Can Saatçıoğlu 6 Temmuz 2016 Paylaş 6 Temmuz 2016 Yakın geçmişte 130.000 kilometrede, hiçbir kazası-değişeni olmayan, DSG şanzımanlı, hiçbir şekilde hor kullanılmamış, modifikasyon görmemiş, S modu dahi kullanılmamış 2008 model bir Golf GT Sport satın alma şansım oldu. Lakin şöyle, benim aracım ilk çalıştırmada 1100 RPM olarak çalışıyor, sonrasında bu değer motor ısınınca 900 RPM olarak sabitleniyor ve en sonunda araç tam ısındığında rölanti 700-750 RPM sabit oluyor ve bu aracımı kalkışlarda, özellikle şehir içi dur-kalk trafikte o kadar çok yoruyor ki anlatamam. Aracımı çok seviyorum, gerçekten çok temiz ve gazına yüklendiğim vakit ok gibi giden, kıvrak, yol tutuşu kusursuz bir araç ama bu olan sorunu yüzünden beni çok üzüyor. Bu sebepten ötürü ''hayalet GT'' lakaplı bu güzelim aracımdan kopmaktan korkuyorum desem yalan olmaz, üzülüyor insan. Bu konuda varsa tecrübeniz veya hala araca sahipseniz aracınız iyice ısındığında kaç RPM de çalıştığını bana söyler misiniz Yorum bağlantısı
Emre Sirkeci 6 Temmuz 2016 Paylaş 6 Temmuz 2016 Bütün tsi ların çalışma mantığı bu şekildedir. Herhangi bir sorun yok. Sizin kalkıştaki yorulmadan kastınız nedir açıklayabilirmisiniz. Eğer kalkışta hantal kalıyorsa gaza biraz daha hızlı basıp, kompresörü devreye alarak kalkmanızı tavsiye edebilirim. Kompresörün beslemesini boost ibresinden kontrol edebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 6 Temmuz 2016 Paylaş 6 Temmuz 2016 Yağ basıncı istenilen değere ulaşana kadar yüksek devirde çalışır, gayet normaldir. Yorum bağlantısı
Can Saatçıoğlu 6 Temmuz 2016 Yazar Paylaş 6 Temmuz 2016 (düzenlendi) Anlatmak istediğim şey şu. Araç tamamen ısındıktan sonra yani sabit 700-750 RPM aralığına geldiğinde aracım dur-kalk olan trafikte çok zorlanıyor. Ayağımı frenden çektiğim zaman normal bir otomatik araç gibi salınmıyor, devir bir düşüyor sonra yükseliyor ufak bir gaza basmam gerekiyor ki çok atik bir araç olduğu için bunu da yapamıyorum. Daha sonra devir düzeliyor ve yürümeye başlıyor da bu arada aşağı takımda hani bir zorlanma, tuhaf bir vuruntu oluyor anlatabilmişimdir umarım. Yoksa aracım daha tam ısınmadığı zaman 900 RPM de olduğunda kullanması oldukça keyifli ve sorunsuz. Aynı şekilde araç ısındığı zaman aracı R ye taktığımda da ıkına ıkına hani gaza basmadığım taktirde kendi kendine geri gelip manevra yapması da çok zor araç ıkınıyor, yine bir vuruntu vb. Umarım anlatabilmişimdir, sorunum yağ basıncı, boost değil zaten aracım sadece dur-kalk da sorun yaşatıyor veya geri geri manevrada onun dışında otobanda, yolda, sokak arasında ayıklamadığı cadde arabası yok çok şükür. 6 Temmuz 2016 tarihinde Can Saatçıoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Temmuz 2016 Paylaş 6 Temmuz 2016 subaplar değişmeden mi gelmiş bu km ye? bence aşırı kurum var Yorum bağlantısı
Can Saatçıoğlu 6 Temmuz 2016 Yazar Paylaş 6 Temmuz 2016 subaplar değişmeden mi gelmiş bu km ye? bence aşırı kurum var Çağlar abi valla ne yapmam gerektiğini bilmiyorum. Belirttiğim gibi araç ilk çalışmada 1100 RPM olarak çalışıyor ve bir süre yaklaşık 30 saniye ile 1 dakika arasında bu şekilde kalıyor. Zaten bu devrede aracımı hareket dahi ettirmiyorum. Sonrasında aracım 900 RPM civarına düşüyor ve aracımı kullanmaya başlıyorum. Zaten kullanırken de 5 dakika içerisinde aracım tamamen ısınmış, 750 RPM de çalışmaya başlıyor ve bu saatten sonra aracım hep kalkışlarda, geri viteste sorun yaşatıyor. Şöyle ki, mesela ısınmadan daha 900 RPM de aracımla geri manevra yaptığımda veya D de kaldırdığımda böyle bir şey başıma gelmiyor. Çeşitli sitelerde pek çok çalışan aracın rölanti değerlerine baktım hepsi sabit bu değerde yani aracımın rölanti değeri ile saf şu sorunu geçiştirmek adına yazılımla da oynamak istemiyorum. Önerileriniz, düşünceleriniz, kafanızda beliren sorunları tek tek size zahmet yazarsanız baktırma şansım olduktan sonra tekrar buraya yazarım. Tekrar teşekkür ederim... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Temmuz 2016 Paylaş 6 Temmuz 2016 önce kurum temizliği ki o zaten peryiodik olarak yapılmalı idi tsi da. rölanti devri için de yazılım la birşey yapılmaz. bir de geçmişinde subap değişlmiş mi ona baktımralı Yorum bağlantısı
Emre Sirkeci 7 Temmuz 2016 Paylaş 7 Temmuz 2016 O vuruntu durumu bendede var. Ne yazık ki ülkemizde bu araçlar için düzgün oktanlı yakıt yok. 95 katkılı diye aldığımız yakıt 95 bile değil bence . Bu nedenle kalkış tar tar tar şeklinde bir vuruntuyla oluyor. Bindiğim çoğu tsi böyle. Fakat sizde rölanti fazla düşüyor gibi. Benim araç ısınınca, dijitalde rölanti 800-820 rpm arası gösteriyor. Bobinlerin bir yada bir kaçı gidici olabilir. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 7 Temmuz 2016 Paylaş 7 Temmuz 2016 Katkılı yakıt kullanmamanız gerekiyor. Depo kapağında ve kullanma klavuzunda yazar. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 10 Ekim 2016 Paylaş 10 Ekim 2016 subaplar değişmeden mi gelmiş bu km ye? bence aşırı kurum var senin tsi da da kurum var ise çözüm burda hazır abi tek şartımız depoyu dolu istiyoruz Yorum bağlantısı
Recommended Posts