İlker Kazma 11 Temmuz 2015 Paylaş 11 Temmuz 2015 merhabalar; 2008 selective 1.6 125 bg. benzinli arabamı satıp yine aynı donanım bir mondeo almak istiyorum. iki motor grubu arasında çelişkide kaldım yakıt tüketiminden ötürü. 2.0 dizelde 8 litre 1.6 ecoboostda 9.0 litre tüketim değeri araştırdım internetteki sayfalarda. öncelikle bu değerler doğrumudur? artarmı azalırmı? sizin öneriniz ne olur? bütçem 48.000 50.000 civarı şimdiden vereceğiniz fikirler için teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 12 Temmuz 2015 Paylaş 12 Temmuz 2015 hızlı gitmeyi seviyorsanız yoğun trafikte kullanıyorsanız benzinli araba adamın ocağına incir ağacı diker.. 3.20ied ile 200'le giderken anlık tüketim 20 litreyi gösteriyor 5.20D ile giderken 8.5-9 aradaki farkı siz düşünün..koca koca patronlar hızlı gitmeyi sevdikleri için dizel araba alıyorlar..hakikaten 200'le giderken dizel çok ekonomik.. 2 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 12 Temmuz 2015 Paylaş 12 Temmuz 2015 Katalog verileri ile kıyas yapıldığında aradaki fark değmez gibi görünse de benzinli ecoboost zorlu şartlarda incir ağacı dikmeye aday. Ben uslu uslu giderim diyenin de 160 bg araç ile işi olmaz.Benzinli motorun keyfi yine de başkadır, yakıtı sineye çekerim önemli olan keyfim diyorsanız bence ecoboost alınır keyifle binilir. 2 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 12 Temmuz 2015 Paylaş 12 Temmuz 2015 Gönül her zaman benzinli Turbo'dan yana 2 Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 13 Temmuz 2015 Paylaş 13 Temmuz 2015 Gönül her zaman benzinli Turbo'dan yana cayenne turbonun 200le giderken 36-40 litre aralığında gösterdiği yazıyordu bu işin maddiyatlada alakası yok benzin istasyonu yoksa bidonla yürü :)hoş depo 100 litreydi yanlış hatırlamıyorsamBen büyük hacimli atmosferik seviyorum bu arada kesinlikle benzinli turbodan çok daha keyifli Yorum bağlantısı
Misafir 13 Temmuz 2015 Paylaş 13 Temmuz 2015 Aslanı besleyen yemini düşünmez diyorsanız 1.6 ecoboost Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy 13 Temmuz 2015 Paylaş 13 Temmuz 2015 İstanbul şehir içi sürekli trafikte kullanım sonrası ortalama 9-10 lt arası oluyor , uzun yolda 5 ile 6 lt arası yakıyorum . Yorum bağlantısı
Misafir 13 Temmuz 2015 Paylaş 13 Temmuz 2015 (düzenlendi) Doğuş abi yapma böyle.[emoji2] O bizim sözümüz vergi verirken söylerik.Geldi yine o meşhur sözü söyleme zamanımız. Sen yine iyisin en azından senede 2 defa söylüyorsun, ecoboost alan adamcağız ne yapsın her benzin alışında söylüyor 13 Temmuz 2015 tarihinde DOĞUŞ BAĞ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 13 Temmuz 2015 Paylaş 13 Temmuz 2015 Doğru söylüyorsun abi.4 taksit yaparlar bide.1.6 arabaya göre 2 depo fazla yaktım derim.1.000 tl. 1.6 larda 500 verir heralde. Aynen öyle iyi tarafından bak mevzuya Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 13 Temmuz 2015 Paylaş 13 Temmuz 2015 cayenne turbonun 200le giderken 36-40 litre aralığında gösterdiği yazıyordu bu işin maddiyatlada alakası yok benzin istasyonu yoksa bidonla yürü :)hoş depo 100 litreydi yanlış hatırlamıyorsam Ben büyük hacimli atmosferik seviyorum bu arada kesinlikle benzinli turbodan çok daha keyifli Ben 200'e cc açtığımda düz yolda anlık tüketimim 6.5-6.8lt civarı oluyor diğer konuya gelirsek turbodan zevkli olması bence imkansız sevdiğiniz hacimi birde turbo'lu düşünün Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 13 Temmuz 2015 Paylaş 13 Temmuz 2015 (düzenlendi) ben hala büyük hacimli atmosferik tarafındayım bu kadar keyifli bir motor olamaz herşeyi geçtim turbo gecikmesi yok.. Yeni Mustang'de bile 2.3 Ecoboost'u yapmacık bulan pek çok yazar oldu..3.7 V6 atmosferik motoru başlangıç olarak çok daha keyifli bulundu.. neyse konu dağılmasın.. Bu arada 200'le Mondeo'da 6.5-6.8 değerlerinin doğru olmayabileceğini düşünüyorum..5.20D 8 ileri bir şanzımana sahip ve muhtemelen 200'le giderken sizin Mondeo'nuzdan 8 ileri şanzımana sahip olması nedeniyle çok daha düşük devir çeviriyordur.. 13 Temmuz 2015 tarihinde Volkan Dinçel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Demir 13 Temmuz 2015 Paylaş 13 Temmuz 2015 ben hala büyük hacimli atmosferik tarafındayım bu kadar keyifli bir motor olamaz herşeyi geçtim turbo gecikmesi yok.. Yeni Mustang'de bile 2.3 Ecoboost'u yapmacık bulan pek çok yazar oldu..3.7 V6 atmosferik motoru başlangıç olarak çok daha keyifli bulundu.. neyse konu dağılmasın.. Bu arada 200'le Mondeo'da 6.5-6.8 değerlerinin doğru olmayabileceğini düşünüyorum..5.20D 8 ileri bir şanzımana sahip ve muhtemelen 200'le giderken sizin Mondeo'nuzdan 8 ileri şanzımana sahip olması nedeniyle çok daha düşük devir çeviriyordur.. Çipli o araba ondandır Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 13 Temmuz 2015 Paylaş 13 Temmuz 2015 Otomatik mi istiyoruz, manuel mi buradan başlamakta fayda var. Günlük kullanım mesafesi de önemli 2.0 tdci ısınana kadar yol biterse keyif vermiyor ve çok yakıyor. Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 13 Temmuz 2015 Paylaş 13 Temmuz 2015 Focus'un anlık tüketim verisi yanılıyor.. Yol bilgisayarında gördüğüm ortalama tüketim ile pompa ölçümüm ortalama %5-6 sapıyor..o yüzden gördüğümüz anlık tüketimin hatalı olabileceğini düşündüm.. Zaten Ford test menüsünde ortalama tüketim kalibrasyonu yapılabiliyor.. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 13 Temmuz 2015 Paylaş 13 Temmuz 2015 ben hala büyük hacimli atmosferik tarafındayım bu kadar keyifli bir motor olamaz herşeyi geçtim turbo gecikmesi yok.. Yeni Mustang'de bile 2.3 Ecoboost'u yapmacık bulan pek çok yazar oldu..3.7 V6 atmosferik motoru başlangıç olarak çok daha keyifli bulundu.. neyse konu dağılmasın.. Bu arada 200'le Mondeo'da 6.5-6.8 değerlerinin doğru olmayabileceğini düşünüyorum..5.20D 8 ileri bir şanzımana sahip ve muhtemelen 200'le giderken sizin Mondeo'nuzdan 8 ileri şanzımana sahip olması nedeniyle çok daha düşük devir çeviriyordur.. Turbo gecikmesi denem durum farklı atmosferik motorun max torkundan sonra ivlenmesi durumu ayrı bir durum. Turbo benzinli bir araç 2000devirde ivmelenerek max hp devrine kadar hızlanır, atmosferik bir araç bunun için 4000 devirleri mecbur bekler Bmw nin zf 8 şanzımanı iyidir fakat oda konverörlüdür, ayrıca 5.20d kasa ağırdır 184hp olmasına rağmen yaptığımız hızlanma testlerinde 2 boy gerimde kalıyor.ben 3000 devir de 180km hızla ilerlemekteyim. Düz yol 230km gib hızlarda ise durum farklı tam gaz gittiğimiz için tüketim zirvede olur. Yorum bağlantısı
İlker Kazma 16 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 16 Temmuz 2015 asıl sorum yakıt tüketimi ile ilgiliydi. yani km başına benzin yada mazot gideri aynı mı olurdu sorum ama yazılanlara bakılırsa 2.0 dizel almak daha uygun olacak. otomatik olmasıda cabası. gerçi otomatik yada düz çok farketmez benim için. atikliği nasıl peki dizelin? yani gaza dokununcaki performansı? malum arabam 1.6 benzinli ve merak ediyorum gidişini. birde malum 2008 2009 modellerde 200.000 kmden aşağı temiz bulmak neredeyse imkansız. 200.000 deki bir araba alınıp binilirmi? Yorum bağlantısı
Onur Çelebi 16 Temmuz 2015 Paylaş 16 Temmuz 2015 Yazdığınız tüketim değerleri fabrika verileriyse o değerlerin üzerine yaklaşık 0,5-1 lt daha eklemek daha doğru olacaktır. Bunun üzerinden hesaplandığında 2.0 TDCİ 9 litre, 1.6 Ecoboost ise 10 litre kadar yakabilir.. 1.6 motor 45-48 kuruş civarında, 2.0 motor ise 35 kuruş civarında yakacaktır yakıt açısından dizel daha mantıklı gibi görünüyor..Not: Hesaplamalarımda hata varsa düzeltebilir arkadaşlar.. Yorum bağlantısı
İsa Acar 22 Temmuz 2015 Paylaş 22 Temmuz 2015 (düzenlendi) Merhaba herkese, 2.0 tdci kullanıp yakıt bilgisi veren arkadaşlar, kullanım özelliklerini de yazabilirler mi acaba rica etsem? - uzun yoldaki kullanım hızları .... km/h, - sakin veya agresif kullanım vb. ben uzun yolda 120 yi geçmen ama altımdaki aracın basınca gideceğini bilmek güzel bir şey. yıllık 20 bin km üzeri yol yapıyorum ve gezmeyi çok seviyoruz. güvenli, otomatik ve güçlü olması sebebiyle de 2.0 tdci düşünüyorum. eşimin günlük olarak yapacağı kısa mesafe 2+2 beni düşündürüyor gerçi ama. teşekkür ederim... 22 Temmuz 2015 tarihinde İsa ACAR tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi 22 Temmuz 2015 Paylaş 22 Temmuz 2015 Ben 2.0 tdci kullanicisiyim ve tam da bu konu ile ilgili bir konu açmıştım zamanında, netice olarak 1.6 ecoboost mondeo almayıp 2.0 tdci mondeo'da kalmaya karar verdim, iyiki de öyle yapmışım, konuyu açtığımdan beri 90bin km civarinda yol yaptım, aradaki yakıt farkı ciddi olacaktı. Kendi kullanım alışkanlıklarımın yakıt üzerindeki sonucunu test ettik iki araçta da. 1.6 ecoboost ile 10 litrenin altina inmezken 2.0 tdci ile 7,5 litre civarinda kalıyor, iki araç da manuel. 200 km civarı hizlar ile uzun yolda 1.6 ecoboost ne yakar tahmin etmek bile istemiyorum ama ben hem 1.6 dizel hem 2.0 dizel mondeo manuel ile bunu defalarca ölçtüm. İkisinde de pompada 8,-8,3 lt civari sonuçlar çıktı, cok fazla zorlarsam 1.6 tdci Mondeo 2.0 tdci'dan daha fazla tüketebiliyor. Zaten düzde 205-210, inişte de 215-220 maks görüyor 1.6 tdci ( bahsettigim araçların hepsi mk4) Bir dipnot; Yeni Mondeo'daki 1.5 motor hem şehiriçinde hem de yuksek hızda mk4 1.6 ecoboosttan daha ekonomik, ustelik de otomatik olmasına rağmen. Dipnot 2: Manuel mondeo 2.0 dizel 2000 devirde 120 km hiz yapiyor, 3bin devir olunca 180 malum, bu durum zf8hp 5 ve 3 serisi dizellerde de buna çok yakın. Yorum bağlantısı
İsa Acar 12 Ağustos 2015 Paylaş 12 Ağustos 2015 Ben 2.0 tdci kullanicisiyim ve tam da bu konu ile ilgili bir konu açmıştım zamanında, netice olarak 1.6 ecoboost mondeo almayıp 2.0 tdci mondeo'da kalmaya karar verdim, iyiki de öyle yapmışım, konuyu açtığımdan beri 90bin km civarinda yol yaptım, aradaki yakıt farkı ciddi olacaktı. Kendi kullanım alışkanlıklarımın yakıt üzerindeki sonucunu test ettik iki araçta da. 1.6 ecoboost ile 10 litrenin altina inmezken 2.0 tdci ile 7,5 litre civarinda kalıyor, iki araç da manuel. 200 km civarı hizlar ile uzun yolda 1.6 ecoboost ne yakar tahmin etmek bile istemiyorum ama ben hem 1.6 dizel hem 2.0 dizel mondeo manuel ile bunu defalarca ölçtüm. İkisinde de pompada 8,-8,3 lt civari sonuçlar çıktı, cok fazla zorlarsam 1.6 tdci Mondeo 2.0 tdci'dan daha fazla tüketebiliyor. Zaten düzde 205-210, inişte de 215-220 maks görüyor 1.6 tdci ( bahsettigim araçların hepsi mk4) Bir dipnot; Yeni Mondeo'daki 1.5 motor hem şehiriçinde hem de yuksek hızda mk4 1.6 ecoboosttan daha ekonomik, ustelik de otomatik olmasına rağmen. Dipnot 2: Manuel mondeo 2.0 dizel 2000 devirde 120 km hiz yapiyor, 3bin devir olunca 180 malum, bu durum zf8hp 5 ve 3 serisi dizellerde de buna çok yakın. Serhat Bey merhaba, Daha önce açmış olduğunuz konuyu henüz okuyabildim. 1.6 ecoboost Kugaya Cemal CANGÖNER Bey' in ( http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/261620-kuga-i%C3%A7in-direct-liquimax-sistemi/) uygulamasını yaptırmış olduğu prins sıvı sistem lpg ile binmeyi düşündünüz mü ya da hiç araştırdınız mı? Yoksa 2.0 tdci iyidir mi diyorsunuz? Teşekkürler... Yorum bağlantısı
Semih Usluer 12 Ağustos 2015 Paylaş 12 Ağustos 2015 Bende sizin yaptığınız gibi 125 Lil model mu sattım sonra ecoboost aldım çokta memnunum. Tam bir yıl oldu alalı 12000 km yol yapmışım 350 +350 vergi vermişim şehir içi 8.5 -9 lt yakınım var 40 kr( çok kısa mesafeler olmak şartıyla) yukarda bir arkadaş 6 aylık 1000 tl demiş ona göre hesabınızı yapın bakım masraflarını hesaba katmadan sadece vergiden hesaplardan yıllık km de aşağı yukarı aynıysa kafa kafaya gelir.. Ayrıca şehirler arası öyle düşünüldüğü gibi çok bir yakıtı yok.. Performansı ve keyfi pahabiçilemez... Yorum bağlantısı
İsa Acar 12 Ağustos 2015 Paylaş 12 Ağustos 2015 (düzenlendi) Semih Bey sanırım benzinli olarak kullanıyorsunuz aracınızı. Benim yıllık en az 20 bin km. var. Şu anki aracım (2006 Honda City Otomatik) 8 lt. LPG/100 km. ortalama yakıyor, çok çok iyi nazar değmesin ama Mondeo hastalığım var, almazsam gözüm açık gider 1.6 ecoboost (ancak sıvı sistem LPG' li olursa, LPG kitinin fiyatı 6-6,5 bin TL. civarı), 1.6 veya 2.0 tdcilerden her birini ayrı kullanıp karar verme şansım da pek yok 2.0 tdcinin vergisi düşündürmese (Eşimden dolayı otomatik olması sebebiyle ) hemen alıp geçicem aslında ama bilemiyorum, hayırlısı... 12 Ağustos 2015 tarihinde İsa ACAR tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Semih Usluer 13 Ağustos 2015 Paylaş 13 Ağustos 2015 İnşallah size en uygun ve hayırlı olanı bulursunuz.. Selamlar.. Yorum bağlantısı
İsa Acar 14 Ağustos 2015 Paylaş 14 Ağustos 2015 Teşekkür ederim semih bey, hayırlısı... Yorum bağlantısı
Recommended Posts