İçeriğe Yönlendir

Motorsiklet Tavsiye Hk.


Emre Akbas

Recommended Posts

Emre Akbas

Merhaba Arkadaşlar;

 

Son bikaç senedir bir arkadaşımın heveslendirmesi sonucunda motorsiklet alma hevesim vardı(O yaz günlerinde motoruna binip o rüzgara kapılma hissi anlatılmaz arkadaşlar araba gibi kapalı bir kutudan o his kesinlikle alınmıyor   :tongue: ) azar azar kenara bişeylerde koymuştum 10 binlira ortalama param var.bu paraya ortalama ne alınabilir?

 

Motorsiklette aradığım bir kaç özellik var öncelikle motora daha yeni başlayacagım ehliyetim dahi yok o işi halletcem elbet.Yani başlangıç seviyesi bir motor olacak.

Öncelikle kesinlikle sıfır motorsiklet alacağım(bu arada araştırmalarıma göre motorsiklet fiyatları arabalara göre çok daha uygun fiyatlıymış onu anladım  :biggrin: 

 

Öncelikle görsel olarak heybetli spor görüntüye sahip bir araç olmasını düşünüyorum o yüzden motorsiklet katagorisinde sanırım super sport motor tipini giriyor.Honda ve yamaha motorlarını inceledim yamaha biraz pahalı ancak hondanın CBR 125R modeli aklıma en yatan modeli oldu hem super sport görüntüsü var hem fiyat hemde yakıt ekonomisi var (Sıfır liste fiyatı 9.600 TL yakıtda bir arkadaşla konuştum 30 tl lik yakıtla 300 km yol yapıyormuş böyle bir supersport bir araç için inanılır gibi degil)

Başlangıç motoru olarak kendime uygun görüyorum .

Bu söyledigim motor özellikle dogrultusunda bunun haricinde tavsiyeleriniz olursa kesinlikle dinlemek isterim.Teşekkürler. :bravo:  :good1:

 

CBR 125R modeli:

http://honda.com.tr/motosiklet/super-sport/cbr-125r-2015/fiyat

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

cbf150. cbr ler oturma pozisyonu ile rahatsız ilk anda hakimiyeti zorlar. 125 liği zaten alınmaz

Ehliyetten önce güzel bir kursa katılın derim. İmkan varsa Gebze deki Honda fabrikada.

Altın kural. ilk alınacak motor siz n değildir.

Yorum bağlantısı
Hakkı Önder

İlk önce  bakkaldan sigara yada manavdan marul alır gibi kolay olan ehliyetinizi alın...

Vitesli motosiklet kullanmayı biliyormusunuz.?

İleri sürüş teknikleri kursların katılın,katılamazsanız netten videolarını izleyin...

Altın elbiseli adam'ın videolarını,yazılarını muhakkak izleyin okuyun...

Ekipmanlarınızı ( kask,mont,pantolon,ayakkabı vs.vb.)ucuza kaçmadan edinin...(Sıkı para tutarlar bilginiz olsun...)

Boyunuz,kilonuz kaç CBR 125 altınızda 3 tekerlekli bisiklet gibi kalmasın... :)

İlk başlarda düşme kalkma işleri çok olacak ona göre alacağınız motosikletin yedek parça fiyatlarını da iyi araştırın...

Şimdilik akıma gelenler bunlar kazasız,belasız iyi sürüşler dilerim...

Not:Honda candır,gerisi heyecandır... ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

önce ehliyet alın, bu arada sürüş eğitimide alırsınız. ustalaşana kadarda 2. el alın, motor yatar, kırılır, bozulursa kafanız rahat olur. 100cc ile başladım, sonra 150cc, şimdi 250cc yazın gurubuzla gezilere çıkıyoruz, inşallah bu senede Yunanistan ve Bulgaristan turumuz var, motor çok keyif verici bir ulaşım aracı, motorum SYM GTS 250 evoi kullanmayan bilmez motorun mercedesi, çin malı değil :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal

2013 model hyosung gt250r. 600lük kasa ile aynı ebatlara sahip. görsel şov resmen. olmuşken kırmızı olsun 2 kuruş fazla olsun.

 

 

bakınız şekil 1A-1

ory0b7.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal

Ben olsam cbr yerine scoter ile başlardım, örneğin 150lik pcx ler ile.

Sıfır almanızı tavsiye etmem. kaç yıllık motor süren bile çıktığından birçok şeyi eksik yada yanlış biliyormuşum diyorsa kursa katılım şart demektir, ehliyet öncesi veya sonrası farketmez.  :yes:  ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Altınoluk

Kesinlikle Bajaj pulsar rs200.Abs olması çok büyük avantaj.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Ne alırsanız alın racing motor almayın, sürüş ve hakimiyet konusunda daha rahat bir tarz ile başlayın. Naked tavsiye ederim size. Yamaha MT125 güzel, Bajaj tavsiye edilmiş, o da güzel.

Yorum bağlantısı
Bekir YILMAZ

cbr125 çok isteksiz bir motor kısa sürede sıkılırsın akan trafikte çok canını sıkar ,onun yerine aynı fiyatlara neredeyse aynı kalitede bajaj pulsar alabilirsin

artıları;

daha güçlü bir blok

çok daha rahat oturuş pozisyonu (yeni başlayanlar için daha fazla hakimiyet)

grenajsız motor ve orjinal koruma demiri (ciddi düşmeler dışında masraf açmaz kalkar devam edersin)

 

tabi cbr ın görüntüsü görece daha iyi ama ikisini kullanırsan yada kullana insanlarla konuşursan daha net karar verebilirsin.

Yorum bağlantısı
Gökhun Batur
(düzenlendi)

    Hiç tecrübeniz yoksa önce, dengeyi ve hakimiyeti öğrenmeniz gerekir. Bu da supersport  yani racing modeli bir makinayla mümkün değil bence. Ben de yıllarca binmiş 2006'da kazasını yaşamış biri olarak  Honda Activa 100, Kymco Agility 125 ya da benzer tarzlarda bir scooter ile bu işe başlamanız. 6 ay veya 1 yıl kadar sonra (gerekli ekipman ve eğitimlerle birlikte) vitesli motora da Yamaha YBR 125  ya da Honda CBF 150 ile ufak ufak devam etmeniz. Bunlar hem oturuş pozisyonu rahat hem hakimiyeti kolay olan tabiri caizse kurye motorlarıdır, pratiktir. Elinizi pişirdikçe gerek klansman gerekse motor hacmini adım adım büyütmeniz, benim naçizane tavsiyem. Direk olarak supersport ile başlamanız hoş olmayan durumlara yol açabilir, çünkü özellikle racing ler düşük hızlarda çabuk soğuyamayan, hararet yükselten, hız isteyen, oturuşu çok rahat olmayan ve çok seri bir şekilde hızlanabilen, fazla amatörlüğe gelmeyen ( lütfen yanlış anlamayın ama ) tehlikeye gebe cihazlardır. Allah korusun...

tarihinde Gökhun Batur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ali Yasir Bilici

Kardeşim az bişey daha ekle CBR 250 al çok daha memnun kalırsın.CBR 250 ye sahibim çok güzel motor kesinlikle yeni başlıyorsan çok uygun özellikle şehir içi için yakıtı çok çok az yakıyor ss motor olarak şimdilik tatmin eder seni,ha dersen ki tipde olsun Yzf-125 e bak derim.Ama Cbr yi kesinlikle tavsiye ederim.125 lik den se 250 lik çok daha iyi.Motorun tek sıkıntısı alışana kadar debriyajı ve vites geçişleri hissedilmiyor(Bu fiyata anca bu kadar) ve yüksek devirde motor az titriyor o kadar.Güle güle kullan.

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

Ben de pcx 125 ya da 150 tavsiye ederim. Videolarını izleyin

Yorum bağlantısı
Misafir

kardeşim seni bilmem ama benim yazılanlardan anladığım önce ikinci el ve düşük bir motorla başla.geliştikçe motoru da geliştirirsin.Allah kaza bela vermesin.motor kazası daha tehlikeli diye biliyorum. çünkü tampon sensin. dikkat

Yorum bağlantısı
Misafir

scooter ve racing gibi makinalar bolca granaja sahip makinalar. ilk başlarda bolca düşme kalkma olacak, o çizilen kırılan parçalar maliyetli.

öncelikle ehliyet

sonra "donald duck" motorsiklet teorisi kitabını okuyun, aşırı keyifli esprilidir kafanızda bir çok şey canlanır.

motosiklet olarak hyosungdan uzak durun, hala krank kırma hastalığı devam ediyormuş.

çin mallarından uzak durun.

cbf150, ybr125 bir zamanların en çok tutulan commuter'ları olsa da artık bajaj ve tvs apache de oldukça sağlam makinalar alın birini öğrenin.

honda'nın da ktm'in de çok iyi eğitimleri var.

ve hepsinden öte 10 bin tl niz varsa 6-7 binlik motor alın. koruyucu ekipmanları tamamlayın, eğitimleri vs halledin. 

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Yeni haberler var, motorsikletlere esp tarzı birşeyler geliyor, her zamanki gibi öncü Honda DCT oto şanzımandan sonra Riding Assist denen sistemi geliştirmiş, denenen motorsa benim alet, meşhuuur NC750 :)  virajlarda korkmaya son mu acaba ): oto denge koruma sistemi...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Süper bir sistem çok güzelmiş fiyatı bayağı kabarıktır...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet Said Avşar
(düzenlendi)

önce ekipman ve ehliyetinizi tamamlamanız lazım.akabinde alacağınız motor başlangıç motoru olacağı için elbette satmanız gerekecek ve bu yüzden 2.eli olan bir motor almanız ve kesinlikle sıfır yerine 2.el almanız satarken zarar etmemenizi kolaylaştırır. bionik51-alman domuz burnu mz-kara java-rt1100-f650-ns 200 ve cbr 250r kullanan biri olarak size tavsiyem cbr 250r olacaktır.125 lik motoru aldığınızda 3 ay içinde satmak için her şeyi yaparsınız,bu yüzden 125 lik makine kesinlikle tavsiye etmem.size gaz tepkileri yumuşal olan bir motor lazım.aynı zamanda yakıt ekonomisi-parça ucuzluğu-sorunsuzluk ve 2.el piyasası yüksek olan.ve tabi ki bütçeniz bazında +-2 bin bandında motor olarak cbr250r(2014ve üstü) beklentinizi karşılayacak en mantıklı makine.2,8-3,7 lt yakıt tüketimi-ve 10-12,500 arasında ki 2.el fiyatı ile.yumuşak gaz tepkisine rağmen gaz açılınca 170 km sürate ulaşabilmesi,ve şehir için de ki kıvraklığı.ve oturuş posizyonu asla ss bir motor deildir.elvette bir enduro deildir lakin 250lik bir makinenin heybetine rağmen dike yakın bir oturuş pozisyonu vardır.ve ss motor teknolojisi ile üretildiği için gidişi tatmin eder.hafta sonu gezileri için oldukça maküldür.şehir içinde rahatsız etmez,trafikte sıkışmanıza neden olmaz.ve bilinçli bir kullanıcıyla bir düzeye kadar her yola gider

 

 

http://hizliresim.com/nj0PrM

tarihinde Ahmet Said Avşar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Said Avşar
(düzenlendi)

http://hizliresim.com/nj0PrM 

 geçen yaz yapılan evci yaylası gezisi,elvette asvalt motoru ama 161 kg boş ağırlığı-ve burnundan getirsen 3,7 lt geçmeyen yakıtı-sorun çıkarmayan motoru -ucuz yedek parçası(sol granaj 140 tl-bu paraya anca boyarlar :D ) elvette enduro konforu olmaz,torku f650 yada rt1100 ün yakınında deil ama sizi üzmez,tecrübelenmeniz için gerekeni sağlar.gazı açınca altınızdan kaçmaz.resmi telefondan olunca yükliyemedim :( 

tarihinde Ahmet Said Avşar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Said Avşar
On 22.01.2016 at 17:45, Gökhun Batur yazdı:

    Hiç tecrübeniz yoksa önce, dengeyi ve hakimiyeti öğrenmeniz gerekir. Bu da supersport  yani racing modeli bir makinayla mümkün değil bence. Ben de yıllarca binmiş 2006'da kazasını yaşamış biri olarak  Honda Activa 100, Kymco Agility 125 ya da benzer tarzlarda bir scooter ile bu işe başlamanız. 6 ay veya 1 yıl kadar sonra (gerekli ekipman ve eğitimlerle birlikte) vitesli motora da Yamaha YBR 125  ya da Honda CBF 150 ile ufak ufak devam etmeniz. Bunlar hem oturuş pozisyonu rahat hem hakimiyeti kolay olan tabiri caizse kurye motorlarıdır, pratiktir. Elinizi pişirdikçe gerek klansman gerekse motor hacmini adım adım büyütmeniz, benim naçizane tavsiyem. Direk olarak supersport ile başlamanız hoş olmayan durumlara yol açabilir, çünkü özellikle racing ler düşük hızlarda çabuk soğuyamayan, hararet yükselten, hız isteyen, oturuşu çok rahat olmayan ve çok seri bir şekilde hızlanabilen, fazla amatörlüğe gelmeyen ( lütfen yanlış anlamayın ama ) tehlikeye gebe cihazlardır. Allah korusun...

cbr görüntü olarak ss ama kullanım şekli olarak deil

Yorum bağlantısı
Ahmet Said Avşar
(düzenlendi)

kGdvjW.png

 

ss arazide gitmez diyenlere :) 

tarihinde Ahmet Said Avşar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet Said Avşar
57 dakika önce, İlkay Başaran yazdı:

O arazi Ayvalık yollarından daha iyi durumda gördüğüm kadarıyla..

Resimde ki alan temiz  ama resim çektiğimiz yer orası :) yaylanın girişi.ilerisi felaket. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...