İçeriğe Yönlendir

Transporter Arıza Işıkları


Nurullah Mayuk

Recommended Posts

Nurullah Mayuk

Merabalar abilerim . 4-5 aydır daha çok babamın kullandığı transporter da olan bir problemi size danışmak istiyorum . Babama gore bunlar bi problem değil gerçi :))

Yakitlarimizi genelde Po yakıt istasyonundan alırdik , hep oradan değildi ama genel olarak hep po'dan alırız . İki gün üst üste babam arabaya bir aytemiz denen firmadan , birde lukoilden biraz mecburi biraz yol ustu diye 30 ar liralık mazot almis (eurodizel) . Bu 2 günlük yakıt olayından sonra arabada problem ortaya çıkmaya başladı . Birden yolda giderken araba çekişten düşüyor , sonra hic gaz yemiyor ve peşinden bunu yakıyor .

ef261ca5453ec95fa8cfb73bfd9794f5.jpg

Arabayı çekiyor kenara istop ediyor servisi arıyor servis arabayı en kısa surede yetkili servise getirin yada biz gelelim alalım diyor . Biraz bekliyo ve arabayı calistiriyo ışık va sönmüş herşey normal yola devam ediyor . Tabi bu boyle olunca servise de götürmedi . Velhasıl bu problem surekli olmaya başladı , 15 günün sonunda o haliyle memlekete gittik 2000 km ye yakin yol yaptık bir kere bile yanmadi . İstanbul geldik iki gün sonra ayni ışık tekrar yanmaya başladı , yanıyor istop ediyor çalıştırıyor devam ediyor . Sonradan oluşan deneyimlerimize gore biz şöyle yorumluyoruz , memlekete gittiğimiz ve orda kaldığımız sure boyunca arabadaki yakıt hep yarim depo ustuydu , İstanbul dönünce eski düzene dondu . Surasida önemli bi konu ki babam aylık 600-700 liralık yakıtı rahat harcamasına rağmen hep günlük , yada gittikçe 30-40-50 lira civarlarında alır . Arabada genelde yakıt hep ceyrekdepo altidir ve ışık yanar. Neyse vel haşıl bu problem boyle devam ederken çok siklasmaya başladığı durumlarda artik 3-4. Seferde peşinden alttaki ışığında yakmaya başlamış araç

c813c20b78e9339eb52b129af7895ba7.jpg

Bu ışıkta yanınca biraz olayı ciddiye almaya başladı ve benim israrimla servisten emekli ustamiza göturduk . Kurum mu bağladı korkusu vardı arabayi makineye bağladılar , hic bir şekilde kurum vb. Çıkmadı (zaten yuksek devirde kullanıyor hep aracı ) , ustaya yakıt olayını anlattık depoya pis mazot gelmiştir dedi , bu arabalar hassas arabalar turkiye'de yakıt alinicak iki yer var sadece opet ve sheldit dedi , bi parca gösterdi simdi unuttum bunun değişmesi gerektiğini , ama yakıtı opet veya shellden almassa 15 gün sonra ayni problemin olacağını ve yarim deponun altına dusurmemesini söyledi , boylece babamda parçayı değiştirmedi . Yakıtları hep opetten almaya başladık ve 15 gün sonunda araba düzene girdi hic ama hic ışık yakmaz oldu , ki değişen hic bir parça yoktu . Araba hep ceyrek depo üzeri yakıtla gezdi hicbir problem yoktu , ama tek seferlik bile olsa başka bi yerden yakıt aldimi 1-2 hafta düzeni yerine gelmiyordu . Neyse biz iki uç ayı boyle geçirdik .

Bu problemle karsilasali 3-4 ayı gecik oluyor , artık opetten başka yerden yakıt almiyoruz ancak babam yine eski düzen günlük yakıt almaya devam ediyor , boyle olunca arabada az yakıt varken pislik geliyor sanırım bu Işığı yakıyor , 3-4 kere üst üste olursa en son dediğim bu Işığı 1fc2dd1eeac97aa39995994483e97985.jpg yakıyor , bunada kendince çözüm bulmuş 3-4 kere arabayı istop edip çalıştırıyor bu ışıkta sönüyor . Ariza genelde düşük devirde kullanılırsa , yada arabada az mazot varsa 10-15 günde bır yaniyor artik .

Size danışmak istediğim nokta babam bizi karistirmiyor , araba benim arabam ben boyle binicem yaptirmicam gücüm yok diyor , bu şekilde kullanmaya devam ederse büyük bi sıkıntı yasar miyiz ? Turbo vb.şeyler zarar görür mu ? Uzun zamandır bu haliyle kullanıyor ama yakıtı sürekli opetten aldığı zaman çok nadir yapıyor artik . Yanan lambaların açıklamaları bunlar

c2c385943fd174601277443b461b94b0.jpg

Ariza ışıklarını buraya atmak için yarım kontakta cektim , sadece kafama takılan soru araç yarim kontakteyken 7bf71fc29679c6a0a1af7e30552bf6e3.jpg bu ışık hic sönmüyor , aracı calistirinca sönüyor . Eskiden de boylemiydi suphedeyim ..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kızdırma bujisi değişecek. Sonrasında zaten motor arıza ışığı söner büyük ihtimalle.

Yorum bağlantısı
Safak Acar

Bence yakıt ile alakası yok, sorun başka birşey,

Giresun da memlekette bende aytemiz firmazsından 10-15kez fulledim 2004 model t5 transporterı hiç bir ışık yakmadı, tabiki hep guvendiğim yakıt istasyonlarından aldım.

Şuan örnek olarak Moil kullanıyorum gayet memnunum.

 

Araçta yüksek ihtimal kızdırma buji sorunu var.  Katalik konvertörü kötü mazottan yakabilir, veya mazotta su varsa yakar diye biliyorum ben.  bilindik güvendik yerden mazot almak lazım, 

 

Kendimden örnek vereyim , Bende genelde hep 50-50-100tl seklinde alırdım mazotu t5 e  3 yıl hiç bi sıkıntı yaşamadım elektronik.

Belki T6 lar biraz hassas olabilir.. 

 

85 litre depo var kardeşim nasıl fulliyek diyordum :D



Ariza ışıklarını buraya atmak için yarım kontakta cektim , sadece kafama takılan soru araç yarim kontakteyken 7bf71fc29679c6a0a1af7e30552bf6e3.jpg

bu ışık hic sönmüyor , aracı calistirinca sönüyor . Eskiden de boylemiydi suphedeyim ..

Bu ışık Kontak açıkken yanar bu sorun değil, Araç çalışırken yanarsa sorun belirtir. Araç çalıştığında sönüyorsa araçta hiç bir sıkıntı yok sıkma canını.. 

Yorum bağlantısı
Nurullah Mayuk

Kızdırma bujisi değişecek. Sonrasında zaten motor arıza ışığı söner büyük ihtimalle.

Kızdırma bujileriyle alakalı bi problem olsa ilk calistirmadada uzun marsta alır vs diyorlardı abi , tabi kulaktan dolma bilgiler :/ Kızdırma bujileri çok pahalı bisey değil diye biliyorum abi , keşke problem bundan olsa . 100-200 liraya halledilir . Peki problem buysa şuan bu şekilde kullanımda sıkıntı yaratır mi ?

Bence yakıt ile alakası yok, sorun başka birşey,

Giresun da memlekette bende aytemiz firmazsından 10-15kez fulledim 2004 model t5 transporterı hiç bir ışık yakmadı, tabiki hep guvendiğim yakıt istasyonlarından aldım.

Şuan örnek olarak Moil kullanıyorum gayet memnunum.

Araçta yüksek ihtimal kızdırma buji sorunu var. Katalik konvertörü kötü mazottan yakabilir, veya mazotta su varsa yakar diye biliyorum ben. bilindik güvendik yerden mazot almak lazım,

Kendimden örnek vereyim , Bende genelde hep 50-50-100tl seklinde alırdım mazotu t5 e 3 yıl hiç bi sıkıntı yaşamadım elektronik.

Belki T6 lar biraz hassas olabilir..

85 litre depo var kardeşim nasıl fulliyek diyordum :D

Bu ışık Kontak açıkken yanar bu sorun değil, Araç çalışırken yanarsa sorun belirtir. Araç çalıştığında sönüyorsa araçta hiç bir sıkıntı yok sıkma canını..

Fullemek cidden gelir düzeyi normal insanlar için sıkıntı 80+10 toplam 90 litre depo , ama isin ilginç yani iste aylık en az 500-600 liralık yakıt harcadığı halde sürekli parca parça alması :)

Yakıttan suphelenmemizin tek sebebi arabada çok az yakıt kaldığında yakması bu Işığı . o zaman ki aldığımız yakıttan gelen bir pislik depoda kaldı da yakıt az kalınca tikıyor mu diye düşünüyoruz açıkçası ..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kızdırma bujisi ise sorun yakıt artmaz belki ama kötü patlama olacak. Kurum oluşturacak. Bence değiştirin. Büyük ihtimalle sorun çözülecek zaten.

Yorum bağlantısı
Nurullah Mayuk

Kızdırma bujisi ise sorun yakıt artmaz belki ama kötü patlama olacak. Kurum oluşturacak. Bence değiştirin. Büyük ihtimalle sorun çözülecek zaten.

Su havalar ısındı mi bi gaz verip degistirtmek lazim abi o zaman , maşallah hic biseye yanaşmıyor :)

Kızdırma bujisini söyledim hemde ucuz diyorum 1 aydır yanmadi hic mazottan o arabada problem yok diyor [emoji17]

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...