İçeriğe Yönlendir

Lpg'de Sarsıntı Sorunu


Hamit inan

Recommended Posts

Hamit inan

Merhabalar
Aracımda BRC lpg var. Benzinde fark edebildiğim bir hata yada çekiş sorunu yok. Aracım gazda iken sarsıntılı çalışıyor. Gaza yüklendiğim de ise silindirleri korumaya alıp kapatıyor. Kontağı kapa aç yaptığımda koruma kalkıyor. Arıza diğer silindirlere geçecek mi diye devre dışı kalan silindirlerde ateşleme bobinini, buji kablosu ve enjektörleri yer değiştirdim(2. ve 3. silindir durmuştu. Bobin, buji kablosu ve enjektörleri 5. ve 6. silindirlerle yer değiştirdim. Bir sonraki arızada 1. ve 3. durmuştu.) Lpg filtreleride 2-3 gün önce değişti. LPG ustasına götürdüm gözle baktı. muhtemelen bujidir dedi. Motor ustasına götürdüm bujiden yapsa benzinde de yapar dedi. 12 tane bujiyi değiştirmeden önce fikrinizi alayım dedim. LPG ayarından yada ne bileyim lpgnin başka birşeyinden bunu yapar mı ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motor ustasına götürdüm bujiden yapsa benzinde de yapar dedi. 12 tane bujiyi değiştirmeden önce fikrinizi alayım dedim. LPG ayarından yada ne bileyim lpgnin başka birşeyinden bunu yapar mı ?

 

Konu acil.. 12 buji söz konusu.. :)

Benzinde tamamen normal olan araç lpg de sapıtıyorsa öncelikle lpg üstüne gidilmeli.. 

Ancak ender durumlarda, lpg daha hassas ve daha sağlıklı bir alt yapı istediğinden ötürü, benzinde hissetmediğimiz sorunları lpg'de hissedebiliyoruz.. 

Bujileriniz eski ise değiştirin.. Zaten yakıt tüketiminden amorti eder eski ise.. 

Yeni ise lpg enjektörlerine bakılmalı.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

İlk ve en basit işlem Lpg sisteminin elden geçirilmesi olacaktır. Lpg borularında falan çatlak olabilir. Bobin kaç adet bilmiyorum ama bobin(ler) de yada kablolarda sorun olabilir, bujilerden kaynaklı oalbilir, oksijen sensörü problemli (Bana da çok ilginç gelmişti ama belki?) olabilir.. Boğaz kelebeği temizliği gerekebilir.. YAni ustanın dediği gibi "muhtemelen" her şeyden kaynaklı olabilir. Moralinizi bozmak gibi olmasın ama ben sırf bu sebeple eski aracımı satmıştım.  :) Herşey değişti, çözüm bulunamadı. İnşallah basit şekilde hallolur.

Yorum bağlantısı
Hamit inan

Konu acil.. 12 buji söz konusu.. :)

Benzinde tamamen normal olan araç lpg de sapıtıyorsa öncelikle lpg üstüne gidilmeli.. 

Ancak ender durumlarda, lpg daha hassas ve daha sağlıklı bir alt yapı istediğinden ötürü, benzinde hissetmediğimiz sorunları lpg'de hissedebiliyoruz.. 

Bujileriniz eski ise değiştirin.. Zaten yakıt tüketiminden amorti eder eski ise.. 

Yeni ise lpg enjektörlerine bakılmalı.. 

Dün senin lpg bujisi ile ilgili konularını okudum hocam. Aracı aldığım arkadaş sıkı sıkı tembihlemişti. Bakımda bujileri değiştirme daha yeni değişti diye. Yinede değişeyim.

İlk ve en basit işlem Lpg sisteminin elden geçirilmesi olacaktır. Lpg borularında falan çatlak olabilir. Bobin kaç adet bilmiyorum ama bobin(ler) de yada kablolarda sorun olabilir, bujilerden kaynaklı oalbilir, oksijen sensörü problemli (Bana da çok ilginç gelmişti ama belki?) olabilir.. Boğaz kelebeği temizliği gerekebilir.. YAni ustanın dediği gibi "muhtemelen" her şeyden kaynaklı olabilir. Moralinizi bozmak gibi olmasın ama ben sırf bu sebeple eski aracımı satmıştım.  :) Herşey değişti, çözüm bulunamadı. İnşallah basit şekilde hallolur.

regülatöre gaz geliyor, filtreler temiz, enjektörler temizlendi, lpg tesisatı yenilendi, araç 6 silindir bobinler ve buji kabloları yer değiştirilerek kontrol edildi. kelebek, emme manifoltu, o2, map,maf sensörleri temizlendi :D

Yorum bağlantısı
Misafir

Dün senin lpg bujisi ile ilgili konularını okudum hocam. Aracı aldığım arkadaş sıkı sıkı tembihlemişti. Bakımda bujileri değiştirme daha yeni değişti diye. Yinede değişeyim.

regülatöre gaz geliyor, filtreler temiz, enjektörler temizlendi, lpg tesisatı yenilendi, araç 6 silindir bobinler ve buji kabloları yer değiştirilerek kontrol edildi. kelebek, emme manifoltu, o2, map,maf sensörleri temizlendi :D

O zaman 1: bujiler, 2: Sübapların basınçlarının ölçümü, 3: Motor kapağı açılıp sübapların kontrolü/ değişimi, olmazsa 4: aracın satışı  ;)  :D

Yorum bağlantısı
Hamit inan

O zaman 1: bujiler, 2: Sübapların basınçlarının ölçümü, 3: Motor kapağı açılıp sübapların kontrolü/ değişimi, olmazsa 4: aracın satışı  ;)  :D

bujidir o buji :D

Yorum bağlantısı
Misafir

bujidir o buji :D

İnşallah. Ama sizde benim gibi gidip özel bir şey değil ise Ngk falan almayın bujileri. Bosch bujiler 30 Tl, Ngk lar 200 Tl. (4 adet)  :D

Yorum bağlantısı
Hamit inan

İnşallah. Ama sizde benim gibi gidip özel bir şey değil ise Ngk falan almayın bujileri. Bosch bujiler 30 Tl, Ngk lar 200 Tl. (4 adet)  :D

Bir iki gün ngk ya baktım sonra vazgeçtim. BoschSüper Plus Buji FR 8 DPP 33+ EA 1.0 mm en uygun 17 tl ye buldum nette. Sahtemi değilmi emin olamadım.
Yorum bağlantısı
Misafir

Bir iki gün ngk ya baktım sonra vazgeçtim. BoschSüper Plus Buji FR 8 DPP 33+ EA 1.0 mm en uygun 17 tl ye buldum nette. Sahtemi değilmi emin olamadım.

Adedi 17 Tl ise sahte değildir. Güvenilir bir siteden alın. Gelince kontrol edin. İçinize sinmezse iade edersiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ölç ölç bitmez silindirler gerek yok :D

 

Subap sorunu olsa rolanti ve ilk marş benzinde de bozuk olurdu... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan

başka lpg ustasına gösterin derim hocam

dün tavsiye üzerine bir ustaya daha gittim. problemi anlattım. Tesisattandır dedi. Tesisatı değiştirdim. Hem kafasına göre gidip gelmiyor gaza yüklenince gidiyor dedim. O zaman beyni ve regülatörü deneyelim dedi. Elinde parça yokmuş hafta sonu bakalım dedi.

korumaya almak ne demek?

Ateşleme yada yakıtta birşey olduğu zaman kalatilik konv. v.s. korumak için o pistonları devre dışı bırakıyormuş. Özel bir servis öyle tarif etti. Gazı 5-10 saniye dipleyince rastgele pistonları devre dışı bırakıyor. kontak kapatıp açınca geri açıyor.

Yorum bağlantısı
ilhan yalçın

Soylediginiz sibop sorununu aklima getirdi siboplar uzamaya baslamis olabilir cogu usta anlamiyor iyi bir ustaya goturup arkadaslarin dedigi gibi olcum yaptirmaniz benim basimada geldi. Eski aracimda sorun siboplardan cikti devir saatinde dalgalanma var mi peki lpg iken ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan

Soylediginiz sibop sorununu aklima getirdi siboplar uzamaya baslamis olabilir cogu usta anlamiyor iyi bir ustaya goturup arkadaslarin dedigi gibi olcum yaptirmaniz benim basimada geldi. Eski aracimda sorun siboplardan cikti devir saatinde dalgalanma var mi peki lpg iken ?

devir sürekli sabit. Herhangi bir oynama yok. Dün bir lpg ustasına daha gittim. Herşey sağlam görünüyor dedi. gaz basıncını yüzde 15 arttırdım dedi. Biraz gezdim aynı sorun tekrar etti. iyice bunaltmaya başladı beni

Yorum bağlantısı
Hamit inan

Ölç ölç bitmez silindirler gerek yok :D

 

Subap sorunu olsa rolanti ve ilk marş benzinde de bozuk olurdu... 

Mehmet bey ilk marşa basmamda 1 sn ile 3 saniye arasında tek marşta alıyor. Subap arızasında bu süre ne kadar olur ?

Yorum bağlantısı
ilhan yalçın

Devir sabitse bana gore sibop disinda baska bisey cunku siboplarda sikinti oldugunda devir dalgalanma oluyor hamit bey insallah basit biseydir en kisa zamanda cozulur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...