İçeriğe Yönlendir

Focus III - Debriyaj Pedalı Takılı Kalıyor


Akın Karagöz

Recommended Posts

Akın Karagöz
(düzenlendi)

2012 model ford focus 3 aracım 29.500kmde iken yolculuk esnasında debriyaj pedalı takılı kalmaya başladı ve ayağımla çekerek yaklaşık 1000km kadar daha zorunlu nedenlerden ötürü (hastalık) kullandım.

garantisinin bitmiş olması sebebiyle daha uygun olacağı düşüncesiyle sanayide ustaya gösterdiğimde debriyaj pedalının yarıda takılı kaldığını ayağımla geri kendim çektiğimi sonrasında tekrar vites yükseltmek yada küçültmek istediğimde tekrar aynı sıkıntıyı yaşadığımı ama kırmızı ışıklarda durduğumda ve pedalı pompaladığımda pedalın 5 dakika kadar düzeldiğini ve sonra yine aynı arızayı yaptığını anlattığımda nedenin 2 şeyden kaynaklanabileceğini  ya debriyaj üst merkezde sıkıntı vardır yada alt merkezi değiştirmemiz gerekli dedi ve daha uygun maliyette olduğu için üst merkezi değiştirmekle işe başladı

 

üst merkez değiştikten sonra yaklaşık 200km kadar daha gittiğimde aynı sorun tekrar etmeye başladı ve ustayı aradığımda debriyaj alt merkezi değiştirmeliyiz şanzımanı aşağı indirdikten sonra baskı balatayı da değiştirmemizin uygun olacağını ama baskı balatamın bitik olmadığını ve istersem aynı baskı balatayı tekrar takabileceğini ve konunun teknik arıza olduğunu baskı balatayla alakası olmadığını ama bu durumu yetkili servise kabullendiremeyeceğimi çünkü onların baskı balatanın ömrü dolmuş değiştirmemiz gerekli diyeceğini belirtti.

ayrıca baskı balatam bitik olsaydı aracımla zorunlu sebeplerden ötürü yapmış olduğum 1000km yapamayacağımı  da belirtti.

 

debriyaj alt merkezi değişimi için telefonla yetkili servisi aradığımda servis yetkilileri aracı görmeden debriyaj alt  merkezi için fiyat almak istiyorum dediğimde konunun baskı balatanın bitmiş olmasından kaynaklanacağını ve bu durumun kullanıcı hatası olduğunu garanti kapsamına girmediğini araç şoförünün aracı çok yarım debriyaj kullanması sebebiyle olabileceğini söyledi ve tahmini 2000tl gibi bir fiyat çıkardılar(aynı ustanın dediği gibi oldu)

 

aracımın sanayideki debriyaj alt merkezi ve baskı balata değişimi fiyatı ise 900tl

 

benim korkum şu debriyaj alt merkezi ve baskı balatayı da değiştirdikten sonra yine aynı sorunla karşılaşır mıyım çünkü üst merkezi değiştirdim sorun devam ediyor hala

 

forumda okuduğum kadarıyla c max ve focus 3 lerde sanırım bu sorun kronik teknik hata bu durumda her 30.000kmde baskı balatamı değiştiricez

 

aynı problemlerle karşılaşan arkadaş varsa çözüm konusunda bana yardımcı olursa çok sevinirim

 

o kadar para verip uzun yıllar bir araba kullanırız diye  araba aldıktan sonra böyle bir problem çıkınca insan araçtan soğuyor

 

yardımlarınızı bekliyorum:((((((

 

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

bence baskı balatayla alakalı bir durum degil gibi geldi cünkü baskı balata bitik olsa arac yerinden oynamaz kacırmada olsa aynı durum söz konusu kücük bir parca söz konusu sanki. mekanık iyice egilip bir ısık yardımıyla tertibatını kendiniz kontrol edinirz ya geri cekmesi için debrajın aldında ya pompası vardır yada yas vardır geri cekmiyor görevini yapmayan bişeyler var

Yorum bağlantısı
Akın Karagöz

3 tane ayrı ayrı ustaya gösterdim aracı hepsinin de ilk yaptığı debriyajın altına bakmaktı ama sorunu gideremediler ben şuan izlemem gereken yol konusunda kararsızım açıkçası debriyaj üst merkezi değiştirdikten sonra sorun tekrar edince tekrar bir ustaya daha gösterdim ve oda debriyaj yarıda kaldığı için üst merkezle alakalıdır diyor alt merkezle alakalı olsa debriyajı hiç ayırmaz tabandan diyor  baskı balatanın da bitik olması gerektiğini söyledi üst merkezi orijinal parçayla değiştirmemi istedi daha önce değiştirilen üst merkez kaliteli alman malıydı

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Pedalın takılı kalmasının debriyajın bitmesi ile alakalı olduğunu sanmıyorum. En azından altımda debriyajı biten hiç bir aracın pedalı takılı kalmamıştı. Merkez ile debriyaj bilyasına bakmak lazım. Bence önce bi yetkili servise götürün aracınızı. Bi görsünler, yine debriyaj derlerse o zaman sanayide değiştirirsiniz.

Yorum bağlantısı
Akın Karagöz

merkez ile debriyaj bilyesi derken üst merkez bilyası mı yoksa alt merkez mi? üst merkezi sökmek 2 saat  falan alıyor alt merkez için ise şanzımanı indirmeleri gerekli böyle bir durumda da servis arıza tespiti yapıp aracı tamir etmeden bırakmaz diye düşünüyorum servistekiler hemen baskı balatayı yenileyip göndermenin derdin de

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Manuel şanzumanda alt hidrolik  merkezin havasını almak için bir nipel vardır. HAvasını aldırın. 

Yorum bağlantısı
Akın Karagöz

Manuel şanzumanda alt hidrolik  merkezin havasını almak için bir nipel vardır. HAvasını aldırın. 

merhaba fatih bey bende aracımın debriyaj üst merkezini Balıkesir de ustaya değiştirtmiştim yine aynı ustaya götürecektim alt merkezin değişimi için bu işi yapabilecek usta tanıyorsanız ona da gidebilirim birde bu iş için şanzımanı indirmek gerekecek mi?

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

merhaba fatih bey bende aracımın debriyaj üst merkezini Balıkesir de ustaya değiştirtmiştim yine aynı ustaya götürecektim alt merkezin değişimi için bu işi yapabilecek usta tanıyorsanız ona da gidebilirim birde bu iş için şanzımanı indirmek gerekecek mi?

Aynı ustaya gidebilirsin. PArça değişimine girmeden önce alt merkezin havasını almasını söyle. Belki düzelir. Ben BAndırma İlçesi'nde ikamet ediyorum. BAlıkesir'de usta ararsan Ford yedek parçacısı SADIK Ticaret var. Orada HAsan Bey'e derdini anlat. Sana doğru bir reçete çıkaracaktır. Farklı usta da tavsiye eder.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

konu hakkında yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar

Akın Bey,

Konunuz için yorumlar biryere kadar yapılmış ama ustalar dahi aracı görmeden birşey diyemezken, forumda bu tarz bir spesifik arıza için çözüm beklemek size vakit kaybettirir. Siz sorununuzu çözüp, deneyiminizi paylaşırsanız eğer, sizin sorununuzu yaşayanlara yaşanmış tecrübe aktarılarak yol gösterilebilir. Sizin şanssızlığınız ilk olmanız.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akın Karagöz

Akın Bey,

Konunuz için yorumlar biryere kadar yapılmış ama ustalar dahi aracı görmeden birşey diyemezken, forumda bu tarz bir spesifik arıza için çözüm beklemek size vakit kaybettirir. Siz sorununuzu çözüp, deneyiminizi paylaşırsanız eğer, sizin sorununuzu yaşayanlara yaşanmış tecrübe aktarılarak yol gösterilebilir. Sizin şanssızlığınız ilk olmanız.

Saygılarımla.

konu hakkında birkaç ustaya gittim ve hepsi ortak bir noktada buluşamadılar maalesef servis ise direkt baskı balatayı değiştirmenin derdinde şuanda aracımın kaderi deneme yanılma yöntemine göre gidiyor bakalım sonuç ne olacak yinede konu hakkında fikiri olan arkadaşlar varsa paylaşırlarsa sevinirim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

alt merkez dedğiği parça için şanzıman söküleceğinden dolayı azır sökülmüğşken baskı balata değişsin denmiştir. sorun baskı balatadan kaynaklanıor denmemiştir. pedaldaki geri çekme yayı ne alemde?

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Çağlar beyin dediği konu opel astra da başıma geldi. Debriyaj pedalı yarıya kadar geliyordu. Paspasın üzerinde geri çekme yayını buldum. Bağlantı noktası kırılmıştı.

Ertesi gün yeni yay takılınca sorun ortadan kalktı.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Furkan Aras Alağaç

Alt merkez ve üst merkezin değişmesi gerekiyor. 

 

Alt merkez değişimi için şanzıman sökülecektir. Şanzıman söküldüğü zaman incelmeler ve özelliğini yitirmeler başladıysa baskı balatayı değiştirmek en mantıklısı. Daha sonra yeniden 500 TL' ye yakın Şanzıman sökme takma işçiliği + fren hidroliği + alt merkez parası verebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Akın Karagöz

evet arkadaşlar aracımın öncelikle üst merkezini  sonra alt merkez ve debriyaj setini sanayide 1800TL ye değiştirdikten sonra yaklaşık 3 ay gibi bir sürede aracım tekrar aynı arızayı verdi yalnız şunuda belirteyim üst merkez dışında değişen diğer parçaları orjinal parçalardı

en son debriyaj pedalı dipte kalıp aracı hareket ettiremez duruma geldiğinde aracımı çekeci vasıtasıyla yetkili servise götürdüm

üst merkezin ordaki hortum kaçağı var hidrolik bitirmiş denilde ve tamire başlandı

hortum değiştirilip hidrolik eklendikten sonra  düzeldiği düşünülürken deneme sürüşlerinde tekrar arıza verince

üst merkezi değiştirdi servis fakat 2 gün sonra tekrar aynı hata ile karşılaşınca bu sefer alt merkez sökülüyor ve debriyaj setide kontrol ediliyor ve masraf 2300TL isteniyor bakalım daha aracı servisten almadım yine aynı arıza ile karşılaşırmıyım bilmiyorum ama ben bu arabadan BUZZZZ gibi soğudum aynı arızayı verecek diye hep bi kuşku var içimde forumda benimle aynı kaderi yaşayan arkadaşlar varmı merak ediyorum saygılar

 

(akılsız başın cezasını ayaklar çeker:(()

Yorum bağlantısı
Recep Güney

Oncelikle cok gecmis olsun. Insanin arabasinin boyle cozumlenemeyen problemler cikarmasi sadece aractan degil tumuyle markadan sogumasina neden oluyor. Allah yardimciniz olsun.

Yorum bağlantısı
Akın Karagöz

Oncelikle cok gecmis olsun. Insanin arabasinin boyle cozumlenemeyen problemler cikarmasi sadece aractan degil tumuyle markadan sogumasina neden oluyor. Allah yardimciniz olsun.

TEŞEKKÜR EDERİM RECEP BEY BU ARACIN VE DE FORDUN HAYRINI GÖREMEDİK BİR TÜRLÜ İNSAN İSMİNİ DUYUNCA TEMKİNLİ DAVRANACAK ARTIK BUNDAN SONRA HEP Bİ ACABA VAR AKLIMDA AÇIKÇASI

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

TEŞEKKÜR EDERİM RECEP BEY BU ARACIN VE DE FORDUN HAYRINI GÖREMEDİK BİR TÜRLÜ İNSAN İSMİNİ DUYUNCA TEMKİNLİ DAVRANACAK ARTIK BUNDAN SONRA HEP Bİ ACABA VAR AKLIMDA AÇIKÇASI

 

Sorunun kaynağı neymiş Akın Bey, öğrenebildiniz mi?

Yorum bağlantısı
Akın Karagöz

Sorunun kaynağı neymiş Akın Bey, öğrenebildiniz mi?

Fatih emre bey sorunun kaynagi hala belli degil sanayide yaptigim islemin aynisini yine deneme yanilma yontemiyle serviste yapiyorlar ust merkez alt merkez ve baski bilyalari degisti simdilik araci teslim ettiler yine yaparsa baski balatayi degistirecekler oysaki alt merkezi ve volant ve baski balata setini sizin dediginiz yerden balikesirden hasan beyden orjinal alip taktirmistim sanayide ustaya serviste soyledikleri baski duzenki basmamis silik basmis ice dogru basmasi gerekirken disa dogru basmis denildi onun icin bilyayi degistirdiler simdilik ama tekrar ayni hatayi yaparsa sifir baski setini degistiricekler

Aracin bu arizasinin kronik olup olmadigini sordugumda kullanici hatasindan kaynaklanir denildi peki bununla ilgili sanirim bulten yayinlanmis diye sordugumda ise bu konuyla alakali degil yokus kalkis sisteminden baskidan kaynaklanan sesden dolayi bulten yayinlandi denildi

Arizanin nereden kaynaklandigi henuz belli degil sanayideki ustada yetkili ford servisindeki ustalarda nokta atis yapip bu parcadan kaynakkanir diyemiyorlar deneme yanilma yontemiyle ilerleniyor sonumuz ne olacak gorecegiz artik

Sizin bu konuyla ilgili bir tavsiyeniz varsa soylerseniz cok sevinirim fatih emre bey bu konu uzadikca arabadan sogumama sebep oluyor

Kendimi beyaz esya almis gibi hissediyorum iyide ciksa kotude ciksa bahtina hesabi:)...

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Bu ne menem bir iştir ki 30 bin kmdeki bir araçta böylesine bir problem çıkıyor da servis dahil kimse halledemiyor. Ki bana göre bu bir hatadır ve servis tarafından düzeltilmesi gerekir...

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
irfan Yücetürk

Merhaba arkadaşlar konu eski ama aynı şey benim başımda araç focu 3   89000 km de debraj takılıyor . Ustaya götürdüm birşeyler yaptı olmaz ise üst merkez değişecek dedi. Önce oldu gibi oldu sonra yine takılı kaldı usta üst merkez değişecek dedi . Üstmerkezi değiştirdik araçda starstop arızası verdi . star stop lamba sürekli off durumda birde aracın stardına dokununca çalışıyordu oda birkaç saniye basılı tutunca çalışır hale geldi. Aracı aldım gittim . Aracın eski halde olomadığı kanati oluşunca tekrar ustaya gittim araçda star stopun çalışmadığını ve starda önceleri sadece dokunduğumda çalıştığını şimdi ise starda 3 saniye basılı tutmadığımda çalışmadığını söyledim. Uzun uğraştı başak usta çağırdı enson istanbulda birkaç ustayı rayıp arıza kodunu söyledi. İstanbulun verdiği cevap bu problemin yaşandığını ve kolay çözüm olmadığını söylediler. Usta parçayı tekrar inceledi ve parçacıya gittik ve şase no ile parçayı incelediğinde  parçanın dış görünüşde aynı parça olduğu tamamen herşeyi aynı ama parçada çok küçük bir farklılık vardı. Tekrar fordun orjinal parçası ısmarlandı. Bu arada usta eski parçayı parçalı ve  2si dış görünü aynı olan parçanın orjinalinin içiinde üst merkezin üzerindeki sensörü tetikleyen küçük mıknatıs vardı banada gösterdi. Yeni gelen parçada eski takılan gibiydi yeniden orjinal parça istendi bu arcın üzerine takılan üst merkezde takılmaya başladı. sorum acaba sensörü uyran mıknatıs olmadığı için mi bizim yeni takılan üst merkezde takılıyor. Bilgisi olan var ise yazarsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Kasım Yiğit
On 23.03.2015 at 11:20, Akın Karagöz yazdı:

evet arkadaşlar aracımın öncelikle üst merkezini  sonra alt merkez ve debriyaj setini sanayide 1800TL ye değiştirdikten sonra yaklaşık 3 ay gibi bir sürede aracım tekrar aynı arızayı verdi yalnız şunuda belirteyim üst merkez dışında değişen diğer parçaları orjinal parçalardı

en son debriyaj pedalı dipte kalıp aracı hareket ettiremez duruma geldiğinde aracımı çekeci vasıtasıyla yetkili servise götürdüm

üst merkezin ordaki hortum kaçağı var hidrolik bitirmiş denilde ve tamire başlandı

hortum değiştirilip hidrolik eklendikten sonra  düzeldiği düşünülürken deneme sürüşlerinde tekrar arıza verince

üst merkezi değiştirdi servis fakat 2 gün sonra tekrar aynı hata ile karşılaşınca bu sefer alt merkez sökülüyor ve debriyaj setide kontrol ediliyor ve masraf 2300TL isteniyor bakalım daha aracı servisten almadım yine aynı arıza ile karşılaşırmıyım bilmiyorum ama ben bu arabadan BUZZZZ gibi soğudum aynı arızayı verecek diye hep bi kuşku var içimde forumda benimle aynı kaderi yaşayan arkadaşlar varmı merak ediyorum saygılar

 

(akılsız başın cezasını ayaklar çeker:(()

 

Akin bey iyi gunler bendedr 2012 focus trend var sizin yasadiginiz debriyaj takili kalma konusunu suan ben yasiyorum ust merkezi degistirdim arac ayni sorunu verdi siz bu konuda nasil bir yol izlediniz banada yardimci olursaniz cok mutlu olurum tekrar iyi gunler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...