İçeriğe Yönlendir

Ecoboost Lpg Montajı


Engin Aydın

Recommended Posts

Engin Aydın

Herkese merhaba, bende c max  1.6 ecoboost 182 bg var.Şimdiye kadar çeşitli forumlarda okuduğum kadarıyla en sorunsuz LPG dönüşümü  prins’in, ancak çok km yapmadığımdan prins’in amorti süresi benim için çok uzun olur, o zamana kadar aracı kullanır mıyım, amorti edemeden satar mıyım bilemediğimden başka markaları da araştırıyorum, Yusuf bey atikerden söz etti ancak ağustos gibi denmesine rağmen yıl sonuna yetişir denmeye başlandı, anladığım kadarıyla bazı sorunlar çıkıyor ki çözmek için ekstra süreye ihtiyaç duyuyorlar, landirenzo’nun da montajı var ancak klasik sıralı sistemin yazılımla ayarlanması söz konusu, ki bu markanın kiti sorun çıkarabilir diye bir izlenim oluştu, güvenemedim, geçenlerde brc’nin   “sequent direct enjeksiyonlu LPG kiti” ni fark ettim, bu kit için firma “ SDI, direkt enjeksiyonlu araçlarda uygulanan Sequent Gaz Fazı sistemidir. Sequent sistemleri gibi enjektör ile manifolda gaz fazında yakıt gönderir. Kolay uygulanması ve LDI sisteminde daha uygun fiyatı olması kullanıcıya ilk yatırım maliyeti avantajı sağlar.”  diyor,


Brc firmasına attığım maile karşılık “İlgili motorlardan motor kodu JQDA ile JADB ve Benzin ECU kodu FOMOCO olan tiplerine SDİ2.0 (Gaz fazında çalışır)  kitimiz ile dönüşüm yapılabilmektedir. LDİ dönüşüm seçeneği bulunmamaktadır. İlgili araçlarda garantimiz LPG kitini ve kit donanımlarını kapsar.” diye cevap aldım, sadece kendi kitini garanti kapsamında tutması, motorum için garanti vermemesi tereddüte düşürdü, sizlerin fikri nedir? “Prins’ten başkası yalan mı, yoksa atiker beklemeye değer mi, ya da brc’den zarar gelmez” mi? Durum nedir size göre?


Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Konunuz uygun bölüme taşınmıştır. Bilginize.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Volkan Doğrular

Amorti edemem diye ucuz ve problem yaşayabileceğiniz farklı markalara yöneleceğinize benzinli binin daha iyi.

Veya fazla uzatmadan aracı satıp kite haracayacağınız masrafı dizel araca harcayarak probleminizi çözebilirsiniz.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Engin Aydın

sorun yaşamak tabi ki istemem, hatta marka tavsiyesinin dışında usta tavsiyesi bile isterim, malum montaj aşamasında yaşanan sorunlardan dolayı canı sıkılan çok kullanıcı var, prins iyi, eyvallah ancak 7.500 tl ciddi bir meblağ, atiker henüz ürününü sunmadı, sunduğunda güvenilir olur mu? önceki aracımda sıralı sistem atiker vardı, 7 ay kullandım herhangi bir sorun yaşamadım, brc köklü, güvenilir bir firma, ancak onun ldi kiti yine prins gibi benim için fazla bir meblağ, bahsettiğim sdi kiti sorunsuz çalışır mı? landirenzo da lpg montajı yapıyor ancak kuga forumunda ciddi tecrübesi olan biri Cemal bey pek güvenilir olmayabileceğini dile getirdi, ya da ben öyle anladım... Sonuç olarak aklım henüz karışık, aracımdan şu an memnunum, dizel için genelde gürültülü olduğu söyleniyor, çevremde gördüğüm kadarıyla da doğru, ayrıca dizel c max 120 bg, ecoboost 180 bg. Bakalım umarım diğer markaları da kullanan arkadaşların yorumları net bir fikir verir, saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

7500 tl ciddi bir rakam ayrica lpg ile sorunlarınız illaki olacak , aracı satıp dizele geçmek daha mantıklı bence maceraya girmeyin

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

BRC'nin bildiğim kadarıyla tam sıvı sistemi yok. SDi karma.

 

Prins amorti etmeniz uzun sürecek.

 

Bu araçlara Marjet sıvı sistem takanlar var, 3600tl fiyatı var sorunsuz geziyorlar. Sıvı sistemde ayar sorununuz hiç olmaz, çünkü gaz benzin enjektörlerinden araç beyninin yönettiği şekilde püskürtülüyor. Sırali sistemden çok daha güvenilir bir sistem bence.

 

Marjet tavsiye ediyorum. Hem fiyatı hem memnuniyet açısından. Amortisi de kolay olur.

Yorum bağlantısı
İlker Yüksel

7500 liraya LPG akıl karı bir iş değildir. Satılıp dizel alınması en akla uygunudur.

Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu

Araba alırken fiyat farkını verip üst versiyonlarını alıyoruz, fark ödeyip dizel alıyoruz. Birçok arkadaşımız arabasına çeşitli yenilikler yapıyor, gerek motora gerekse kaportaya. Satarken yapılanların bazıları satış rakamını hiç etkilemiyor; bence amorti etme yönünü düşünmeyin, imkanlarınızı zorlamıyorsa en iyisini taktırın. Kullandığınız sürede rahat edersiniz, satarken de zaten daha yüksek fiyata satacaksınız.

Yorum bağlantısı

Satarken de şöyle bir sıkıntı olabilir. Ecoboost motorlarda lpg dönüşümü çok görülen bir olay olmadığı için siz her ne kadar lpg ile ilgili bir sorun yaşamasanızda,alıcılar lpg li ecoboostu tercih etmeyebilir. Bu da ihtimaller içinde bence.

Yorum bağlantısı
Serkan Erden

maraş merkezli MARJET isimli bir firma var. dünyada sıvı lpg kiti üretebilen 4 firmadan biridir. başka ürünleride mevcut, bence bu firma ile iletişime geçin. çok iddalı bir firma. kendi web sayfasından ulaşabilirsiniz. size yardımı olacağından eminim.

Yorum bağlantısı
Engin Aydın

değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim, sıralı sistemler pek kafama yatmıyor aslında, prins'ten genelde millet memnun, onun da çalışma prensibi farklı, çoğunlukla aracın kendi sistemini kullandığı için sanırım, ama 7.5 benim için fazla, brc'nin ldi'si ecoboosta uygulanamıyor, tam adapte edememişler geri çekmişler sanırım, marjeti duymuştum, mail attım kendilerine geri dönmediler, bayi ağı pek olmadığı için üstüne de pek düşmedim,  Eren beyin söylediğini ben de düşünmüştüm, ecoboosta lpg olmaz diye biliyor herkes, prins harici doğru da sayılır, marjet biraz küçük bir firma olduğundan kararsızım, aktif olarak marjet kullanan tanıdığınız varsa iletişime geçerse sevinirim, Atiker çıkaracaktı sıvı sistemi, yıl sonu diyor, bekleyelim bakalım

 

son olarak lpg montajlı ecoboost kullanan var mı? bir de sizden fikir alsam, şu anda beklemede kalacağım, brc ve landirenzo karma sistem olduğundan listemden çıktı, marjet bayi ağı sebebiyle soru işaretli, atikeri bekleyelim bakalım...

 

şehirler arası 6 lt, şehir içi 8lt gibi bir yakıtı söz konusu ecoboost'un, dizelinin tüketimi nedir? kullanan birisi var mı aranızda?

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

şehirler arası 6 lt, şehir içi 8lt gibi bir yakıtı söz konusu ecoboost'un, dizelinin tüketimi nedir? kullanan birisi var mı aranızda?

Yakıt tüketiminiz buysa, ne dizele nede lpg ye bulaşmazdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Aydın

sakin bir sürücüyüm, vites yükseltme işareti çıkınca ( yaklaşık 1700-1800 civarında çıkıyor genelde) hemen üst vitese yükseltiyorum, uzun yolda 2000 devri pek aşmam , 2000 devirde 6.viteste 90 km hıza ulaşıyor, otobanda da 2500 devirle 110 km hızı pek geçmiyorum fazla yakmasın diye, bu şartlarda 5.5-6.5 arası yakıyor uzun yolda, şehir içi için çok fazla etken var, dur-kalk sayısı, ortalama hız, vites değiştirme sıklığı, ancak 8, hadi bilemedin 9 lt'yi geçeceğimi sanmıyorum, sırf şehir içi sağlıklı bir ölçümüm olmadı, ancak 700 km dir şehiriçi-şehirdışı ortalamam 7 lt şu an

Yorum bağlantısı
Metin Çilo

Tavsiyen yıllık ortalama 15 bin kilometre yapmıyorsan hiç lpg işine bulaşma. Yazık edersin aracına. Lpg tasarruflu gibi gelse de araçtan götürdükleri insanı pişman etmeye yetiyor.

Yorum bağlantısı
Kenan Koç

lpg taktıracağım diyorsanız çorum özençlerler brc bayi LDİ ilk montajını yapan kişi arayıp konuşun derim.Mehmet özenç

Yorum bağlantısı
Engin Aydın

brc ldi takamadığını iletti, sadece karma sistemi uyumluymuş ecoboosta ve karma sistem artık düşünmüyorum

Yorum bağlantısı
Erdem Çağla

Siz arabanızı satın aynısının dizelini alın artan parayla da chip yaptırırsınız benzinlinin performansına yaklaşmış olur. Eğer benzinlinin üzerine dizeli almak için çok fark vermezseniz aldığınız dizele 4.000-5.000 harcayarak 200 ps bile yaparsınız merak etmeyin :) gonyalılar karadüzen ldi yapamazlar

Yorum bağlantısı
Erdal Delebe

Bu yakıt tüketiminde lpg'ye girmeye hiç gerek yok hocam. Aracınızı kafanız rahat kullanın.

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Dizel cmax o yüksek torku ile muazzam sürüş keyfi veriyor, hele bir de dizel otomatik alirsaniz su anda kullandığınız ecoboost motordan daha fazla keyif alabilirsiniz dizelden. Bence hantal araç yakistirmasindan cok uzak bir arac 1.5 dizel otomatik cmax,tam tersine kullanırken motorun 2 litre olduğundan suphelenebilirsiniz.

Aracinizdaki Ecoboost motora taktirabiliyorsaniz prins taktirin, aksi halde ben olsam maceraya girmezdim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Aydın

benim da kafamda o şekillendi, prins harici biraz risk, hafif mecera, muhtemelen binmeye devam edeceğim, henüz kredisi bitmeden dizele geçmek olmaz şimdi :D bir de dizel ilave ücretini şimdilik karşılayamam, en az 10 bin tl daha yüksek, bakmıştım, kıymetli tecrübeleriniz fikirleriniz için çok teşekkürler, bakarsınız 1-2 sene sonra satarım, artık biraz yakıt meselesini düşünmeyeyim

Yorum bağlantısı
Engin Aydın

başka bir forumda marjet kullanıcısı bir arkadaş şiddetle tavsiye ediyor ürünü, kendisi aktif kullanıcısı ve montaj ardından teknik destekte de gayet kullanıcının arkasındalar, parçası bozulduğunda bulunduğunuz ile yeni parçayla gelip değişimi ücretsiz yapıyorlar ( bulunduğunuz ilde bayi yoksa ) kafamı kurcalamaya başladı, aranızda bu markayı aktif kullanan var mı?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...