İçeriğe Yönlendir

Toplamakta Olduğum Sistem Için Yorum Veya Öneri Yapar Mısınız ?


Saim Ulaş Yılmaz
Çözüme git Alper Keskin tarafından,

Recommended Posts

Saim Ulaş Yılmaz

Uzun süredir aracıma kaliteli ses veren güçlü bir ses sistemi toplamak istiyordum. Tamamen şans eseri efsane bass kategorisine giren JBL 12GTI 4000w bulunca sistem parçalarını toplamaya başlamış şekilde buldum kendimi. Zamanla şu bileşenleri topladım.

 

JBL 12GTI 4000w subwoofer

JBL 601.1 mono amfi

JBL 75x4 stereo amfi

Alpine 60C komponent takımı 1 takım

Alpine ute-72bt ana ünite

 

Alpine'lar sıfır JBL ler ikinci el çok temiz olarak bana ulaştı. 2 aydır streç film ile kutularıyla sardım montajı için fırsat bekliyorum.

 

 Araç ses sistemi çok iyi bildiğim bir konu değil . İnternetten okuduğum yorumlar ile parçaları adım adım topladım. Bu bileşenlerle kurulan sistem için yorum ve öneri bekliyorum. Nasıl kablo seçmeliyim ? Tek mid takımı yetmeyecek gibi geliyor bana. Arkadaki bass çok güçlü olacağı için diğer takımı nasıl seçmeliyim. Arkadaki midlerin daha güçlü olması gerektiğine dair yorumlar almıştım. 

 

Uzun lafın kısası bu sisteme bir el atmanızı rica ediyorum. Saygılar

Yorum bağlantısı
Volkan Doğrular

Hangi aracın içini dolduracaksın ?

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Hangi aracın içini dolduracaksın ?

 

şimdilik araç yok sadece sistem var  :) Alırken yardımcı olduğun B sınıfı bir seat olabilir.

Yorum bağlantısı
Ekin Güney
(düzenlendi)

şimdilik araç yok sadece sistem var  :) Alırken yardımcı olduğun B sınıfı bir seat olabilir.

2 takım mid ekleyin bence yada kullanacagınız aracın bir arka kapılarına mid ekleyebilirsiniz birde arka cam önüne mümkün olursa oval koyabilirsiniz. subwooferınız çok güçlü.İhtiyacınız olacaktır.

tarihinde Ekin Güney tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici

JBL iyi sitemdir,Ekin Bey in dediği gibi bir orta merkeze yada arkaya hoparlör koyarsanız çok daha iyi olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

şimdilik araç yok sadece sistem var  :) Alırken yardımcı olduğun B sınıfı bir seat olabilir.

Ulaş arabayı sattın mı dostum ? 

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

2 takım mid ekleyin bence yada kullanacagınız aracın bir arka kapılarına mid ekleyebilirsiniz birde arka cam önüne mümkün olursa oval koyabilirsiniz. subwooferınız çok güçlü.İhtiyacınız olacaktır.

 

Cevap için teşekkür ederim. Bir takım ovali arka cam önüne yerleştirsem. Elimdeki 60C yi de ön kapılara taksam yeterli olur mu ? Yoksa bir takımda arka kapılara ister mi ?

 

 

Ulaş arabayı sattın mı dostum ? 

 

Araç duruyor  :) Satmadığım gibi bir de aldırır oldum meraklılarına :D  Seninki duruyor mu Abi ? Aman satma yeni mondeo ve en güçlüsünden talisman denedim. Denerken beğendim ikisini de. Testi bitirdim. Kendi aracıma bindim. Start a bastım yola çıktığım anda talisman ve yeni mondeo aklımdan silindi. 

 

Ford 2016 da 2.0 ecoboost getirirde birileri alır, 2018-2019'da 2. el piyasasına düşerse. O zaman yenileyelim araçları ancak 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Cevap için teşekkür ederim. Bir takım ovali arka cam önüne yerleştirsem. Elimdeki 60C yi de ön kapılara taksam yeterli olur mu ? Yoksa bir takımda arka kapılara ister mi ?

 

 

 

Araç duruyor  :) Satmadığım gibi bir de aldırır oldum meraklılarına :D  Seninki duruyor mu Abi ? Aman satma yeni mondeo ve en güçlüsünden talisman denedim. Denerken beğendim ikisini de. Testi bitirdim. Kendi aracıma bindim. Start a bastım yola çıktığım anda talisman ve yeni mondeo aklımdan silindi. 

 

Ford 2016 da 2.0 ecoboost getirirde birileri alır, 2018-2019'da 2. el piyasasına düşerse. O zaman yenileyelim araçları ancak 

Senin mesajdan sonra ilanına baktım bıktırmışlar millet seni Ulaşcım. Dediğine katılıyorum bizim araçların donanımı ve konforu çoğu araçta yok. Dediğin gibi yeni mondeo yu bende denedim ; gitmiyor bu diyorum arkadaş nasıl yani abi diyor :) Biz alışmışız abi uçan arabaya. Bir de şu taba deri koltuklari powershift, adaptif cruse, acil fren desteği, kör nokta inan hangi araçta buluruz bu kadarını ya da bulursak da kaç lira bayılmak gerekir bilmiyorum. Mondeoda power shift için 2.0 dizel almak gerekiyor, benim istediğim donanımlarla 200 000 üzerine çıkıyor. Şaka gibi :) 2.0 dizeli bile inan performans olarak bizimkinin yanına yanaşmaz. 

Her şeye rağmen bu yaz satma niyetim var ama yeni araba almayacağım, projelik bir araç alma ve toplama yada toplatma niyetim var. Hanıma fokus aldım yeni, bizim burada da şehir içinde araç çok lazım olmuyor. Uzun yola da onunla gidiyoruz zaten çift şoför için :) Ben de şehir içinde o arabaya binerim diyorum. Bakalım hayırlısı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Alper Keskin

Elinizdeki subwoofer gerçekten vaktinde çok iyi prim yapan bir modeldi.MK1 mi MK2 mi aldığınız model? MK1 ise bayağı eski bir model maalesef.Umarım hareketli parçaların kondisyonu iyi durumdadır.Fiyatı uygun bir parçaya denk geldiğinizi varsayarak ürünü aldığınızı varsayıyorum. Elinizdeki mono amplifikatör ile soft çalacaktır.Bu subwoofer power serisinden...Daha fazla güç ile çok daha şiddetli müzik dinleyebileceğinizi garanti edebilirim (Misal JBL GTO 1200.1 takviyesi ile).Stereo amplifikatör güzel bir model.Katalog verilerinde 4 ohmda 104 watt rms civarı bir güce sahip kanal başı.Elinizdeki mid takımı ile güzel işler çıkaracaktır.İkinci bir mid takımını aynı ses karakterine ve girilecek gücün aynı olması ile avantaj sağlamak amacıyla yine aynı marka aynı modelden tercih edebilirsiniz.Sistem kurarken iki farklı güçte mid takımına sahip olunması durumunda güçlü olan mid aracın ön kısmına monte edilir.Çünkü Şoförle beraber şoför mahalli aracın en çok kullanılan bölgesidir.Dolayısı ile araç içi akustiği ön taraf odaklı yapılandırılır.Mid takımınız hayli güçlü ve güzel. Ekonomik sebeplerle daha uygun fiyatlı ikinci bir mid takımı almayı düşünürseniz onu arka kapıya monte edin.Son olarak kablolamayı mümkün olan en iyi kesit ölçüsü ve en yüksek kaliteli bileşenler ile tamamlayın.Kablolar tesisat kurarken en çok es geçilen konulardır.Fakat tamamı elektriksel bileşenlere sahip sistemde enerji ve sinyal iletiminin kayıpsız olması en yüksek kaliteyi elde etmenizi sağlar.Yardım edebileceğim başka şeyler olursa sormaktan çekinmeyin :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Bilgiler ve yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Aklımdaki çoğu soru işaretini giderdi bu cevap.

 

Mk1 Serisi bir sub geçti elime, edinmemi sağlayan arkadaş çalarken dinlemiş. Sorun olmadığını söyledi. Artık sisteme takıp çalınca duyacağım ben hiç duymadım. Üzerinde tamir izleri de var incelediğimde ama çalmadan emin olamıyorum bende. Subwoofer ın çok açıdan fotoğraflarını çekip atsam mekanik parça yorumu yapma şansınız olur mu ?

 

Bass için 700 watt RMS değeri görünüyor

Amfi ise

4 ohms 424 watts x 1 channels
2 ohms 580 watts x 1 channels güç verebiliyor.
Düşündüm ve 700 RMS değerinin pik değer olduğunu, kullanmak istediğimde 300-400 arasında kullanırım gibi geldi amatörce düşündüğümde.
 
Amfiyi alırken sıfır kokusu üstünde ve hastasından aldığım için ve diğer araştırdığım 1200.1 ler feleğin çemberinden geçtiği için bu amfide karar kılmıştım. Yukarıdaki söylediğim tam kapasite kullanmama durumu gerçekçi olabilir mi ?
 
Bilen birini yakalamışken sanırım çok soru soracağım :) Başınızı biraz ağrıtacağım
Yorum bağlantısı
Ekin Güney

 

Bilgiler ve yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Aklımdaki çoğu soru işaretini giderdi bu cevap.

 

Mk1 Serisi bir sub geçti elime, edinmemi sağlayan arkadaş çalarken dinlemiş. Sorun olmadığını söyledi. Artık sisteme takıp çalınca duyacağım ben hiç duymadım. Üzerinde tamir izleri de var incelediğimde ama çalmadan emin olamıyorum bende. Subwoofer ın çok açıdan fotoğraflarını çekip atsam mekanik parça yorumu yapma şansınız olur mu ?

 

Bass için 700 watt RMS değeri görünüyor

Amfi ise

4 ohms 424 watts x 1 channels
2 ohms 580 watts x 1 channels güç verebiliyor.
Düşündüm ve 700 RMS değerinin pik değer olduğunu, kullanmak istediğimde 300-400 arasında kullanırım gibi geldi amatörce düşündüğümde.
 
Amfiyi alırken sıfır kokusu üstünde ve hastasından aldığım için ve diğer araştırdığım 1200.1 ler feleğin çemberinden geçtiği için bu amfide karar kılmıştım. Yukarıdaki söylediğim tam kapasite kullanmama durumu gerçekçi olabilir mi ?
 
Bilen birini yakalamışken sanırım çok soru soracağım :) Başınızı biraz ağrıtacağım

 

Alper keskin üyemiz teknik olarak baya bilgilidir bu konuda. Ben tecrübelerimi paylaşmak istedim. Güçlü bir subwoofer ile aracın arkasında oturdugunuzdada dengeli ses almak isterseniz gercekten arkaya hem mid hem oval ihtiyacı duyabilirsiniz. Arka kısımda subwoofer yakın oldugu için daha baskın oluyor.

Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Alper keskin üyemiz teknik olarak baya bilgilidir bu konuda. Ben tecrübelerimi paylaşmak istedim. Güçlü bir subwoofer ile aracın arkasında oturdugunuzdada dengeli ses almak isterseniz gercekten arkaya hem mid hem oval ihtiyacı duyabilirsiniz. Arka kısımda subwoofer yakın oldugu için daha baskın oluyor.

Ekin teşekkür ederim. Yukarıda söylediklerine ben de katılıyorum.Söylediklerine sadece şunu ekleyebilirim.Araç içinde mid takımı montajına gidilecek ise oval hoparlör kullanılmamalı.Bagajda subwoofer zaten var.Oval hoparlörde malum oval kısım sadece alt frekansları vereceği için bagajdaki subun üzerine bass sesleri eklenecek.Araç içinde bass sesleri yoğunlukta olacak orta sesler kaybolacak.Oval hoparlörlü sistemler genelde bagajına subwoofer takviyesi yapmak istemeyenlerin tercihi olmalı.Bu arada "Arka pandizota 4 tane oval koydum bagaja da subwoofer eklettim çok güzel ses alıyorum." diyenler için bir ekleme yapayım. Pandizota oval yerine kapılara 4 tane mid takımı(tizleriyle birlikte)  ve bagaja sub montajlı bir araca binip dinlesinler sonra aradaki 7 farkı bize iletsinler :)

 

 

 

Subwoofer ın çok açıdan fotoğraflarını çekip atsam mekanik parça yorumu yapma şansınız olur mu ?

 

Bass için 700 watt RMS değeri görünüyor

Amfi ise

4 ohms 424 watts x 1 channels
2 ohms 580 watts x 1 channels güç verebiliyor.
Düşündüm ve 700 RMS değerinin pik değer olduğunu, kullanmak istediğimde 300-400 arasında kullanırım gibi geldi amatörce düşündüğümde.
 
Amfiyi alırken sıfır kokusu üstünde ve hastasından aldığım için ve diğer araştırdığım 1200.1 ler feleğin çemberinden geçtiği için bu amfide karar kılmıştım. Yukarıdaki söylediğim tam kapasite kullanmama durumu gerçekçi olabilir mi ?

 

Görebildiğim kadarı ile yardımcı olmaya çalışırım tabi ki.Mümkünse subwooferın karşıdan fotoğrafını atın.Bu sayede membran adı verilen halka şeklindeki hareketli parçaya bakalım ne kadar yıpranmış.Siz de kontrol edin yıpranma yırtılma çatlama aşınma belirtileri var mı.Koniye ve kasaya birleşme yerlerinde açıklık olmamalı.Yapıştırıcı düzgün ve homojen olmalı.Normalde fotoğraftaki gibi pürüzsüz düz bir şekilde olmalı.Yeni olmadığı için elbette yıpranmış olacaktır fakat aşırı deforme olan kısımlar var mı ona bir bakın.Örnek foto atıyorum:

 

W12GTi%20MkII_003_dvHAMaster.jpg?sw=556&

 

 

 

Alt kısımda sarı renkte görünen dalgalı formdaki spider adı verilen diğer hareketli parçanın yakından fotoğrafını atın. Siz de bakın spider üzerinde deformasyon yırtık ve kasaya ve koniye birleşme yerlerinde açıklık veya deformasyon var mı bir kontrol edin.Üzerinden geçen ve enerjiyi bobine ileten kabloların kondisyonuna bakın.Soyulma var mı? lehim  yerlerini kontrol edin.Bakacağınız yerin örnek fotoğrafını atıyorum. Sizin subwooferınızda bakılacak yer sarı renkte:

 

 

1220713d1373207372-mark-x-build-log-2005

Misc5-21-2007004.jpg

 

 

Ayrıca mıknatıs çevresindeki hava boşluklarından görünüyorsa iç kısımdan subwoofer bobininin fotoğrafını atın.Bobin etrafı vernik ile kaplıdır ve rengi bildiğimiz bakır rengi olmalıdır.Fakat zamanla üzerinden akım geçen bobinde oluşan ısı verniği kavurur ve karartır.Kararma miktarı yıpranma miktarı konusunda bilgi verir.Onu bir kontrol edin.Şu kısım:

 

onyx_subwoofer_former-640x358.jpg

 

333.jpg

 

Ayrıca subwooferın kasasına bir göz atın.Genelde subwoofer kasaları alüminyum dökümden imal edilirler ve çatlamaları durumunda kaynakla tamir edilemezler.Kasada oluşabiliecek çatlak subun çok büyük bir darbeye maruz kaldığını gösterir.

 

Bahsettiğiniz gibi subwooferı limitlerinde kullanmak zorunda değilsiniz.Benimki sadece bir öneriydi.Tıpkı aracımızı her zaman tapa gaz kullanmayacağımız gibi subwooferı da belirli limitler içinde kullanmak hem kullanım ömrü açısından hem de duyma yetimizi koruma açısından :) önemli. Subwooferın ideal çalışma hacminde güzel bir kabin ve ohmajına uygun bağlantı yapmayı unutmayın sadece.Bahsettiğim bilgiler markanın resmi sitesinde bulunur.Ya da kaliteli bir montajcı da gerekenler zaten yapılır.Yüksek güçte kullanıp kullanmama fikri tamamen kulak zevkinize kalmış ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Teşekkür ederim çok detaylı yazmışsınız.

Şu fotoları çekebildim ancak mıknatıs pek görünmüyor. Boşluktan yakalayamadım son detayı.

 

Tamir gördüğünü alır almaz anlamıştım gördüğü tamirin büyüklüğünü çıkaramamıştım.

Ön kısımda bir göçük var ancak onun pek sorun yaratacağını sanmıyorum.

Kauçuk durumu çok iyi durumda.

Fotolarda bol bol lehim var. Yorumlarınızı bekliyorum. :)

 

z5qOA6.jpg

 

GRXWY6.jpg

 

 

y59JMy.jpg

 

 

6PGpk7.jpg

 

 

WkR8Z2.jpg

 

3LJWa2.jpg

Yorum bağlantısı
Alper Keskin
(düzenlendi)

Membranı değişmiş,spiderda yaşa bağlı yıpranma mevcut lehimli noktalarda da normalde altın kaplama terminaller olmalı kırılmış direk kablo lehimlenmiş o kısma.Bobin hakkında fikrimiz yok .Zaten artık satın almışsınız.Dert etmeyin pek fazla.Tamirli olduğundan haberiniz vardı zaten.İyi bir tesisatçıda montajı yapın.Kalın kesitli mümkünse %100'e en yakın miktarda bakır barındıran kabloları tercih edin.Aracınızın aküsünü ve şarj dinamonuzu kontrol edin.Tesisat kurulduktan sonra sağlam bir aküye ve yeterli şarja ihtiyacınız olacak...

tarihinde Alper Keskin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Membranı değişmiş,spiderda yaşa bağlı yıpranma mevcut lehimli noktalarda da normalde altın kaplama terminaller olmalı kırılmış direk kablo lehimlenmiş o kısma.Bobin hakkında fikrimiz yok .Zaten artık satın almışsınız.Dert etmeyin pek fazla.Tamirli olduğundan haberiniz vardı zaten.İyi bir tesisatçıda montajı yapın.Kalın kesitli mümkünse %100'e en yakın miktarda bakır barındıran kabloları tercih edin.Aracınızın aküsünü ve şarj dinamonuzu kontrol edin.Tesisat kurulduktan sonra sağlam bir aküye ve yeterli şarja ihtiyacınız olacak...

 

Bir iki sorum daha kaldı  :)

Akü olarak seçim kriteri nasıldır ? Araç aküsü ile aynı mı olmalı yoksa ekstra bir özellik aranmalı mı ?

Kablo olarak önerebileceğiniz bir model var mı ? Bir de önceki mesajınızda mümkün olan en iyi kesit ölçüsü demişsiniz. Bundan kasıt nedir ? En kalın kabloyu mu seçmeliyim ? Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Bir iki sorum daha kaldı  :)

Akü olarak seçim kriteri nasıldır ? Araç aküsü ile aynı mı olmalı yoksa ekstra bir özellik aranmalı mı ?

Kablo olarak önerebileceğiniz bir model var mı ? Bir de önceki mesajınızda mümkün olan en iyi kesit ölçüsü demişsiniz. Bundan kasıt nedir ? En kalın kabloyu mu seçmeliyim ? Teşekkürler

Aküyü şarj dinamosunun kapasitesine göre mümkün olan en yüksek amperli olanından seçin. Daha önemlisi CA (Cranking Amps-Marş basabilmek için gereken güç) ve CCA (Cold Cranking Amps-Hava soğukken gerek duyulan soğuk çalıştırma gücü) değerleri en yüksek modelleri tercih edin.CA ve CCA değerleri akü üzerinde yazar.Ses sisteminiz çok fazla akım çekecek.Mümkünse derin şarj özellikli hızlı dolan çabuk boşalan modellerden seçin.İmkanınız var ise jel akü alın.Ben Varta Blue Dynamic 74 Ah kullanıyorum.Aracımda mevcut olan akü yuvasına sığan en yüksek güçte akü bu.Orijinal araç aküsü aracın oem ekipmanlarının çekebileceği güçler hesaplanarak araca uygulanıyor.Siz amplifikatör takviyeli bir ses sistemi ekleterek var olandan daha fazla güce ihtiyaç duyacaksınız.Kablo olarak güç ve toprak kablolarını alabileceğiniz en kalın kablolardan seçin.Bundan da önemlisi kablo içeriğinin OFC (oxygen free cable-neredeyse saf bakır kablo) veya en yüksek bakır yüzdesine sahip kablolardan seçin.Ucuz olanlar alüminyumdur.Rengi gümüştür. 8 mm bakır kablo 10mm2  çapında alüminyum kablodan iyidir.Kabloyu kesin içini kontrol edin.Çok damarlı ve eğilip bükülebilen yumuşaklıkta kabloları tercih edin.İmkanınız var ise Stinger, Focal, Audison, Kicker gibi markaların kablolarını tercih edin.Bulamazsanız elektrikçilerde bulunan bakır yüzdesi yüksek çok damarlı yumuşak kablo alın.Halk arasında kaynak kablosu adı verilen NYAF kablo ucuz ve piyasada gezen dandik birçok markanın kablosundan daha kalitelidir.Aküden gelen ana güç kablosu ve toprak kablosu en az 4AWG ve daha kalın kesitli, amplilere dağılan kablolar da en az 8 AWG ve daha üstü ölçülerde olsun.Ayrıca akünün hemen çıkışına güç kablosu ile akü arasına amplifikatörlerinizin gücünde veya bir miktar daha yüksek amperde sigorta bağlayın.Herhangi bir tehlike anında sigorta akımı kesip aracınızda doğabilecek tehlikeleri bertaraf edecektir.Misal mono ampli üzerinde 30+30=60 amper stereo amplide 25+25=50 amper sigorta var,siz de akü çıkışına 60+50=110 amper ve üzeri sigorta bağlayın.Bir miktar yüksek olması sorun teşkil etmez fakat daha düşük değerde olmasın.Sinyal kablolarını güç kabloları ile aynı yerden geçirmeyin.Müzik dinlerken parazit yaratır.Misal Güç kablosu Sol kapı döşemesi altından amplilere gidiyorsa amplifikatör sinyal kabloları da sağ kapı döşemesi altından bagaja ulaşsın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Alper Bey çok çok çok teşekkür ederim.

Çok detaylı bilgi vermişsiniz. Bilgi birikiminize ve klavyenize sağlık. 


Sub kabini malzemesi ve hacim seçimi için öneriniz var mı ? Özel yaptırmayı düşünüyorum. Hangi kalınlıkta ve hangi ağaçtan plaka kullanmamı önerirsiniz ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Alper Bey çok çok çok teşekkür ederim.

Çok detaylı bilgi vermişsiniz. Bilgi birikiminize ve klavyenize sağlık. 

Sub kabini malzemesi ve hacim seçimi için öneriniz var mı ? Özel yaptırmayı düşünüyorum. Hangi kalınlıkta ve hangi ağaçtan plaka kullanmamı önerirsiniz ? 

Malzeme olarak MDF en iyi tercih olmakla beraber en iyi sonuç için her subwooferın kendine özel parametreleri göz önünde bulundurularak gereken MDF kalınlığı, kabin ve port hacmi belirleniyor.Ürünün kendi sitesinden modele ait parametreleri bulabilirsiniz.Hatta fabrikanın belirlerdiği ideal bir kabin şeması halihazırda sitede yer alacaktır.Markanın sitesine bir göz gezdirin.Dışarıdan kendi keyfinize göre bir kabin yaptırmak isterseniz de yine siteden elde ettiğiniz parametrelerin bir kopyasını tesisatçınıza iletin.İyi bir tesisatçı ise gerekli hesaplamalar ile ideal hacim ve port ölçüsünde kabini kendisi sizin için imal edecektir.

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Ürünün katoloğunda şu değerler bulunuyor.

 

40x40x40 ölçüsü yapınca 64 litreyi yakalıyor ancak küp şeklinde olmaz diye düşünüyorum.

 

33 cm port derinliği görülüyor. İdeal ölçülendirme nasıldır sizce bu hacim için ?

 

PkzWPb.png

Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Aynı port genişliğiyle kabinin en boy ve yükseklik oranını değiştirerek aynı özellikte kabin yapmanız mümkün.Kabin hacmini tutturun yeter  :good1:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...