İçeriğe Yönlendir

Megane 2 Geç Çalışma Sorunu


Ahmet Aydın

Recommended Posts

Ahmet Aydın

Biraz başınızı ağrıtacağım ama şimdiden kusura bakmayın. Aracı aksam park ediyorum. Sabah ilk marşta çalışmıyor kartla çalıştığı için marşı kestiriyorum bazen ikinci bazende üçüncü marşta çalışıyor. İlk marşı basıp ardından hemen marşı kesip 10 saniye civarı bekleyip tekrar marş yapınca hemen çalışıyor. Bazende tek marşda çalışıyor. Park ediyorum bir saat geçiyor. Marşa basıyorum tek marşda çalışmıyor. 6 ay önce aracım marş basıyor ama hiç çalışmıyordu. Krank sensörü değişti. Ama o günden beri uzun marşta çalışmaya başladı.Ben değişen parçanın arızalı olduğunu düşünüyorum. Tamirciye durumu belirttiğimde sensörün arıza vermediğini benzin pompasında arıza olduğunu söylüyor. Bende şunu kabul edemiyorum. Araç benzinde çalışırken pompa arızalıysa tekleme yapması gerekmiyor mu? Benzinde yüksek devirdede düşük devirde hiç bir sorun yok. Direk pompa arızalı deyip komple şamandıra dahil değiştirmek saçma geliyor. Ya benzin geri kaçıyorsa şamandıranın üstünde yakıt basınç regülatörü var benzin geri kaçmasına engel olup basıncı 3,5 barda tutmayı sağlayan 75 liralık parça arızalıysa neden pompa ve şamandırayı komple değiştireyim.(Orjinal benzin pompasının 800 lira civarı olduğu söyleniyor.) Bu pompanın kaç bar bastığını direk değişim yapmak yerine ölçmenın bir yolu yok mu? Sorunu nerde aramalıyım. Uzun marş yapıp çalışmamasından herkesin dönüp bakmasından bıktım. Araçtan soğumuş durumdayım. Yardımlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Haklısın.. 

Ama tamirci de haklı.. Ben de muhtemelen benzin pompası arızalı diyorum..

Orjinal parçalar genelde takım olarak satılır.. Yan sanayi pompalar zaten kısa sürede tekrar bozuluyor. 

Yani 75 liralık parçayı orjinal bulamazsın diye tahmin ediyorum. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Aydın
(düzenlendi)

Haklısın.. 

Ama tamirci de haklı.. Ben de muhtemelen benzin pompası arızalı diyorum..

Orjinal parçalar genelde takım olarak satılır.. Yan sanayi pompalar zaten kısa sürede tekrar bozuluyor. 

Yani 75 liralık parçayı orjinal bulamazsın diye tahmin ediyorum. 

Aracın üstünde pompanın yeterli basıncı sağlayıp sağlamadığını kontrol etmeleri gerekmiyor mu? Bunu yapsalar zaten kabul edeceğim. Tamam deyip 800 liralık parçayı alıp yine araba geç çalışırsa diye korkuyorum. Çünkü parçacı parçayı büyük ihtimalle geri almıyacak.Bide benim süphe duyduğum şey takılan sensörden sonra bu sorunların başlaması sanki ilk marşta birşey ateşlemeye engel oluyor.

tarihinde Ahmet AYDIN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kim neyle ölçecek. Hangi tamirci o yatırımı yapıyor ve olması gereken basıncı kim biliyor ki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yakıt pompası depo içinde çalışıyor bildiğim. Elektrik motoru ve pompa. Birçok parçayı yan sanayi kullanırım ama yakıt içinde çalışan elektrikli malzemeyi yan sanayi kullanmam

Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu

aracınız lpg li ise sabah marşa basarken lpg nin tuşunada basılı tutun yani sıralı sistem motor ilk basta benzinle değilde gazda çalışacak eğer dediğimi yaptıgınızda yani lpg nin göstergedeki tuşuna basarak marşa bastıgınızda tek marşta çalışıyorsa diğerinde çalışmıyorsa benzin pompası clio3 aracımda aynı sorun vardı ilk marşt çalışmazdı çok uzun süre marşa basarsam beki çalışırdı ama kontağı aç kapa yapınca anında çalışırdı usta lpg olayını söyledi hemen çalıştı benzin pompası değişecek dedi değiştirdim yanılmıyorsa 300 t pompayı aldım 100 tl işçilik vermiştim düzelmişti

Yorum bağlantısı
Ahmet Aydın

http://ototaylan.sahibinden.com/

 

Şurayla irtibata geçer misiniz? Gayet uygun rakamlara yedek parça sağlıyorlar.

Serviste 180TL'ye satılan mazot filtresini orjinal olarak 55TL'ye aldım mesela.

Sani abi bir kaç ilanına baktım. Fiyatlar uygunmuş çok saol. Keşke sorun kesinlikle pompada diyebilseler. Krank sensörü değişimden 2 ay sonra yine çalışmadı aracım. Bilgisayara bağlandı baska bi sensörde arıza gösterdiği söylendi. 150 tl sensörü değiştirdik yine çalışmadı. Sonradan benzin pompasının şase kablosu soket kısmında erime yapmış lehim yaptılar. Aldığım parça boşa çıktı. Parçacıda geri kabul etmiyor. Tek sıkıntım bu aslında sorunun kaynağını kesin bulamıyorlar.

aracınız lpg li ise sabah marşa basarken lpg nin tuşunada basılı tutun yani sıralı sistem motor ilk basta benzinle değilde gazda çalışacak eğer dediğimi yaptıgınızda yani lpg nin göstergedeki tuşuna basarak marşa bastıgınızda tek marşta çalışıyorsa diğerinde çalışmıyorsa benzin pompası clio3 aracımda aynı sorun vardı ilk marşt çalışmazdı çok uzun süre marşa basarsam beki çalışırdı ama kontağı aç kapa yapınca anında çalışırdı usta lpg olayını söyledi hemen çalıştı benzin pompası değişecek dedi değiştirdim yanılmıyorsa 300 t pompayı aldım 100 tl işçilik vermiştim düzelmişti

Araç kartla çalıştığı için yarım kontak açma şansım yok. Marşa basmadan tuşa basılı tutuyorum.Sonra basıyorum yinede çalışmıyor. Benzinle ikinci marşta çalışıyor. Lpg ile 5 kerede marş yapsam çalışmıyor.

Yakıt pompası depo içinde çalışıyor bildiğim. Elektrik motoru ve pompa. Birçok parçayı yan sanayi kullanırım ama yakıt içinde çalışan elektrikli malzemeyi yan sanayi kullanmam

Abi yan sanayi kullanma taraftarı değilim. Ama 800 lirayı çöpe atmak istemiyorum.

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

araç vitesteyken start a bas yarım kontak yapsın . daha sonra lpg tuşuna uzun bas sonra marş yap

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet Aydın

araç vitesteyken start a bas yarım kontak yapsın . daha sonra lpg tuşuna uzun bas sonra marş yap

Dediğinizi defalarca yaptım. Ama yinede araç geç çalışıyordu.

 

Tamircime durumu anlattım lpgykende geç çalıştığını söyledim hemen geçmez ondandır dediler. Sorunun pompada olduğunu söylediler. Bende inatla dinlemedim. 3 tane tamirci gezdim. İlk gittiğim de pompa dedi onada güvenmedim. Bir tavsiye üzerine başka biryere gittim. Beni dinleyip sensörü değiştirdiler fakat aracım yine geç çalıştı. Benden sensör ücretini almadı. Beni biyere yönlendirdi reno konusunda usta olduğunu elektronik tüm sorunları çözdüğünü söyledi. Ve dediği gibide oldu. Sonunda beni anlıyacak birini buldum. Sensörün değiştiği günden beri geç çalıştığını söyledim. Bir gün önce sıfır paketinden açılıp takılan sensörü söktü. Takılan sensörlerin hepsinin eski üretim olduğunu ve renaultun yeni mavi renk bir krank sensörü geliştirdiğini söyledi. Onu almamızı söyledi. Siyah sensör 75 liraydı. Mavi olan 120 liraydı. Mavi renk sensör takıldı ve sorun düzeldi. Derin bir oh çektim az kalsın 800 tlye pompayı alıyordum. Anlayanı bulana kadar canım çıktı. Ama şükür sorunu hallettik. Dediğim usta İzmirde 6. sanayide bu tarz bir sorun yaşayan varsa yardımcı olabilirim. Sorunu çözmem için yorum yazan herkese çok teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Aydın
(düzenlendi)

Çok geçmiş olsun.

Aldığınız parçanın Renault parça kodunu da yazarsanız herkes faydalanır.

http://www.otoerdem.com/megane-1-megane-2-krank-devir-sensoru-urun-3046.html

 

Sanıyorum şu ürün.

Bu ürüne benziyor. Ama kodunu bilmiyorum.Bu resimdekinin soket yönü ters renault 19 lar için olanların olabilir.  Paketinide attık. Zaten iki tip sensör var biri siyah biri mavi. Ama sensör ve kablo takım halindeydi. İkisi bir değişti.

Sensörün kodu 8200647554

tarihinde Ahmet AYDIN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...