Okan Tekin 22 Şubat 2015 Paylaş 22 Şubat 2015 Merhaba arkadaşlar...Daha 2 hafta önce aldığımız Peugeot 407 ye eski arabamızdan miras kalan (ki kendileri de bir 407 idi. Saygıyla anıyorum o arkadaşı da) Araç içi kamera ve navigasyon cihazımızı bağlayacağız.Konuyu yazarken kullanacağımız ekipmanlar 1- Bir adet araç içi kamera2- Bir adet navigasyon cihazı3- Bir tutam tek damarlı kablo4- Yankeski 5- Elektrik bantı 6- Araç kullanım klavuzu7- Kulak memesi kıvamına gelebilen hatta sınırları zorlayıp eriyebilen bir lehim teli ve havya8- Avometre9- Sert plastik çubuk (kablo döşemek için)10- Yağ su un tuz şeker karabiber11- Bir yudum sevgi12- Birkaç iyi adam (Furkan AVCI)Malzemelerimizi eksiksiz temin edersek eğer kendimiz ve kamu güvenliği açısından faydalı olur diye düşünüyorum. Sonra milletin kapısını çalıp "Abi şu var mı ? bu var mı? " demeyelim. İnsanları rahatsız etmeyelim...Bu arada hatırlatayım. Arabanın adı "deve" , navigasyon cihazının adı "Cevriye" , Kameranın adı kamera. Kameraya bi isim takmamıştım. Sesi çıkmıyor çünkü.. Navigasyonda bi kadın var konuşuyo falan... Dedim senin adın Cevriye olsun...Eşinize de söyleyin arada sırada size çay kahve falan getirsin. Daha keyifli oluyor -----------------------------Hatırlatma : Siz çalıştığınız sırada araç kontağı kapalı konumda olsun. Güvenlik önlemi olarak. Ancak şunu unutmayın , eğer kapılar kilitlenmemiş ise araç 20 dakika sonra enerji tasarruf moduna giriyor ve heryerde ki akımı kesiyor. Aklınızda bulunsun. Kamera yada navigasyon cihazı çalışmıyor diye düşünmeyin. Aracı çalıştırın , 20 dakika daha çalışabilirsiniz bu sayede... (407 de bu şekilde bi önlem var akü bitmemesi için. Diğer araçları bilmiyorum...)Öncelikle hem kameranın hemde navigasyonun bu şekilde bir aparatı var. Çakmaklık kısmına takılıyor. Enerji ihtiyacını buradan alıyor. Ancak ben bunu sigorta kutusundan almak niyetindeyim. Çünkü konsolun ortasından tavana doğru uzanan kablo yumaklarını sevmiyorum. Kötü bir görüntü oluyor...Bir hatırlatma ; Bu adaptörün kablosunu kesip( Yani uç kısmını koparıp) , direkt sigorta kutusuna bağlamayı düşündük ama bunun uç kısmında (o küçük silindir şeklinde olan yer) bir cam sigorta bulunuyormuş. Bu bir güvenlik önlemi olarak kalsın deyip metal kısımlarına kablo lehimleyerek bağlantıyı gerçekleştirdik... Aracımızın kitapçığında sigorta paneli hakkında tüm bilgiler yer alıyor. Burada bizim ihityacımız olan 12V alabileceğimiz bir sigorta bulmak... Yaptığımız ölçümler sonucu F22 adlı sigortayı kullanmaya karar verdik. Bu sigorta kontak açıkken 12V veriyor ve kapatınca da akımı kesiyor. Tam bizim istediğimiz gibi yani... Kendisini sevdik... Kendisini görüyorsunuz. Sarı renkli sigorta , altında F22 yazıyor... 20A mış birde... Oraya daha sonra kablo çekeceğiz...Kablolama işlemini yaparken , kabloları rahatlıkta taşıyabilmek ve konsolun arkasından geçirebilmek için ,sürücü kapısı ile konsol arasında kalan bir parça var. Bu parçayı çıkarmamız gerekiyor. Hem kablo geçireceğiz hemde kullanacağımız kamera ve navigasyon için sigortadan aldığımız akımın şase ile bağlantısını yapacağız. Yani topraklama...O da şu parça oluyorSigortamıza bir kablo çekeceğiz şimdi. Sarı renkli kablolar + uç , mor renkli kablolar toprak/şase olarak kullanılıyor. Aklınızda bulunsun...Topraklamamızı da yapıyoruz... Bu arada şaseye kabloyu bağladıktan sonra üzerine sıcak silikon sıkabilirsiniz. Daha sağlam olur. Tabi siz bilirsiniz... Şimdi burada aslında bir fotoğraf daha olması lazım. Ben size anlatayım. Mor renkli kabloyu çakmaklık girişinin yanlarında ki sıkıştırma mandalı gibi zımbırtıya bağlıyorsunuz. Sarı kabloyu da yine o çakmaklığın en uç kısmına takıyorsunuz. Olay bitiyor... Artık kontak açık olduğu sürece kablolarımızdan 12V 20A akım geçecek. Bu da kamera ve navigasyon cihazını çalıştırmaya yeterli.... İşlemimiz bu kadar... Eğer sormak istediğiniz birşey olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Yada şu kısmın bir fotoğrafını çekebilirmisin derseniz arabaya gidip fotoğraf çekebilirim....Hoşçakalın... 8 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 22 Şubat 2015 Paylaş 22 Şubat 2015 Eline, anlatımına sağlık.. O bir kaç iyi adam banada ilerde lazım olabilir:=) 2 Yorum bağlantısı
Ertuğrul Yenilmez 22 Şubat 2015 Paylaş 22 Şubat 2015 Elinize sağlık güzel bir çalışma. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Şubat 2015 Paylaş 22 Şubat 2015 Ellerinize sağlık. Kabloları yukarıya kadar nasıl taşıdınız peki? Kameraya yani. Bi de kameranın gps'ini nerede konumlandırdınız? Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 22 Şubat 2015 Paylaş 22 Şubat 2015 Navigasyon bağlı foto göremedim.. Sol tarafta en altta bağlı olan navigasyon. Ellerinize sağlık. Kabloları yukarıya kadar nasıl taşıdınız peki? Kameraya yani. Bi de kameranın gps'ini nerede konumlandırdınız? Sani; direklerin oraya gizledik kabloları, Kameranın GPS'si sağ tarafa aldık, en alttan ikinci resimde sağ tarafta camın en dibinde görünen kibrit kutusu gibi şey o Merhaba arkadaşlar... . Okan Kendini ve arabanı tanıtan bir konu açalım Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Şubat 2015 Paylaş 22 Şubat 2015 Sol tarafta en altta bağlı olan navigasyon. Sani; direklerin oraya gizledik kabloları, Kameranın GPS'si sağ tarafa aldık, en alttan ikinci resimde sağ tarafta camın en dibinde görünen kibrit kutusu gibi şey o Okan Kendini ve arabanı tanıtan bir konu açalım Bende de bi kamera var, sen bi yanaşsana istanbul'a 2 Yorum bağlantısı
Okan Tekin 22 Şubat 2015 Yazar Paylaş 22 Şubat 2015 Teşekkürler herkese. Tamam ben yarın kendimi tanıtan bir konu açarım. Furkanın emeği çok bu çalışmada. Ben çıraklık yaptım ona elimden geldiğince 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Bende de bi kamera var, sen bi yanaşsana istanbul'a Malzemelerimi yanımda getireyim 1 Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 (düzenlendi) Okan seninle tanıştığıma sevindim, ilk tanışmada soğuk olduğunu yazmışsın fakat yeterince sıcaksın Navigasyon ve kamera işi mükemmel olmuş ben çok beğendim. Güzel günlerde kullanman dileğimle. Birkaç iyi adam için ben sıra aldım bile Eline, anlatımına sağlık.. O bir kaç iyi adam banada ilerde lazım olabilir:=) 23 Şubat 2015 tarihinde Serdal Soysal tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Misafir 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Güzel bir uygulama olmuş,ellerinize sağlık. Yorum bağlantısı
Okan Tekin 23 Şubat 2015 Yazar Paylaş 23 Şubat 2015 Serdal abi teşekkür ederim , bende sizleri sevdim irtibatı koparmamak lazım 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Okan seninle tanıştığıma sevindim, ilk tanışmada soğuk olduğunu yazmışsın fakat yeterince sıcaksın Navigasyon ve kamera işi mükemmel olmuş ben çok beğendim. Güzel günlerde kullanman dileğimle. Birkaç iyi adam için ben sıra aldım bile Ne zaman musait olursan haberleşelim Serdal hocam 1 Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Ellerinize sağlık çok güzel bir çalışma olmuş. Bir konuyu merak ettim. Tek şarj cihazı iki cihazı aynı anda şarj edebiliyor mu? Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Ellerinize sağlık çok güzel bir çalışma olmuş. Bir konuyu merak ettim. Tek şarj cihazı iki cihazı aynı anda şarj edebiliyor mu?2 si ayrı ayrı bağlandı hocam yani iki adaptör var. Ama tek noktadan enerji aldık. 1 Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy 24 Şubat 2015 Paylaş 24 Şubat 2015 2 si ayrı ayrı bağlandı hocam yani iki adaptör var. Ama tek noktadan enerji aldık. Tamam oldu o zaman. Ben de böyle bir şey düşünüyordum aslında. Güzel bir başvuru oldu. Teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts