

Selamlar, uzun bir aradan sonra Chevrolet Epica 2.0 lt  ile aranızdayım .
Belki hatırlayan arkadaşlar olacaktır Mondeo IV 1.6 (benzin+lpg) ile foruma dahil olmuştum ve bazı sebeplerle forumdan uzak kalmam gerekmişti,şimdi yine aranızdayım.

Epica'yı 160 bin km de aldım dizel otomatik .konforu Mondeo ile kıyasladığımda 1 seviye üstün diyebilirim.Ancak iç trim kalitesi mondeo'dan 1 seviye altta sert plastik.Sorusu olan arkadaşlara yardımcı olabilirim.

 

Aldığımda sol tekerden gelen ses rahatsız etti ve sol ön porya+bilya değiştirildi.

 

periodik bakımı yapıldı parça sorunu yok gibi en azından şimdilik.

 

gelişmeleri bildireceğim.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Sedat Irgın

Arkadaşlar selamlar

 

4-5 bin km dir aracı kullanıyorum ön teker bilyaları ses yapıyordu her ikisini değiştirdim, periodik bakımını yaptırdım (6.2 lt yağ alıyor) ön diskleri tüm balataları değiştirdim arka diskleri tornalattım.toplamda 1500 lira masraf yapmış oldum.malzeme + işçilik.

dün bakımlardan sonra yakıt ölçümü yaptım bilgiler aşağıdaki gibi.

 

185 ₺ lik mazot aldım litresi 3,5 ₺. 774,5 km kullanımda.

 

hesaplarıma göre 23-24 kr yakıyor.ortalama 6,8 lt./100 km'de

 

yolumun üzerinde 3 tane ışık var şehir dışı sayılabilir genellikle açık 50 km uzunluğunda.

 

araç tork olarak çok iyi,motor güçlü ve hakkını veriyor.

 

düşük devirlerde ve ışıklarda beklerden vites D konumunda biraz sarsıntılı sanırım motor/şanzuman takozları eskidi.

 

sürüşü konforlu fakat yıpranan kapı fitillerin revize edilmesiyle 100 km den sonra gelen rüzgar sesi kesilecek inşallah.

 

resimler;

 

nemu9DT.jpg

4o6NGaV.jpg

myQHi5Z.jpg

YIVAHlq.jpg

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ersin Alan

Bugün bende bu epica araca baktım kullanan arkadaşlar halen forumda ve kullanıyorlar mı acaba nasıl geçen sürede araçtan hala memnunlar mı

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Erdem Çağla
(düzenlendi)

Bugün bende bu epica araca baktım kullanan arkadaşlar halen forumda ve kullanıyorlar mı acaba nasıl geçen sürede araçtan hala memnunlar mı

Ben kullanıyorum. Detaylandırılabilecek çok şey ancak özetle şunu söyleyeyim, fiyatına göre çok güzel araba. 35 bine temiz bişiler bulabilirsiniz. Bu paraya bu konfor ve donanım yok.

Tüm parçaları yetkili serviste var, iç hacmi mondeodan 1 tık küçük, focus tan 1 tık büyük. Genişlik olarak geniş, uzunlamasına kısa bir araba. Mondeo gibi 5 metreye dayanan uzunluğu yok.

 

Benimki enjektörlerin fazla işemesinden dolayı çok yakıyordu şimdi düzeldi inşallah.

 

Yakıtı uzun yolda üzmez, şehir içinde katlanılabilir. Çoğu parçası captiva ile aynı.

 

Benim için en önemlisi süspansiyon konforu 17" jantlara rağmen mondeodan çok daha konforlu.

 

Motorunun çekişi muazzam (136.000kmde benimki)

 

Direksiyonu çiğköfte tepsisi,

 

vites geçişleri konforlu, hissettirmez, aptallık yapmaz.

 

Boyutları tam mk3 mondeo kadar.

tarihinde Erdem Çağla tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...