Misafir 11 Kasım 2014 Paylaş 11 Kasım 2014 Eskişehir’denbir arkadaşımızın aile araçları C4 için Hella İntemo bi-xenon Gen 5 balast 4300k xenon olarak çalışmayı Rabbimin izni ile hafif kusurlar ile bitirmiştim.Sonra bu kusurları düzelttik.Aracın dur kalklardaki start stop nedeniyle Aküde 16 voltta olması taktığımız ledlerde sorun yaptı.Aklıma hiç gelmeyen bu durum genelde 14 volta sabitli direnç ayarımı altüst etmiş durumda.Sanırım bilahire tedavi görecek gibi. Farın komple dağılmış hali. Mercek montajı sonrası. İlk önce montesini yaptığım mercek şapkası ile görünüm. Mercek şapkası sıkıntılar yaşatınca değişimi yapıldı. http://i.imgur.com/WhkjcBi.jpg[/img] İstanbul'dan bir arkadaşımızın C4 aracı için çift mercek çalışmasında yeni Hella bi-xenon mercek Gen5 balast takımı,Uzun hüzmeye bocsh servo motor merceği uzun hüzmede sabitlenerek monte edildi. Merceklerin ilk hali ile denemeler. Son hallerinden görüntüler. Eskişehir ve İstanbul İllerimizden bu arkadaşlarımızın C4 araçları için yaptığım mercek çalışmaslarından sonra Eskişehirdeki arkadaşımızın farların sinyal kısmındaki turuncu parçayı çıkarıp Mercedes c serisi orijinal far içi led sinyal parçasının reflektör kısmını kesip biçip em gündüz farı hem sinyal olarak yanması için her biri 150 170 lümen aralığında ledlerden kullanıldı.Sinyal ledlerimiz her biri 80 lümenlik ambere yakın sarı ledler kullanıldı.İstanbul'daki arkadaşımızın aracına ise haricen orijinal Bmw U halkaları monte ettim. Bu arada Çift mercekli farların resmini Annem'in oturduğu evde çektim.Arkadaşımız ile bazı nednelerden dolayı Etlik'te buluşup montajı yapmaya gitmiştik. 9 Yorum bağlantısı
Misafir 11 Kasım 2014 Paylaş 11 Kasım 2014 Süpersin Oktay ustam . Eline koluna sağlık. Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 11 Kasım 2014 Paylaş 11 Kasım 2014 Abi c4 süper olmuş. Masallah. Arıza lambasının nasıl hallettiniz. 1 Yorum bağlantısı
Alper Keskin 11 Kasım 2014 Paylaş 11 Kasım 2014 Usta ellerine sağlık. Bir şeyi merak ediyorum yalnız...Bu ampullerde ve balastlarda bir sürü farklı marka ve model var.Aralarında elle tutulur gözle görülür bir fark var mı? (h4 ile h7 arası farktan bahsetmiyorum.Misal her yeni araca farklı ampul-balast kombinasyonları uyguluyorsun o yüzden sordum abi) 1 Yorum bağlantısı
Misafir 11 Kasım 2014 Yazar Paylaş 11 Kasım 2014 Arıza lambası mecburen direnç ile çözüldü. Balast çeşitleri versiyon farkı ve meblası ile ilğili durumlardan dolayı kullanıcı seçimi ile alınıp kullanılıyor. Ampuller her balastta d1s olarak aynı değişmiyor. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 11 Kasım 2014 Yazar Paylaş 11 Kasım 2014 (düzenlendi) abim söyle bir çalışma bekliyorum senden angel halkalar çok etkileyıci. Halkalar florasant tipe çok benziyor.Çiftli yapılmış gayet güzel.aklımda olan ama her fara yakışmayacak bir uygulama.Makjaylı 2006 Fiesta yuvarlak far için yada başka yuvarlak far için bu şekilde düşüncem Orijinal BMW halkaları ile mevcut. Mercek içi renk sadece beyaz olarak aklıma yatar.Diğer renkler kendimce asla diyebilirim. 11 Kasım 2014 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Akif Eren 12 Kasım 2014 Paylaş 12 Kasım 2014 Oktay abi farlar ilk açıldığından Mercedes'te gördüm. mercekler bir yukarı bir aşağı inip kalkıyor senin yaptığın sistemlerde böyle mi oluyor. Yorum bağlantısı
Selçuk Karabulut 12 Kasım 2014 Paylaş 12 Kasım 2014 Oktay abi farlar ilk açıldığından Mercedes'te gördüm. mercekler bir yukarı bir aşağı inip kalkıyor senin yaptığın sistemlerde böyle mi oluyor. servo motorları çalıştıran bir babayiğit olsada şu dedeğin sisteme geçebilsek servo motorları çıkarıp çöpe atıyoruz direk 1 Yorum bağlantısı
Misafir 12 Kasım 2014 Yazar Paylaş 12 Kasım 2014 (düzenlendi) Muğla'da saklanan bir usta kısmen yaptı ama delinin biri izin vermiyor Akif maalesef yaptığım çalışmalar analog mantıkla aynen devam.Dediğin mantık için kimse yüksek mebla vermez. 12 Kasım 2014 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin 12 Kasım 2014 Paylaş 12 Kasım 2014 Abi eline sağlık. Bunları görünce arabama da istiyorum 1 Yorum bağlantısı
Cem Dilmen 12 Kasım 2014 Paylaş 12 Kasım 2014 Elinize sağlık Oktay Bey. Yine harika iş çıkartmışsınız... 1 Yorum bağlantısı
Fatih Kasa 12 Kasım 2014 Paylaş 12 Kasım 2014 Elinize sağlık. Bende de C4 var ampul konusunda çok hassastır kendisi. Hemen lamba arızası deyip SERVICE lambasını yakar. Direnç takmadan çözmek galiba imkansız gibi. Hatta ben geri vites lambasına kamera bağladım onda bile arıza verip bağlı olan tarafı söndürüyor akım arttığı için. Yakışmış gerçektende..Elinize sağlık tekrardan. Otomatik sisteme gelince mekanik ve elektronik kısmı biraz zor. Lambaya sağ sol hareket ve aşağı yukarı hareket motoru yükseklik ayarı içinde arabaya eğim sensörü koymanız gerekli bunları da bir mikroişlemci kontrolü ile çalıştırmanız gerekli . Her aracın eğimi (sedan hatchback , vs. )yük değişimi birbirinden farklı olduğu için her araca uyarlama farklı uyarlama yapmak gerekli. buda işi biraz daha zorlaştırıyor. 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Türker 12 Kasım 2014 Paylaş 12 Kasım 2014 Eline sağlık Oktay abi harika olmuş çalışmalar. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 13 Kasım 2014 Paylaş 13 Kasım 2014 Ellerine sağlık Oktay Abi. Yine 10 numero.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts