İçeriğe Yönlendir

Scorpio - Tekleme Sorunu


Mustafa Hakan Keten

Recommended Posts

Mustafa Hakan Keten

Selamünaleyküm. 1997 Ford Scorpio Ghia X aracımızda tekleme sorunu var. Daha geçen ay Işıklar Otomotiv'e gitti bakımları yapıldı. Ama şu son haftada araç gaza basınca pır pır pır pır diye ses çıkarıyor, tekliyor ve çiğ benzin atıyor. LPG' de bu sorunu soğukken yapıyor. Ama benzinde zar zor yürüyor. Etrafta sorun bobinde diyen oldu, enjektörde diyen oldu -ki bende böyle düşünüyorum-, buji de diyen oldu. Motor bilgime güvendiğim için bence de sorun ateşleme sisteminde ama nerede? Sizce sorun nedir?

Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Ateşleme sisteminden sonra da kesilmezse siboplardan yapabilir düşüncesindeyim. Benzer durumu tanıdığımın başına gelmişti sorun siboplardan çıktı. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fatih Sarıkaya

Selamünaleyküm. 1997 Ford Scorpio Ghia X aracımızda tekleme sorunu var. Daha geçen ay Işıklar Otomotiv'e gitti bakımları yapıldı. Ama şu son haftada araç gaza basınca pır pır pır pır diye ses çıkarıyor, tekliyor ve çiğ benzin atıyor. LPG' de bu sorunu soğukken yapıyor. Ama benzinde zar zor yürüyor. Etrafta sorun bobinde diyen oldu, enjektörde diyen oldu -ki bende böyle düşünüyorum-, buji de diyen oldu. Motor bilgime güvendiğim için bence de sorun ateşleme sisteminde ama nerede? Sizce sorun nedir?

Eğer otomatikse siboplardan yapmaz.Büyük ihtimal bobinlerdir.Yeni bobinler bile azıralı çıkabiliyor bizzat başıma geldi.Bu sorunu çözmek için bobinleri kabloları bujileri orjinal motocraft marka takarak değiştirip çözdüm.Bobinler bosch du.En iyi usta sensin bu arabadan anlayan adam piyasada varsa oda sana denk gelmez.Birde sana tavsiyem aracını kimselere mıncıklatma üretilmiş fordların en hassasıdır.Markası ford'dur ama ford ile alakası yoktur ford servisindeki ustalar bu aracın motor kaputunu açmayı bile bilmez.Enjeksiyonlarada baktırmakta fayda vardır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Hakan Keten

Sorun çözüldü. Maf sensörü (akışmetre) bozukmuş. Araba benzinin bittiğini sanıp gazı kesiyormuş. Şöyle ki geçen cumartesi gece bir yere gitmemiz gerekti, aracı çalıştırdım. Vites boşta, ancak debriyajdan ayağımı çektiğimde istop ediyordu. Gaza sabit basıyorum, normalde 3000 devirde olması gerekiyor ancak araba 2000-3000, 2000-3000 devir arasında alçalıp yükseliyordu. Bende ısınınca düzeleceğini düşündüm, ancak bir türlü düzelmedi. Neyse dedim idare ederiz. Yola çıktım. Araba ileri geri sarsıla sarsıla ilerlerken -o sırada yağmur yağıyordu- silecekten tak diye bir ses geldi ve sileceğimde bozuldu. Yağmurun şiddeti de iyice artınca arabayı yolun kenarına bırakıp dolmuşla eve dönmek zorunda kaldım. Ertesi gün arabayı yine hoplaya zıplaya tamirciye götürdüm. Adam akışmetrenin fişini söküp bana denememi söyledi. Araba bi anda 2.9 COSWORTH gibi gitmeye başladı. Tabi yaktığı yakıt cabası. Akışmetre tamir edilemeyecek kadar kötüydü. Yenisi ile değiştirdiler ve şu anda mükemmel. Araba eski günlerdeki gücü ve çekişine kavuştu. MUTLU SON.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...