İçeriğe Yönlendir

Mercedes W203 C Serisi Sam Modülü Sorunu/çözümü


Hamit inan

Recommended Posts

Hamit inan

Arkadaşlar aracımda geçen hafta ABS/BAS/ESP visit workshop demişti. Kar yağışının yoğun olduğu hafta biraz yolculuk yapmıştım. Cihaza bağladığımda sol ön teker sönsör hatası gelen veri okunamıyor yada anlamsız gibi birşeyler demişti. Söktüm manyetik diski ve sensörü temizledim olmadı. Sağ sensör ile sol aynı yer değiştirdim yine olmadı. Tesisatta sorun vardır dedim. Baktım sensör uçları esp beynine gidiyor. Uçlarını buldum ölçtüm oda sağlam. En son şu ünlü pedal altındaki switchi değişeyim dedim. Değiştim yine olmadı biggrin.pngAkü aklıma geldi. önceki acarımda şarj azalınca beyin şaçmalıyordu ona baktım deli gibi dolu 12.7 V ...... En son bir arkadaş sigorta kutusuna su kaçmasından bahsetmiş. kuruyunca temizlenince düzeldi falan demiş. Daldım sigorta kutusuna. Dalmaz olaydım. Söküp takarkern kutup başlarını çıkarmayı unuttum. ECU yu ve Sigorta kutusunu çıkardım. Komple oksit olmuş soketler ve empirmeler spryle temizledim taktım. Marşa bastın 6 pistonun 3 ü pert. Kapattım açtım tekrar bastım 4 ü gitti. Aküyü çıkardım bekledim taktım değişmedi sonuç. İşin pislik tarafı esp/abs/bas ışığı hala yanıyor.
Biryerden sigorta kutusu, ECU, ve ESP beyni bulmam lazım ikinci el. Yeni arıza ECU dan mı oldu Sigorta kutusundan mı oldu anlamadım. Parça temini ve arıza ile ilgili fikirleri olanlar ??????? Araç w203 c240 v6 2.6lt

RoW2B6.jpg
W1NmE2.jpg
65od87.jpg
yLBgly.jpg

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı

Off Allah kolaylık versin valla cesaretiniz için de tebrik ederim ben hayatta böyle bir işlemi yapamazdım 

Yorum bağlantısı
Hamit inan

Off Allah kolaylık versin valla cesaretiniz için de tebrik ederim ben hayatta böyle bir işlemi yapamazdım 

Hocam korkunun ecele faydası yok. Devrenin hali ortada idi. Tam elimde kaldı :) uğraşması neysede olumsuzluklar üst üste gelince çok can sıkıyor ve oldukça tuzlu

Yorum bağlantısı

Hocam korkunun ecele faydası yok. Devrenin hali ortada idi. Tam elimde kaldı :) :)ğraşması neysede olumsuzluklar üst üste gelince çok can sıkıyor ve oldukça tuzlu

umarım çözersiniz en maliyetsiz şekilde. Furkan abi bilir belki  Oda mercedes de uzmanlaştı artık 

Yorum bağlantısı
Caner Ulu

ecunun devrelerinde problem olup olmadığı kontrol edilmeli ama elektrik akımı varken ecuyu söktüğünüz için devre yada diyot yanması gibi bir problem olmuş olabilir. ecunun ve esp beyninin çıkması bulunabilir diye düşünüyorum ama elektronik konusunda uzman üyeler daha net cevap verebilir kanaatindeyim. Geçmiş olsun dileklerimle...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

wd 40 sıkın ve bir gün sıvı dolu kapta bekletin. Sonrasında kurutun ve yaklaşık 250 derece ısı üfleyen hava tabancası ile board üzerinde lehimleri tazeleyin. Lehim pastasını tüm lehim noktalarına yayın, lehimler tazelenir, peşine ince uçlu havya ile tekrar board üzerinde lehimleri yenileyin. En son tiner ile tüm pasta kalıntılarını iyice temizleyin.

İmkan var ise reçine ile lehim tazelemek gerekir ama daha zordur

 

Oksit yapan yerlerdeki Transistörler yüksek akımlı anahtarlama transistörleri. Onlar kolay kolay bozulmaz, oksit olsa dahi.

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

wd 40 sıkın ve bir gün sıvı dolu kapta bekletin. Sonrasında kurutun ve yaklaşık 250 derece ısı üfleyen hava tabancası ile board üzerinde lehimleri tazeleyin. Lehim pastasını tüm lehim noktalarına yayın, lehimler tazelenir, peşine ince uçlu havya ile tekrar board üzerinde lehimleri yenileyin. En son tiner ile tüm pasta kalıntılarını iyice temizleyin.

İmkan var ise reçine ile lehim tazelemek gerekir ama daha zordur

 

Oksit yapan yerlerdeki Transistörler yüksek akımlı anahtarlama transistörleri. Onlar kolay kolay bozulmaz, oksit olsa dahi.

balata spreyi ile kabasını alıp wd40 sıktım. Sonra yağsız kontak spreyi ile temizleyip silikon sprey vurdum sudan etkilenmesin diye. Birkaç lehim gözüme takılmıştı gece 11 e geliyor diye elleyemedim. Bu akşam söküp lehimlere bakacam, toz recine ile üstünden geçecem. Transistörler mosfet. Akü takılıp çıkarken yada elimden etkilenmiştir uçmuştur diye düşündüm. Bir iki beyin tamir eden arkadaşla telde görüştüm SAM dan yapmaz tekleme kesinlikle beyinder olur dediler. Kafam iyice karıştı. Beynin sadece söketleri söküp yağladım taktım.

İki yerden fiyat aldım.

Biri ABS beynine 1700

ECU ya 1200

SAM 'a 700 dedi.

Birinden daha fiyat aldım. ABS 1000, ecu 500 SAM 350 olur dedi. Ama esp arızası bagajdaki esp sensöründendir dedi. Kafam iyice karıştı. Deneme yanılma şansımda yok emin olmak için. Olmadı alayını bir değişecem. Sağlamları ikinci ele koyacam. 

ecunun devrelerinde problem olup olmadığı kontrol edilmeli ama elektrik akımı varken ecuyu söktüğünüz için devre yada diyot yanması gibi bir problem olmuş olabilir. ecunun ve esp beyninin çıkması bulunabilir diye düşünüyorum ama elektronik konusunda uzman üyeler daha net cevap verebilir kanaatindeyim. Geçmiş olsun dileklerimle...

sağolasın hocam

umarım çözersiniz en maliyetsiz şekilde. Furkan abi bilir belki  Oda mercedes de uzmanlaştı artık 

Furkanlada konuştum oda en az benim kadar meraklandı sanırım :) 

tarihinde Hamit İnan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Hamit hocam, aküyü sökmeden girişmen sıkıntı olmuş. Ama ben fotoğraflardan ve senin anlattıklarından Servet abinin bashettiği gibi lehimleri yenilersen problemin gideceğini düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Moslar montaj yüzeyinde el teması ile bozulmaz. Onları eleyin. Lehimler yenilensin çalışır ünite.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan

Hamit hocam, aküyü sökmeden girişmen sıkıntı olmuş. Ama ben fotoğraflardan ve senin anlattıklarından Servet abinin bashettiği gibi lehimleri yenilersen problemin gideceğini düşünüyorum.

 

Moslar montaj yüzeyinde el teması ile bozulmaz. Onları eleyin. Lehimler yenilensin çalışır ünite.

Arada merabalaştığım bir usta vardı. Ona uğradım. Oda sizin dediklerinizi dedi. Kolay bozulmaz söküp takarken bu araçların beyni diye. Dün akşam 20 ye yakın soğuk lehim çıktı. Komple tazeledim. Bu akşam takacam inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

Moslar montaj yüzeyinde el teması ile bozulmaz. Onları eleyin. Lehimler yenilensin çalışır ünite.

Dediğiniz çıktı ustam. yirmiye yakın soğuk lehim vardı tazeledik. Takar takmaz motor çalıştı sorunsuz.

Sam beynini tamir etmeden önce bu hataları veriyordu. Beyni taktıktan sonra arızaları sildim. Gece 12 gibi uzun yola çıktım. Muhtemelen birçok arızayı bu beyinden dolayı veriyordu. Uygun bir zamanda bakacam ne hatalar var hala diye

VapzgP.jpg

ZkNzAk.jpg

o3QNY7.jpg

E8lAzq.jpg

tarihinde Hamit İnan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Dediğiniz çıktı ustam. yirmiye yakın soğuk lehim vardı tazeledik. Takar takmaz motor çalıştı sorunsuz.

Sam beynini tamir etmeden önce bu hataları veriyordu. Beyni taktıktan sonra arızaları sildim. Gece 12 gibi uzun yola çıktım. Muhtemelen birçok arızayı bu beyinden dolayı veriyordu. Uygun bir zamanda bakacam ne hatalar var hala diye

Çok sevindim Hamit hocam, ESP/ABS hatası gitti mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

:) O duruyor işte. birde 200 km de bir arıza ışığı yanıyor kafasına göre sönüyor. Performansa etkisi varmı diye bir test edeyim dedim arıza ışığı yanarken. Hemde aldığımdan beri hiç limitlerini denememiştim. Dün istanbuldan gelirken arıza ışığı yandı tam dipledim. Gözüm ibreye gitti 200 km diyor sonra yola gitti. Radar kenarda duruyor. Frene bastım ama tam yan yana gelince hızım 120 idi :D yanaklarıma renk geldi ABS olayında diskin arkasındaki çemberden şüpheleniyorum. Bir servise sordum direksiyon açı sensöründen de yapar oraya bak dedi. Cihaza taktım direksiyonu çevirdikçe +- 350 dereceye kadar sayıyor. Uygun zamanda kabin içindeki tesisatı sökecem ek yerlerine bakacam. olmadı abs beynini sökecem.

tarihinde Hamit İnan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...