İçeriğe Yönlendir

Megane 2 Hararet Göstergesi Hk.


Misafir

Recommended Posts

Selamlar,

 

Araç 2008 model Megane 2 1.6 benzin + lpg

 

Hararet seviyesi aşağıdaki resimdeki gibi duruyor sürekli. Yokuşlarda boşa alıp denedim daha aşağı düşmüyor. Mesela yola çıktım motor ısındı fotoğraftakinin 1 çizgi üzerine geliyor ve ardından görünen yere düşüp sabit kalıyor. Kaloriferden sıcak hava geliyor ama arabaya önceden aş,na olmadığımdan yorum yapamıyorum sıcak mı soğuk mu. Arabanın içi ısınıyor sorun yok.

Termostat 200 tl olduğundan değişim öncesi sormak istedim. Bu düzey bana düşük geliyor bilgisi olan var mı ve sıkıntı ne olabilir?

 

3448kyw.jpg

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

 

 

Deneyeyim akşam :)

tarihinde İlkay Başaran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersel  Yıldız

ben de şubat ayı ile haziran ayı arasında 2005 model 1.6 megane kullandım. benim kullandığım aracın hararet ibresi yukarıda resimdeki çizginin bir sağındakinde duruyordu.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Abi aracinda hiçbir sıkıntı yok tam.gaz yola devam. ! Soğuk havalarin etkisi nedeni ile böyle.

Maximum bir çizgi daha çikması lazım oda aşırı sicaklarda yada yüksek rpm'de çikar. Tekrar eski yerine düşer benim araçtaki gibi;

 

Sizinkinde de sorun var, İlkay bey'de de.

Her iki megane'ı ben de kullandım. Şimdikinde yükseldikten sonra bir daha düşmüyor asla. Eski Megane'da da düşmüyordu.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı

Sizinkinde de sorun var, İlkay bey'de de.

Her iki megane'ı ben de kullandım. Şimdikinde yükseldikten sonra bir daha düşmüyor asla. Eski Megane'da da düşmüyordu.

+1

Termostat kontrol edilmeli.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şan dur kalk yapiyorum hararete Dikkat !!

Hemen firladı.

 

Dur kalk olsun olmasın, sürekli o seviyede olmalı. Sadece ve sadece geçen sene -5 derecede kaloriferi en sıcakta fullediğimde rölantide 10dk içinde düşmeye başlamıştı. Onun haricinde şehir içi hiç bir durumda daha düştüğünü görmedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Ben Şubat ayında Karabükten çıkıp 160 km yol yapıp bolu dağına geldiğimde ortada dümdüz duran hararet çubuğum yavaş yavaş ilk haline gelmeye başlamıştı. Bolu dağının soğuğuna dayanamamıştı.Bende inip o soğukta mis gibi manzarayı izlemiştim :)

Sizinkinin de soğuğa bağlı olduğunu düşünüyorum.

gVPDEZ.jpg

Yorum bağlantısı
Ahmet Aydın

Abi bende aynı araca sahibim.Ama daha hiç öle kalmadı hep tam ortada duruyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

Hocam soğukta hararet düşerse  termostatın ne anlamı kalır sökelim o zaman  :D  su soğursa termostat kapanıp suyun tekrar ısınmasını sağlar biliyorum

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İki aracında termostat kontrolü yapılmalı. Yaklaşık 70 derecelerde kalmış gibi

Hocam soğukta hararet düşerse termostatın ne anlamı kalır sökelim o zaman :D su soğursa termostat kapanıp suyun tekrar ısınmasını sağlar biliyorum

Dci motorda düşer hava soğuk ise. Yüksek verimli motorda ısı olmaz fazla. Bu nedenle tüm dci motorlu araçlarda elektrikli ısıtıcı entegre sisteme
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Servet abi, kubilay bey in araci 50 dereceyi dahi gecemiyor. Ilkay bey'inki de oyle olmali. Dizel Yeni Megane ve fluence lar 50 dereceyi gecince ikinci centigi koyuyor kadrana. 80 ise ideal calisma isisi

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tabi benzinli de fark olabilir, dediklerim en azindan kubilay beyin araci icin gecerli diyelim :) ha, ilkay bey in araci hala soguk motor, orasi ayri.

Yorum bağlantısı

Bakılmadı sabah 8 akşam 8 çalışınca bakılamıyor :(

Paraları mezara mı götürcen? İzin al, git baktır..  :fiuw:

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ben termostat ile ilgili bir sıkintı olacağini hiç ama hiç duşunmuyorum. Soguk havalarda bu hararet yükselmemesi cok normal.

Değil.

Daha önce Opel servisi vectra için normal demiş. Termostat zorla değiştirdiler. Hararet direk normal konumuna gelmeye başladı. Sani'ye katılıyorum.

Tabi benzinli de fark olabilir, dediklerim en azindan kubilay beyin araci icin gecerli diyelim :) ha, ilkay bey in araci hala soguk motor, orasi ayri.

Benzinli araçlar dizellerden daha istikrarlı.
Yorum bağlantısı

Değil.

Daha önce Opel servisi vectra için normal demiş. Termostat zorla değiştirdiler. Hararet direk normal konumuna gelmeye başladı. Sani'ye katılıyorum.

Benzinli araçlar dizellerden daha istikrarlı.

En azından adamın hareret göstergesi var. Bu durumu dijital/ göstergesiz araçlarda anlayamayız mesela. Motor soğukken mavi derece işareti yanıyor. Motor ısınınca (Sanımrım 30 derece olabilir) derece işareti sönüyor.

Yorum bağlantısı

İki araçta da termostat açık kalmış gibi, dizel bir araç rölantide dahi çalışsa bir kere ısındı mı kolay kolay soğumaz. Benzinli de çok farklı değildir. Sadece uzun rampa inişlerinde bir miktar düşebilir. Onun dışında ortada durmalı.

Yorum bağlantısı

Normal şartlarda araba normal motor ısısına geldiğinde hararet o seviyede sabit kalmalı değilmi. Mesela rusya'da aynı arabalar daha düşük motor sıcaklığındamı çalışacak bana mantıklı gelmedi.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Normal şartlarda araba normal motor ısısına geldiğinde hararet o seviyede sabit kalmalı değilmi. Mesela rusya'da aynı arabalar daha düşük motor sıcaklığındamı çalışacak bana mantıklı gelmedi.

Aynen dediğniz gibi. Araç her ne iklimde olursa olsun, ibre ortada durmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...