İçeriğe Yönlendir

Yeni Aracım Astra H


Nuri Alemdar

Recommended Posts

Nuri Alemdar

Arkadaşlar önceden konu açmıştım 34 e kadar bütçemiz vardı ve araç arıyoduk ve 2 gün önce bulduk ve aldık

Aracım 2006 astra 1.6 enjoy twinport lpg li 142 binde

Aracimda bazı sorunlar var

1-aracimda yol bilgisayarında sogutucu sıvı durumu arızası veriyo

2-katalizör arızası mevcut egzozdan metal sesi geliyor bazen ve pat pat sesde yapıyor arada

3-aracımın çekişi hiç iyi değil 130 u lpgde de benzinde de gecmiyor polodan sonra 1.6 iyi fark yaratır dedim şuan kullanmaktan zevk alamıyorum

4-port arızası ne olduğunu bilmiyorum

5-tekleme rolantide

6- hız sabitleyiciyi devreye sokamiyorum

Dün özel servise götürdü babam 1.ariza icin su deposunu ve sensörünu degistirdiler sorunum çözüldü.Ayriyetten bobinleri kontrol etmelerini söyledim babama onceki aracimdan biliyordum pat pat ses yapiyordu bobin çıkmışti ondan olmadini demisler.bujileri degistirmisler lpg li araca takilmaması gereken bujileri takmışlar aynı olmayan birde onlarida değiştirdik 300 tl verdik hepsine.Ama 1.sorunum haricindeki hepsi halen devam ediyor diğer sorunlar için yolda bırakmaz demişler yoğun olduklari için başka zaman getirin demişler bunlar neyden kaynaklanmaktadir bukadar

pEvO9o.png

3A2kjp.png

Yorum bağlantısı
İsmail Kızılkaya

hayırlı olsun arızalar ıcınde bır an once yaptırın yoksa arabaya alışmadan soguyabılırsınız

Yorum bağlantısı
Özgen Acar

Hayırlı olsun öncelikle biraz sabır ister ama hallolur hepsi,alırken satıcı belirtmedi mi bu kadar sorunu,başından atmak için mi satmış?

Yorum bağlantısı
Eray Aksoylu

hayırlı olsun.. sakaryada opelci olarak ÖZGÜR OTO'nun üstüne tanımam .. Ekin Oto servisinin bile çözemediklerini halletiklerini biliyorum hatta babamın şirketi izmitte. ordaki araçları bile alıp buraya getiriyor..  adresi modern sanayiden yanyola giriyorsun erenler ada avm istikametine giderken solda kalıyor detay istersen internet sitelerinde krokisi mevcut

Yorum bağlantısı
Nuri Alemdar

Aracı ekspere soktuğumuzda orta yapilan motor testinde sadece ateşleme sisteminde arıza çıkmıştı bizde 250 tl daha fiyattan düşerek aldik.Aracın çekişi nin de bundan dolayı kötü olduğunu dediker.

Sakaryada onur otoya götürmüş babam kia servisinin oralardaymiş sizin önerdiğiniz yerlere de bakıcam

Yorum bağlantısı

Öncelikle hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin :nazar: . Biran önce sorunlarınızdan kurtulusunuz inşallah. Servis çok ama çok önemli.

Yorum bağlantısı
Reha Demirbaş
(düzenlendi)

3-aracımın çekişi hiç iyi değil 130 u lpgde de benzinde de gecmiyor polodan sonra 1.6 iyi fark yaratır dedim şuan kullanmaktan zevk alamıyorum

5-tekleme rolantide

 

 

Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun.

 

Klasik Lpgden kaynaklı subap erimesi belirtileri tahminim. 1000-1500 arası bir fiyat aralığında çelik subapla değişerek sorunu çözüyorlar.

 

Tabi ben aynı araçta kendi yaşadığıma göre cevap veriyorum. Bir ustanın kontrolünden sonra bu kanıya varmak daha doğru.

tarihinde Reha Demirbaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nuri Alemdar

3-aracımın çekişi hiç iyi değil 130 u lpgde de benzinde de gecmiyor polodan sonra 1.6 iyi fark yaratır dedim şuan kullanmaktan zevk alamıyorum

5-tekleme rolantide

 

 

Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun.

 

Klasik Lpgden kaynaklı subap erimesi belirtileri tahminim. 1000-1500 arası bir fiyat aralığında çelik subapla değişerek sorunu çözüyorlar.

 

Tabi ben aynı araçta kendi yaşadığıma göre cevap veriyorum. Bir ustanın kontrolünden sonra bu kanıya varmak daha doğru.

Insallh büyük birşey değildir. İnternette biraz araştırdım katalizör arızasından da kaynaklana biliyormuş bu cekiş düşüklüğü
Yorum bağlantısı
Reha Demirbaş

Insallh büyük birşey değildir. İnternette biraz araştırdım katalizör arızasından da kaynaklana biliyormuş bu cekiş düşüklüğü

 

Dediğim gibi ben kendim tecrübe ettiğim konu üzerinden yaklaştım. Seçenek çok. Sonuç olarak iş ustada bitiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal

Öncelikle hayırlı olsun, güle güle kullanın. Belli bir hızı geçememe ve çekiş düşüklüğü problemleri bana da opel'in LPG kaynaklı sübap erimesi olayını hatırlattı. Tabii ustalar daha doğrusunu söyleyecektir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozan Kılıçaslan

Aracınız hayırlı olsun. Ben de bir ara çok araştırdım bu kasayı hatta pazarlık filan yaptık ve subap ve cım modülü arızasından dolayı vazgeçtim.

Aracı sahibinden aldıysanız lpg kaç km önce takılmış bir de subaplar çelik olanla değişti mi bir sorun isterseniz.

CIM modülü arızası ise direksiyon ve çevresindeki tuşları kontrol etmenize yarar ve kronik arızadır. 

Subapları değiştirmek belki biraz masraflı olur ancak cım modili için servise gitmenizi tavsiye ederim bir ara kronik arıza olduğundan ücretsiz değişim yapıyorlarmış nette araştırdığım kadarıyla.

Hız sabitleyiciyi devreye sokamayışınıza kesin modül arızası diyemem ama aklınızda bulunsun.

Yorum bağlantısı
Uğur Çelik

Aracınız hayırlı olsun.Sıkıntınız sübaplarla alakalı.Çelik sübap taktırmak gerekiyor.Bu arada trigeri değiştirirseniz 1700 civarı masrafınız olur.

Yorum bağlantısı
Nuri Alemdar

Aracınız hayırlı olsun. Ben de bir ara çok araştırdım bu kasayı hatta pazarlık filan yaptık ve subap ve cım modülü arızasından dolayı vazgeçtim.

Aracı sahibinden aldıysanız lpg kaç km önce takılmış bir de subaplar çelik olanla değişti mi bir sorun isterseniz.

CIM modülü arızası ise direksiyon ve çevresindeki tuşları kontrol etmenize yarar ve kronik arızadır.

Subapları değiştirmek belki biraz masraflı olur ancak cım modili için servise gitmenizi tavsiye ederim bir ara kronik arıza olduğundan ücretsiz değişim yapıyorlarmış nette araştırdığım kadarıyla.

Hız sabitleyiciyi devreye sokamayışınıza kesin modül arızası diyemem ama aklınızda bulunsun.

1 bucuk sene once falan taktirmis tüpünü muayene yeni diye işletmemiş

Aracınız hayırlı olsun.Sıkıntınız sübaplarla alakalı.Çelik sübap taktırmak gerekiyor.Bu arada trigeri değiştirirseniz 1700 civarı masrafınız olur.

İnşallah subap degildir hem katalizör hem sübap çok masraf,triger 120 binde değişmiş

Yorum bağlantısı
Ozan Kılıçaslan

astra h kasada standart subaplar alaşımlı olduğundan yüksek veya düşük devire bağlı olarak 20-30bin km arasında eriyormuş. İnşallah subap  değildir. Kolay gelsin. Ehli bir ustaya gitmenizi özellikle tavsiye üstüne bi rustaya gitmenizi isterim zira kasapların ağzından çıkacak ilk laf motor inecek.

Kolay gelsin tekrar geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Nuri Alemdar

Teşekkür ederim arkadaşlar.

Dün akşam farkettim aracımda hız sabitleyici yokmus o düğme göstergenin ışıklarını kısıp açmaya yarıyormuş :)

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ben J kasa kullaniyorum. Bu kadar kisa surede supap erime olacagini tahmin etmiyorum ama belirtilerde o var. Pat pat ses bobinlerden yapar. Oda komple degisir.

A7 with Tapatalk

Yorum bağlantısı
Ümit Yapıcı
(düzenlendi)

Teşekkür ederim arkadaşlar.

Dün akşam farkettim aracımda hız sabitleyici yokmus o düğme göstergenin ışıklarını kısıp açmaya yarıyormuş :)

Evet aracınız Enjoy paket, Enjoylarda hız sabitleyici bulunmuyor. 

Maalesef bilmediğiniz bir araca girmişsiniz, inşallah hayırlı olur. 

1-aracimda yol bilgisayarında sogutucu sıvı durumu arızası veriyo

         - bunu zaten çözmüşsünüz, Antifiriz kabındaki sensörden. buda kronik bir sorunu H kasanın.

2-katalizör arızası mevcut egzozdan metal sesi geliyor bazen ve pat pat sesde yapıyor arada

        - Astra H arıza kodu bakma yazın, nette vidyosunu bulursunuz (Kısaca gaz ve fren dibine kadar basıp anahtarı 2 konumuna getireceksiniz. Aracın çalışmadığı ama göstergelerin aktif olduğu) KM bilgisinin olduğu yerde sırayla arıza kodları çıkacaktır. Netten bunları aratıp sorunlarınızı görebilirsiniz.

3-aracımın çekişi hiç iyi değil 130 u lpgde de benzinde de gecmiyor polodan sonra 1.6 iyi fark yaratır dedim şuan kullanmaktan zevk alamıyorum

        - Muhtemelen 2 deki sorundan kaynaklı. Ama yukarıda da dendiği gibi, bu motorlarda çelik subap yoksa 40bin km de LPG subapları eritiyor.

4-port arızası ne olduğunu bilmiyorum 

      - Ne kastettiğinizi anlamadım.

5-tekleme rolantide

     - EGR veya manifold kirliliği neden oluyıor, motor kodunuza göre netten EGR olup olmadığını kontrol edin. Ama yine 2. ve 3. problemin yan etkisi de olabilir.

6- hız sabitleyiciyi devreye sokamiyorum

     - H kasada hız sabitleyici tuşları sinyal kolundadır.  Kolun tepesinde tuş yoksa hız sabitleyici de yok demektir.

 

Son olarak çok acil iyi bir usta bulun, aksi halde gereksiz bi sürü masrafa girersiniz.

tarihinde Ümit Yapıcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nuri Alemdar

Ben J kasa kullaniyorum. Bu kadar kisa surede supap erime olacagini tahmin etmiyorum ama belirtilerde o var. Pat pat ses bobinlerden yapar. Oda komple degisir.

A7 with Tapatalk

Bobin değil demisler ama baska yere göstericem bugun test ettim kendi ariza okuma sisteminle bobin arizasi verdi bobin veya katalizör dur insallah ama hangisi bukadar çok çekişini etkilerki benzinde bile 130 geçmiyor

Evet aracınız Enjoy paket, Enjoylarda hız sabitleyici bulunmuyor.

Maalesef bilmediğiniz bir araca girmişsiniz, inşallah hayırlı olur.

1-aracimda yol bilgisayarında sogutucu sıvı durumu arızası veriyo

- bunu zaten çözmüşsünüz, Antifiriz kabındaki sensörden. buda kronik bir sorunu H kasanın.

2-katalizör arızası mevcut egzozdan metal sesi geliyor bazen ve pat pat sesde yapıyor arada

- Astra H arıza kodu bakma yazın, nette vidyosunu bulursunuz (Kısaca gaz ve fren dibine kadar basıp anahtarı 2 konumuna getireceksiniz. Aracın çalışmadığı ama göstergelerin aktif olduğu) KM bilgisinin olduğu yerde sırayla arıza kodları çıkacaktır. Netten bunları aratıp sorunlarınızı görebilirsiniz.

3-aracımın çekişi hiç iyi değil 130 u lpgde de benzinde de gecmiyor polodan sonra 1.6 iyi fark yaratır dedim şuan kullanmaktan zevk alamıyorum

- Muhtemelen 2 deki sorundan kaynaklı. Ama yukarıda da dendiği gibi, bu motorlarda çelik subap yoksa 40bin km de LPG subapları eritiyor.

4-port arızası ne olduğunu bilmiyorum

- Ne kastettiğinizi anlamadım.

5-tekleme rolantide

- EGR veya manifold kirliliği neden oluyıor, motor kodunuza göre netten EGR olup olmadığını kontrol edin. Ama yine 2. ve 3. problemin yan etkisi de olabilir.

6- hız sabitleyiciyi devreye sokamiyorum

- H kasada hız sabitleyici tuşları sinyal kolundadır. Kolun tepesinde tuş yoksa hız sabitleyici de yok demektir.

Son olarak çok acil iyi bir usta bulun, aksi halde gereksiz bi sürü masrafa girersiniz.

Teşekkürederim cevaplariniz icin ariza koduna baktimda 2 tane çıkıyor suan biri bobin digeri de katalizör acaba hangisi çekişini bu kadar çok etkiler umarim Katalizör den dir,katalizöru degistirdikten sonra düzelmezse subap falan değişimi cok masraf
Yorum bağlantısı
Ozan Kılıçaslan

Teşekkür ederim arkadaşlar.

Dün akşam farkettim aracımda hız sabitleyici yokmus o düğme göstergenin ışıklarını kısıp açmaya yarıyormuş :)

bildiğim kadarıyla serviste sinyal kolu değiştirilerek ve yazılımsal destek sağlanarak enjoy donanımlı araçlara hız sabitleyici yapılıyor. nette araştırmıştım  yine de bakın isterseniz.

Sorunları kafanıza takmayın bizimki gibi cvt şanzıman sıkıntısı yok 7k km sonra yeniden arıza verdi ustanın kasabına denk gelmişiz.

Yorum bağlantısı

:nazar:  Hayırlısı olsun. Güle güle kullanın. Sami arkadaşımız Corsa ya hız sabitleme montajını yapmıştı. Görürse fikir verebilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Bu tip arıza göstergesi Opel grubunda genelde sübap kaynaklı diyor forum sitelerinde. Baktırmanızda fayda var

Yorum bağlantısı
Nuri Alemdar

bildiğim kadarıyla serviste sinyal kolu değiştirilerek ve yazılımsal destek sağlanarak enjoy donanımlı araçlara hız sabitleyici yapılıyor. nette araştırmıştım yine de bakın isterseniz.

Sorunları kafanıza takmayın bizimki gibi cvt şanzıman sıkıntısı yok 7k km sonra yeniden arıza verdi ustanın kasabına denk gelmişiz.

Suan onunla ugrascak durumda değilim önce yaptirayim keyifle binilcek hale getirdikten sonra düşünürüm :)

Sizede geçmiş olsun abi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...