Korhan Şenörer 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Arkadaşlar merhaba, dün aracıma en uygun kit olan BRC My 11 lpg kiti taktırdım. Şimdi sorum şu? Sübabların korunması amacıyla araç lpgde iken benzin sadece 2500-5000 devir aralığında %10 oranında yanma odasına gönderiliyor. Yani 2500 devirin altında benzin kesliyor, harcanmıyor. Araç lpgde iken 2500 deviri geçmediğim halde yani benzin harcanmadığı halde yol bilgisayarında anlık yüketim ve ortalama tüketim değerleri kullanım tarzıma göre artıyor yada azalıyor. O halde yol bilgisayarı araç lpgdeyken lpgli ortala ve anlık tüketimi mi gösteriyor acaba? Görüşleriniz nedir? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Araba benzine göre yapılmış, doğru göstermez. 1 Yorum bağlantısı
Taner Kültüroğlu 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 göstergedeki değerler doğru değil aracım tüm alt yapısı benzine göre yapıldığı için o değerler yanlıştır. lpg li yol bilgisayarı olan tüm araçların anlık tüketim değerleri çalışıyor ama geçerli sonuçlar değil Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 7 Kasım 2014 Yazar Paylaş 7 Kasım 2014 Zaten en doğru ölçüm depo ölçümü. Bende öyle tahmin etmiştim ama görüşlerinizi alayım dedim. Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Komutanım neden sürekli lpg ile çalışan bir model düşünmediniz. Şimdi iki yakıtıda kullanacaksınız. Demek istediğim şu benzin neden sadece aracı çalışıtırınca belli ısıya gelene kadar kullanılmıyorda daha sonrada benzin takviyesi gerekiyor. Subapları korumak adına demişsiniz ama bu sizin elinizde olan birşey miydi yoksa kit mi bu şekilde çalışıyor. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 (düzenlendi) Hem benzin hem lpg yakıyorsa ikisinide doldurup denemen lazım abi o zaman sağlıklı ölçüm için... 7 Kasım 2014 tarihinde Necati Öner tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Arkadaşlar merhaba, dün aracıma en uygun kit olan BRC My 11 lpg kiti taktırdım. Şimdi sorum şu? Sübabların korunması amacıyla araç lpgde iken benzin sadece 2500-5000 devir aralığında %10 oranında yanma odasına gönderiliyor. Yani 2500 devirin altında benzin kesliyor, harcanmıyor. Araç lpgde iken 2500 deviri geçmediğim halde yani benzin harcanmadığı halde yol bilgisayarında anlık yüketim ve ortalama tüketim değerleri kullanım tarzıma göre artıyor yada azalıyor. O halde yol bilgisayarı araç lpgdeyken lpgli ortala ve anlık tüketimi mi gösteriyor acaba? Görüşleriniz nedir? BRC ecusu, aracın kendi ecusunu simüle ederek çalışır. Yani benzin enjektörleri sürücüleri açılıp kapanıyor ama o anda lpg enjektörleri çalışıyor. Aracın ecusu da benzin enjektör konutlarına göre yakıt hesabı yapıyor, normal ölçüm yapması. Sibop korumaya gelince, dünkü bağlantı ile siboplara bişey olmaz. Zaten karter buharı gereken yağlamayı yapıyor. 5000 devir sonrası direk benzine geçsin araç. LPg soğuk başlangıcı 30 derece olsun kafii Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 7 Kasım 2014 Yazar Paylaş 7 Kasım 2014 BRC ecusu, aracın kendi ecusunu simüle ederek çalışır. Yani benzin enjektörleri sürücüleri açılıp kapanıyor ama o anda lpg enjektörleri çalışıyor. Aracın ecusu da benzin enjektör konutlarına göre yakıt hesabı yapıyor, normal ölçüm yapması. Sibop korumaya gelince, dünkü bağlantı ile siboplara bişey olmaz. Zaten karter buharı gereken yağlamayı yapıyor.5000 devir sonrası direk benzine geçsin araç. LPg soğuk başlangıcı 30 derece olsun kafii Zaten 5000 devir sonrası benzine geçiyor abi. Normalde de 2000 deviri pek geçmiyorum zaten, araç 120 ile gittiğinde ancak 2500 devri buluyor. Yorum bağlantısı
Kadir Özkan 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Hem benzin hep lpg ile kullanicaksaniz lpg nin bi avantaji neredeyse kalmiyo aarabanin orjinalligini bozmaya degmez Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 7 Kasım 2014 Yazar Paylaş 7 Kasım 2014 (düzenlendi) Öğle arası ecuya bağlantı yaptırıp devir aralığını 3000-6000 olarak ayarlattım. Bu devir aralığında yanma odasına lpg ile birlikte %10 benzinde gönderilecek. Zaten 3000 devir ancak dik bir rampa çikarken yada yaklaşık 130 km hızdan sonra ulaşılacak bir devir. Vites geçişlerini ekonomik kullanımda (vites artırma uyarısına uyulursa) 2000 devirde yapıyorum. Biraz seri kullanmak istersem 2500 devirde yapıyorum ki buda bana yetiyor. Sonuç olarak 3000 devirden önce benzin harcamayacak, 3000 devir sonrası ise %10 benzin karışımı olacak, buda yanma odasındaki yüksek ısıyı biraz azaltmak ve sübapları korumak için. 7 Kasım 2014 tarihinde Korhan Şenörer tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 7 Kasım 2014 Yazar Paylaş 7 Kasım 2014 Komutanım neden sürekli lpg ile çalışan bir model düşünmediniz. Şimdi iki yakıtıda kullanacaksınız. Demek istediğim şu benzin neden sadece aracı çalışıtırınca belli ısıya gelene kadar kullanılmıyorda daha sonrada benzin takviyesi gerekiyor. Subapları korumak adına demişsiniz ama bu sizin elinizde olan birşey miydi yoksa kit mi bu şekilde çalışıyor. Sami ecudan ayarlanabiliyor, devir aralığı ve benzinin % oranı ayarlanabiliyor. Tekrar ayarlattım. Üçbin devir sonrası %10 olacak şekilde ayarlandı. Bazı kullanıcılar 4000 devir sonrası %20 olarak ayarlatmış. Ben çok devirli kullanmadığım için benzin sarfiyatı çok olmayacak zaten. 1 Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Korhan Bey. Hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanın. Araçlardaki yol bilgisayarları temel olarak depodaki yakıt miktarı, hız, gidilen mesafe, püskürtülen yakıt bilgisi (enjektörlerin açık kalma süresine göre hazır parametre) değerlerini kullanarak sürücüye kolaylık sağlaması açısından bazı bilgileri verir. Gelişmiş sistemlerde sürücünün kullanım tarzına göre başka parametreleri de ekleyerek birtakım tahmini değerler oluşturur. Kullanılan yakıtı ölçen herhangi bir sayaç bulunmamaktadır. Ölçülen değerler aracın ecu sundaki yazılımda benzine göre ayarlanmıştır. Siz LPG ile kullansanız dahi benzinle kullanıyormuşsunuz gibi değerler okursunuz. Pratik olarak okuduğunuz değeri %20 - 25 oranında arttırırsanız tahmini LPG tüketim değerlerinizi görebilirsiniz. Sağlıklı ve kesin bir ölçüm istiyorsanız aynı pompadan ve mümkünse günün aynı saatlerinde, aynı hava sıcaklığında dolum yaptırarak ve bu ölçümleri birkaç depoda tekrarlayarak elde edebilirsiniz. Sorunsuz sürüşler dilerim. 2 Yorum bağlantısı
Misafir 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Gdi motor mu var bunlarda da ? Mitsubishi Carisma larda öyleydi hem benzin hem lpg yiyordu Hyundai de ki gibi. Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 7 Kasım 2014 Yazar Paylaş 7 Kasım 2014 Gdi motor mu var bunlarda da ? Mitsubishi Carisma larda öyleydi hem benzin hem lpg yiyordu Hyundai de ki gibi.GDI değilGdi motor mu var bunlarda da ? Mitsubishi Carisma larda öyleydi hem benzin hem lpg yiyordu Hyundai de ki gibi.,GDI değil, MIVEC diye geçiyor. Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 8 Kasım 2014 Yazar Paylaş 8 Kasım 2014 http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=42&t=9066 Mitsubishiclub forumunun adminlerinden Vedat beyin karşı bir tezi var... O da yol bilgisayarı lpgyi ölçer diyor. Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 8 Kasım 2014 Paylaş 8 Kasım 2014 http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=42&t=9066 Mitsubishiclub forumunun adminlerinden Vedat beyin karşı bir tezi var... O da yol bilgisayarı lpgyi ölçer diyor. Korhan Bey, Merhaba. Teknik bilgisi eksik kişilerin yaptığı yorumlardan biri bu. Araçta yakıtı ölçebilecek türbinmetre, ultrasonik debimetre veya herhangi bir başka sensör olmadan yakıtı ölçmek teknik olarak mümkün değildir. Önceki yazımda da belirtiğim gibi yol bilgisayarı tamamen aracın ECU sunda yüklü program ve parametrelere göre tahmini hesaplama yapar. Benzinde yaptığı ölçümler bile tam olarak doğru çıkmaz. Dikkate almayın bence. Siz deponuzu doldurup birkaç ölçüm yapın - sonra kafanız rahat bir şekilde güle güle aracınızı kullanın. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 8 Kasım 2014 Paylaş 8 Kasım 2014 (düzenlendi) MIVEC motorun özelliği mazda nın yeni hikayesi gibi silindir tepesinde ufak hazne var yanma ordan başlıyor. Ford ailesinin HEMI diye ürettiği yaklaşım diye biliyorum. Kontrol edeyim.. bi sn. değil.. sadece vvti. HEMI ile aynı olan mazda. VVTI gibi birşeymiş: http://en.wikipedia.org/wiki/MIVEC 8 Kasım 2014 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 8 Kasım 2014 Yazar Paylaş 8 Kasım 2014 (düzenlendi) Korhan Bey, Merhaba. Teknik bilgisi eksik kişilerin yaptığı yorumlardan biri bu. Araçta yakıtı ölçebilecek türbinmetre, ultrasonik debimetre veya herhangi bir başka sensör olmadan yakıtı ölçmek teknik olarak mümkün değildir. Önceki yazımda da belirtiğim gibi yol bilgisayarı tamamen aracın ECU sunda yüklü program ve parametrelere göre tahmini hesaplama yapar. Benzinde yaptığı ölçümler bile tam olarak doğru çıkmaz. Dikkate almayın bence. Siz deponuzu doldurup birkaç ölçüm yapın - sonra kafanız rahat bir şekilde güle güle aracınızı kullanın. Teşekkür ederim, ben sadece karşı bir tez olduğu için paylaştım. Yoksa sizin açıklamalarınıza karşı olsun diye değil. Diğer forumdaki admin Vedat Beyin teknik bilgisinin eksik olup olmadığını bilemem, o da makine sistem mühendisi. Mesleğine ve mevcut bilgisine saygı duyuyorum. Karşı ytezler her konuda olabilir. Zaten en doğru ölçüm depo ölçümüdür. Yakında depo ölçümü sonuçlarını yol bilgisayarı sonuçlarıyla karşılaştırıp yazacağım. O değerlerde bize fikir verecek. 8 Kasım 2014 tarihinde Korhan Şenörer tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts