İçeriğe Yönlendir

Fiesta IV - Sabit Hızda Ve Motor Isınınca Tekleme


Müslüm Akkaya

Recommended Posts

Müslüm Akkaya
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar, forumda tekleme ile ilgili değişik sorun ve yorumlar gördüm ama benim olay ile bir benzerlik yada sonuca ulaşan bir çözüm bulamadım, benim aracım 2000 model Fiesta 1,4 ztec benzinli hiç lpg takılmamış, 140.000 km de yaklaşık 3 senedir bende ve her 10.000 km de bakımlarını yaptırıyordum.

 

2 hafta önce uzun yolda yaklaşık 120-130 km gitttikten sonra yolda giderken biri tutup bırakıyormuş gibi araba teklemeye başladı. Tekleme sırasında göstergelerde bir sorun olmuyor ancak rampalarda çekişden düşüyordu.Bir müddet gittikten sonra daha da tekrar ve tekrar etmeye başladı tekrarlamalar o kadar çoğaldıki yolda gidemez duruma geldim. Farklı illerde olduğumdan değişik ustalara göstermek durumunda kaldım.

 

Herbirinde oldu sandım ancak olmamıştı. Çünkü motor soğukken herhangibir sorun olmuyordu. 60-70 km gittikten sonra olmaktadır.

 

Sırası ile;benzin filitresi değişti olmadı akabinde orjinal buji, buji kabloları , benzin filitresi, yağ filitresi, yağ, hava filitresi, lamda sensör değişimleri yapıldı.

 

En son olarak bugün Rize'de gittiğim bir usta bosch marka bobin ve farklı buji kablolarını taktı ,hava filitresinin yanında bulunan hava akışmetresini temizleyici fısfısla temizledi. Ancak yol testinde aynı sorunu yaşattı, usta elektrik tesisatında bir kısa devre ile ilgili olabileceğini ve cumartesi kendisine bırakmamı istedi.

 

Bazı ustalar krank-eksantrik sensörü olabilir diyor, kafam çok karışık 

 

Böyle bir durumla karşılaştığınız oldumu? Arıza neden kaynaklanıyor olabilir?

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

yakıt pompasının basıncını ölçmeniz gerekiyor. normal çıkarsa test cihazı ile arıza koduna bakılacak. enjektörler kontrol edilecek.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tekleme başlayınca deviri 3000 üstünde sürme şansınzı oldu mu? orda da tekleme devam ediyor mu?

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Genelde böyle tekleme buji buji kablosu ya da distribütörden yapar.Sizin bunlar kontrol edilmiş ise manifolt sanırım çatlak varsa ya da elektrik aksamında kablolar temas ediyorsa olabilir.Birisinin başına gelmişti manifolttu galiba tam hatırlamıyorum çatlakmış ve tekleme yaşıyordu.

Yorum bağlantısı
Müslüm Akkaya

yakıt pompasının basıncını ölçmeniz gerekiyor. normal çıkarsa test cihazı ile arıza koduna bakılacak. enjektörler kontrol edilecek.

Yaşar bey bilgisayarda baktıklarında hiç bir hata çıkmadı.yakıt pompasıda bu süreçte değişmişti ,enjektörlerde olsa belli bir ısıya gelmeden yine tekleme yapması gerekmiyormu? Bilmediğim için soruyorum :(

tekleme başlayınca deviri 3000 üstünde sürme şansınzı oldu mu? orda da tekleme devam ediyor mu?

evet değişen birşey yok, ilk olarak pislik gelmiştir atsın diye yüksek devirde de kullandım sonuç değişmedi. 

Yorum bağlantısı
Murat Küpeli

ben aynı sorunu broadway de yaşadım distrübütör kapağı çatlakmış değiştirdim oldu.

Yorum bağlantısı
Müslüm Akkaya

sorun yasarken klimaniz acik mi

klima açık degildi

ben aynı sorunu broadway de yaşadım distrübütör kapağı çatlakmış değiştirdim oldu.

en son götürdüğüm usta kendi elindeki sifir bosch marka parçayi takti ama sorun düzelmedi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motor yıkandı mı hiç ?

ben aynı sorunu broadway de yaşadım distrübütör kapağı çatlakmış değiştirdim oldu.

Enjeksiyonlu araçlarda distribitör olmaz Murat Bey.

Elektronik ateşleme.

Bobin. Buji kablosu ve bujiden ibarettir.

Sonuçta tespitiniz mantıklı ama. Ysni ateşleme ve buji kablosu ilk akla gelendir.

3000 Devirde yapıyorsa 3500 devirde seyredip test edilmelidir.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Bütün sensörleri wd-40 ile temizletin

WD 40 ile sensör temizliği yapılmaz, yapılmamalıdır.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Müslüm Akkaya

Bu akşam arabayı sanayiye bıraktım, haftaya alacağım inşallah sorun çözülür, gelişmeleri paylaşacağız.

Yorum bağlantısı
Müslüm Akkaya

Tekrar merhaba henüz çözüm bulunamadı, ancak internetten araştırdığımda egr valfinden bahsediliyor bu araçta varmıdır? Varsa nerede bulunmaktadır. (araç bilgileri:2000 model fiesta 1,4 ztec benzinli)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Müslüm Akkaya

Motor yıkandı mı hiç ?

Enjeksiyonlu araçlarda distribitör olmaz Murat Bey.

Elektronik ateşleme.

Bobin. Buji kablosu ve bujiden ibarettir.

Sonuçta tespitiniz mantıklı ama. Ysni ateşleme ve buji kablosu ilk akla gelendir.

3000 Devirde yapıyorsa 3500 devirde seyredip test edilmelidir.

motoru hiç yikatmadim

Krank sensörü degişti, şase kablosu oksitlenmişti o değiştirildi, tesisat kontrol edildi ancak sonuç degismedi bey ini kontrol ettiler beyinden olabilirmiş, pazartesi beyni göstereceğim.

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Ömer Can ÖZAKMAN

bende hemen hemen ayni sorunu yaşıyorum çok acil çözüm bulmam lazım egzoz deliği kurum oldu çiğ benzin atıyor dediler gaz yemiyor ilk bastığımda sonra bir anda gaz yemeye başlıyor benzin filtresi değişti enjektörler temizlendi anlık çözüm yarattı yine sorunum devam ediyor işten anlayan usta da yok ne yapacam bilmiyorum

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
  • 3 hafta sonra...
Serkan Şahin1
On 30.10.2015 at 21:39, Mehmet Ozyurek yazdı:

Motor yıkandı mı hiç ?

Enjeksiyonlu araçlarda distribitör olmaz Murat Bey.

Elektronik ateşleme.

Bobin. Buji kablosu ve bujiden ibarettir.

Sonuçta tespitiniz mantıklı ama. Ysni ateşleme ve buji kablosu ilk akla gelendir.

3000 Devirde yapıyorsa 3500 devirde seyredip test edilmelidir.

bende benzer sorunu yaşıyorum, motor isinana kadar cekiste sorun yok, isindiktan sonra isiklarda bi yerde durunca rolanti bir kere düşüp topluyor, sonra gaz yememeye basliyor, arac benzinli, baska bi başlık altinda da ayni sorundan bahsetmistim, fakat burdaki 3000 devirden sonra da test edilmelidir yazisini görünce buraya da yazmak istedim, 3000 e kadar gaz yemeyip tekliyor kesik kesik hizlaniyor, 3000 den sonra uzayip gidiyor araç, fikrinizi paylasirsaniz sevinirim, teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
bende benzer sorunu yaşıyorum, motor isinana kadar cekiste sorun yok, isindiktan sonra isiklarda bi yerde durunca rolanti bir kere düşüp topluyor, sonra gaz yememeye basliyor, arac benzinli, baska bi başlık altinda da ayni sorundan bahsetmistim, fakat burdaki 3000 devirden sonra da test edilmelidir yazisini görünce buraya da yazmak istedim, 3000 e kadar gaz yemeyip tekliyor kesik kesik hizlaniyor, 3000 den sonra uzayip gidiyor araç, fikrinizi paylasirsaniz sevinirim, teşekkür ediyorum.


Sorunlardan sadece bir konuda bahsederseniz iyi olur, çünkü her konuyu okuyoruz.

Bence buji kablonuzu değiştirip deneyin.
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Murat_Durmaz
On 13.08.2017 at 20:44, Ali Seckin yazdı:

Bir yıl geçmiş nerdeyse.

Bir gelişme oldu mu acaba?

aracı satmıştır bence, bu kasada bu tip arızaları bulmak imkansız gibi bişi, istediğiniz yere gidin deneme yanılma yapar , bir ton masraf yaparsınız ve hala sorun bulunamaz ve sonunda ya satarsınız ya da aracı o haliyle kabul eder binersiniz :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...