İçeriğe Yönlendir

Mondeo IV - Akü Tipi


Cem Dilmen

Recommended Posts

Cem Dilmen

Arkadaşlar merhabalar...

Forumu arattım ama net bir başlık göremedim, eğer daha önce konuşulduysa konu birleştirilebilir.

Sanırım aracın akü değişim zamanı geldi. Uyarı falan yok ama soğukta biraz geç çalışıyor gibi yapıyor. Tam olarak akü ve voltaj tipi nedir bilemedim. Basık akü diye yazıyor çoğu yerde ama. Sanırım 12 V 70-72 A basık tip. Tam olarak söyleyebilir misiniz? Burada yetkili servis olmadığı için mecburen kendim alıp taktıracağım o yüzden sorma ihtiyacı hissettim. Mutlu - varta- vs hangi marka tavsiye edersiniz? 

Aracım Mondeo 4  2.0 ecoboost , gerçi sanırım çoğu motor tipinde akü aynı.

Teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Merhaba Cem bey bende birsene olmadı değiştireli 52 yada 56 amper orjinali tam hatırlamıyorum.baya küçük ben 72 taktım sadece üzerine geçen plastik kapağı kapanmıyor 72 takınca onu takmadım.. Birde serviste değiştirebilirsiniz daha iyi olur bağlantıyı kesmemek gerekiyor yoksa teyp codu ve cam otomatiklerine calibre gerekiyor kolay gelsin.. Ha unutmadan akü takip sistemi var onuda sıfırlamaları gerekiyor yoksa akü uyarısı vermeye devam ediyor..

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
(düzenlendi)

Merhaba Cem bey bende birsene olmadı değiştireli 52 yada 56 amper orjinali tam hatırlamıyorum.baya küçük ben 72 taktım sadece üzerine geçen plastik kapağı kapanmıyor 72 takınca onu takmadım.. Birde serviste değiştirebilirsiniz daha iyi olur bağlantıyı kesmemek gerekiyor yoksa teyp codu ve cam otomatiklerine calibre gerekiyor kolay gelsin.. Ha unutmadan akü takip sistemi var onuda sıfırlamaları gerekiyor yoksa akü uyarısı vermeye devam ediyor..

Semih Bey çok teşekkür ediyorum...

Sizin teyp de pioneer mi yoksa sony mi. Sanırım pioner olanlarda kalibrasyon çıkmıyormuş. 

Tekrar teşekkürler...

tarihinde Cem Dilmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Abi gećen soğuklarda benim araba çalişmadı.Akü dedim elektirikci enişteye.Havalar ısındı dedi bin biterse o sefer değiştirelim dedi eyw dedik.

Geçeb dikkatimi çekti.Cam düğmesi 2 kademeli ya bizde.Camı kaldırırken calışmıyor yani kendi otomatik kapanmıyor dura dura kapanıyor.İnerken sıkıntı yok.2. Kademeye gelince tek seferde iniyor.Bilgin var mi bu camların modülü hakkında nasıl kalibre ediliyor

CAmın düğmesine basılı tutun ve kaldırın. Sonrasında 5sn daha basılı tutun, kodlama bitmiş olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Semih Bey çok teşekkür ediyorum...

Sizin teyp de pioneer mi yoksa sony mi. Sanırım pioner olanlarda kalibrasyon çıkmıyormuş.

Tekrar teşekkürler...

Cem bey bendeki sony Code soruyor.. Uğraşmamak için akünüzü alın serviste taktırın en sağlamı kolay gelsin..

Abi gećen soğuklarda benim araba çalişmadı.Akü dedim elektirikci enişteye.Havalar ısındı dedi bin biterse o sefer değiştirelim dedi eyw dedik.

Geçeb dikkatimi çekti.Cam düğmesi 2 kademeli ya bizde.Camı kaldırırken calışmıyor yani kendi otomatik kapanmıyor dura dura kapanıyor.İnerken sıkıntı yok.2. Kademeye gelince tek seferde iniyor.Bilgin var mi bu camların modülü hakkında nasıl kalibre ediliyor

Hamza akü değiştiğinde serviste şöyle ayarlamışlardı. Dört düğmeyide birlikte tutup yukarı kaldırıyorlar 5 sn bekleyip aşağı indiriyorlar tekrar 5 sn bekliyorlar bu işlemi 4 defa tekrarladılar.. Sen o aküyü en kısa zamanda değiştir [emoji6]
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
(düzenlendi)

Arkadaşlar aküyü hafta sonu değiştirdim. Yol göstermesi açısından yazayım dedim. Akü FORD marka depozitolu 12 V 70 A basık tip akü. Ben 72 normal Varta aldım. En alçak olanı varta. Mutlu ve diğer markalar daha yüksek o yüzden kapak kapanmıyor. 220TL ye değiştirdim. Bence gayet uygun. Mutlu için 210 demişlerdi. Bunda da kapak tam kapanmadı ama açık da kalmadı. O yüzden alınabilir diye düşünüyorum. Değişim esnasında kendim direkt olarak söktüm yani çalışırken falan değiştirmedim. Multimedya pioneer olduğu için herhangi bir kod falan istemedi. Cam ayarlarını da Semih beyin dediğine benzer şekilde yaptım. Dördünü birden değil de teker teker kaldırıp bekliyorsunuz.

tarihinde Cem Dilmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Arkadaşlar aküyü hafta sonu değiştirdim. Yol göstermesi açısından yazayım dedim. Akü FORD marka depozitolu 12 V 70 A basık tip akü. Ben 72 normal Varta aldım. En alçak olanı varta. Mutlu ve diğer markalar daha yüksek o yüzden kapak kapanmıyor. 220TL ye değiştirdim. Bence gayet uygun. Mutlu için 210 demişlerdi. Bunda da kapak tam kapanmadı ama açık da kalmadı. O yüzden alınabilir diye düşünüyorum. Değişim esnasında kendim direkt olarak söktüm yani çalışırken falan değiştirmedim. Multimedya pioneer olduğu için herhangi bir kod falan istemedi. Cam ayarlarını da Semih beyin dediğine benzer şekilde yaptım. Dördünü birden değil de teker teker kaldırıp bekliyorsunuz.

Hayırlı olsun Cem bey.. Demekki 2.0 ecoboost la 1.6 nın aküler farklıymış. Bendeki 56 amperdi..
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Arkadaşlar aküyü hafta sonu değiştirdim. Yol göstermesi açısından yazayım dedim. Akü FORD marka depozitolu 12 V 70 A basık tip akü. Ben 72 normal Varta aldım. En alçak olanı varta. Mutlu ve diğer markalar daha yüksek o yüzden kapak kapanmıyor. 220TL ye değiştirdim. Bence gayet uygun. Mutlu için 210 demişlerdi. Bunda da kapak tam kapanmadı ama açık da kalmadı. O yüzden alınabilir diye düşünüyorum. Değişim esnasında kendim direkt olarak söktüm yani çalışırken falan değiştirmedim. Multimedya pioneer olduğu için herhangi bir kod falan istemedi. Cam ayarlarını da Semih beyin dediğine benzer şekilde yaptım. Dördünü birden değil de teker teker kaldırıp bekliyorsunuz.

 

Akünüzü ve aracınızı güzel günlerde kullanın Cem Bey. Bilgiler için teşekkür ederim. Akü değişim zamanında kullanmak üzere not ettim. :good1:

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Hayırlı olsun Cem bey.. Demekki 2.0 ecoboost la 1.6 nın aküler farklıymış. Bendeki 56 amperdi..

Ben bilmiyordum Semih Bey. 70 görünce öğrenmiş olduk. Demek ki farklı dediğiniz gibi. 

 

Akünüzü ve aracınızı güzel günlerde kullanın Cem Bey. Bilgiler için teşekkür ederim. Akü değişim zamanında kullanmak üzere not ettim. :good1:

Saim Bey siz Antalya da olduğunuz için şimdilik idare ediyordur muhtemelen ama bitebilir. Serviste taktıkları akü 350 TL civarında ve Varta kadar kaliteli midir inanın şüpheliyim. Dediğim gibi tek sıkıntı üst kapak o da çok göze batmıyor açıkçası...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Altan

Hayırlı olsun Cem bey.. Demekki 2.0 ecoboost la 1.6 nın aküler farklıymış. Bendeki 56 amperdi..

Merhaba. Aracınız kaç model? 2009 model 1.6da 60 amper çıktı. Bence küçük bir akü. 56 Amper çok küçükmüş. Bir büyüğünün olması iyi oluyor.

Varta iyi bir marka. İyi ki mutlu vs. almamışsınız. O kadar çok şikayet duyuyorum ki. 2 3 senede akü değiştiriyor bir çoğu. Hayırlı olsun. Fiyatıda uygunmuş.

Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Merhaba. Aracınız kaç model? 2009 model 1.6da 60 amper çıktı. Bence küçük bir akü. 56 Amper çok küçükmüş. Bir büyüğünün olması iyi oluyor.

Varta iyi bir marka. İyi ki mutlu vs. almamışsınız. O kadar çok şikayet duyuyorum ki. 2 3 senede akü değiştiriyor bir çoğu. Hayırlı olsun. Fiyatıda uygunmuş.

Aracım 2011 ecoboost motor Celal bey 72 taktım ben
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Saim Ulaş Yılmaz

Arkadaşlar aküyü hafta sonu değiştirdim. Yol göstermesi açısından yazayım dedim. Akü FORD marka depozitolu 12 V 70 A basık tip akü. Ben 72 normal Varta aldım. En alçak olanı varta. Mutlu ve diğer markalar daha yüksek o yüzden kapak kapanmıyor. 220TL ye değiştirdim. Bence gayet uygun. Mutlu için 210 demişlerdi. Bunda da kapak tam kapanmadı ama açık da kalmadı. O yüzden alınabilir diye düşünüyorum. Değişim esnasında kendim direkt olarak söktüm yani çalışırken falan değiştirmedim. Multimedya pioneer olduğu için herhangi bir kod falan istemedi. Cam ayarlarını da Semih beyin dediğine benzer şekilde yaptım. Dördünü birden değil de teker teker kaldırıp bekliyorsunuz.

 

Akü değişim zamanı geldi. Konuyu anımsadım, hemen buldum. Bazı bilgiler altın değerinde olabiliyor. Bu vesile ile tekrar teşekkür ederim.  :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Akü değişim zamanı geldi. Konuyu anımsadım, hemen buldum. Bazı bilgiler altın değerinde olabiliyor. Bu vesile ile tekrar teşekkür ederim.  :)

:) Eyvallah Ulaş cım...

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
İlyas Demirbaş

Konuyu hortla tayım benimde akü bu sabah ses vermedi bende nasıl bir akü alacam bilmiyorum 1.6 benzinli ecoboost ne yi tavsiye edersiniz..

Yorum bağlantısı
İlyas Demirbaş

Mondeo lar akü ile ilgili bilgi veriyor mu araba yi takviye ile çalıştırdım sonra sorun vermedi degistirmelimiyim yoksa devam mi edeyim karar veremedim akü ne kadar süredir takılı bilmiyorum bilgi ekranına akü zayıf ifadesi gelemzmi yada akü değişim zamanı geldi gibi yada akünün omurunun bitip bitmediğini nasıl anlayacağım

Yorum bağlantısı

Herhangi bir oto elektrikçi aküyü yüke bindirerek size yorum yapabilir. Eğer araç çalışınca abs ışığı hemen sönmüyorsa buda akünün zayıflığına dalalet ederdi eskiden her araçta olurmu bu durum bilinmez.

Yorum bağlantısı
İlyas Demirbaş

Şuan için her şey normal ne geç çalışma ne herhangi bir gösterge değeri geç yada erken sönme ama sorun verdiğinde kapıları bile açamamıştım sanki akü sökülmüş gibiydi hiç bir gösterge ifadesi yok tu takviye yapınca sorun kalmadı bugun de normal çalıştı bir daha öyle yaparmı bilmiyorum korkum o..

Yorum bağlantısı
Mustafa Ulugöl
22 saat önce, İlyas Demirbaş yazdı:

Mondeo lar akü ile ilgili bilgi veriyor mu araba yi takviye ile çalıştırdım sonra sorun vermedi degistirmelimiyim yoksa devam mi edeyim karar veremedim akü ne kadar süredir takılı bilmiyorum bilgi ekranına akü zayıf ifadesi gelemzmi yada akü değişim zamanı geldi gibi yada akünün omurunun bitip bitmediğini nasıl anlayacağım

 

Benim araçta, araç çalışmazken 5-10 dakika radyo dinleyince, "Power" düğmesine bastığımda ekranda "Akü Voltajı Düşük" yazıyor. Yine de sorunsuz çalışıyor. Sanırım aküdeki en ufak bir voltaj düşüklüğünü tespit edip bildiriyor. Bu arada aküyü 3 ay önce değiştim. Değişmeden önce de, sonra da yapıyor bunu.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Onur Altuntepe
(düzenlendi)

Merhabalar 

2013 model mondeo selective kullanıcısıyım akü değişim zamanı geldi üzerinde 80Ah 10655 740A kodlu akü var ford otosan’ın aküsü sizin yorumlarınızda genelde 50-70 arası yazmıssınız değerleri ve bu akü tipini nasıl bulabilirim hayırlı forumlar...

Not:Akünün orjinal olup veya olmadığını bilmiyorum.

tarihinde Onur Altuntepe tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Ulugöl
(düzenlendi)
Bir saat önce, Onur Altuntepe yazdı:

Merhabalar 

2013 model mondeo selective kullanıcısıyım akü değişim zamanı geldi üzerinde 80Ah 10655 740A kodlu akü var ford otosan’ın aküsü sizin yorumlarınızda genelde 50-70 arası yazmıssınız değerleri ve bu akü tipini nasıl bulabilirim hayırlı forumlar...

Not:Akünün orjinal olup veya olmadığını bilmiyorum.

 

https://ford.7zap.com/tr/car/

 

Yukarıdaki siteye girin. Sol üstteki "VIN Göre Ara" yazan kutuya şasi numaranızı yazın, Enter'a basın. Eğer liste gelirse aracınızı seçin. Liste gelmezse direk aracınız gelecektir. Bilgiler doğruysa en alttan "Sonraki Sayfa" butonuna basın. Gelen kartların içinde "Elektrikli Aksam" a tıklayın. Burada "Akü Kabloları & Korna" ya tıklayın. Burada da "Akümülatör ve Bağlantıları" na tıklayın. Gelen şemada akünün yanındaki numaraya tıklayınca sağ tarafta olması gereken bilgileri bulabilirsiniz.

 

Bu siteyi tüm parçalar için kullanabilirsiniz.

tarihinde Mustafa Ulugöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Semih Usluer
Merhabalar 
2013 model mondeo selective kullanıcısıyım akü değişim zamanı geldi üzerinde 80Ah 10655 740A kodlu akü var ford otosan’ın aküsü sizin yorumlarınızda genelde 50-70 arası yazmıssınız değerleri ve bu akü tipini nasıl bulabilirim hayırlı forumlar...
Not:Akünün orjinal olup veya olmadığını bilmiyorum.
Daha önceki aracım 1.6 ecoboost titanium aracımda orjinal 45 ah akü çıkmıştı çok şaşırmıştım. Bu arada mondeoda akü takip sistemi var. Aküyü dışarda taktırsanızda hala akü zayıf uyarısı veriyor. Serviste cihaza bağlayıp aktivasyon gibi bişey yapıyorlar. Servis tanıdık olduğu için benden ücret alnamışlardı. Ben aküyü dışardan aldım takviye kablosu kurtuldu bağlantıdan ce teyp koduydu cam aktivasyonu kilit aktivasyonu falan derken baya uğraşmıştım. Sonrasında servisteki akü fiyatıda hemen hemen aynıydı. Keşke ordan alsaydım hiç uğraşmazdım bukadar diye üzülmüştüm. Maceraya hiç gerek yok yani :)
Yorum bağlantısı
Mustafa Ulugöl

Benim akü orjinaldi, ama yıldan dolayı ömrünü doldurmuştu. Sabah marşa basınca birincide zorlandı, ikincide tık bile demedi. Çağırdığım usta aküyü sökmeden önce bir şekilde aracı çalıştırdı, ondan sonra aküyü söktü. Akü değişimi, araç çalışırken yapıldı yani. Camları ayarlamam gerekti, geri vitese takınca dikiz aynası aşağı inmedi, onu da ayarladım ancak teyp kodu istemedi.

Yorum bağlantısı
İlyas Demirbaş
On 21.06.2018 at 08:28, Mustafa Ulugöl yazdı:

Benim akü orjinaldi, ama yıldan dolayı ömrünü doldurmuştu. Sabah marşa basınca birincide zorlandı, ikincide tık bile demedi. Çağırdığım usta aküyü sökmeden önce bir şekilde aracı çalıştırdı, ondan sonra aküyü söktü. Akü değişimi, araç çalışırken yapıldı yani. Camları ayarlamam gerekti, geri vitese takınca dikiz aynası aşağı inmedi, onu da ayarladım ancak teyp kodu istemedi.

Bende de teyp kodu istemedi pioner benim teyp ilginç geldi bana

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...