İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk2 Kapı Kilidi Onarımı...


Misafir

Recommended Posts

Misafir

Aracımda sonradan takılma kilitleme devresi var. Aracı aldığımdan beri, kumandadan kilitleme yaptığım zaman kilitler kapanıyor ve ardından hemen açılıyordu. Yani kapılar kilitlenmiyordu. İlk başları anahtar ile kilitleme yapmaya başladım. Bu seferde 4'lüler uzun süre yanmaya başladı. bir türlü aracı normal kilitleyemiyordum. Daha sonra, sol arka kapıdan sol ön kapının açma koluna basıp sonrasında arka kapıyı kapattığımda kapılar kilitli kalabiliyordu. Forumda kilit ile ilgili önerilen çözümleri okudum, benim sorunuma uyanları kontrol ettim. Sol ön kapı kilidini söktüm, WD40 ile temizledim. Değişen birşey olmadı. Bunun üzerine Almanya'dan çıkma sol ön kapı kilidi getirttim. Dün gelen kilidi yerine monte ettim. Ve kapı kilitleme sorunum bitti. Şu anda kapılarım kumanda dan normal şekilde kilitleniyor ve açılabiliyor..

 

Sol ön kapıdan çıkan kilidi inceledim ve sökmeye karar verdim. Hiç de zor değilmiş. Kilidin içini açtım, içi aşırı tozlu ve daha önceden sıkılan WD40 nedeniyle tozlar iyice yapışmış bir şekildeydi. Kilidi gaz yağı ile yıkadım. Pırıl pırıl oldu. Kilidin kapak kısmınıda gaz yağı ile nemlendirilmiş bez ile sildim. Bu kapakta mikro switchler ve açma-kapama motorları bulunuyor. O nedenle silerek temizledim. Gerekli gördüğüm noktaları ince yağ ile yağladım. Ve kilidi toplayarak kapattım. Bu sırada sorunun nerede olduğunuda buldum. kilit montajını yaptım, Almanya'dan gelen kilitten daha güzel çalışıyor.

 

Nasıl yaptım......

 

Önce kilit üzerinde, resimde görülen perçini avuçiçi taşlama ile taşladım.

 

dylp3r.jpg

 

f4o5r7.jpg

 

Sonra, metal kulakları pense ile düzelttim.

 

ny9ule.jpg

 

Plastik kilitleri teker teker açtım.

 

2d1tf1l.jpg

 

2132og.jpg

 

a0kjnp.jpg

 

1531xrc.jpg

 

Kilidi açtım....

 

1zbvqzp.jpg

 

Kilidin içi aşırı tozlu idi.

 

2r5rqwx.jpg

 

Mekanizma dağılacak diye korkmayın. Sadece işaretli parça yerinden çıkıyor. Diğer parçalar yerine sabit. (çıkmıyor)

 

9jlnjk.jpg

 

Mekanizmalı bölümü gaz yağı ile güzelce yıkadım. Bu tür temizliklerde gaz yağı; benzinden, mazottan daha güzel sonuç veriyor. Kilidin kapak kısmınıda gaz yağı ile nemlendirilmiş bez ile sildim. Bu kapakta mikro switchler ve açma-kapama motorları bulunuyor. O nedenle silerek temizledim.

 

vfyw3o.jpg

 

Parçayı gaz yağı ile yıkadıktan sonra...

 

15wb8yg.jpg

 

İşaretli yerlerde 3 adet mikro switch var. Üstteki switch sağ-sol hareketli, diğerleri basmalı (butonlu) tip. Alttaki switch temizlemeden çalışmıyordu. Temizlikten sonra switchler çalışmaya başladı. Switchlere basıp bırakınca çıt çıt sesi gelmeye başladı. Normal çalışma durumuna geçti. Kilit içine giren tozlar bu switchlerin normal çalışmasını bozuyordu.

 

18n5h0.jpg

 

v8iweq.jpg

 

148ot21.jpg

 

Temizlik işlemi bitince mekanizmada gerekli gördüğüm yerleri ince yağ ile yağladım. Sıra kilidi kapatmaya geldi.. Burada dikkat edilmesi gereken yer; mekanizmada bulunan pim ile sağ-sol switchin ucunun geçmesi gereken yerleri bulunuyor. Yukarıdaki resimde bu yerleri işaretledim. Bu yerlere dikkat ederek kilidi topluyoruz.

 

suyjwk.jpg

 

Plastik kilitlerin yerlerine oturduğunu gördükten sonra daha önce pense ile düzelttiğimiz metal kulakları kapatıyoruz. Kilidin temizliği tamamlandı.

 

Kilidin kilitlenmemesinin esas nedeni; kilit içerisine giren tozların, kilit içindeki switchleri çalışmaz hale getirmesidir. Yani, kumandadan kapatma tuşuna bastığımızda kapı kilitleniyor. Ancak, switch kilitlendi bilgisini arızası nedeniyle göndermediği için kilitler tekrar açılıyor. Ayrıca WD40 ile yıkama temizleme işlemi; bana göre burada sakıncalı. WD40'ın indirdiği toz ve yağ bulaşığının switchler üzerine bulaşması söz konusu...

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Elinize sağlık çok güzel ve bilgilendirici çalışma olmuş. Daha sonra ihtiyaç duyan üyelerimizin de faydalanması için konunuz teknik sohbet bölümüne taşınmıştır. 

Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Aynı sorun benim araçta da mevcut. Muhtemelen tozlanmadan yapıyor. Ellerinize sağlık.

Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer

Elinize sağlık güzel bir bilgi olmuş, zamanında benimkiler switchler arızalı olduğu için hatırı sayılır bir ücrete komple değişmişti...

Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Hem çözüm hem de detaylı anlatım harika  :bravo: elinize emeğinize sağlık...

Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan

Elinize sağlık, çok açıklayıcı olmuş. Aşama aşama resimleyerek kilit tamiri yapmak isteyenlere yol klavuz gibi. Arşivime ekledim hemen, emeklerinize sağlık.

Yorum bağlantısı
Muharrem Karagülle

Elinize ,emeğinize sağlık.

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz

Guzel çalışma. Güzel paylaşım..

Kafası taşlanan perçinin son durumu nedir? Yerine civata vs. birşey takıldımı?

Yorum bağlantısı
Selim Kılınç

Elinize sağlık hemde resimle detaylı açıklama tüm üyelerimizden işte bunu bekliyoruz.

Yorum bağlantısı
Misafir

Kafası taşlanan perçinin son durumu nedir? Yerine civata vs. birşey takıldımı?

 

Perçin, sanıyorum kapağın biri tarafından açılmasını önlemek için... Kilit kendiliğinden açılip, mekanızması dağılacak gibi değil... Kapak kilitleri yerine oturduktan sonra metal kulakları eskisi gibi büktüm, perçin için birşey yapmadım...

Yorum bağlantısı
Misafir

Abi eline saglık, müthiş anlatım, çoğu insana geyz olacak çalışma. [emoji106]

Yorum bağlantısı
Emre Sutay

Anlatiminiz 2.5 senedir aklimi kurcalayan ve son gunlerde, araci satacagim icin ekstra derdim olan kilit problemine derman olacak cinsten. Elinize saglik..

Kilidi sokmeye niyetlendigimde percinden dolayi vazgecip, cikma kilit aramaya baslamistim. Ama uygun kilit bulamadim. 98 de kilit yapisi degismis sanirim, uyumsuz bir parca gelmisti. Simdi percinin bir seye yaramadigini anlayinca feyz aldim

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Derviş Dursun

Waaayy süper olmuş abi ya. Benimde şoför kapısı kumandadan kapanıp açılmıyor ve haliyle tüm kapıları kapatmıyor. Kitlerken kapilar kitlenmiyor ama açarken şoför kapısı hariç hepsi açılıyor. Aldığım kişi kapıyla oynandığını biseyler sokmaya çalıştıklarını söylemişti (hırsız işi yani). Bende sökmek istedim ama bu kurcalamaktan dolayı mı arızalandı yoksa böyle kir pas yüzünden mi olmuş bilemedim.en kısa zamanda bir el atıp sökmeyi kafaya koydum. Emeğine eline sağlık abim...

Yorum bağlantısı

Herkese teşekkürler...

 

2 gün önce sağ ön kapı kilidi sorun çıkardı. Kilidi söktüm. Yine aynı şekilde kilidin perçinini avuçiçi taşlama ile çürüttüm ve kilidi açtım. Gaz yağı ile yıkadım. Ancak bu kez switchlerden biri çıt çıt yapmıyordu. Elimden yedek sol kilidim vardı. (Sol kilidin hiçbir parçası sağ kilide uymuyor.) İçinden arızalı switchin  yerine kullanmak için switchlerden birini söktüm. Ayakları uymadığı için tersine büktüm ve yerine taktım. Kilidi yerine monte ettim, sorunumu giderdim. Sağ kilit normal çalışıyor.

 

Kilit içindeki switchler arızalandığında, bu switchlerin yenisi piyasada bulunacak gibi değil. Öneri olarak; kilit sorunlarında WD40 kullanmayın. Bana kalırsa WD40 switchlerin hareketli ucunda bulunan çok küçük kauçuk membrana zaman içinde zarar veriyor. Ve bu nedenle switchler çıt çıt yapmıyor. Bendeki sorun bu kez bu şekildeydi. Daha önceki sorunum da, aşırı tozlanmadan switch kauçuk membranı toz altındaydı ve bu nedenle çıt çıt etmiyordu. Fırça ile toz temizliğinden sonra ve mekanizmayı gaz ile yıkayarak sorunu gidermiştim.

 

Not olarak belirtmek istedim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...