İçeriğe Yönlendir

Fiesta 1.5 Tdci Titanyum Vs Clio 4 1.5 Dci Icon


onur köksal

Recommended Posts

onur köksal
(düzenlendi)

Selamın aleyküm herkese hayırlı günler. İlk arabam olacak ama iki araba arasında kararsızlıktayım ilk başta ''2013 model'' clio 4 icon  vardı aklımda ama forumlarda okuduğum yorumlara göre arabanın kullanılan malzeme bakımından çok zayıf olduğu yani kalitesiz olduğu söyleniyor birde 100 km üstüne çıkıldığından kapı aralarından rüzgar sesini içeriye çok aldığını söylemişler arabayı kullanma şansım olmadı açıkcası ama okuduğum yorumlar bu yönden yana. Sonrasında fiesta ''2013model'' titanyum 1.5 tdci ye merak saldım bana kalırsa fiesta da kasa olarak daha iyi performans olarak 2 araba hemen hemen bir birine yakın neredeyse aynı diye bilirim ve 2 araçta fiyat bazında aynı değerde arabalar.. clio donanım olarak çok üstün fiestadan buda beni kararsızlıkta bırakıyor.. kalbim fiestadan yana ama aklım clio 4 al diyor aynı para çok donanım :) kullanan kişilerden yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkür ederim vakit ayırdığınız için.  

tarihinde Fatih Keskin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer

İkisinide denedinmi bilmiyorum ama fiestanın kullanımı daha zevklidir yol tutuşu daha iyidir benim tercihim fiesta olurdu...:)

Yorum bağlantısı

Fiesta'nın hangi donanımı eksik tam çözemedim. Eğe donanımdan kasıt dokunmatik ekran eksikliği ise gösellik ile donanımı karıştırmamak gerekiyor. Fiesta titanium x'in tek eksikliği cam tavan opsiyonu olmamasıdır. BElki eksik sayılabilecek xenon/led far ise bu sınıfta rakiplerinde sadece seat'da opsiyonla alınıyor ama araç fiyatının 1/10'u kadar ödeme yapmak gerekiyor. Siz yorum istemişsiniz; forumda Fiesta başlığı altında 6 ayda bitmeyecek kadar detay var.  İlk mesajınızdan sizi kimse tanımaz, tercih noktalarınızda önem verdiklerinizi bilemez. Bu yüzden kendinize göre eksiklikleri yazarsanız, deneyimli arkadaşlar da yorumlarlar. 

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Taner Kültüroğlu

700-800tl verdiğiniz zaman fiesta da dokunmatik ekran olur. Bence fiesta daha kaliteli bir tercih olur.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Clionun dokunmatik ekranı bence çok iğrenç. İki araçla da test sürüşüne çıkın kararı verin bence. Ben ikisini de kullandım. Siz de kullanın sonra kararınız zaten fiestadan yana olacaktır. :) 

Yorum bağlantısı

Fiestayı 2 defa test ettim, clionun aynısı da abimde şirket aracı var onuda kullandım, eğer sizde benim gibi iç mekanda malzeme kalitesi ve işçiliğe takıntılı biriyseniz kesinlikle fiestayı tercih edin, clio tamamen uzaktan izlemesi güzel olan bir araba malzeme kalitesi çok düşük kaldı ki renault bile clio 4 ü piyasaya sunduğunda bunu itiraf etmiş biz tasarım odaklı ve ekonomik bir araç yaptık demişti.

Yorum bağlantısı

Fiestayı 2 defa test ettim, clionun aynısı da abimde şirket aracı var onuda kullandım, eğer sizde benim gibi iç mekanda malzeme kalitesi ve işçiliğe takıntılı biriyseniz kesinlikle fiestayı tercih edin, clio tamamen uzaktan izlemesi güzel olan bir araba malzeme kalitesi çok düşük kaldı ki renault bile clio 4 ü piyasaya sunduğunda bunu itiraf etmiş biz tasarım odaklı ve ekonomik bir araç yaptık demişti.

 

renault bile clio 4 ü piyasaya sunduğunda bunu itiraf etmiş biz tasarım odaklı ve ekonomik bir araç yaptık demişti

 

Bunun üstüne yorum yapılmaz bence  en doğrusu söylenmiş

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

 

Motor olarak kıyasladığınızda ise TDCI ile DCI arasında fark göremiyorum. Mercedes kullanıyor vs muhabbetine girmeyeceğim ama motorun sağlam olduğunu herkes söyleyebiliyor. Bu mantıkla aradaki 1000 TL farkı donanımıyla hayli hayli çıkarıyor Clio, he Ford tercih meselesidir bilemem ama mantık Clio diyor bu kıyaslamada.

 

Motor olarak DCI, TDCI ye göre biraz daha ekonomik gibi geliyor bana, biraz daha az yakıyor sanırım.

tarihinde DOĞUŞ BAĞ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Yukarıdaki donanım farkları fiesta hangi donanım? 

Titanium'da sis farı var, kol dayama var , sanırım dijital klima da var, tit x'de olabilir emin değilim.

Far sensörü ve yağmur sensörü bence basit detaylar.

Park sensörünü bayiiler de takıyor.

Navigasyon ve bluetooth 800-900e alınacak dokunmatik panel ile birlikte gelecek. Ve daha güzel olacak. Clio navigasyonu olumsuz yorumlar alıyor.

Asr'de ESP standart diye var zaten.

Yorum bağlantısı

Evet yakıt olarak DCI daha iyi. Ben farkı sağlamlık olarak belirtmiştim, sağlamlık açısından ikisi de aynı derecede gözümde.

 

Evet ikisi de kendisini ispatlamış sağlam motorlardır.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Bende 2012 yılında 0km Clio almış biri olarak, donanım yönünden Clio daha önde diyebilirim.

 

Benim aldığım zamanda Fiesta'da 1.4 75 hp lik motor vardı, bu bile 1.5 90 hp intercoolerlı Clio'yu almama sebeplerdendir.

 

ESP, Bluetoot, anahtarsız giriş çıkış ve çalıştırma, navigasyon gibi özellikler o dönemde Clio'nun en büyük + larıydı.. 

Yorum bağlantısı
Kadir Pulat

Clio bakmış fiesta almış biri olarak yol tutuş güvenli duruş yüksek hızlarda aracın verdiği güven olarak fiesta derim He donanım konusunda Clio öne geçer fakat şöyle birşey diyebilirim bugün kullandığı ibizanın donanım seviyesi fiestaya trende göre yüksek olsada fiestanın sürüş zevki ve güveni maalesef yok Hatchback arabada yol tutuş yüksek hızlarda sert frenajlarda aracın güven vermesi gerçekten önemli

Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

Clio'da olup Fiesta'da olmayanlar;

 

- Yan Perde Hava Yastığı

- ASR

- Ön Sis Farı

- LED Gündüz Farı

- Arka Park Sensörü

- Yağmur Sensörü

- Far Sensörü

- Bluetooth Bağlantısı

- Navigasyon Sistemi

- Yan Katlanabilir Aynalar

- Dijital Klima

- Elektrikli Arka Camlar

- Ön Kol Dayama Sistemi

- Anahtarsız Çalıştırma

 

Fiesta'da olup Clio'da olmayanlar

 

- Follow me Home

- Koyu Renk Arka Camlar

- Lastik Basınç Kontrol Sistemi.

 

 

yanlışınız var

koyu kırmızı yazılanlar ve daha fazlası fiesta titaniumda var

koyu siyah olanlar ve daha fazlası ise 2200 tl farkla x pakette var

lastik basınç kontrol zaten zorunlu oldu geçen sene

park sensörünü zaten hediye ediyorlar

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

2012 yılında bende 0km clio almış biri olarak kesinlikle şuan için parasini hakeden bir otomobil değil. Ben aldigimda ucuzdu donanim göz boyadi ama sonradan servisle akraba olunca sattim. 2 aracida aktif kullandim clioyu 2 yil 20bin km fiestayi 1 yil oldu nerdeyse 8binkm kullandim. Kesinlikle ford iyi araba yapiyor o kadar diyorum. Size en ufak bi kalite farkını söyleyim. Clionun mesela şoför kapı panzidotuna bi tıklatin ve parmakla bastirin birde fiestaya ayni islemi uygulayın malzeme farkını görün. Bide clionun cam anahtar kumandasinin olduğu yere bi elleyin bide fiestaya bakin. Cok ufak bi detay belki ama cliodaki ucuza kacilmisligi görün. Arabanin bazi parcalari buram buram dacia kokuyor

Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal

23.000km dir clio mu keyifle kullanıyorum. bir ara  2015 passat 1.6 tdi comfort dsg verdiler. passat ta dahi içeriye tabiri caizse hayvan gibi rüzgar sesi geliyor. ve artık clio rüzgar sesi alıyor diye şikayet etmiyorum. Allah a şükür o bahsedilen sorunların hiç birisi bende görülmedi. fiesta nın dizel otomatiği yok. o yüzden benim için geriye clio seçeneği  kalıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Clio 4 90 km den itibaren aynalardan ruzgar sesi aliyor. Esasinda guzel arac ama fiestanin surus zevki ve bariz daha kaliteli olmasi onu golgeliyor bence. Clio direksiyonu oyuncak arac direksiyonu gibi

Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar

Bayramda araçsız kaldığım için Clio 4 kiralamıştım, Tokat'a giderken sürekli kullandığım Elmadağ mevkinde, Focus-Jetta-Golf ve hatta Escort'la girdiğim viraja yine 100 km/h ile yine cc açık girdim aracı 3 şerit solda zor topladım. Güzel araba fakat öyle yere çok sağlam bastığını düşünmüyorum 1200 km yol için en güzel tarafı yakıttı 50 lt dizel işimi gördü.

Fiesta'da B segment mutlaka güvenlik zaafiyetleri var fakat Ford'un yola basışını hissediyorsunuz. Aralarında 7-8 bin lira fark olsa Clio tercih edilebilir, aynı rakamlarda Fiesta daha münasip diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Misafir

Clioyu 4 aya yakın kullanma fırsatım oldu. Düşüncelerim : Araçta kalitesizlik var. Ama motor telafi ediyor. Bastığında anda ayakların yerden kesiliyor.(filmlerde nos sahnesi gibi :) ) Aracı sürerken içinde değişik bir gazlama arzusu oluşuyor. Araçta kontrol sende arabanın yaptıklarını ve yapabileceklerini az çok tahmin edebiliyorsun. Ve gelelim r-link e. Olumsuz yorumlar yapılmış fakat ben çok sevdim. O r-sound yok mu beni bitirdi. Motoru v6 ya veya rs e çevirebiliyor. Yapay ses ama çok keyif verici. Altında sanki v6 motor var gibi. Fiesta kullanma fırsatın olmadı. Ama gönlüm cliodan yana. Şuanda param olsa beklemeden clio alırdım. Follow me özelliğini modüllerlede halledebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

clio 4 ve fiestaya yolcu tarafında binmiş biri olarak fiestanın yol tutuşuna hayran kalmıştım. titanyum donanımı hertürlü güzel özelliklere sahip. bu sınıfta bir otomobilde ilk bakılması gereken yol tutuş diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

1 sene 7 ay bogunca Clio IV 1.5 dCİ iconum vardi.

Araci oyle anlı şanlı övemem ama donanim B segmente gore cok iyi durumda arkadaslar bahsetmişler zaten.

Aracimi sifir km alip 17 bin km'de bir Bayana sattim cidden birazda usandim :)

Henüz 10 bin km olmadan

On iki kapı fitilleri degisti ( rüzgar problemi nedeni ile ) iyilestirilmiş fitillerde pek huzur vermedi ruzgarı % 20 oraninda ya kesti ya kesmedi gibi birseydi.

On viraj demiri lastikleri degişti ( soguk havalarda gicirti yapiyordu )

Direksiyon kutundaki tikirtilar nedeni ile direksiyon kolonu değistirildi. ( sesler kesilmişti fakat bu seferde eski yumusakliği yoktu direksiyonun )

Son olarak on iki farim garantiden degisti 1 sene icinde simsiyah oldu farlar :)

Suruş keyfi ve 1.5 dCİ 90 220 tork harika bir keyif veriyordu uçup gidiyordum.

Sehir icinde 100 km'de sakin kullanimda ( eco modda 4 ile 5 litre garanti yakiyor) daha daha sakin kullanimda 100 km'de 4 litre garanti bizzat testlerini yaptim.

Benim aracim 2012 model Aralik ayi uretim 2013 Mart cikişliydi. 2014 yilina kadar tum icon serilerde S&S ( Start stop standar uretimdi fakat ne olduysa ne bilindi ise 2014'den itibaren start stop kalkti. )

R nav multi media sistemi kullanimi eh iste idare eder, navi guncellemesi ilk 3 ay ucretsiz tabi oda yeni bir yazilim cikarsa yoksa 90 gun sonra hakkiniz sonlaniyor ve her guncelleme icin yaklasik 160 dolar civarinda para odemeniz gerekiyor. Sanki R Link Multri media satiyorlar :) :) Nav icin parmak izi alip sistem guncellemeleri tamamen ucretsiz.

Ses sistemi idare eder hiç fena degil

Kokpitteki piano Black kaliteli bir algi yaratsada zamanla çizilmeler can sıkıcı oluyor ( ben gözlük cami temizleyici bez ile siliyordum cidden etkiliydi )

Son olarak ise Yol tutuşu cidden çook güzeldi. 155 km hizdayken önüme çikan Honda Accord marka araca son andaki Manevram ile vurmaktan kılpayı kurtuldum ve 3 gün o korkudan ötürü kendime gelemedim. Benim Clio IV hakkindaki yol tutuşu puanlamam kesinlikle 5 Yıldiz.

Bu fotolarda Satmiş olduğum Clio'ya ait :)

1f512b97b4766056a9dfe83f493a8a76.jpg

 

 

Ooo sen buralarda mısın :) Arabadan hatırladım.. 

 

Bende de 33 NVD 10 vardı hatırlarsın belki.. 

Yorum bağlantısı
Ömer Lütfi Şahin

İki aracın arasında kalmış biri olarak şimdilik Dacia Duster'da karar kılmış bulunuyorum.

Clio 60.000, Fiesta 59.000 TL civarlarında fakat donanım vs olarak Clio daha dolu görünüyor. Fakat Clio'ya falan 60.000 TL vermek içime sinmediği için kararımı değiştirmiş bulunuyorum.

Clio'da olup Fiesta'da olmayanlar;

- Yan Perde Hava Yastığı

- ASR

- Ön Sis Farı

- LED Gündüz Farı

- Arka Park Sensörü

- Yağmur Sensörü

- Far Sensörü

- Bluetooth Bağlantısı

- Navigasyon Sistemi

- Yan Katlanabilir Aynalar

- Dijital Klima

- Elektrikli Arka Camlar

- Ön Kol Dayama Sistemi

- Anahtarsız Çalıştırma

Fiesta'da olup Clio'da olmayanlar

- Follow me Home

- Koyu Renk Arka Camlar

- Lastik Basınç Kontrol Sistemi.

Motor olarak kıyasladığınızda ise TDCI ile DCI arasında fark göremiyorum. Mercedes kullanıyor vs muhabbetine girmeyeceğim ama motorun sağlam olduğunu herkes söyleyebiliyor. Bu mantıkla aradaki 1000 TL farkı donanımıyla hayli hayli çıkarıyor Clio, he Ford tercih meselesidir bilemem ama mantık Clio diyor bu kıyaslamada.

Benim aracim 2012 titx plus

Yukarida clioda olup da fiestada olmayan ozelliklerden sadec navigasyon ve gunduz fari yok ki o da benim kasadan sonra cikmaya basladi. Fiestanin yol tutuşu bnce sinifinin uzerinde. kendi segmentine gore konfor ic mekan kalitesi kiyaslanmaz diye dusunuyorum.

Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal

Bayramda araçsız kaldığım için Clio 4 kiralamıştım, Tokat'a giderken sürekli kullandığım Elmadağ mevkinde, Focus-Jetta-Golf ve hatta Escort'la girdiğim viraja yine 100 km/h ile yine cc açık girdim aracı 3 şerit solda zor topladım. Güzel araba fakat öyle yere çok sağlam bastığını düşünmüyorum 1200 km yol için en güzel tarafı yakıttı 50 lt dizel işimi gördü.

Fiesta'da B segment mutlaka güvenlik zaafiyetleri var fakat Ford'un yola basışını hissediyorsunuz. Aralarında 7-8 bin lira fark olsa Clio tercih edilebilir, aynı rakamlarda Fiesta daha münasip diye düşünüyorum.

 

rent a car arabalarına güvenmeyin lütfen :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...