İçeriğe Yönlendir

Tsi Motor Lpg Önerisi


Hasan Alparslan

Recommended Posts

Hasan Alparslan

Değerli büyüklerim ve kardeşlerim, hepinize merhabalar.

 

Arkadaşımın 1.2 TSi Jettası için LPG düşünüyoruz. Önerileriniz olabilir mi? Hangi marka olabilir, Ankara'dayız, uygulama nerede yaptırılabilir?

 

Hepinize iyi günler dilerim.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

lpg ye zaten 4 5 bin tl harcıyacaksınız. 1500 lük lpg ler olmuyor bildiğim kadarıyla 

 

düzen tutup tutmayacağı zaten büyük soru işareti ayrıca tsi ye lpg takılmış bir arabayı satmakta zor benim gözümde.

 

5 bin lpg ye verinceye kadar 2 3 daha koyup arabayı dizelle değişin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kültüroğlu

Bence değmez. Zaten turbo motorlara 4bin TL civarında lpg kitleri uygulanıyor ve çok memnun kalacağını da sanmam. Bence o parayı yakıt parasına ekleyip orjinal bir şekilde devam etsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Alparslan

Hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim. 

 

Ben de taktırmaması taraftarıyım, vites değiştirme göstergesine uyarak sakin kullanıldığında benim dizel Focus'a yakın yakıyor neredeyse, bence binilebilir ama aklına düştü bir kere.  :)

 

Dizeline baktık, mevcuttaki arabası ayarında bir dizel için 14000 TL gibi bir fark var arada ve şu anki arabası gibi beğendiğimiz, ısındığımız olmadı. LPG uygulaması yapılması için 6000 TL gibi fiyatlar duyduk, diyor ki "14000 TL vereceğime 6000 TL vereyim, kendi arabama binmeye devam edeyim."

 

Ben de sizlerden fikir almak istedim. Görüyorum ki, sizlerle aynı fikirdeyiz, arkadaşımı ikna etmem gerekecek.  :)

Yorum bağlantısı
Yasir Baş

Hasan Hocam Ankara'da tanıdığım bir iki tane LPGci va ama arkadaşlar haksız sayılmaz..İhtiyacınız olursa numarasını gönderirim sana..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Taktırıp sürprizlerle karşılaşırsa o 6000 tL daha büyük bi meblaya çıkabilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Benim buradaki ustama danıştım Prins'in Tsi için üretilmiş özel kitini takıyormuş. Ama baştan şunu söyledi senede 20000 km gibi yol yapıyorsa yaptırsın yoksa tavsiye etmem dedi. Maliyet 3800 tl.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

1.2TSI lpg den biraz fazla yakan bir motor. 6000 lirayı ne kadar sürede telafi edecek sorulması gereken en önemli soru. Yılda en az 20 bin km yapması lazım.

 

5-6 bin liraya Vialle taktırabilir. En randıman veren TSI de odur. Hatta İstanbul da B8 Passat taksi vardı ilk çıktığı zamanlarda. 5 bin liraya Vialle taktırmışlardı sorunsuzdu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

6000 Bin lpg ye verecek olduda motora bir zarar verdi bir 6000 daha motora harcarsa aynı dizel parasına gelecek

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Kurumda bir arkadaş 160 lık Tiguan'a taktırdı Vielle marka, çok memnun. Ş içi 15-16 krş yaktığını söylüyor ve 50.000 küsür km dir de sorunsuz kullanıyormuş. Ayda 5.000 km yaptığını söylüyor

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Herşeyi geçtim 2.el araba alacak olsam asla LPG li TSI tercih etmezdim..tamam kendi arabadına 6000 TL fark vererek binecek ama satarken bence yaşayacağı değer kaybı ile dizel maliyetine yakın sonuçlar elde edilir..yol yakınken girmeyin bence hiç :) arabada her arıza LPG ye bağlanacak LPG li servise giremeyecek AVM lerde otopark girişi sıkıntı olacak...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdal Aydın

Istanbul da ortalama hizim 20 ve altı iken 8 9 yakıyor. Ankara nin trafiği istanbula göre çok daha rahat, dolayısıyla daha düşük değerler görülebilir. Bence büyük hata olur, macera aramayın derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Alparslan

Az önce bu değerli yorumlarınızı paylaşarak kendisini vazgeçirdim.  :) 6000 TL'yi benzine yönlendirirse, kullanım temposundan oranlayarak 32 ay bedavaya araba kullanmış olacağını hesapladım, içi rahat etti, vazgeçtik.  :)

 

Teşekkür ediyorum hepinize.


Hasan Hocam Ankara'da tanıdığım bir iki tane LPGci va ama arkadaşlar haksız sayılmaz..İhtiyacınız olursa numarasını gönderirim sana..

Yasir Hocam LPG işinden vazgeçtik de, benim bir sürü sıkıntı oldu, çok şehir dışı yaptım falan, şu koltuk ısıtma işini halledemedik biz asıl.  :)  Kusuruma bakma n'olursun.

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

Aslında düzgün montaj ile daha sorunsuz, daha iyi bir uygulama direkt enjeksiyonlu lpg kitleri. Delik yok, ayrı enjektör yok, ayrı harita yok. Aracın kendi enjektörleri, kendi zamanlaması kullanılıyor. Sıralı sistemden çok daha sağlıklı, motor ömrü ve işleme teoriğü açısından. Hiç kötü gözle bakılmasın; takılabilir. Bence şu an tek önündeki engel ilk maliyet fiyatları. Artık çoğu markanın direkt enjeksiyon kiti var. Prins Direct Liqui Max, BRC LDi, Vialle LPDi gibi kitler tercih edilebilir. 4-5bin civarına takılır, mis gibi kullanılır.

 

LPG'li TSi tercih etmezdim diyen üyelerimiz var. Bu önyargı da yıkılacak. 10 sene önce de enjeksiyonlu araca lpg konusunda aynı şeyler söyleniyordu. LPG karbüratörlü şahinin broadwayin işi, enjeksiyonlu arabasına lpg takanın arabasını tercih etmezdim deniyordu. Fiyatları da yüksekti sıralı sistemlerin, o zamanlar yeni bir teknolojiydi. Şimdi 2000 liraya çok güzel kitler alınabiliyor, düzgün ve kaliteli kit takılmış bir araç tercih sebebi oluyor. :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Bu bir ön yargı değil tercih meselesi..sadece LPG değil sonradan Xenon takılmış yok elektrik sistemine müdahale edilmiş vs bir arabada tercih etmezdim..Burası Türkiye dedirtecek pekçok olay yaşanıyor maalesef..VW LPG li TSI çıkarır tabiki değerlendiririm..ama burası Türkiye ben güvenemiyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasir Baş

Az önce bu değerli yorumlarınızı paylaşarak kendisini vazgeçirdim.  :) 6000 TL'yi benzine yönlendirirse, kullanım temposundan oranlayarak 32 ay bedavaya araba kullanmış olacağını hesapladım, içi rahat etti, vazgeçtik.  :)

 

Teşekkür ediyorum hepinize.

Yasir Hocam LPG işinden vazgeçtik de, benim bir sürü sıkıntı oldu, çok şehir dışı yaptım falan, şu koltuk ısıtma işini halledemedik biz asıl.  :)  Kusuruma bakma n'olursun.

Hasan Hocam ben her daim yardım etmeye hazırım, kusurluk bir durum yok ne zaman istersen görüşürüz :flowers:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erhan

1.2 tsi motorlar zaten bir anlamda ülkemizdeki benzin fiyatlarına rağmen lpg takılmaması için yapılmış motor olarak düşünülebilir. yakıt değerleri açısından iyi diye biliyorum ki ben olsam taktırmam. En kaliteli sıralı sistemde takılsa ilk çalıştırmalarda ısınana kadar benzin zaten tüketiyor. bence aşırı km yapılmıyorsa (10 bin civarı) bence gerek yok. arkadaşınıza bu konuda baskı yapmak lazım :) lpg'nin derdi bitmiyor.

Yorum bağlantısı
Alperen Artam

1.2 tsi polom var dikkatli kullanıldığında az yakan bir araç. Yazın klima açmadan tek kişi 1.2 tsi 90 hp manuel ile Ankaradan eskişehire 4.1 ile gittim. Dikkat etme 4.5 yakan bir araç. Klima neden açık değildi diyen soran olursa bozuktu :)

Sormama ramak kalmıştı :)

Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal

1.2 tsi polom var dikkatli kullanıldığında az yakan bir araç. Yazın klima açmadan tek kişi 1.2 tsi 90 hp manuel ile Ankaradan eskişehire 4.1 ile gittim. Dikkat etme 4.5 yakan bir araç. Klima neden açık değildi diyen soran olursa bozuktu :)

 

dikkat etmezsen 4.5 yakmaz bro. daha fazla yakar :fiuw:

 

kBDpZ9.jpg

 

NAoNYL.jpg

 

a3ApPg.jpg

pzDkvn.jpg

Yorum bağlantısı

Aslında düzgün montaj ile daha sorunsuz, daha iyi bir uygulama direkt enjeksiyonlu lpg kitleri. Delik yok, ayrı enjektör yok, ayrı harita yok. Aracın kendi enjektörleri, kendi zamanlaması kullanılıyor. Sıralı sistemden çok daha sağlıklı, motor ömrü ve işleme teoriğü açısından. Hiç kötü gözle bakılmasın; takılabilir. Bence şu an tek önündeki engel ilk maliyet fiyatları. Artık çoğu markanın direkt enjeksiyon kiti var. Prins Direct Liqui Max, BRC LDi, Vialle LPDi gibi kitler tercih edilebilir. 4-5bin civarına takılır, mis gibi kullanılır.

LPG'li TSi tercih etmezdim diyen üyelerimiz var. Bu önyargı da yıkılacak. 10 sene önce de enjeksiyonlu araca lpg konusunda aynı şeyler söyleniyordu. LPG karbüratörlü şahinin broadwayin işi, enjeksiyonlu arabasına lpg takanın arabasını tercih etmezdim deniyordu. Fiyatları da yüksekti sıralı sistemlerin, o zamanlar yeni bir teknolojiydi. Şimdi 2000 liraya çok güzel kitler alınabiliyor, düzgün ve kaliteli kit takılmış bir araç tercih sebebi oluyor. :good1:

+1
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Duruma bağlı rampa çıkarsan olur aynı yol için belirttim durumu. Yine aynı yolda araç dolu 3 yetişkin kışlık lastiklerle 110 ile sağnak yağışta 5 yaktığıda oldu

d6259a32bab2819d946f2fffb0eca414.jpg

Geçen hafta bursaya gidiş daha aşağısı olmadı.Dönüştede 5.5 civarı yaktı 90 140 arası

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...