İçeriğe Yönlendir

2000 Bora 1.6 Su Eksiltme Yardim


Mustafa Boz

Recommended Posts

Mustafa Boz
(düzenlendi)

Geçenlerde bir arkadaşımın arabasini kullanırken yağ Soğutucu denilen parça arizalandi ve bütün yağ su sistemine karıştı heryer yağ oldu su Bidonu tahin kıvamında renginde bir sıvı ile doldu parça değişti gerekli temizlik yapıldı Bidon değiştirildi sistemde su içinde yağ kalmadı ama araç sürekli sürekli su eksiltmeye başladı günlük su ilave etmek zorunda oluyoruz bunun nedeni ne olabilir

tarihinde Mustafa Boz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal

Ben bu konularda pek bilgi sahibi değilim ama, yağ soğutucu arızalandı ise acaba kızgın yağ su sisteminde bir boruyu falan delmiş olabilir mi? Çok saçma bir şey de söylemiş olabilirim bilemiyorum, kusura bakmayın.  :blush:

Yorum bağlantısı
Fuat GÜVEN

Mutlaka bir yerde kaçak vardır. Arabayı çalıştırın termostat açınca yani sıcakken kontrol edin. Eğer su kaçağı ısınan bir parça yanındaysa sürekli olarak kurur ve göremeye bilirsiniz. Genellikle kelepçeler ellenince araba sıcakken buralardan kaçırabilir. Başıma geldiği için biliyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Boz

Conta yakmış olabilir..

Conta yaksa arabanın çalışma düzeni cekisinde bir problem hissedilmez mi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motorun hiçbir yerinde su kalıntısı olmuyor mu? ne kada rilave ediliyor 1000 jm de?

Yorum bağlantısı
Mustafa Boz

motorun hiçbir yerinde su kalıntısı olmuyor mu? ne kada rilave ediliyor 1000 jm de?

Akıntı yok 2 3 gün de bir ekleme yapılıyor yaklaşık 200 300 km bandında ekleme araç içinde hararet ışığı yandği an yapılıyor şu deposunu içindeki iki metal cubuk boşa çıkınca ışık yanıyor ve su deposu max seviyesine kadar su ekleniyor oda ortalama 1lt

civarinda

Yorum bağlantısı
Mustafa Boz

haharet mi? radyatör su seviyesidir o

muhtemelen çubuklar boşa çıkınca yanıyor zaten çubuklar boşa çıkınca çok az şu kalmış oluyor uyarıyor
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Boz

radyator de çatlak bulduk radyotor değişti hortumlar kontrol edildi kaçak yok ama hala şu eksiltiyor neolabilir çözüm bulamiyoruz

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Sinan Özvarlık

Geçenlerde bir arkadaşımın arabasini kullanırken yağ Soğutucu denilen parça arizalandi ve bütün yağ su sistemine karıştı heryer yağ oldu su Bidonu tahin kıvamında renginde bir sıvı ile doldu parça değişti gerekli temizlik yapıldı Bidon değiştirildi sistemde su içinde yağ kalmadı ama araç sürekli sürekli su eksiltmeye başladı günlük su ilave etmek zorunda oluyoruz bunun nedeni ne olabilir

 

Aynı sorun sattığım poloda da vardı , 2 haftada bir su eksiltiyordu ama bir türlü sorunun kaynağını bulamamışlardı.çoğunda bu sorun var galiba

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Selçuk Keleş

Canınızı sıkmak istemem ama bu sorunu aynı şekilde 2000 Bora'da yaşayan bir arkadaşım var, ne yaptıysa nereye götürdüyse hiç biri de sorunu çözemedi.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Feriz AY

Selam aleyküm.mustafa bey.bende 2002 MONDEO var.geçen ay bir anda hiçbir yerde kaçak sızdırma olmamasına rağmen su eksiltmeye başladı.sizin arkadaşın aracındaki periyotlarda.sorunun radyatör yedek su deposu kapağını bir hafta öncesinden sert çevirince içindeki parça boşa düşmüştü,tekrar içine kapağa emanet tutturup kapatmıştım.tamircime gösterdim,kapaktan dedi.değiştirdim su eksiltme kesildi.yedek parçacı bu araçların kapağı termostatlı dedi ve eski ve yeni kapağı karşılaştırarak anlattı bana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Boz

Selam aleyküm.mustafa bey.bende 2002 MONDEO var.geçen ay bir anda hiçbir yerde kaçak sızdırma olmamasına rağmen su eksiltmeye başladı.sizin arkadaşın aracındaki periyotlarda.sorunun radyatör yedek su deposu kapağını bir hafta öncesinden sert çevirince içindeki parça boşa düşmüştü,tekrar içine kapağa emanet tutturup kapatmıştım.tamircime gösterdim,kapaktan dedi.değiştirdim su eksiltme kesildi.yedek parçacı bu araçların kapağı termostatlı dedi ve eski ve yeni kapağı karşılaştırarak anlattı bana.

Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiden dolayi kapak felan Da değişti ama sorun kapaklada alakali değilmiş.
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Lpg var mi.lpg baglantisina baktirin.

Araba sicak motorla rolantide calisirken kaputu acip her su baglantisini kontrol edin.gorenediginiz bir yere damlayip kuruyodur,calisirken aracin altini da kontrol edin,damlama arayin.baglanti noktalarinda ve su gecen hortumlarin yere bakan kisimlarinda (su sizarak alakasiz bir yere gidiyor olabilir) su ve kurumus antifriz izi arayin

Yorum bağlantısı
Feriz AY

Rica ederim.mustafa bey.araba konusu hassastır, yardımcı olmak adına paylaşım.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Okan Kumbaracı

Geç kaldimmi bilmiyorum ama su flansini kontrol ettirdinizmi ? 13 sene kullandım bahsi geçen aracı ve yüksek kmlerde su flansi çatlaması kroniktir Boralarda . Motorun üzerindeki plastik kapagi sökun aracı çalıştırın 90 dereceye geldiğinde motorun önden sağ tarafına (şoför tarafı) bakın motora monteli ucuna iki hortum takılı plastik bir parça göreceksiniz (su flansi) orayı gozlemleyip dinleyin tam motorla birleşiminden tıslama yada buhar çıkışı görebilirsiniz. Parça ucuz işçiliği basittir . Geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...