Önder Özcan

3000 Deviri Gecmiyor.

Bu konuda 29 ileti var

Herkese iyi bayramlar. Arac citroen c5 .Dun memlekete gelirken otobanda 10 dakika kadar 150 km civari hizla surdukten sonra,hizimi 110 a sabitledim. 1 dakika kadar sonra motor ariza isigi ile beraber ekranda deppulation system fault uyarisi cikti. Devaminda arac 3000 deviri ve 120 km hizi gecmez oldu. Rampalarda me yaparsan yap gitmiyor,hiz 70 e kadar dusuyor.4 ve 5. Viteste durum ayni.netten buldugum kadariyla bu uyarinin dpf li araclarda goruldugu. Benim aracimda dpf yok. Sanirim katalitik konverterle ilgili(tahmin). Yarin istanbula donecegim,450 km yapacagim bilmiyorum halimiz ne olacak. Malum bayram,sanayiler kapali. Bu ariza- uyari hakkinda bilgisi tavsiyesi olan var midir. Yolda birakir mi.

tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakıt sistemi ile alakalı bir arıza olmalı,hava yakıt karışımı kaynaklı.Kutup başını söküp 10 dakika bekleyip takmayı denedinizmi.

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor korumaya almış.

 

ForumDonanımHaber'den alıntıdır.

Depollution System Faulty 

PSA grubu motor kullanan (Citroen, Peugeot, Ford) arkadaşlar eğer yol bilgisayarı ekranında böyle bir uyarı görüyorsanız muhtemel sorunlar ve çözümlerini aşağıya belirtiyorum. Bu bilgileri yabancı forumlardan ve arkadaşımın başına geldiği için Peugeot servisinden öğrendim.

1. Pollution kirlilik depollution ise temizlik-temizleme anlamına geliyor. Bu hata sadece daha çok dizel partikül filtresi olan otomobillerde belirgin.

2. Bu arıza bildirimini aldığınızda eğer motor gücünde bir düşme, sabit gazla tekleme varsa hemen olduğunuz yerde durunuz ve daha fazla sürmeyiniz. Servisi aramadan önce 10 dk kadar bekleyiniz (motoru durdurunuz). Tekrar çalıştırdığınızda aynı arızayı veriyorsa servisi arayın ve yardım isteyin.

3. Eğer 10 dk sonra arıza ışığı sönerse yola devam ediniz ancak otomobilin gaz yemesinde bir problem olup olmadığını kontrol ediniz. Aynı zamanda sabit gazla giderken tekleme yapıp yapmadığını da kontrol ediniz. Eğer bir problem yoksa devam edebilirsiniz. Bu durumda lamba yansa bile eğer motorun çalışma karakteristiğinde bir problem yoksa yola devam edebilirsiniz. Çünkü ECU bu arızayı hafızaya alıyor ve bazen hata düzelse bile hafızadan geri okuyarak bildirimde bulunabiliyor.

4. Peki bu arıza bildirimini niye yapıyor. PSA grubun en sık karşılaşılan bildirimlerinden biri bu. Eğer sürekli soğuk motoru çalıştırıp fazla km. yapmadan stop eder sonra tekrar çalıştırıp yine motor ısınmadan durup stop ederseniz bu arıza bildirimini yapabilir. Motor yeterli ısıya ulaşmadığından temizleme yapılamıyor. Neyin temizliği diye sorarsanız dizel partikül filtresinin. Filtredeki zararlı partiküllerin temizlenebilmesi için yani egzosdan dışarı atılabilmesi için motorun yeterli ısıya ulaşması gerekiyor. Bu sağlanmadığında ve sürekli soğukken stop edildiğinde biriken partiküllerin temizlenememesi sonucu ECU bu hata bildiriminde bulunabiliyor.

5. Tabiki tek nedeni bu değil. Hava debisini ölçen sensörün bir anlık yanlış ölçümü turbo basıncının geçici olarak yükselmesi ya da azalmasına neden olabilir. Bu temizleme sistemiyle alakalı olmasa da enjeksiyon sistemiyle alakalı olduğundan bu arıza bildirimine neden olabilir.

6. Kalitesiz yakıt ya da yakıta karışan ufak bir pislik enjeksiyonlardan bir ya da birkaçında geçici ya da sürekli tıkanmaya sebep olabilir. Bu durumda da arıza sinyali verir ve motor güçten kesilebilir, tekleme yapabilir. İşte bu durumda kesinlikle yola devam etmemek gerekiyor.

Bu konu hakkında özellikle Peugeot, Citroen ve Ford.un PSA HDI motorunu kullanan otomobil kullanıcılarını bilgilendirmek istedim.

Saygı ve sevgilerimle.

3 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yolda bıraırmı? mümknüdür. 2500 le gelebilir ? gelbilir birşey söylenemz ama risk var. sıvı bitmiş rejenerasyonlar tamamlanamaış dpf dolmak üzere. tam dolarsa hiç yürümez. çözümü: sıvı tamamlacak makineye bağlanıp manuel rejeneresayon yapılacak. araba yürüyecek ama burada bitmez. sökülüp dpf nin temizlenmesi lazım (cihaz ile) servisteki dandirik cihazlar ile değil ama

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakıt sistemi ile alakalı bir arıza olmalı,hava yakıt karışımı kaynaklı.Kutup başını söküp 10 dakika bekleyip takmayı denedinizmi.

Kutup basini denemistim olmadi

yolda bıraırmı? mümknüdür. 2500 le gelebilir ? gelbilir birşey söylenemz ama risk var. sıvı bitmiş rejenerasyonlar tamamlanamaış dpf dolmak üzere. tam dolarsa hiç yürümez. çözümü: sıvı tamamlacak makineye bağlanıp manuel rejeneresayon yapılacak. araba yürüyecek ama burada bitmez. sökülüp dpf nin temizlenmesi lazım (cihaz ile) servisteki dandirik cihazlar ile değil ama

Caglar abi dpf yok bildigim kadariyla,katalikle ilgili olabilir mi

Yazmayi unutmusum citroen c5 arac

tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Akış metre

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fransıza forumlara dalmışım konu neydi :D

 

I am not convinced there is anything 'real' at fault here, but now I shall check the upstream and downstream DPF pressure sensors and electrical connector (my favourite for eventual solution), followed by DPF cleaning.
Any other suggestions welcome.... I think the car is taking the p...!

 

böyle şeyler yazıyorlar. vardır onda dpf. dtc kodu alma şansınız avr mı? kontak kapa aç yappınca araç gidişi düzgün mü?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2rzow2g.jpg

Mobil girdigim icin biraz sorun oluyor.

Caglar abi ilk xalistirmada,1-2-3 vitesletde sorun yok,devir normal yukseliyor,3000 i de geciyor.ne zaman 4 vites,devir artik gitmiyor,3000 de sabit,ne kadar basarsan bas.yukardaki uyari,ilj calistirnada cikiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bozulmuş

3 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fransıza forumlara dalmışım konu neydi :D

I am not convinced there is anything 'real' at fault here, but now I shall check the upstream and downstream DPF pressure sensors and electrical connector (my favourite for eventual solution), followed by DPF cleaning.

Any other suggestions welcome.... I think the car is taking the p...!

böyle şeyler yazıyorlar. vardır onda dpf. dtc kodu alma şansınız avr mı? kontak kapa aç yappınca araç gidişi düzgün mü?

Bozulmuş

Online olduguna gore sansli club uyesi sensin :D yarin aksam 7 gibi kismetse donuse gecicem,yolda kalirsam ilk aranacak kisi sensin Servet.( emmiden sonra) :p tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi
1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Deleted message fctr

4 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim araçta boğaz gaz kelebeğini temizleyince düzelmişti. Ama benimki ford.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun Önder abi, benzer sıkıntıyı benim enişte 2011 dizel focusta yaşamıştı. Sonra egrde sorun varmış falan dedi ama net bilmiyorum. İnşallah ufak bişeydir. Hayırlı yolculuk.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Önder abi geçmiş olsun. Problemi hallettiniz mi?

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun..Son  durum ne oldu ?

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun Önder abi, benzer sıkıntıyı benim enişte 2011 dizel focusta yaşamıştı. Sonra egrde sorun varmış falan dedi ama net bilmiyorum. İnşallah ufak bişeydir. Hayırlı yolculuk.

 

 

Önder abi geçmiş olsun. Problemi hallettiniz mi?

 

 

Geçmiş olsun..Son  durum ne oldu ?

 

teşekkür ederim.

aracın o haliyle döndük.arıza ışığı hiç sönmedi.üstüne üstlük memleketteyken esp-asr lambası da yandı,kontak kapatınca söndü,110u geçtiğimde bazen gene yandı.ama neticede esp-asr kontağı her kapattığımda söndü.

yol biraz sıkıntılı oldu.düz yolda sıkıntısız 120-130 aralığına (3000 devire gelmeden önce) hızlandım.ne olur ne olmaz diye 110-110 hız sabitleyici ile devam ettim.ancak dik rampalar çok zorladı.hele bir yerde sıkışıklıktan dolayı rampaya devirsiz girdim,2. vitese ve 40 km  hıza kadar düştüm,emniyet şeridinden rampayı bitirdim.çok utanç verici bir durumdu :blush:

zaten adapazarından sonra dur kalk ilerledik,sorun olmadı.dilovasından istanbula kadar yol açık,hızım 110 idi.

az önce ustamı aradım,ilk aklına gelen akışmetre oldu,akşam çıkışta bakacak,makinaya bağlayacak. esp nin bununla ilgisi var mı acaba.bir de oçıktı başımıza.zaten bir de jant kapağım uçup gitmiş,onlarda tek satılmaz,takım bulmak lazım,orjinal kapak 150 tl miydi neydi :p

edit: jant kapağının teki o fiyatmış :shok:

http://www.hepsipeugeot.com/CITROEN-C5-JANT-KAPAGI-16-JANT,PR-5850.html

tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi
3 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun yolda bırakmamış ya.. abs vs lambası da akü srounu olabilir.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun yolda bırakmamış ya.. abs vs lambası da akü srounu olabilir.

abi sağol.en büyük tesllimiz yolda kalmadık.akü 1 yıllık ama tabi bakılacak.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi kapağı yan sanayi bulma şansın varsa öyle halledersiniz. 134 liraya jant alınır...

İnşallah sorun hallolur

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi kapağı yan sanayi bulma şansın varsa öyle halledersiniz. 134 liraya jant alınır...

İnşallah sorun hallolur

sağol Emre,cumartesi sanayide çıkmacılara bakıcam.asla o paraya jant kapağı almam. olmadı,dediğin gibi yansanayi alırım bir takım kapak.kapaksız çok çirkin duruyor. :blush:

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Caglar abi dpf yok bildigim kadariyla,katalikle ilgili olabilir mi

 

motor kodu 9HY olanlarda dpf yokmus. almanya da cok nadirmis 

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dün nihayet servisime gitme fırsatı buldum.araç makineye bağlanır bağlanmaz en az 15 tane hata verdi.usta hepsinin asıl arıza sebebiyle olduğunu söyledi ve bizim problemimizin turbo valfi olduğunu anlattı.turbo valfi bozulmuş ve ben yaklaşık 700 km yi turbosuz araca biner gibi gelmişim.turbo devreye girmediğinden araç gitmiyormuş.Valfi değiştirdi,arızaları sildi (mişti).Şmdilik sorunumuz çözüldü.

Yolda düşen jant kapağını da çıkmacılarda bulamadım,bir aksesuarcıdan benzer yan sanayi birşeyler bakayım bari derken,aksesuarcıda çıkma orjinal 4 adet jant kapağı buldum :D :D  bana 1 tane lazımdı,en temizini seçtim 20 tl verdim,o iş de hallolmuş oldu  :) 

valf+işçilik 230 tl

3 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tekrar geçmiş olsun abi böyle kolay hallolduğuna sevindim :)

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her şeyin altından şu ufacık sensör çıkıyor ya :)

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tahmin edin ne oldu desem,tahmin etmekte çok da zorlanmazsınız sanırım,arıza tekrarladı :angry:  bir hevesle bindim arabaya,deneyeyim diye,daha 3. viteste devir biraz yükselince uyarı mesajıyla beraber arıza ışığı yandı...

yarın veya hafta içinde hangi gün iş çıkışı yetişebilirsem tekrar bakılacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş