Ekrem Argün 20 Nisan 2015 Paylaş 20 Nisan 2015 Merhabalar tüm forum ailesine günaydınlar iyi çalışmalar diliyorum. Öncelikle bir problemim var konuyu nereye yazacağımı bilemediğim için yeni konu açtım kusuruma bakmayın. Sayın moderatörlerimiz konuyu ilgili bölüme taşıyacakarını düşünüyorum. Sorunu biraz uzun yazacağım bundan dolayı şimdiden özür diliyorum. Geçenyıl 98 model bir Ford Explorer aldım İlk arabam olcağının verdiği heyecana yenilip ve satıcıya güvenip arabayı servise götürüp kontrol ettirmeden aldım. Arabanın zincirlerinin gergilerinin değişim zamanı gelmiş ve hiç LPG takılmamış doğal olarak bunları yaptırmak bana kaldı. Bi abimin tavsiyesi üzerine AKL LPG sistemi taktırdım. sonrasında zincirleri gergileri değiştirttim tamirci zincirlerde bir diş boşluk olduğunu bunun giderildiğini artık aracın performasının artacağını söyledi ancak arabayı tamirciden aldıktan sonra arabada performans artışı olmak yerine aksine düştü. 1. Sorun : Araba yolda giderken birden çekişten düşüp motor arıza lambası yanmaya başladı kullanmaya devam edersen ( D ) ışığı yanıp sönmeye başladı. Tamirciye gittim arabayı bilgisayara bağladılar P0741 kodlu hata verdİğini söylediler. Tamirci bunun motor değil şanzıman sorunu olduğunu söyleyip şanzımanın sökülüp sorunun tespit edilmesi gerektiğini söyledi. Burdan yola çıkıp İZMİR de bi usta bulup aracı götürdüm. Sorunun MEKANİK BEYİN de olduğunu söyleyip değiştirdiğini sorunun çözüldüğünü söyledi. (araba o hatayı artık vermiyor ve aniden çekişten düşmüyor ancak ) 2. Sorun Arabayı şanzımancıdan aldığımdan beri araçta sürekli alt devirlerde çekiş düşüşü başladı ( arıza ışığı yandığındaki çekiş düşmasi kadar olmasada ) örneğin : arac ilk kalkışlarda çok zorlanıyormuş gibi motor bağarmasına rağmen araba ivmelenmiyor. Aracı 1500 devirde hareket ettiriyorum gaza yüklenip 2500-3000 devire getirdiğimde ( kalkışlarda ) aracın hızlanmasında nerdeyse hiç bir fark olmuyo. Araba hızını aldımı gidiyor ama ilk kalkışlarda alt devirlerde çok fazla zorlanıyor sanki ( ancak arabanın vites geçişleri gayet güzel bi sorun yok) ama Bazende düz yolda 60-70 km ye çıktığında örneğin : Vites 2 den 3 e geçiyor ardından hemen 4 e atıyor motor devri 1000 devire kadar düşüyor ve gaza yüklensen bile bu şekilde aracı hızlandırmaya çalışıyor dip gaz yaparsam düşürüyor vitesi. 3. son sorun ise araç birkaç aydan beri önceleri sabah çalıştırdığımda dengesiz çalışıyordu hafif gaza dokunduğumda tepki vermiyo verse bile motor tabiri caizse patır patır çalışıyo arabayı sarsıyordu taki motor biraz ısınana kadar bu sıkıntı şimdilerde motor sıcak olsa bile çalıştırdığımda ilk önce yine aynı şeyi yapıyor gaza dokunmazsam rölantiye girene kadar kendisi gaz veriyop çekiyo sanki, devir 500-1000 arası gidip geliyo düzelirse 10-15 saniye sonra rölantiye giriyo düzelmezse gaza dokunsan bile stop ediyo araba. Bu arada ( arabanın motoru indiğinde tüm contaları bujileri buji kablolarını hava filitresini ve motor yağını yeniledim ) Budar uzun yazdığım için tekrar tüm okuyan ABİ lerimden ÖZÜR DİLERİM ayrıca TEŞEKKÜR ederim. umarım anlatabilmişimdir. Bu konuda bana yardımcı olup sayenizde bu sorunlardan kurtulabilirsem çok mutlu olucam. Bu arabayı çok seviyorum oyüzden bukadar üstüne düşüyorum ama artık sorunlar bitmeyince soğumaya başladım açıkcası. 2 Yorum bağlantısı
Yavuz Kara2 20 Nisan 2015 Paylaş 20 Nisan 2015 ekrem bey kesin olmamakla birlikte sorununuz sente atlaması zincir degişirken sentesini tam yapmamışlar. Yorum bağlantısı
Ekrem Argün 20 Nisan 2015 Yazar Paylaş 20 Nisan 2015 (düzenlendi) ekrem bey kesin olmamakla birlikte sorununuz sente atlaması zincir degişirken sentesini tam yapmamışlar. Yavuz bey verdiğiniz bilgi için teşekkürler sente atlaması ne demek biraz daha açarmısınız acaba . artı olarak arabayı ilk aldığımda zincirdeki boşluk sebebiyle motorun altından şıkır şıkır ses geliyordu yapıldıktan sonra bu ses kesildi. 20 Nisan 2015 tarihinde Ekrem Argün tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 20 Nisan 2015 Paylaş 20 Nisan 2015 Merhabalar tüm forum ailesine günaydınlar iyi çalışmalar diliyorum. Öncelikle bir problemim var konuyu nereye yazacağımı bilemediğim için yeni konu açtım kusuruma bakmayın. Sayın moderatörlerimiz konuyu ilgili bölüme taşıyacakarını düşünüyorum. Sorunu biraz uzun yazacağım bundan dolayı şimdiden özür diliyorum. Geçenyıl 98 model bir Ford Explorer aldım İlk arabam olcağının verdiği heyecana yenilip ve satıcıya güvenip arabayı servise götürüp kontrol ettirmeden aldım. Arabanın zincirlerinin gergilerinin değişim zamanı gelmiş ve hiç LPG takılmamış doğal olarak bunları yaptırmak bana kaldı. Bi abimin tavsiyesi üzerine AKL LPG sistemi taktırdım. sonrasında zincirleri gergileri değiştirttim tamirci zincirlerde bir diş boşluk olduğunu bunun giderildiğini artık aracın performasının artacağını söyledi ancak arabayı tamirciden aldıktan sonra arabada performans artışı olmak yerine aksine düştü. 1. Sorun : Araba yolda giderken birden çekişten düşüp motor arıza lambası yanmaya başladı kullanmaya devam edersen ( D ) ışığı yanıp sönmeye başladı. Tamirciye gittim arabayı bilgisayara bağladılar P0741 kodlu hata verdİğini söylediler. Tamirci bunun motor değil şanzıman sorunu olduğunu söyleyip şanzımanın sökülüp sorunun tespit edilmesi gerektiğini söyledi. Burdan yola çıkıp İZMİR de bi usta bulup aracı götürdüm. Sorunun MEKANİK BEYİN de olduğunu söyleyip değiştirdiğini sorunun çözüldüğünü söyledi. (araba o hatayı artık vermiyor ve aniden çekişten düşmüyor ancak ) 2. Sorun Arabayı şanzımancıdan aldığımdan beri araçta sürekli alt devirlerde çekiş düşüşü başladı ( arıza ışığı yandığındaki çekiş düşmasi kadar olmasada ) örneğin : arac ilk kalkışlarda çok zorlanıyormuş gibi motor bağarmasına rağmen araba ivmelenmiyor. Aracı 1500 devirde hareket ettiriyorum gaza yüklenip 2500-3000 devire getirdiğimde ( kalkışlarda ) aracın hızlanmasında nerdeyse hiç bir fark olmuyo. Araba hızını aldımı gidiyor ama ilk kalkışlarda alt devirlerde çok fazla zorlanıyor sanki ( ancak arabanın vites geçişleri gayet güzel bi sorun yok) ama Bazende düz yolda 60-70 km ye çıktığında örneğin : Vites 2 den 3 e geçiyor ardından hemen 4 e atıyor motor devri 1000 devire kadar düşüyor ve gaza yüklensen bile bu şekilde aracı hızlandırmaya çalışıyor dip gaz yaparsam düşürüyor vitesi. 3. son sorun ise araç birkaç aydan beri önceleri sabah çalıştırdığımda dengesiz çalışıyordu hafif gaza dokunduğumda tepki vermiyo verse bile motor tabiri caizse patır patır çalışıyo arabayı sarsıyordu taki motor biraz ısınana kadar bu sıkıntı şimdilerde motor sıcak olsa bile çalıştırdığımda ilk önce yine aynı şeyi yapıyor gaza dokunmazsam rölantiye girene kadar kendisi gaz veriyop çekiyo sanki, devir 500-1000 arası gidip geliyo düzelirse 10-15 saniye sonra rölantiye giriyo düzelmezse gaza dokunsan bile stop ediyo araba. Bu arada ( arabanın motoru indiğinde tüm contaları bujileri buji kablolarını hava filitresini ve motor yağını yeniledim ) Budar uzun yazdığım için tekrar tüm okuyan ABİ lerimden ÖZÜR DİLERİM ayrıca TEŞEKKÜR ederim. umarım anlatabilmişimdir. Bu konuda bana yardımcı olup sayenizde bu sorunlardan kurtulabilirsem çok mutlu olucam. Bu arabayı çok seviyorum oyüzden bukadar üstüne düşüyorum ama artık sorunlar bitmeyince soğumaya başladım açıkcası. Ekrem bey izmire yolunuz düştüğünde Ustaeller Ford servisine uğramanızı tavsiye ediyorum. Sabri ustamız oldukça değerli bir ustamızdır. Başka hiçbir yere gitmeyin boşu boşuna para harcamış olursunuz,,, Yorum bağlantısı
Ekrem Argün 20 Nisan 2015 Yazar Paylaş 20 Nisan 2015 Ekrem bey izmire yolunuz düştüğünde Ustaeller Ford servisine uğramanızı tavsiye ediyorum. Sabri ustamız oldukça değerli bir ustamızdır. Başka hiçbir yere gitmeyin boşu boşuna para harcamış olursunuz,,, Şahin bey teşekkür ederim bilgi için Sabri ustamızla Hakan Tarımla olan tanışıklığımızdan dolayı onun sayesinde bizzat tanışma fırsatı buldum kendisiyle bu konu hakkında görüştük ancak bizim arabaların bakımını yapan ustasının işten ayrılmasından dolayı yardımcı olamadı ama yönlerdirdi sağolsun Yorum bağlantısı
İsmail Demir 20 Nisan 2015 Paylaş 20 Nisan 2015 Merhabalar tüm forum ailesine günaydınlar iyi çalışmalar diliyorum. Öncelikle bir problemim var konuyu nereye yazacağımı bilemediğim için yeni konu açtım kusuruma bakmayın. Sayın moderatörlerimiz konuyu ilgili bölüme taşıyacakarını düşünüyorum. Sorunu biraz uzun yazacağım bundan dolayı şimdiden özür diliyorum. Geçenyıl 98 model bir Ford Explorer aldım İlk arabam olcağının verdiği heyecana yenilip ve satıcıya güvenip arabayı servise götürüp kontrol ettirmeden aldım. Arabanın zincirlerinin gergilerinin değişim zamanı gelmiş ve hiç LPG takılmamış doğal olarak bunları yaptırmak bana kaldı. Bi abimin tavsiyesi üzerine AKL LPG sistemi taktırdım. sonrasında zincirleri gergileri değiştirttim tamirci zincirlerde bir diş boşluk olduğunu bunun giderildiğini artık aracın performasının artacağını söyledi ancak arabayı tamirciden aldıktan sonra arabada performans artışı olmak yerine aksine düştü. 1. Sorun : Araba yolda giderken birden çekişten düşüp motor arıza lambası yanmaya başladı kullanmaya devam edersen ( D ) ışığı yanıp sönmeye başladı. Tamirciye gittim arabayı bilgisayara bağladılar P0741 kodlu hata verdİğini söylediler. Tamirci bunun motor değil şanzıman sorunu olduğunu söyleyip şanzımanın sökülüp sorunun tespit edilmesi gerektiğini söyledi. Burdan yola çıkıp İZMİR de bi usta bulup aracı götürdüm. Sorunun MEKANİK BEYİN de olduğunu söyleyip değiştirdiğini sorunun çözüldüğünü söyledi. (araba o hatayı artık vermiyor ve aniden çekişten düşmüyor ancak ) 2. Sorun Arabayı şanzımancıdan aldığımdan beri araçta sürekli alt devirlerde çekiş düşüşü başladı ( arıza ışığı yandığındaki çekiş düşmasi kadar olmasada ) örneğin : arac ilk kalkışlarda çok zorlanıyormuş gibi motor bağarmasına rağmen araba ivmelenmiyor. Aracı 1500 devirde hareket ettiriyorum gaza yüklenip 2500-3000 devire getirdiğimde ( kalkışlarda ) aracın hızlanmasında nerdeyse hiç bir fark olmuyo. Araba hızını aldımı gidiyor ama ilk kalkışlarda alt devirlerde çok fazla zorlanıyor sanki ( ancak arabanın vites geçişleri gayet güzel bi sorun yok) ama Bazende düz yolda 60-70 km ye çıktığında örneğin : Vites 2 den 3 e geçiyor ardından hemen 4 e atıyor motor devri 1000 devire kadar düşüyor ve gaza yüklensen bile bu şekilde aracı hızlandırmaya çalışıyor dip gaz yaparsam düşürüyor vitesi. 3. son sorun ise araç birkaç aydan beri önceleri sabah çalıştırdığımda dengesiz çalışıyordu hafif gaza dokunduğumda tepki vermiyo verse bile motor tabiri caizse patır patır çalışıyo arabayı sarsıyordu taki motor biraz ısınana kadar bu sıkıntı şimdilerde motor sıcak olsa bile çalıştırdığımda ilk önce yine aynı şeyi yapıyor gaza dokunmazsam rölantiye girene kadar kendisi gaz veriyop çekiyo sanki, devir 500-1000 arası gidip geliyo düzelirse 10-15 saniye sonra rölantiye giriyo düzelmezse gaza dokunsan bile stop ediyo araba. Bu arada ( arabanın motoru indiğinde tüm contaları bujileri buji kablolarını hava filitresini ve motor yağını yeniledim ) Budar uzun yazdığım için tekrar tüm okuyan ABİ lerimden ÖZÜR DİLERİM ayrıca TEŞEKKÜR ederim. umarım anlatabilmişimdir. Bu konuda bana yardımcı olup sayenizde bu sorunlardan kurtulabilirsem çok mutlu olucam. Bu arabayı çok seviyorum oyüzden bukadar üstüne düşüyorum ama artık sorunlar bitmeyince soğumaya başladım açıkcası. Ekrem Bey geçmiş olsun.Hakan Tarım hacı Murat ve fotoğraf makinesi ile uğraşmaya ara verip biraz sizin araç ile ilgilensin bence. Yorum bağlantısı
Ekrem Argün 22 Nisan 2015 Yazar Paylaş 22 Nisan 2015 Ekrem Bey geçmiş olsun.Hakan Tarım hacı Murat ve fotoğraf makinesi ile uğraşmaya ara verip biraz sizin araç ile ilgilensin bence. İsmail bey çok teşekkür ederim Hakan Tarım bilgisi kadarıyla yardımcı oluyor sağolsun. Malumunuz DENİZLİ de bizim araçlardan pek hatta hiç anlayan yok aracıda herkese baktırmak istemiyorum anlasalarda anlamasalarda sağını solunu kurcalıyorlar. Buradanda bana yarımcı olamayacaklar galiba sayın bilgi sahibi abilerim Yorum bağlantısı
Salih Seyman 25 Nisan 2015 Paylaş 25 Nisan 2015 Ekrem kardeşim aracın sentesinde sorun olabilir. Ama sente niye atlamış ona bakmak lazım. Krank dişlisine bi bakılmalı derim. Yorum bağlantısı
Ekrem Argün 30 Nisan 2015 Yazar Paylaş 30 Nisan 2015 Ekrem kardeşim aracın sentesinde sorun olabilir. Ama sente niye atlamış ona bakmak lazım. Krank dişlisine bi bakılmalı derim. Teşekkür ederim Salih bey sorun senteden ise eğer zincir değişiminden sonra bu araç yaklaşık 1000 km yol yaptı mutlaka motorda bi arıza meydana getirmezmiydi. Motor kendiini rolantiye alabildiği zaman çalışması süper ( araç park halindeyken ) neredeyse çalıştığını bile duyamıyorsunuz çok sessiz ama; dediğim gibi ilk çalışmasındaki düzensizlik ve tork kaybı bir türlü düzelmedi. Yorum bağlantısı
Salih Seyman 30 Nisan 2015 Paylaş 30 Nisan 2015 Teşekkür ederim Salih bey sorun senteden ise eğer zincir değişiminden sonra bu araç yaklaşık 1000 km yol yaptı mutlaka motorda bi arıza meydana getirmezmiydi. Motor kendiini rolantiye alabildiği zaman çalışması süper ( araç park halindeyken ) neredeyse çalıştığını bile duyamıyorsunuz çok sessiz ama; dediğim gibi ilk çalışmasındaki düzensizlik ve tork kaybı bir türlü düzelmedi. Krank dişlisi ilk çalıma hariç rölantide sorun yapmaz, eğer dişlinin içindeki tırnak sıyırdıysa hareket halinde krankla aynı kombinede çalışmadığı zamanlar, devir dalgalanır.Arac normal devrindeki torku üretemez ve toparlanması zor olur. Arza başka sebeplere dayalı olabilir fakat büyük sebeblerinden biride bu olabilir. İNŞ. arıza bulunur ve can sıkmadan çözülür. Yorum bağlantısı
Ekrem Argün 7 Mayıs 2015 Yazar Paylaş 7 Mayıs 2015 Krank dişlisi ilk çalıma hariç rölantide sorun yapmaz, eğer dişlinin içindeki tırnak sıyırdıysa hareket halinde krankla aynı kombinede çalışmadığı zamanlar, devir dalgalanır.Arac normal devrindeki torku üretemez ve toparlanması zor olur. Arza başka sebeplere dayalı olabilir fakat büyük sebeblerinden biride bu olabilir. İNŞ. arıza bulunur ve can sıkmadan çözülür. Salih bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Söylediklerinizi tamircimlede paylaşıcam inşaallah sıkıntı büyümeden çözülür. Ayrıca bu forumu uzun zamandır takip edip paylaşılan bilgileri okumaya çalışıyorum. Bizim araçlar hakkında bilgi sahibi olan bazı abilerimin bu konuya duyarsız kalmaları açıkcası üzücü. Benim gibi DENİZLİ de ikamet eden HAKAN TARIM abim söylemişti ama inanmamıştım ama HAKLIYMIŞ. Bunuda buradan belirtmek istedim. Yorum bağlantısı
Emre Olgum 15 Mayıs 2015 Paylaş 15 Mayıs 2015 Hakan agbinin size soylemesine gerek yoktu bile Bu forumda kendisini usta sanan ama malesef ustaligin u sunu bilemeyen cok insan var Yorum bağlantısı
Emre Olgum 15 Mayıs 2015 Paylaş 15 Mayıs 2015 Ustelik sizin duyarsiz kaldiklari dediginiz kisi ve kisiler duyarsiz kalmiyorlar Bu sorunu veya baska sorunu cozemeyeceklerini bildikleri icin yorum bile yapamiyorlar Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Mayıs 2015 Paylaş 15 Mayıs 2015 şanzımancıda nasıl bir işlem gördü? şlanzıman indi mi ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts