İçeriğe Yönlendir

Citroen C4 Hella Bi-Xenon,led Gündüz Farı,led Sinyal,bmw U Halka


Misafir

Recommended Posts

Eskişehir’denbir  arkadaşımızın aile araçları C4 için Hella İntemo bi-xenon Gen 5 balast 4300k xenon olarak çalışmayı Rabbimin izni ile hafif kusurlar ile bitirmiştim.Sonra bu kusurları düzelttik.Aracın dur kalklardaki start stop nedeniyle Aküde 16 voltta olması taktığımız ledlerde sorun yaptı.Aklıma hiç gelmeyen bu durum genelde 14 volta sabitli direnç ayarımı altüst etmiş durumda.Sanırım bilahire tedavi görecek gibi.

 

Farın komple dağılmış hali.

 

cMVpl1N.jpg

 

Mercek montajı sonrası.

 

2WDz6Ec.jpg

 

İlk önce montesini yaptığım mercek şapkası ile görünüm.

 

sIFYywJ.jpg

 

TbCeMMZ.jpg

 

5dqS6ju.jpg

 

Mercek şapkası sıkıntılar yaşatınca değişimi yapıldı.

 

MT1c8gs.jpg

 

talBrXC.jpg

 

stSKDwB.jpg

 

0LqgePR.jpg

 

j4rTRyl.jpg

 

http://i.imgur.com/WhkjcBi.jpg[/img]

 

İstanbul'dan bir arkadaşımızın C4 aracı için çift mercek çalışmasında yeni Hella bi-xenon mercek Gen5 balast takımı,Uzun hüzmeye bocsh servo motor merceği uzun hüzmede sabitlenerek monte edildi.

 

Merceklerin ilk hali ile denemeler.

 

tAoHzuk.jpg

 

2qmToH8.jpg

 

Son hallerinden görüntüler.

 

jyAw19X.jpg

 

ZcscCeI.jpg

 

KgV54Uy.jpg

 

q4S3sBt.jpg

 

Vh1nioq.jpg

 

tak5qxs.jpg

 

QSOvZBY.jpg

 

 

 

Eskişehir ve İstanbul İllerimizden bu arkadaşlarımızın C4 araçları için yaptığım mercek çalışmaslarından sonra Eskişehirdeki arkadaşımızın farların sinyal kısmındaki turuncu parçayı çıkarıp Mercedes c serisi orijinal far içi led sinyal parçasının reflektör kısmını kesip biçip em gündüz farı hem sinyal olarak yanması için her biri 150 170 lümen aralığında ledlerden kullanıldı.Sinyal ledlerimiz her biri 80 lümenlik ambere yakın sarı ledler kullanıldı.İstanbul'daki arkadaşımızın aracına ise haricen orijinal Bmw U halkaları monte ettim.

 

pzBmTAZ.jpg

 

agsA2Fq.jpg

 

7A5kyuz.jpg

 

2DF1qCG.jpg

 

TkaEnnQ.jpg

 

DYnGV5v.jpg

 

oW148H8.jpg

 

nWl3KaW.jpg

 

7qwzww4.jpg

 

TbCeMMZ.jpg

 

stSKDwB.jpg

 

j4rTRyl.jpg

 

2CXPGhW.jpg

 

zVe9IFs.jpg

 

fR59QRp.jpg

 

6RnQF72.jpg

 

KtOhAQk.jpg

 

tak5qxs.jpg

 

QSOvZBY.jpg

 

Bu arada Çift mercekli farların resmini Annem'in oturduğu evde çektim.Arkadaşımız ile bazı nednelerden dolayı Etlik'te buluşup montajı yapmaya gitmiştik.

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Abi c4 süper olmuş. Masallah. Arıza lambasının nasıl hallettiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Usta ellerine sağlık. Bir şeyi merak ediyorum yalnız...Bu ampullerde ve balastlarda bir sürü farklı marka ve model var.Aralarında elle tutulur gözle görülür bir fark var mı? (h4 ile h7 arası farktan bahsetmiyorum.Misal her yeni araca farklı ampul-balast kombinasyonları uyguluyorsun o yüzden sordum abi) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Arıza lambası mecburen direnç ile çözüldü.

 

Balast çeşitleri versiyon farkı ve meblası ile ilğili durumlardan dolayı kullanıcı seçimi ile alınıp kullanılıyor.


Ampuller her balastta d1s olarak aynı değişmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

abim söyle bir çalışma bekliyorum senden 

angel halkalar çok etkileyıci.

 

 

Halkalar florasant tipe çok benziyor.Çiftli yapılmış gayet güzel.aklımda olan ama her fara yakışmayacak bir uygulama.Makjaylı 2006 Fiesta yuvarlak far için yada başka yuvarlak far için bu şekilde düşüncem Orijinal BMW halkaları ile mevcut.

 

Mercek içi renk sadece beyaz olarak aklıma yatar.Diğer renkler kendimce asla diyebilirim.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Akif Eren

Oktay abi farlar ilk açıldığından Mercedes'te gördüm. mercekler bir yukarı bir aşağı inip kalkıyor senin yaptığın sistemlerde böyle mi oluyor.

Yorum bağlantısı
Selçuk Karabulut

Oktay abi farlar ilk açıldığından Mercedes'te gördüm. mercekler bir yukarı bir aşağı inip kalkıyor senin yaptığın sistemlerde böyle mi oluyor.

servo motorları çalıştıran bir babayiğit olsada şu dedeğin sisteme geçebilsek  :biggrin:  servo motorları çıkarıp çöpe atıyoruz direk  :fiuw:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Muğla'da saklanan bir usta kısmen yaptı ama delinin biri izin vermiyor :p  :D


Akif maalesef yaptığım çalışmalar analog mantıkla aynen devam.Dediğin mantık için kimse yüksek mebla vermez.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Kasa

Elinize sağlık. Bende de C4 var ampul konusunda çok hassastır kendisi. Hemen lamba arızası deyip SERVICE lambasını yakar. Direnç takmadan çözmek galiba imkansız gibi. Hatta ben geri vites lambasına kamera bağladım onda bile arıza verip bağlı olan tarafı söndürüyor akım arttığı için. Yakışmış gerçektende..Elinize sağlık tekrardan.

Otomatik sisteme gelince mekanik ve elektronik kısmı biraz zor. Lambaya sağ sol hareket ve aşağı yukarı hareket motoru yükseklik ayarı içinde arabaya eğim sensörü koymanız gerekli bunları da bir mikroişlemci kontrolü ile çalıştırmanız gerekli . Her aracın eğimi (sedan hatchback , vs. )yük değişimi birbirinden farklı olduğu için her araca uyarlama farklı uyarlama yapmak gerekli. buda işi biraz daha zorlaştırıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...