İçeriğe Yönlendir

Mondim Emme Manifolt 1S7G-9J559-Ba (Tamir Ettim)


Baki Aburşu

Recommended Posts

Baki Aburşu

Herkese iyi geceler. Formdan durumumu paylaştığım üzere Sivasta otomatik şanzıman yaptıracam diye kasap bir ustanın eline düştüm. Malumunuz  aracımda işçilik  hatasından kapynaklanan bir takım hasarlar oluştu. hatırlatmak amaçlı tamir edilememiş otomatik şanzıman, kırık şanzıman kulağı parçalanıp berbatca tamir görmüş radyatör ve dahası.

 

ustanın kırdığı bu parçayı şans eseri keşfettim ve birde hidrolik pompanın borusunu tutan l demiri yerine vidalamadığı için v kayışına sürttüğünü sesten rahatsız olarak incelemelerin neticesinde keşfettim

 

Usta bildiğiniz kasap çıktı.

bu konudada emme manifolt klepesini kapatıp açmaya yarayan vakumu kontrol eden selenoid valf var.

 

parça no su :1s7g-9j559 ba .

45a08ede-3ea6-41dd-a2e1-6e711e25f944_zps

 

kırılan valfin söktüğüm manyetik bobini ve beyaz olan kısım kopan soketin japonla yapıştırıldığı kısım

 

bu valfin bobinine giren soket kırılmış ve elektrik gitmiyordu. soketin kopan kablolarını lehimlemeden direk yapıştırmışlar. ben bobin uclarını bulurum ümidi ile biraz kazıyarak açmayı denedim ama nafile.
sonra bobinin dış kabuğunu kerpeten ile kırarak bobini açığa çıkarmayı denedim. kabloların ucunu yine çıkartamadım.
Bu seferde bobin işi yapan yerlerden birine gidip sarım yapıp yapamayacaklarını sordum ustaya. yapmadığını söyleyince bende aynı kalınlıkta bobin teli alıp evin yolunu tuttum.

Önce eski sargıyı bir kaleme sarım sayısını sayarak doladım 1630 sarım saydım. Sonrada yeni teli aynı kalınlıkta başka bir kaleme aynı sayıda sardım. bu şekilde eski telle aynı uzunlukta tel elde ettim.

 

444be842-807a-4e94-9ac4-3df0b8aa1da9_zps

eski teli sayarak sardığım kalem

 

Bundan sonrasına sıkı durun çunkü bobini sarma işinde emektar dikiş makinenin mezura sarma kısmından yararlandım.
mümkün olduğunca yavaş ve sıkı sarmaya çalışarak tam sarmayı başardım.

cfa1d988-4f6a-4b7c-88c9-9b4ae69a8da7_zps

 

yeni bobini sardığım kalem (fotoyu çekmek  sarım işlemi bittikten sonra aklıma geldi ondan kalem boş)

59347392-2784-4c41-bbc9-90333f38f38b_zps

bobinin makarası bol olduğu için masura sarma mekanizmasına yara bandı sararak sıkılaştırdım. ve dikiş makinesinin pedalına basarak yavaş yavaş sardım.  

 

519fb9ba-e877-41c1-86c8-7d684e368d14_zps

 

sargılı bobini kağıt bantla kapadım ve 2X 0,75 kablo lehimledim ve selenoid valfi toparlanmaya hazır.

 

4edba09a-438c-4b48-96cf-9d383fc35ab9_zps
sardığım bobini aracımın yanına giderek valfin içine monte ettim. Fotoğrafın arka zemini mondimin kaputu :D

 

testlerde başarılı marşa ilk basmada valfler direk kapanıyor. gaza basınca da manifolddaki o valfler açılılyor. ama nedense rolantiye geçince bazen geri valfleri kapatamıyor.
bu sorunu ya yeni çıkma selenoid le yada tekrar tamir ederek düzeltme yoluna gideceğim. Fakat farkettiğim bi gariplik var oda aracı stop edince yada manifoldaki emiş hava hortumunu çekip takınca klepeler kapanıyor yani olması gereken konuma geçiyor.

 

Aslında parça çıkma olarak temin edilerek kesin sonuç alınabilirdi. Fakat aracı her an tamir için Ankaraya sevk etmem gerekebilir. bobini kendimin  yapmayı denememdeki asıl etken çocukluktan gelen içinde ne var diye söküp bakma hevesim de var. :D

Okulunu okumuş olmanın ve el becerime güvenmeminde neticesi ile toparlamayı başardım.

 

umarım paylaşımımı beğenip yoruma layık görürsünüz. iyi geceler.

 

 

 

 

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Büyük emek harcamışsınız.. Ancak kalem size spir sayısı konusunda doğru bilgi vermemiş olabilir, bobin teli aynı kalınlıkta mı emin misiniz, ölçümü nasıl yapıldı ?

Bobine elektrik verildiği zaman mı klapeleri kapatıyor bıraktığı zaman mı ?

Yorum bağlantısı
Baki Aburşu
(düzenlendi)

tel kesitini bobinajcı elindeki  teli mengeneye benzeyen bir sistemi olan bir aletle ölçtü. spir sayısı elbetteki hassas olmadı ama %95 doğruluk payı olduğuna eminim. üstüne bende 20 tur fazla ekledim teldeki eksilmeyi göz alarak.

 

Emme manifoldunu bildiğim kadarı ile çalışma mantığı şu:

 

emme klepeleri normalde açık. araç çalışıpta rolantiye ulaşınca araç klapeler çeklilip kapanıyor. motor belli bir devre çıkınca  klepeler açılıyor. devir rolantiye düşünce tekrar klepeler kapanıyor.

 

yani her gazlmamızda klepeler açık konuma geçmiş oluyor.

 

eğerki klepe kontrol sistemi arızalıysa emmedeki plastik valfler sürekli açık kalıyor.

tarihinde Baki Aburşu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bobin elektromıknatıs görevi yapıyor demek ki.. Mıknatıs özelliğini bir süre kaybetmeme ihtimaline karşı içinde çalışan metal parça pul şeklinde plastik ile yalıtılmış olabilir ve usta o plastik pulu kaybetmiş olabilir. Yani elektrik geldi manyetik alan oluştu sonra elektrik kesildi ama manyetik alan pat diye kaybolmayacagi için parça hala çalışır durumda kalıyor olabilir.. Tabi net göremediğim için benim ki tahmin sadece.. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin

bravo tebrikler artık sivas ta da danışabileceğimiz bir ustamız var :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan

Dün bahçe kapısının damağa geçen dili kopup düşmüş, ben de başka bir kilitten dili çıkarıp kapıya uydurmaya çalıştım, işin sonunda da kendimle gururlandım. Sizin yaptığınızı görünce kendime bir gülme geldi :D

 

Elinize sağlık, uğraşmak bile cesaret işi, tebrikler.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Baki Aburşu
(düzenlendi)

https://www.aliexpress.com/store/product/1S7G-9J559-BA-Intake-Manifold-Emission-Control-Solenoid-Valve-compatible-Ford-Focus-Mondeo-Escape-Fusion-Mercury/1924639_32652191170.html

linkini verdiğim yerde 20 dolar civarı sıfır malzeme var

servis fiyatı yaklaşık 260 tl

bence 20 dolarlık ürün alınıp denenebilir

Yazım da söylediğim gibi parça sparisni vereceğim ama emme manifolt klepeleri lacka olmuş ve de değişmesi gerekiyor. İkisini beraber değiştirim diye şimdilik onarım yoluna gittim. . tarihinde Baki Aburşu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Baki Aburşu

Bilgi kutusuna taşınınca keşke bir likte mk3 sorunlar kısmına link atabilseniz. Kendi konumu bulmakta zorlandım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...