Batuhan Kılıç 10 Eylül 2016 Paylaş 10 Eylül 2016 (düzenlendi) Araçta şöyle saçma bazı sorunlar var, lpg li ve hatırladığım kadarıyla lpg den sonra ortaya çıkan şeyler Öncelikle rölantide fazla sarsıntı ve dalgalanmadan dolayı ecu üzerinden rölanti devrini yukarı çektim, bu sayede daha düzenli çalışıyor ancak sorunun başında rölantide hissedilen bir sarsıntı var Mesela araç akşamdan sabaha yatmış olsun, sabah ilk çalıştığında rölanti olması gereken yere geliyor, araç sarsıntısız yürüyor, lpg ye düzgün geçiyor hiçbir sıkıntı yok, ancak bir süre kullandıktan sonra motoru durdurup hemen arkasına tekrar çalıştırınca rölanti 200 devir aşağıya kayıyor ve hafif dalgalanma yapıyor, aracı yürütünce de aşırı bir sarsma yapıyor, birkaç kere gazı bırakıp tam gaz yapınca toparlıyor, yavaş yavaş da yok oluyor bu sarsma, bundan sonra aralıksız bin km yol gitsem de en ufak bir sarsma yapmıyor 3 farklı boğaz kelebeği denedim değişmedi, oksijen sensörü ve egzozla ilgili arıza kaydı oluşturuyor araba ama benzindeyken bunları yapmadığından lpg kaynaklı olduğunu düşünüyorum, beyin üzerinden adaptasyon namına ne varsa yaptım, buji ve bobinler değişmişti lpg takıldıktan bir süre sonra, benzinde denediğimde de aynı şeyi yapıyor Benzeri durumlar yaşayan veya öneri olan var mıdır? 14 Şubat 2017 tarihinde Murat Sağdaş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 10 Eylül 2016 Paylaş 10 Eylül 2016 Sıkıntı ateşleme sistemi kaynaklı olması muhtemel. Boğaz kelebeği denediğini göre buji, Buji kablosu ve bobin de kontrol edilmeli. Benzeri bir problemi altea da yaşamıştım. Sorun lpg montajındaki hatadan kaynaklı çıkmıştı. Yorum bağlantısı
Hamit inan 12 Eylül 2016 Paylaş 12 Eylül 2016 Sanirim benzinde sorun yok. Lpg nozullarini kucultturun. Belki rolantta zengin karisim oluyordur. Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 14 Eylül 2016 Yazar Paylaş 14 Eylül 2016 Sıkıntı ateşleme sistemi kaynaklı olması muhtemel. Boğaz kelebeği denediğini göre buji, Buji kablosu ve bobin de kontrol edilmeli. Benzeri bir problemi altea da yaşamıştım. Sorun lpg montajındaki hatadan kaynaklı çıkmıştı. Ateşleme sistemi problemi olsa sürekli olması gerekmez mi? Araç çalışır çalışmaz da olmuyor, araç çalışıyor 100 metre yürüdükten sonra başlayıp 1 dakika bile sürmeden tekleme sorunu kesiliyor Sanirim benzinde sorun yok. Lpg nozullarini kucultturun. Belki rolantta zengin karisim oluyordur. Aynı şekilde benzinde de var sorun, rölantide zengin karışım oluyor, hata kaydından çoğu zaman görüyorum zengin karışım uyarısını Yorum bağlantısı
Fatih Emre 14 Eylül 2016 Paylaş 14 Eylül 2016 Zengin karışımın nedeni olarak enjektörler benzin kaçırıyor olabilir veya enjektör raili benzin regületörüne vakum gelmiyor ve kapalı kalmış olabilir dolayısı ile yüksek benzin basıncı fazla miktarda benzin püskürtülmesine neden oluyor olabilir? Sonuç olarak ya fazla benzin sisteme giriyor ya da hava filtresi tıkalı sistem az hava emiyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Eylül 2016 Paylaş 14 Eylül 2016 Ecu dan rölanti yi yukarı çektim derken. Yapılan işlem ne idi? Egzos sensörü sağlıklı veri yolluyor mu? Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 14 Eylül 2016 Yazar Paylaş 14 Eylül 2016 Zengin karışımın nedeni olarak enjektörler benzin kaçırıyor olabilir veya enjektör raili benzin regületörüne vakum gelmiyor ve kapalı kalmış olabilir dolayısı ile yüksek benzin basıncı fazla miktarda benzin püskürtülmesine neden oluyor olabilir? Sonuç olarak ya fazla benzin sisteme giriyor ya da hava filtresi tıkalı sistem az hava emiyor. Lpgci ayarlama yaparken herhangi bir problem gözükmedi, düzgün çalışıyor gaza geçince benzinle bir alakası kalmıyor gibiydi, hava filtresi yeni. Ecu dan rölanti yi yukarı çektim derken. Yapılan işlem ne idi? Egzos sensörü sağlıklı veri yolluyor mu? Vagcom ile ecu üzerinden rölanti devri ayarlanabiliyor. Egzoz üzerindeki sensör hata vermiyor ama öndeki oksijen sensörü sanırsam manifold a bağlı olan genelde hata veriyor. Çok ters bir yerde olduğundan fırsat olmadı sökmek ama araç benzindeyken hata vermiyor. Sadece gazla bir süre çalışınca hata veriyor ki lpg li her araçta olduğu gibi sıradan bir durum, bir de anlık teklemeye de neden olmaz bildiğim kadarıyla oksijen sensörü. Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 24 Ekim 2016 Yazar Paylaş 24 Ekim 2016 lpg kiti lovato marka 4 gün boyunca aküden de lpg nin bağlantısını sökerek sadece benzinde kullandım, olabildiğince motoru kapatıp açtım, aynı zamanda bujiler de değişti, bujilerin değişmesiyle arıza kayıtları da silindi, oksijen sensörü de arıza vermiyor, benzinde bir süre gidince de rölanti oldukça sarsıntısızlaştı ancak şu sıkıntı hala gitmedi temelde problem şu gibi, aracın rölantisi 850 civarında, motor soğukken çalıştığında otomatik olarak ısınana kadar 1000 civarında çalışıyor, bu süreçte bir sıkıntı yok, ancak ısındığı an rölanti devri 600 lere kadar düşüyor ki işte bu durumda tekleme başlıyor, bu sırada çalışması da sarsıntılı, kısa bir süre sonra rölanti olması gereken yere çıkıyor ve aracın çalışması düzeliyor motor sıcakken de en başta 600 lere düşüyor ve anlattığım süreç aynen işliyor sanki araç her çalıştırmada haritayı baştan güncelliyor ve tekrar ayarlıyor, ayarladıktan sonra da çalışma şeklini düzeliyor gibi, bin km kesintisiz yol gitsem sıkıntısız çalışırken yolda motoru durdurup çalıştırsam bu süreç aynen işliyor Yorum bağlantısı
Enis Sever 8 Kasım 2016 Paylaş 8 Kasım 2016 Sorun LPG den kaynaklı gibi gözüküyor. Bizde 2004 model 1.6 Passat vardı (hiç lpg taktırmadık) bir ara rölantide çok silkeliyordu. Boğaz kelebeği temizlenince sorun direk çözüldü. İsterseniz bir de aracı Avcılar'da Üçel servise gösterin orada Reyhan Usta var son derece tecrübelidir kendisi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Kasım 2016 Paylaş 8 Kasım 2016 Egzos sensörü hata okunduğunda şunu incelemeli.. Sensör mü okumuyor yoksa karşım mı dengesiz Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 8 Kasım 2016 Paylaş 8 Kasım 2016 (düzenlendi) sıcak su sensörü. AKL 8V motorlarda kroniktir. 8 Kasım 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 8 Kasım 2016 Yazar Paylaş 8 Kasım 2016 daha önce temizlemiştim ama yine de bu sefer adam akıllı temizleyeyim diye maf sensörünü çıkarıp baya dibine kadar temizledim, gerçi taktığımda olduğu yerde biraz denediğimde devir hoplama yapmadı ama aracı bir süre yürütünce çıkar ortaya benim araçtaki motor bildiğim kadarıyla AKL motordan farklı bir motor ama yine de bakayım sıcak su sensörüne, gerçekten aracı hoplatacak kadar devir tutarsızlığına neden olur mu bu sensör? Yorum bağlantısı
Metin Akbal 9 Kasım 2016 Paylaş 9 Kasım 2016 MAF sensörü sorununa benziyor sanki. Araç dengesiz çalışıyor sanırsam. Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 29 Ocak 2017 Yazar Paylaş 29 Ocak 2017 sorun oksijen sensöründenmiş gibi gözüküyor, araç ilk çalıştığında closed loop modunda oksijen sensöründen aldığı verilerle çalışıyor ve bu sırada cihaz bağlayıp kontrol ettiğimde devirde dalgalanma sırasında % +25 ve -25 gibi saçma değerlere çıkıp iniyor sürekli ancak aracı yüksek devirde yürütürsem open loop a geçiyor ve oksijen sensörü değerlerine göre çalışmayı bırakıyor, değerler 0 da sabitlenince çalışması da gidişi de normale dönüyor motorun üst tarafında sensörün soketi var ve onu çıkarıp denedim bir süre, arıza lambası yaktı haliyle ama o dalgalanmayı hiç yapmadı, bir de aracın yazılımını güncelledim, o da oksijen sensörü takılı olduğu anlarda bile büyük farka neden oldu Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 7 Şubat 2017 Yazar Paylaş 7 Şubat 2017 sorun tamamen çözüldü gibi, iki oksijen sensörünü de yerinden çıkarıp yuvalarını kapattık, sensörleri de dışarı sabit bir yere koyduk, egzos gazını almadığı için düzenleme moduna girip aracı saçmalatmıyor bu sayede, ayrıca soketler takılı olduğu için arıza da vermiyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Şubat 2017 Paylaş 7 Şubat 2017 beyne giden bilgiyi yanılatarak sorun çözülmez. arkadaki kat ın durumunu ölçer öndeki ile farka bakar. şu an ikisi de aynı olara kokuyor beyin. öndeki havadan oksijeni bol okuyacak beyne fakir karışım algısı yaratacak. buna göre zengin püskürtme komutu gidecek enjektörlere... benzinde normal ise sorun lpg de. veya aşırı kurum var hegolar dan gelen sinyaller kesik kesik. 1 Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 7 Şubat 2017 Yazar Paylaş 7 Şubat 2017 araç sadece benzinli olsa tabiki sağlıklı olan doğru bilgiyi göstermek ancak hem lpg li olunca hem de sensörler biraz pahalı olunca en makul seçenek bu gibi, zaten araç kısa bir süre oksijen sensörüne göre düzenleme modunda, bu süreçten sonra düzenlemeyi kapatıp yani open loop moduna geçince normal haritasına göre çalışıyor, benim yaptığıma göre de düzenleme moduna girmiyor ve bu sayede normal haritası üzerinden çalışıyor ki aslında sağlıklı olan da o çünkü düzenleme modundayken emisyonu düşürmek adına fakir karışıma yöneliyor motor, düzenlemeden çıkınca fakir karışımda çalışmıyor bu konuda yurtdışında bu motor konusunda uzman kişilerle de konuştum, lambda sensörü ve yazılımla alakalı kronik bir problemmiş bu, çok çabuk ısınan sensörün gönderdiği verilerden dolayı yazılımsal olarak aracın verdiği yanlış tepkilerden kaynaklı oluyormuş, bu yüzden aracın yazılımını da son sürüme yükselttim mevcut beyne kurulabilen, sonrasında daha iyi olmuştu ama yine tamamen geçmemişti sürekli open loop modunda çalışmasını zaten istiyordum bu yüzden şu anki şekli işime de geldi açıkçası Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Şubat 2017 Paylaş 7 Şubat 2017 hego ısındıkça sağlıklı çalışır. bu şekilde zaman içnde daha fazla öngörülemez arıza çıkaracağını söylemek kolay. zira tasarım dışı bir uygulama. ayrıca egzos tesitnden de geçmez.. uzun vade de kat dolacak. 1 Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 8 Şubat 2017 Yazar Paylaş 8 Şubat 2017 oksijen sensörünün etkisi aracı sağlıklı çalıştırmak mı orası tartışılır, oksijen sensörü temel olarak aracın emisyon oranını düzenlemeye yarıyor en azından bu araçlarda, bu durumda da oksijen sensörü düzenleme modundayken ki bu aslında çok kısa bir süre onda da aracı fakirde çalıştırıyor, yani ilk çalışmada rölantide ve hızlanmaya başlayınca, araç seri hızlanınca zaten düzenleme modundan çıkıyor ve oksijen sensörünün verisine göre çalışmıyor araç, yani bu araçta oksijen sensörüne göre sürekli harita düzenleme yok, araç sabit haritasını kullanıyor hatta sensör takılı olmadığında bile kolay kolay arıza vermiyor çünkü düzenleme moduna denk gelmedikçe durumu arıza olarak da görmüyor egzos testi konusunda kat iptal edilen, oksijen sensörleri bağlı olmayan bir sürü modifiyeli benzinli aracı ve kara tren kıvamında çalışan yazılımlı dizel aracı egzos muayenesine soktum, geçmeyene daha rastlamadım, bu aracın geçememek gibi bir ihtimali yok ki zaten egzos testinde oksijen sensörü düzenleme moduna girene kadar çoktan test yapılmış oluyor, oksijen sensörünün bu teste bir etkisi olmuyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Şubat 2017 Paylaş 8 Şubat 2017 Düzenleme modu nun açılımı nedir. Kat yoksa testten geçmez. Kat sız egzos testten geçirilir o ayrı Yorum bağlantısı
Fatih Emre 8 Şubat 2017 Paylaş 8 Şubat 2017 (düzenlendi) 1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: Düzenleme modu nun açılımı nedir. Kat yoksa testten geçmez. Kat sız egzos testten geçirilir o ayrı Sanırım "Closed Loop"u kast ediyor. 8 Şubat 2017 tarihinde Fatih Emre tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 8 Şubat 2017 Yazar Paylaş 8 Şubat 2017 evet closed loop dan bahsediyorum, mevcut sensörler yerlerine takılıyken araç ilk çalışmada yürümezse closed loop modunda kalıyor ve düzensiz çalışıyor ama yürümeye başladığı an yarım dakika kadar düzensiz çalıştıktan sonrası open loop a geçiyor, oksijen sensöründen aldığı veriye göre düzenleme yapmıyor, çalışma şekli de düzeliyor, devamında tekrar rölantiye düşse de closed loop a geçmiyor, zaten çok kısa bir süre yaklaşık yarım dakika closed loop modunda kalıyor ve o sırada düzensiz çalışıyor, o da sensörün yanlış veri okumasından kaynaklı olarak dalgalanıyor bu kat iptali dediğim şey içinin boşaltılması, bu şekilde muayeneden geçiyor, egzos emisyon testi konusunda zaten adam akıllı bir kısıtlama yok tüv istasyonlarında egzos muayenesi yapılmadığı sürece Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Şubat 2017 Paylaş 8 Şubat 2017 bilgi paylaştıkça değerlenir ben de yazayım birkaç şey.. internete açık ortam malum.. araç rejim sıcaklığına gelene kadar beyin bazı sensörleri okumaz sabit haritadan çalışır sonrasında okumaya başlar. bayiden aldığımız sıfır araba soğukken de düzgün çalışıyorsa normali bu dur, yani bunun dışında kalan çalışma şekillleri arızadır. sıcak bir motor her zaman oksijen sensörünü okur, sıcak bir motor her zaman maf sensörünü okur, kat çıkmaış arabanın emisyonu yükselmese boşa maliyet olaca kparça konması mantıksız olurdu? birkaç şekilde makine aldatıp muayeneden geçmesi teknik bir anlatım değildir.. yoksa piyasda neler var neler.. ancak bunlar tamir olmuş demek değildir. yine dikkat çekeyim: hegolar dışarda ise sistem yanıltımlmış ise, motorun/parçların ömründen çalar.. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts