İçeriğe Yönlendir

Mondeo V - 2015 1.5 Style Geri Görüş Kamerası


Hüseyin GÜCÜM

Recommended Posts

Hüseyin GÜCÜM

Merhaba arkadaşlar, 2015 Mondeo 1.5 Style Paket aracıma geri görüş kamerası takmak istiyorum. acaba orjinal cihazında geri görüş kamera soketi olup olmadığını veya orjinal cihazın marka ve modelini bilen var mı?. Adana'da iki tane yetkili servis var. OtoKoç ve Gizerler yetkili servisleri "Araç yeni olduğu için aracı tanımıyoruz olup olmayacağını da bilmiyoruz" diyorlar. 100.000 TL para vereceksin ve servis senin talebine cevap veremeyecek aracı o an benzin döküp yakasım geldi. Bende biraz araştırma yaptım. internette aracın Microsoft Sync'i update ettiğimizde Geri görüş kamerası Aç-Kapa Menüye Geliyormuş lakin ilgili Update Paketini sadece http://owner.ford.comadresinden indirebileceğimiz ve bunun içinde aracı Register etmek sureti ile kullanıcı hesabı oluşturmamız gerekiyormuş. lakin sorun burada başlıyor. Aracı Ford.com tanımıyor. Gerekli bilgileri doldurunca en son aşamada Şasi numarasını istiyor giriyorum "Geçerli bir ford şasi numarası girin, Şasi numarası hatalı diyor. Ford Türkiye bile bunu açıklayamıyor. Orta kol dayamanın altındaki AV girişine kamera bağlayınca menuden AV girişini seçince ekrana görüntü aldım. Lakin AV'a sinyal düşünce otomatik yürütmeyi yapabilirsek ekranı değiştirmeden Geri görüş kamerası kullanma imkanı sağlanabilir. Ama "Üşenmem" derseniz herseferinde Menüden AV' girişini seçerseniz geri görüşü kullanabilirsiniz. bu da belli bir zaman sonra Sıkar insanı. Sırf servisin bu tutumu yüzünden arabadan tiskindim satacağım valla. Teklif, Görüş ve Önerilerinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Taner Kültüroğlu
(düzenlendi)

Bu işlerden servisler kesinlikle anlamiyor. Siz kendi çabanızla ve iyi bir oto müzik sistemleri ustasıyla birşeyler yapabilirsiniz.

Adana da stadın orda bir oto müzik sistemleri yapan biryer var adını hatırlamıyorum orası bazı yetkili servislerin bu tür işlerini anlaşmalı yapıyor.

tarihinde Taner Kültüroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

http://www.demirusta.com/site/car-multimedia/arac-markalari/ford/ford-mondeo-2015-yeni-kasa-navigasyon-dvd-mp3-usb-kamera-hediye-car-multimedia/

Aracınız hayırlı olsun.Aslında servisi suçlamak bence doğru değil.Sonuçta siz bu aracı alırken bunları bilerek aldınız şimdi o yok bu yok demek bence markaya haksızlık.

Yukarıda verdiğim linkteki gibi bir ürün ile ekranı değiştirerek fark yaratabilirsiniz.

Benimki öneri siz bilirsiniz.Yada iyi bir oto elektrikçi ile istişare edip daha uygun olarak orjinal ekrana adaptasyonu deneyeceksiniz.

Ama sırf bu yüzden aracı satacaksanız demek ki bilinçli olarak bu aracı almamışsınız.

Yorum bağlantısı
Okan Tansel

http://www.demirusta.com/site/car-multimedia/arac-markalari/ford/ford-mondeo-2015-yeni-kasa-navigasyon-dvd-mp3-usb-kamera-hediye-car-multimedia/

Aracınız hayırlı olsun.Aslında servisi suçlamak bence doğru değil.Sonuçta siz bu aracı alırken bunları bilerek aldınız şimdi o yok bu yok demek bence markaya haksızlık.

Yukarıda verdiğim linkteki gibi bir ürün ile ekranı değiştirerek fark yaratabilirsiniz.

Benimki öneri siz bilirsiniz.Yada iyi bir oto elektrikçi ile istişare edip daha uygun olarak orjinal ekrana adaptasyonu deneyeceksiniz.

Ama sırf bu yüzden aracı satacaksanız demek ki bilinçli olarak bu aracı almamışsınız.

aynen katılıyorum donanım belirlerken dikkat etmedimiz hususlarda bazen yargısız infaz yapıyoruz. haa servis burada şunu dese daha iyi olur veya olmaz sürümcede bırakması biraz can sıkıyor tabi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

geçmiş olsun. şase numarası girerken (sıfır) rakamı veya (o) harfi (bir) rakamı veya (ı) harfi farklılığına dikkat etmişsinizdir umarım.

Yorum bağlantısı
Hüseyin GÜCÜM

geçmiş olsun. şase numarası girerken (sıfır) rakamı veya (o) harfi (bir) rakamı veya (ı) harfi farklılığına dikkat etmişsinizdir umarım.

Elbetteki Dikkat etim, Otokoç'dakiler  http://owner.ford.com adresinin varlığından bi haber... Uyarınız için teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin GÜCÜM

http://www.demirusta.com/site/car-multimedia/arac-markalari/ford/ford-mondeo-2015-yeni-kasa-navigasyon-dvd-mp3-usb-kamera-hediye-car-multimedia/

Aracınız hayırlı olsun.Aslında servisi suçlamak bence doğru değil.Sonuçta siz bu aracı alırken bunları bilerek aldınız şimdi o yok bu yok demek bence markaya haksızlık.

Yukarıda verdiğim linkteki gibi bir ürün ile ekranı değiştirerek fark yaratabilirsiniz.

Benimki öneri siz bilirsiniz.Yada iyi bir oto elektrikçi ile istişare edip daha uygun olarak orjinal ekrana adaptasyonu deneyeceksiniz.

Ama sırf bu yüzden aracı satacaksanız demek ki bilinçli olarak bu aracı almamışsınız.

Aracı alırken çok araştırdım Style paket ile Titanium paket arasındaki farkları biliyorum. bu fark özelliklerin hiçbiri benim işime yaramadığı için ekstra 13.000 vermek bana mantıksız geldi. Araç diğerlerinden uzun geldiği için  Geri görüş Kamerası ihtiyacı hasıl oldu. Belki biraz daha zaman geçse alışacağım. Şimdiye kadar Geri görüş kamerası ile park etmiyorduk elbette ki :))  Mondeo'nun bütün serilerine bindim Sıfır alana kadar servisle işim olmadı Motor Şanzıman Elektronik aksam dahil hepsinin sorununu kendim hallettim elimden de gelir. Markayı marka yapan kullanıcı değil Satış Sonrası Destektir diye düşünüyorum. Ford'da Satış sonrası destek bana göre eksi puan aldı belkide Adana'da böyledir bilemiyorum. Vermiş olduğunuz linkdeki ürünü biliyorum hatta bir konuda sizin bir yorumunuzda vardı ekran çözünürlüğü için "ÇAMUR GİBİ GÖRÜNTÜLÜ CİHAZI 100.000'LİK ARACIMA TAKMAZDIM" diye. Yine de ilgi ve tavsiyeniz için çok teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerem Bozdoğan

Elbetteki Dikkat etim, Otokoç'dakiler http://owner.ford.com adresinin varlığından bi haber... Uyarınız için teşekkür ederim.

Owner.ford.com sadece amerika araçları register ediyor diye biliyorum..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin GÜCÜM

Owner.ford.com sadece amerika araçları register ediyor diye biliyorum..

Bende o kanıya vardım, Fakat Ford'un böyle bir ayrımcılık yapacağını düşünmedim. Çünkü Ford.com global bir site diye düşünüyorum. yanılıyor da olabilirim :) Ford.com'a Mail attım. Şöyle bir cevap geldi;

 

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Hello Huseyin,

 

My name is Micky, I am from Ford`s Customer Relationship Center (CRC).  I have reviewed your email regarding the SYNC account.  I apologize if you were having a hard time on creating your account.

 

As much as we want to assist you with your concern, the North American Ford CRC is intended to assist our North American customers.  For better assistance with your matter, you may wish to contact the CRC representing your area directly. 

 

The CRC for Turkey can be reached at:

 

Telephone Number:

+90 216 444 36 73

 

Email:

iletisim@ford.com.tr

 

Website:

http://www.ford.com.tr/iletisim/

 

Alternatively, you may contact one of our specialists at 800.392.3673 (select language preference, then option 3).  Our specialists are available Monday - Saturday 8:30 a.m. - 9 p.m. ET and Sunday 10:30 a.m. – 7:30 p.m. ET. They are also available via chat in the LIFELINE on http://support.ford.com.

 

Thank you for contacting Ford Motor Company.

 

Sincerely,

 

Micky

Customer Relationship Center 

Ford Motor Company 

 

Your reference number is CAS-8303975-T7Y0F7. 

 

In addition, you can try online support at www.owner.ford.com.  Here you can find answers to frequently asked questions (FAQs) and links to other key product and service information. 

 

Ford Confidentiality: 

-------------------- 

For security reasons, please DO NOT submit any sensitive personally identifiable information (PII), such as credit card numbers, driver license number, SSN, DOB, etc.  Thank you.

Kanımca Sıkıntı Türkiye Yetkili servislerinde, Adamlara akşam yazdım ertesi gün dönüş yaptılar. Kaç ay oldu hala bizimkiler dönecek, :D

Yorum bağlantısı
Salih akman

Bu konuyu takip ediyorum. Sorunu cozebildiniz mi? Bende kamera taktirmak istiyorum. Tavsiye edebileceginiz bir marka model var mi orijinal ekranda gorebilecegimiz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin GÜCÜM

Bu konuyu takip ediyorum. Sorunu cozebildiniz mi? Bende kamera taktirmak istiyorum. Tavsiye edebileceginiz bir marka model var mi orijinal ekranda gorebilecegimiz

Hayır çözemedim. ama şöyle bir çözüm geliştirdim. Orta kol dayamanın içindeki AV' girişine kamera takıp 12V verince Ekrandan görüntü alabiliyorum lakin otomatik geçmiyor. her seferinde Source'dan AV Girişini seçmek gerekiyor. Eğer ki bir yazılım güncellemesi ile AV' girişinde video sinyali görünce ekran direk AV'a geçse olay çözülebilir. Ama bunu ne servis nede Ford Otosan yapar.

Yorum bağlantısı
Salih akman

Sesli komut sistemiyle de kolayca acilabilir aslinda AV bolumu ekrandan zorlanacigina bas konus acsin

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Hayır çözemedim. ama şöyle bir çözüm geliştirdim. Orta kol dayamanın içindeki AV' girişine kamera takıp 12V verince Ekrandan görüntü alabiliyorum lakin otomatik geçmiyor. her seferinde Source'dan AV Girişini seçmek gerekiyor. Eğer ki bir yazılım güncellemesi ile AV' girişinde video sinyali görünce ekran direk AV'a geçse olay çözülebilir. Ama bunu ne servis nede Ford Otosan yapar.

 

en kötü olasılık geri vites lambasından 12V alıp onunla besleyin.

Yorum bağlantısı
Misafir

yurtdışındaki ford ların hemen dönmesi bizimkilerin ise aylardır cevap vermemesi çok ayıp olmuş.

Yorum bağlantısı
Hüseyin GÜCÜM

Sesli komut sistemiyle de kolayca acilabilir aslinda AV bolumu ekrandan zorlanacigina bas konus acsin

Yorum bağlantısı
Hüseyin GÜCÜM

en kötü olasılık geri vites lambasından 12V alıp onunla besleyin.

Harici 12V ile geri vites lambası beslemesi arasında bir fark olacağını düşünmüyorum. Ama Salih AKMAN arkadaşımızın önerisi mantıklı. Plaka lambasına kamera ve sesli komut işi çözer. Deneyeceğim.

Yorum bağlantısı
Hüseyin GÜCÜM

en kötü olasılık geri vites lambasından 12V alıp onunla besleyin.

 

Merhaba arkadaşlar. Bugün deneme yaptım sonuç OLUMSUZ, Nedeni; araç çalışır vaziyette ve viteste iken iken AV yürütülemiyor. Kanımca sürüş esnasında sürücünün dikkati dağılmasın diye (Güvenlik Amacıyla) bu özelliği devre dışı bırakıyorlar. Araştırmaya devam.  :unsure2:

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Murat Altuntaş

Merhaba arkadaşlar. Bugün deneme yaptım sonuç OLUMSUZ, Nedeni; araç çalışır vaziyette ve viteste iken iken AV yürütülemiyor. Kanımca sürüş esnasında sürücünün dikkati dağılmasın diye (Güvenlik Amacıyla) bu özelliği devre dışı bırakıyorlar. Araştırmaya devam.  :unsure2:

Merhaba Hüseyin Bey, bu araştırmanızla ilgili bir gelişme sağlayabildiniz mi?

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Mustafa Özlü

Ankara'da serviste geri görüş kamerası taktırdım, sorunsuz geri görüntüyü aktarıyor. Ancak görüntü ile birlikte yardımcı kılavuz park çizgileri çıkmıyor, sırf görüntü alınması yanıltıcı olabiliyor. Servisteki görevli sonradan takılan kameralarda kılavuz çizgilerinin çıkmayacağını söyledi. Bu konunun yazılım desteği ile sorunun çözülebileceğini düşünüyorum. Ankara'da önerebileceğiniz bir çözüm noktası var mı?

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir
21 dakika önce, Mustafa Özlü yazdı:

Ankara'da serviste geri görüş kamerası taktırdım, sorunsuz geri görüntüyü aktarıyor. Ancak görüntü ile birlikte yardımcı kılavuz park çizgileri çıkmıyor, sırf görüntü alınması yanıltıcı olabiliyor. Servisteki görevli sonradan takılan kameralarda kılavuz çizgilerinin çıkmayacağını söyledi. Bu konunun yazılım desteği ile sorunun çözülebileceğini düşünüyorum. Ankara'da önerebileceğiniz bir çözüm noktası var mı?

 

Ford'u bilmiyorum ama başka markalarda bu iş için bir de direksiyon sensörü eklenmesi gerekiyor.

 

Servis orijinal kamera mı takıyor? Bu da önemli sanırım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Özlü
On 11.01.2017 at 13:01, V.Ceyhun Emir yazdı:

 

Ford'u bilmiyorum ama başka markalarda bu iş için bir de direksiyon sensörü eklenmesi gerekiyor.

 

Servis orijinal kamera mı takıyor? Bu da önemli sanırım.

Serviste takıldı ancak orijinal değil, yine de bir çözüm yolu olmalı.

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

http://www.focusst.org/forum/focus-st-electronics/27562-backup-camera-oem-install-research-2.html

 

burada detaylı açıklamalar var, OEM kamera ve kamera kontrol modülü olmalı demişler. :(

 

I'm looking for an OEM install, which should have the active guidelines when you turn the steering wheel. To do that, you need the OEM camera control module and the OEM camera. The aftermarket combined latch button and camera only have RCA out of the camera, and has no vay of communicating/being controlled by the IPM-B.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ali Ozan Yurtsever

babamda da 2015 style paket var ve gercekten iri bir arac arac oldugu için park sorun oluyor. konsolda kocaman bir dokunmatik ekran var, buna geri görüş kamerası bağlanması zor olmasa gerek ama servis ucuk bir rakam soyledi ve yazılım sorunundan bahsetti. çözüm bulan oldu mu bu konuya?

Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş
On 11.01.2017 at 12:37, Mustafa Özlü yazdı:

Ankara'da serviste geri görüş kamerası taktırdım, sorunsuz geri görüntüyü aktarıyor. Ancak görüntü ile birlikte yardımcı kılavuz park çizgileri çıkmıyor, sırf görüntü alınması yanıltıcı olabiliyor. Servisteki görevli sonradan takılan kameralarda kılavuz çizgilerinin çıkmayacağını söyledi. Bu konunun yazılım desteği ile sorunun çözülebileceğini düşünüyorum. Ankara'da önerebileceğiniz bir çözüm noktası var mı?

Style Paketemi takıldı geri görüş kamerası ? 

kaça mal oldu acaba park cizgileri önemli degil geri görüş olsun yeterli

Yorum bağlantısı
Mustafa Özlü
18 saat önce, Sinan Yalçın Durmuş yazdı:

Style Paketemi takıldı geri görüş kamerası ? 

kaça mal oldu acaba park cizgileri önemli degil geri görüş olsun yeterli

Geri görüş kamerası 2015 Style paketli Mondeo'ya Tur Oto Ankara yetkili serviste takıldı.

İnterface navigasyon talep ettim, bununla birlikte arka park sensörleri ve kamera bağlandı. Toplam maliyet 2300 TL.

Navigasyon iyi çalışıyor ancak uygulamayı başlatma ve uygulamadan çıkmadan diğer menülere geçiş konusunda sanırım ilave yazılım desteğine ihtiyaç var.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...