İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Yağ Eksiltme


Ahmet Kürkçü

Recommended Posts

Ahmet Kürkçü

Aracı alalı 2.5 ay oldu sorunları bir türlü bitmedi şimdi de yağ eksiltme sorunu var. Yağ değişeli yaklaşık 2 ay oldu ve 5000 kmye yakın yol yaptım. Bugün aracı biraz rölantide çalıştırdıktan sonra biraz bekleyip yağ durumuna baktım ve seviye iki çizgi arasında değildi minimum çizgisinin altındaydı. Ben pek anlamadığım için o zamanlar ustanın 5-30 mu 10-40 mı koyduğunu bilmiyorum. Aracın altından bazen yağ damlıyor ondan olabilir mi? Yoksa araç yağ mı yakıyor? Yağı tamamlamak istiyorum ama nasıl tamamlayabilirim hangi yağ ile tamamlamalıyım?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Aracin altindan damlayan siviya bakilmali mutlaka. Hidrolik te olabilir. Yag seviyesi kontrolu icin arac en az 10dk stop durumunda olacak, duz zeminde olduktan sonra yag cubuguna bakmalisiniz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

5/30 ile tamamlayın. max çizgiyi aşmayın. 2 çizgi arası yaklaşık 800 ml dir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü

5/30 ile tamamlayın. max çizgiyi aşmayın. 2 çizgi arası yaklaşık 800 ml dir.

Bir kaç gün sonra aracı kullanıp tekrar bakacam yağ durumuna yine minimum çizginin altında olursa tamamlarım. Yağ kartına baktım 3000 km önce 10/40 konulmuş. 5/30 yerine 10/40 yağ kullanmak motora zarar verir mi? Motorun sesinde farklılık meydana getirir mi?
Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü

hocam en temizi yeni yağ alıp değiştirmek,sanayideki ustaların 10-40 tutkusu yüzünden araclar zarar görüyor,alttaki linkteki fordun specifications larını taşıyor ve direk sizin aracın yagsıdır.bu arada ustanızı değiştirmeyi tavsiye ederim.

http://www.hepsiburada.com/mobil-super-fe-5w-30-benzin-ve-dizel-motor-yagi-4-litre-p-OTM652072

Aracımda lpg var 219000 kmde olduğu için mi 10-40 yağ kullandı acaba usta. 10-40 5-30 yağa göre daha kalın anlamına mı geliyor?
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Focus 1 ler 10 40  yağı yakar bitirir ....Ustanızı değiştirin... :yes:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Önce yere damlama işine bir açıklık getirin.. Eğer yağ damlıyorsa kaçak vardır. Sizin göremediğiniz kısımlarda motor altında ilerliyor olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Halil ibrahim Oruc
On Monday, January 04, 2016 at 12:21, Ayhan Onaran yazdı:

Önce yere damlama işine bir açıklık getirin.. Eğer yağ damlıyorsa kaçak vardır. Sizin göremediğiniz kısımlarda motor altında ilerliyor olabilir.

Bendede aynı sorun var  ilk eklemede 2 litre 10w40 kalin attim  hangi conta yada keceden kacirdigini bulamadim  yag eksiltmesi cok azaldi 2 haftada 100ml kadar ekliyordum.  Fakat onceki yagla bu yag homojen karisamadigi icin resmen dizel motor gibi ses vermeye ve yakitta baya bir artisa sebeb oldu.  5w30 castrol stop start a5 attim  ilk 5 dk da sesi su motoru gibi cok sessiz oldu ve yakitta tasarruf var fakat soyle bir durum var artik haftada 200ml kadar atıyorum.   Kalin yag kullanmak kaciran yada asinmis motorlarda iyidir   ama su an yagi degistirene kadar 5w30 katmaya devam ediyorum isin acikcasi karistirmak istemiyorum.   Sorunuda ogrendim eksantrik kesesinden geliyor dedi arkadas.   Kayisa yag damladigi icin onlarida degisecez dedi  musait bir zamanda yaptiracam.  Her zaman ayni yag ve sertifikaya uymak gerekir a b c klas  acilimi vardi hatirlamiyorum a benzin  b dizel c  agir araclar icin yanlis bilgi vermiyim ama tam hatirlamiyorum  zetec motorlar a5 gereksinimi istiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...

ben de aracı alalı 2 ay oldu.. yaklaşık 8-9 bin km yaptım.. aldığımda yağ yağ filtresi vs komple değiştirdim castrol magnetic 5w30 2-3bin km sonra yağ çubuğun dibinde idi.. sonra yağ eklettim yine castrol magnetic 5w-30 bi kaç hafta daha bindim.. yağ çubuğun yine dibinde idi.. petrolden acilen 10w-40 maxima marka yağ ekledim kendim.. şimdi çubuğun ortasında.. usta aldığımdan beri 10w-40  tavsiye ediyor.. 5w-30 dayanmaz motorun iyi değil yağ yakıyor o yüzden 10w40 kullan diyor.. du bakalım... denicez...

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
19 saat önce, Halil Daban yazdı:

ben de aracı alalı 2 ay oldu.. yaklaşık 8-9 bin km yaptım.. aldığımda yağ yağ filtresi vs komple değiştirdim castrol magnetic 5w30 2-3bin km sonra yağ çubuğun dibinde idi.. sonra yağ eklettim yine castrol magnetic 5w-30 bi kaç hafta daha bindim.. yağ çubuğun yine dibinde idi.. petrolden acilen 10w-40 maxima marka yağ ekledim kendim.. şimdi çubuğun ortasında.. usta aldığımdan beri 10w-40  tavsiye ediyor.. 5w-30 dayanmaz motorun iyi değil yağ yakıyor o yüzden 10w40 kullan diyor.. du bakalım... denicez...

Yag yaktigina dair semptomlari kendin farkettinmi? Kam mili konum sensoru  ust kapak contasi  krank mili contasi ve karter contasi  buralarda yag varmi bu cok onemli  eger yag yaktigina eminsen slick50 katki maddesi ile surtunmeyi indirebilirsin. Gecen hafta bu dedigim contalari degistirdik usta bakti ust kapagin arkasindaki kam mili konum sensorunun oradanda kaciriyor dedi onada conta takip halletti   bende yag tuketimi cok fazlaydi ama yakiyormu kaciriyormu cok farkli seyler

Yorum bağlantısı
15 saat önce, Halil ibrahim oruc yazdı:

Yag yaktigina dair semptomlari kendin farkettinmi? Kam mili konum sensoru  ust kapak contasi  krank mili contasi ve karter contasi  buralarda yag varmi bu cok onemli  eger yag yaktigina eminsen slick50 katki maddesi ile surtunmeyi indirebilirsin. Gecen hafta bu dedigim contalari degistirdik usta bakti ust kapagin arkasindaki kam mili konum sensorunun oradanda kaciriyor dedi onada conta takip halletti   bende yag tuketimi cok fazlaydi ama yakiyormu kaciriyormu cok farkli seyler

arabanın motoru pırıl pırıl hiç bir yerinde yağ kaçağı yok.. hatta arabada üfleme de yok.. anlayamadım gitti.. ve o kadar tıkır tıkır çalışıyor ki.. ben inanamıyorum yağ yaktığına.. çalışması çok güzel.. ama yağ yok olup gidiyor kafayı yicem.. şu yağı biraz eskiteyim.. komple yeniden yağ yağ filtresi değişip bu sefer 10w40 ile test edeceğiz ...

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Yag ekleme yaparken mumkun oldukca yag karisimi yapilmamasi gerekir  farkli viskozitedeki yaglar homojen bir karisim saglayamadigi icin hareketli parcalarda tek bir tabaka gibi durmuyor bu da asinmaya yol acar uzun vadede. Castrolun sadece a5 sertifikali a5 stop start yagi uyum sagliyor ama bu yag yakmamasina yada akitmamasina engel olamaz. Arabayi parkettigin vakit altina bir karton koyup sabah bir gozatmani oneririm. Egzosa pecete koyup bir gozlemlesende iyi olur motor sicakken denemelisin. Yag parcaciklari varsa  egzos subaplarindan yag da atiyor olabilir. Hararet sende cabukmu 90 dereceleri buluyor bu da bir asinma belirtisi

Yorum bağlantısı

Arabanın altını çok kontrol ettim altta birşey yok.. ama egsozu denemedim.. evet hararet çabuk 90'ı buluyor sanki.. ama kıyaslayacağım başka bir focus yok şuan.. şöyle söyleyeyim.. çalıştırdıktan ve hemen hareket ettikten sonra 5-6 dk içinde 90 oluyor diyebilirim... ben 5w30 un üzerine 10w40 ilave ettim açıkçası.. biraz bineyim 1 ay sonra komple değişcem inşallah..

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Yagi degistirmeden once bu sorunu halletmek senin icin daha iyi olacak ama yag yakma sorunu oldugunu dusunmuyorum  kecelerden yada egzostan attirdigini dusunuyorum. Gercek bir ustaya gostersen zaten parada almaz gozlemlese anlar sesinden ve egzosundan. Umuyorumki yag yakma deildir  buyuk bir kulfet olusturur senin icin. Benimki ortalama 5 derece havada 93u bulmasi 7dakikayi geciyor  baska bir focusu olanlar kiyaslarsab buyuk bir fark varsa asinma buyuk bir sebeb olarak dusunuyorum. Cunku surtunmeden dolayi hararet daha cabuk etkisini gosterir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bir saat önce, Halil Daban yazdı:

Arabanın altını çok kontrol ettim altta birşey yok.. ama egsozu denemedim.. evet hararet çabuk 90'ı buluyor sanki.. ama kıyaslayacağım başka bir focus yok şuan.. şöyle söyleyeyim.. çalıştırdıktan ve hemen hareket ettikten sonra 5-6 dk içinde 90 oluyor diyebilirim... ben 5w30 un üzerine 10w40 ilave ettim açıkçası.. biraz bineyim 1 ay sonra komple değişcem inşallah..

 

Farklı yağ ilavesi ile yanlış yapmışsınız. 

2001 model model bir focusun bir miktar yağ yakması normal.

 

Aracı yeni almış ve yağı siz değiştirmişsiniz..

Motorda kullanılan yağ markası değiştiği zaman motorun yağ yakması normaldir. Çünkü her yağın yapısı farklıdır. Kurum oluşturması farklıdır.. 

10/40 koymayın, uzun vadede daha çok zarar verirsiniz. 

Madem castrol koydunuz ilk yağı.. castrolle ve aynı özellikte yağla devam edin.. 

 

Günümüz şartları düşünüldüğünde, 2001 model bir focusun 1000 km'de 200 gram yağ yakması normaldir..

Yağ çubuğunun dibinde demişsiniz.. bu da aşağı yukarı bir litreye tekabül eder..

 

Castrol 5/30 ile devam etmelisiniz..  

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...

Hocam o zaman birşey sorayım..

yağ çubuğunun üst çizgisi  ile alt çizgisi arası kaç litre oluyir?

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Hocam o zaman birşey sorayım..
yağ çubuğunun üst çizgisi  ile alt çizgisi arası kaç litre oluyir?

800 ml olarak betimlenir aşağı yukarı 1 litredir.
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
6 saat önce, Koray Demir yazdı:


800 ml olarak betimlenir aşağı yukarı 1 litredir.

Teşekkürler...??

O zaman 4.7L yağ koyuyoruz.. çubuk en alta inse de arabada hala 3.7L yağ var demek oluyor.. yani çubuk dininde de olsa arabaya binilebilir bir süre daha..?

tarihinde Halil Daban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
On 03.02.2017 at 11:51, Halil Daban yazdı:

Arabanın altını çok kontrol ettim altta birşey yok.. ama egsozu denemedim.. evet hararet çabuk 90'ı buluyor sanki.. ama kıyaslayacağım başka bir focus yok şuan.. şöyle söyleyeyim.. çalıştırdıktan ve hemen hareket ettikten sonra 5-6 dk içinde 90 oluyor diyebilirim... ben 5w30 un üzerine 10w40 ilave ettim açıkçası.. biraz bineyim 1 ay sonra komple değişcem inşallah..

İnce yağ çabuk ısınır. 

Yorum bağlantısı

Ben şimdi bir de en çok şunu merak ediyorum..

1kaç tane ustaya sordum hepsi de ısrarla ve şiddetle araba yağ yakıyorsa 10w-40 kullanmalısın diyor.. Ama forumda çoğunluk Focus-1'lere kesinlikle 5w-30 öneriyor ben ne koysam acaba şu Mobil marka 5w-30 mu koydursam yoksa 10w-40 mı?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Kalın yağ daha zor yanar ondan öyle diyorlar. Bence 5w30 a devam edin. 

Yorum bağlantısı

2.Sorum da şu..

bazı sitelerde satışta bi ürün var..

. Restore Motor Onarıcı 400 ML
http://www.hepsiburada.com/restore-motor-onarici-400-ml-p-OTFALFA30002

 

eski aracımda çok memnun kalmıştım bu ürün hakkında ne düşünüyorsunuz??

23 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Kalın yağ daha zor yanar ondan öyle diyorlar. Bence 5w30 a devam edin. 

Hem daha zor yanar deniyor hem 5w-30'a devam deniyor.. daha zor yanarsa araç yağ yakmaz ama zara mı verir neden 5w-30'a devam hocam??

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Mühendis bu motora 5w30 koy demiş, ayrıca ford standartlarını karşılayan yağ koy demiş. 10w 40 belki eksilmez ama ideal yağlama yapamayabilir. Sürücünün görevi motor yağını sık kontrol etmek. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Teşekkürler...[emoji106]?
O zaman 4.7L yağ koyuyoruz.. çubuk en alta inse de arabada hala 3.7L yağ var demek oluyor.. yani çubuk dininde de olsa arabaya binilebilir bir süre daha..?

Çubuğun dipte olması eksik yağlama daha çok aşınma demek motora zararlıdır bu şekilde binecekseniz ekleme yapın rutin kontrollerle. Koyacağınız yağ miktarı filtre değişiyorsa 4.25 filtresiz 3.75 litredir.
Ben şimdi bir de en çok şunu merak ediyorum..
1kaç tane ustaya sordum hepsi de ısrarla ve şiddetle araba yağ yakıyorsa 10w-40 kullanmalısın diyor.. Ama forumda çoğunluk Focus-1'lere kesinlikle 5w-30 öneriyor ben ne koysam acaba şu Mobil marka 5w-30 mu koydursam yoksa 10w-40 mı?

5w30 koymalısınız eksiltme var ise yine tam sentetik 5w40 denenmelidir 10w40 yerine.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...