Mehmet Göktürk 17 Mayıs 2016 Paylaş 17 Mayıs 2016 Bazı arızaların buji incelemesi ile klasik teşhisler yaparak bulunması mümkündür. Aşağıda farklı buji kafalarının arıza karşılıkları var. "dingilizcesi" iyi olan arkadaşlar çevirebilirlerse hayra geçer. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 17 Mayıs 2016 bu da var (aynı bilgiler sayılır ama resimler fikir versin diye paylaştım) 2 Yorum bağlantısı
Hamit inan 18 Mayıs 2016 Paylaş 18 Mayıs 2016 beni deli eden arızayı koray demirin paylaştığı resmi bulduğumda çözmüştüm. O zamana kadar 3 lpg ci 2 servis gezdim. Sonrada ustaları andım. Aracımda 10 saniye dip gazla gittiğimde motor arıza ışığı yanıyor çekiş düşüyordu. Cihazda tek çıkan arıza ise kısmı yük sınırına ulaşıldı oluyordu. Bujiler yeni olduğu için bir tek onlardan şüphelenmemiştim.Shell ve opetin yakıtı katkılı. Katkısı kurşun. Oktan arttırıyor. Yüksek sıcaklık ve basınçta bujide kurşundan bir sır tabakası oluşturuyor. Bu tabaka iletken olduğu için elektrotlar arasından atlayacak kıvılcım porselenden geçiyor ve ateşlemede sorun oluyor. Bujiyi sökünce fark ettim üstü hafif kahverengi idi. Aynen 7 numaradaki gibi. Son 3 aydır shellden 3 kez yakıt aldım. Üçünde de arıza açtı araç düzeltene kadar canım çıktı uzun yolda!!! 1 Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 18 Mayıs 2016 Paylaş 18 Mayıs 2016 Çok güzel bir paylaşım olmuş.Emeğinize sağlık.Yanlız en son resmi biraz daha okunaklı olsa çok daha güzel olurmuş. Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 18 Mayıs 2016 Paylaş 18 Mayıs 2016 beni deli eden arızayı koray demirin paylaştığı resmi bulduğumda çözmüştüm. O zamana kadar 3 lpg ci 2 servis gezdim. Sonrada ustaları andım. Aracımda 10 saniye dip gazla gittiğimde motor arıza ışığı yanıyor çekiş düşüyordu. Cihazda tek çıkan arıza ise kısmı yük sınırına ulaşıldı oluyordu. Bujiler yeni olduğu için bir tek onlardan şüphelenmemiştim. Shell ve opetin yakıtı katkılı. Katkısı kurşun. Oktan arttırıyor. Yüksek sıcaklık ve basınçta bujide kurşundan bir sır tabakası oluşturuyor. Bu tabaka iletken olduğu için elektrotlar arasından atlayacak kıvılcım porselenden geçiyor ve ateşlemede sorun oluyor. Bujiyi sökünce fark ettim üstü hafif kahverengi idi. Aynen 7 numaradaki gibi. Son 3 aydır shellden 3 kez yakıt aldım. Üçünde de arıza açtı araç düzeltene kadar canım çıktı uzun yolda!!! Kurşunun kullanımı yasak diye biliyorum çevre sağlığı açısından..eminmisiniz kurşun olduğuna? 1 Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin 18 Mayıs 2016 Paylaş 18 Mayıs 2016 beni deli eden arızayı koray demirin paylaştığı resmi bulduğumda çözmüştüm. O zamana kadar 3 lpg ci 2 servis gezdim. Sonrada ustaları andım. Aracımda 10 saniye dip gazla gittiğimde motor arıza ışığı yanıyor çekiş düşüyordu. Cihazda tek çıkan arıza ise kısmı yük sınırına ulaşıldı oluyordu. Bujiler yeni olduğu için bir tek onlardan şüphelenmemiştim. Shell ve opetin yakıtı katkılı. Katkısı kurşun. Oktan arttırıyor. Yüksek sıcaklık ve basınçta bujide kurşundan bir sır tabakası oluşturuyor. Bu tabaka iletken olduğu için elektrotlar arasından atlayacak kıvılcım porselenden geçiyor ve ateşlemede sorun oluyor. Bujiyi sökünce fark ettim üstü hafif kahverengi idi. Aynen 7 numaradaki gibi. Son 3 aydır shellden 3 kez yakıt aldım. Üçünde de arıza açtı araç düzeltene kadar canım çıktı uzun yolda!!! Benzinde kurşun maksimum 10 ppmdir. Verdiğiniz bilgi doğru değil. Oktan arttırmak için benzine etanol ve eter (mtbe) koyuyorlar. Bunun dışında özel katkı maddesi koyuyorlar onun hakkında bilgim yok... Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin 20 Mayıs 2016 Paylaş 20 Mayıs 2016 Şimdi tekrar baktım. 10 değil maksimum 5 ppm'miş kurşun miktarı... Yorum bağlantısı
Hamit inan 20 Mayıs 2016 Paylaş 20 Mayıs 2016 Şimdi tekrar baktım. 10 değil maksimum 5 ppm'miş kurşun miktarı... Bu konuya bir göz atın. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/281145-katk%C4%B1l%C4%B1-yak%C4%B1t-ve-buji/ ve bu linkin özellikle son kısmına bakın. https://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1 Hala ikna olmazsanız bir düşünün o bujideki kurşun nereden geliyor. Belkide atmosferdendir Kurşunun kullanımı yasak diye biliyorum çevre sağlığı açısından..eminmisiniz kurşun olduğuna? http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/281145-katk%C4%B1l%C4%B1-yak%C4%B1t-ve-buji/ https://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1 Bujilerim 7-8 nolu resimlerdeki gibi idi. hata olarakta kısmı yük sınırı diyordu. En düz mantık. Bujiye kurşun nereden saracak ? çok özel yöntemler kullanılmıyorsa etanol kurşun içerir. 1 Yorum bağlantısı
Hamit inan 21 Mayıs 2016 Paylaş 21 Mayıs 2016 Belki de atmosferdendir dediginizi espri olarak görüyorum. Sanırım siz de öyle düşündünüz. Neyse asıl konuya gelelim. Aygazın Lpg katkılarını bidon halinde bakıp görmüş biri olarak yazıyorum. Benzinde kurşun 5 ppmdir. Ancak lpgde bu sayı 50 ppmdir. Yani 10 katı. En son yaptığımız analizlerde Benzinde oktan arttırıcı olarak etanol ve mtbe kullanıldığını gördük. Etanol eğer saflık derecesi yüksekse kurşun içermez. Son olarak şunu söyleyeyim. Hocamızın paylaştığı resim eğer yanlış hatırlamıyorsam en az 15 yıllık. Zaten karburator yazildigindan bunu anlayabiliyoruz. Eskiden kurşun oranı yüksekti. O yüzden resimlerde dikkat çekmişler. Sizin sıkıntınız yüksek ihtimalle Lpg kaynaklı olmuştur ya da standart olmayan benzin denk gelmiştir. Bilgilerinizi bu yönde guncelleyebiirsiniz. Forumun bir amacı da bilgilendirmek değil mi? Benzin için söz edemem. Özellikle shellin lpg sinde müthiş kurşun var.eski aracımız sahindi 60000 km kullandim bir kez genel bakimda buji degistirdim. Yeni aracimda ise sorun oluştu. Sürekli bujide kurşun sirlanmasina ve ateşleme sorununa yol açıyor 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 21 Mayıs 2016 (düzenlendi) kurşun katalitik konvertörü de bozar. normalde bujide sıkıntı yapmaması lazım. normal şartlarda. yıllarca kurşunlu kullandık. ayrıca kurşunlu iyidir aslında. sağlık haricinde. çocuklarınız geri zekalı olur vesaire gibi bazılarınca önemsiz sonuçları var. yok görünüyor: "CHEMICAL NAME Petroleum distillate/ hydrotreated lightSolvent naphtha heavy aromatic Prop. A (Hydrocarbon) Petroleum distillate/ hydrotreated middleProp. B (Polymer)Prop. C (Propyl carbinol) " 21 Mayıs 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin 31 Mayıs 2016 Paylaş 31 Mayıs 2016 LPG ile bir makale okurken tekrar baktım. 50 ppmdir dediğim kükürtmus. Yanlis yazmisim. Yani lpgde kurşun standardı yok. Bu nedenle lpgde kurşun miktarı yüksek olabilir. Ama benzin için verdiğimiz bilgiler doğru. Bu konu üzerine gitmek gerekir... 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Mayıs 2016 Paylaş 31 Mayıs 2016 kurşunsuz benzin var artık o yüzdendir kurşu niçermiyor. dolayısı ile de faydalı yağlama özelliği kalmadı 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts