Baki Aburşu 24 Eylül 2016 Paylaş 24 Eylül 2016 Herkese iyi geceler. Formdan durumumu paylaştığım üzere Sivasta otomatik şanzıman yaptıracam diye kasap bir ustanın eline düştüm. Malumunuz aracımda işçilik hatasından kapynaklanan bir takım hasarlar oluştu. hatırlatmak amaçlı tamir edilememiş otomatik şanzıman, kırık şanzıman kulağı parçalanıp berbatca tamir görmüş radyatör ve dahası. ustanın kırdığı bu parçayı şans eseri keşfettim ve birde hidrolik pompanın borusunu tutan l demiri yerine vidalamadığı için v kayışına sürttüğünü sesten rahatsız olarak incelemelerin neticesinde keşfettim Usta bildiğiniz kasap çıktı. bu konudada emme manifolt klepesini kapatıp açmaya yarayan vakumu kontrol eden selenoid valf var. parça no su :1s7g-9j559 ba . kırılan valfin söktüğüm manyetik bobini ve beyaz olan kısım kopan soketin japonla yapıştırıldığı kısım bu valfin bobinine giren soket kırılmış ve elektrik gitmiyordu. soketin kopan kablolarını lehimlemeden direk yapıştırmışlar. ben bobin uclarını bulurum ümidi ile biraz kazıyarak açmayı denedim ama nafile.sonra bobinin dış kabuğunu kerpeten ile kırarak bobini açığa çıkarmayı denedim. kabloların ucunu yine çıkartamadım.Bu seferde bobin işi yapan yerlerden birine gidip sarım yapıp yapamayacaklarını sordum ustaya. yapmadığını söyleyince bende aynı kalınlıkta bobin teli alıp evin yolunu tuttum. Önce eski sargıyı bir kaleme sarım sayısını sayarak doladım 1630 sarım saydım. Sonrada yeni teli aynı kalınlıkta başka bir kaleme aynı sayıda sardım. bu şekilde eski telle aynı uzunlukta tel elde ettim. eski teli sayarak sardığım kalem Bundan sonrasına sıkı durun çunkü bobini sarma işinde emektar dikiş makinenin mezura sarma kısmından yararlandım.mümkün olduğunca yavaş ve sıkı sarmaya çalışarak tam sarmayı başardım. yeni bobini sardığım kalem (fotoyu çekmek sarım işlemi bittikten sonra aklıma geldi ondan kalem boş) bobinin makarası bol olduğu için masura sarma mekanizmasına yara bandı sararak sıkılaştırdım. ve dikiş makinesinin pedalına basarak yavaş yavaş sardım. sargılı bobini kağıt bantla kapadım ve 2X 0,75 kablo lehimledim ve selenoid valfi toparlanmaya hazır. sardığım bobini aracımın yanına giderek valfin içine monte ettim. Fotoğrafın arka zemini mondimin kaputu testlerde başarılı marşa ilk basmada valfler direk kapanıyor. gaza basınca da manifolddaki o valfler açılılyor. ama nedense rolantiye geçince bazen geri valfleri kapatamıyor.bu sorunu ya yeni çıkma selenoid le yada tekrar tamir ederek düzeltme yoluna gideceğim. Fakat farkettiğim bi gariplik var oda aracı stop edince yada manifoldaki emiş hava hortumunu çekip takınca klepeler kapanıyor yani olması gereken konuma geçiyor. Aslında parça çıkma olarak temin edilerek kesin sonuç alınabilirdi. Fakat aracı her an tamir için Ankaraya sevk etmem gerekebilir. bobini kendimin yapmayı denememdeki asıl etken çocukluktan gelen içinde ne var diye söküp bakma hevesim de var. Okulunu okumuş olmanın ve el becerime güvenmeminde neticesi ile toparlamayı başardım. umarım paylaşımımı beğenip yoruma layık görürsünüz. iyi geceler. 10 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 24 Eylül 2016 Paylaş 24 Eylül 2016 Büyük emek harcamışsınız.. Ancak kalem size spir sayısı konusunda doğru bilgi vermemiş olabilir, bobin teli aynı kalınlıkta mı emin misiniz, ölçümü nasıl yapıldı ? Bobine elektrik verildiği zaman mı klapeleri kapatıyor bıraktığı zaman mı ? Yorum bağlantısı
Baki Aburşu 24 Eylül 2016 Yazar Paylaş 24 Eylül 2016 (düzenlendi) tel kesitini bobinajcı elindeki teli mengeneye benzeyen bir sistemi olan bir aletle ölçtü. spir sayısı elbetteki hassas olmadı ama %95 doğruluk payı olduğuna eminim. üstüne bende 20 tur fazla ekledim teldeki eksilmeyi göz alarak. Emme manifoldunu bildiğim kadarı ile çalışma mantığı şu: emme klepeleri normalde açık. araç çalışıpta rolantiye ulaşınca araç klapeler çeklilip kapanıyor. motor belli bir devre çıkınca klepeler açılıyor. devir rolantiye düşünce tekrar klepeler kapanıyor. yani her gazlmamızda klepeler açık konuma geçmiş oluyor. eğerki klepe kontrol sistemi arızalıysa emmedeki plastik valfler sürekli açık kalıyor. 24 Eylül 2016 tarihinde Baki Aburşu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 24 Eylül 2016 Paylaş 24 Eylül 2016 Bobin elektromıknatıs görevi yapıyor demek ki.. Mıknatıs özelliğini bir süre kaybetmeme ihtimaline karşı içinde çalışan metal parça pul şeklinde plastik ile yalıtılmış olabilir ve usta o plastik pulu kaybetmiş olabilir. Yani elektrik geldi manyetik alan oluştu sonra elektrik kesildi ama manyetik alan pat diye kaybolmayacagi için parça hala çalışır durumda kalıyor olabilir.. Tabi net göremediğim için benim ki tahmin sadece.. Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin 25 Eylül 2016 Paylaş 25 Eylül 2016 bravo tebrikler artık sivas ta da danışabileceğimiz bir ustamız var 1 Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan 25 Eylül 2016 Paylaş 25 Eylül 2016 Dün bahçe kapısının damağa geçen dili kopup düşmüş, ben de başka bir kilitten dili çıkarıp kapıya uydurmaya çalıştım, işin sonunda da kendimle gururlandım. Sizin yaptığınızı görünce kendime bir gülme geldi Elinize sağlık, uğraşmak bile cesaret işi, tebrikler. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin 25 Eylül 2016 Paylaş 25 Eylül 2016 https://www.aliexpress.com/store/product/1S7G-9J559-BA-Intake-Manifold-Emission-Control-Solenoid-Valve-compatible-Ford-Focus-Mondeo-Escape-Fusion-Mercury/1924639_32652191170.html linkini verdiğim yerde 20 dolar civarı sıfır malzeme var servis fiyatı yaklaşık 260 tl bence 20 dolarlık ürün alınıp denenebilir 1 Yorum bağlantısı
Baki Aburşu 25 Eylül 2016 Yazar Paylaş 25 Eylül 2016 (düzenlendi) https://www.aliexpress.com/store/product/1S7G-9J559-BA-Intake-Manifold-Emission-Control-Solenoid-Valve-compatible-Ford-Focus-Mondeo-Escape-Fusion-Mercury/1924639_32652191170.html linkini verdiğim yerde 20 dolar civarı sıfır malzeme var servis fiyatı yaklaşık 260 tl bence 20 dolarlık ürün alınıp denenebilir Yazım da söylediğim gibi parça sparisni vereceğim ama emme manifolt klepeleri lacka olmuş ve de değişmesi gerekiyor. İkisini beraber değiştirim diye şimdilik onarım yoluna gittim. . 25 Eylül 2016 tarihinde Baki Aburşu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Eylül 2016 Paylaş 25 Eylül 2016 tebrikler bravo bilgi kurtusuuna taşıyacağım Yorum bağlantısı
Baki Aburşu 27 Eylül 2016 Yazar Paylaş 27 Eylül 2016 Bilgi kutusuna taşınınca keşke bir likte mk3 sorunlar kısmına link atabilseniz. Kendi konumu bulmakta zorlandım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts