Hakan Gürsu

Honda Crv Ve Ford Kuga 4X4 Sistemi Karşılaştırma.

Bu konuda 21 ileti var

Honda'nın önler kaydığı zaman arkaların devreye girmesi prensibiyle çalışan sistemi pek başarılı değil galiba.

http://m.youtube.com/watch?v=jkiv-bWbLIo

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yok artık...... o hondayı manipüle etmemişlerse ayıp

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yok artık...... o hondayı manipüle etmemişlerse ayıp

Bende izlerken şaşırdım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mümkün değil böyle bir şey, var bu işte bi bit yeniği..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevap çok doğru.

 

REPLY FROM HONDA SWEDEN

The Honda AWD system uses a compact, lightweight and fuel-efficient rear differential. The design requires a certain torque limitation for the device to be able to work effectively in real conditions, but at the same time, it must not exceed the total capacity of the AWD drive.
In real conditions, regardless of the surface, there is a certain amount of friction always available for both front and rear wheels. The AWD system benefits therefore torque between front and rear wheels in order to achieve optimal driving force.
In the roll test non-existent grip is simulated in the front and maximum grip at the rear.
If all the available torque required to move the vehicle forward would be transferred to the rear differential then the limit for the torque of the unit would be exceeded.
If the vehicle continues to run in this state (the front wheels spinning and the rear wheels standing still) the system senses the high speed variation and that the differential clutch slips and reduces the available torque to the rear wheels to prevent overheating. That is why the vehicle moves backward in the video.

In real conditions a scenario like the roll test with such a high difference in grip between the front and the rear wheels is highly unlikely.

In other words Honda does not see that the roll test fairly highlights CR-V’s AWD performance. Teknikens Värld has done a winter test where CR-V was tested on icy roads, as well as steep paths such as a ski slope.
Honda believes that these tests in real environments should be enough to show that the CR-V is a great winter car and would like to stress that there are no known customer complaints on the CR-V’s traction from the Swedish market or in other markets with similar conditions.

On Teknikens Värld’s question whether the update is made, we can with measuring instruments upon request show that for both customers and media.
Since it is important for Honda that customers feel safe and have confidence in ourselves we did an update of the software of all CR-Vs for the Swedish market.
CR-V customers were able to get the software, free of charge, updated at our dealers from April 15 and in production from July 8 in 2013.
Honda CR-V is a global car and has sold over 5 million copies. It is the world’s best-selling SUV* and the sales in Europe is growing steadily, 6 percent in comparison with last year. The CR-V therefore has many satisfied customers around the world.

Maria Johansson, head of communications

* First quarter 2014

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1. hiç de az rastlanan bir durum değildir bu şekilde ki otopark çıkışından bizzat geçtik. ön lastik buza denek gelir

2. sistemin limitini aşacaksa bu senaryo, bu arabayı 50 bine satsınlar 200bine değil

3. o veya budur kuga aynı yerde saniyede kurtulmuştur.

 

honda nın verdiği cevaba bakınca manipulasyon yok.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Düz mantık olarak Kuga aynı şartlarda anında kurtulabiliyorsa, Honda'nın sisteminde sorun var.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yazıdan anladığım, ön ve arka diferansiyel beraber çalışınca ve fazla ısı oluşunca arkayı kapatıyor, videodaki vatandaş ne kadar zorladı önceden ?

 

Hiçte çalışmıyor gibi değil, çamurdan geçebiliyorsa daha ne olacak ?

 

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

http://www.youtube.com/watch?v=Uwr5_Sd47Us AWD teknolojisinde subaru sanırım en iyilerinden...

tarihinde Erdem Bozkurt tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.6 dizeldir o

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

4 çeker sistemin ağa babaları Quattro ile Audi ve Symmetrical ile Subaru. Gerisi çok da iyi değil (bu iki markaya göre). Ama bu videoda görüldüğü gibi de berbat işe yaramayan bir sisteme sahip marka yok. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yazıdan anladığım, ön ve arka diferansiyel beraber çalışınca ve fazla ısı oluşunca arkayı kapatıyor, videodaki vatandaş ne kadar zorladı önceden ?

 

Hiçte çalışmıyor gibi değil, çamurdan geçebiliyorsa daha ne olacak ?

 

Aynen öyle, ön tekerlekler kaygan zeminde ve patinajda iken arka tekerleklerin yola tutunduğu durumda, ön ve arka aks arasındaki hız farkı nedeniyle sistem ısınıyormuş ve arka tarafa gönderilen tork azaltılıyormuş. Ben bunu anlamadım, 4x4'ün anlamı zaten gücün tutunabilen tekerleğe aktarılması değil midir? Sistem bunu yapmıyorsa ne yapıyor, yoksa bu sadece kilitli diferansiyelle mi oluyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu gibi istenmeyen durumları önlemek adına :)  4*4'ü manuel olarak devreye sokan bir on-off butonu olsa ne güzel olurdu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her ihtimale karşın belkide on-off tuşu vardır 4 wd için.Otomatik moddaki durumu burada sunulmuş olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ön-arka güç aktarımı otomatiktir kapatma tuşu yoktur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu gibi istenmeyen durumları önlemek adına :)  4*4'ü manuel olarak devreye sokan bir on-off butonu olsa ne güzel olurdu.

Nıssan modellerinde Renault Koleos,Duster bunlarda manuel 4*4 sistemine alınabiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Felaket habercisiyim gibi :)

 

Yine bir Teknikens Varld haberi ile karşınızdayım.

 

http://teknikensvarld.se/honda-cr-v-4wd-system-is-not-working-again-163708/

 

 

İlgili videoda 20 tane SUV ile yapılan testte sadece Honda CR-V ön tekerler boşa düştüğünde arkayı döndürmeyi beceremedi. Referans olarak Kuga da mevcut video da ;)

4 çeker sistemlerin yapısı ve mantığı gereği tekerlerden biri veya daha fazlası boşa düştüğünde karşı güç uygulanıp boşa düşmeyen tekerlere güç aktarılır. Böylelikle araç kaldığı zorlu koşuldan çıkabilir. Ancak bu testte güç hiç bir şekilde arka tekerlere kaydırılamıyor.

 

Honda yaptığı açıklamada ön tekerler yüksek güçte dönerken şafta ve arka yürüyen sisteme zarar gelmesin diye arka tekerlerin dönmesine müsaade edilmediğini iletiyor. Ancak sonrasında yapılan bir yazılım güncellemesi ile bu sorun ortadan kaldırılmış. Sanki donanımsal değil, sorunun yazılımsal bir hata olduğunu kendi yaptığı işlemle çürütüyor Honda.

Test 2014'te yapılmış. Honda İsveç'te bu yazılımı yayınlamış. Umarım CR-V sahipleri burada da yükleyebilme imkanına kavuşmuştur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bileğimi kesiyorum şu an :p

:D  :D  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lada niva candır.  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş