İçeriğe Yönlendir

Mondeo V - Debriyaj Bitti


ismail eriş

Recommended Posts

ismail eriş

arkadaşlar 2015 dizel mondeo nun 37000 de debriyaj balatası bitti servis merkezle konuşalım garantiye girermi bakalım diyo ama büyük ihtimalle girmez diyo.aklınıza gelenlere de cevap vereyim yeni şöför değilim yıllardır bir çok araç kullandım ilk defa başıma geliyo balata yanık değil çünkü kaçırma yapmıyo motor yolda bağırmıyo soğuk kalkarken titretiyo ve deriyaj çok üstten kavrıyo böylee bi şeyle karşılaşan varmı.yanıtlarsanız sevinirim

Yorum bağlantısı

Kullanıcı hatasında 37000 değil 15000 de bile baskı bitebilir ama bana çokda normal gelmedi açıkcası.  Kavramanın yukarda yapması bitiyor belirtisi. Titreme de öyle ama devir hız farkıda olması lazım kaçıran bitmeye yakın olan baskıda.  Ama kaçırma yok demişsiniz. kaçırma yoksa neden yukarda kavrıyor ve titriyor muamma. İlk zamanlar da yukarda kavrama varmıydı geçen bi konuda daha geçti bazı arkadaşlar fordlarda hep yukarda kavradığını söylediler fakat benim ve sorduğum bi kaç kişinin aracında böyle bişi yok.  Servis kullanıcı hatası diyip işin içinden çıkabilir 

Yorum bağlantısı
Alper Aytar

İsmail bey aracımı 2003 passat 1.9 tdi aldigimda yaklaşık 2 yıl olacak baskı zayıftı degiseyim dedim ustam binmeye devam et dedi tam 45 bin km yol yaptım bayramda Ankaraya giderken yolda gaza yüklendiğinde devir hızlı yükseliyor araba o şekilde gitmeme başladı titreme de vardı ki debriyaj aldığım günden beri yukarıda kavrıyordu demem şu ki hemen değiştirmeyin.Ben kendim değiştirecek iken ustam dedi 45 bin kilometre yol yaptim. Tabi ki sizin araç çok çok yeni garanti olur inşallah ama öteki türlü külfetli oldu yani iyi günler

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

babamda da 2015 dizel mondeo var. daha 10 bin civarında ama sıkıntı yok şimdilik takip edelim bizde kronik bir şey var mı

Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur

Benim araçta da debriyaj yukarıda kavrıyor, aldığımdan beridir (70 binde ben aldım) 10 bin km den fazla kullandım, hiç kaçırma yoktu, halen de bir kaçırma söz konusu değil. Acaba debriyajın yukarıda kavramasına sebep olan farklı birşey mi var?

Yorum bağlantısı
Alper Aytar

Debriyaj balatasının üstünde şemsiye diye adlandırılan tel tel bir malzeme var ortası delik gibi ondan kaynaklı da olabiliyor yani görsel destekli olsa daha güzel olacak sanırım bi bakayım hemen

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

1135ad8f0307152d349c5c484e01a170.jpg

Bu malzemede ortadki yapraklarda kayma olursa yani boşluk oluyor bu yüzden yukarıda kavrama olabiliyor

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
ismail eriş

valla arkadaşlar az önce servise gittim sökeriz diyolar garantiye girip girmeyeceği o zaman belli olur muş garantiye girmez ise 2100 lira imiş bende anlamadım nasıl olacak ama böyle devam edebildiğim kadar etmeyi düşünüyorum nasıl bir garanti anlayışı bilmiyorum ama bir daha ford almıcam o kesin ha birde garantiye girmez ise aynısı geri takılırsa servise işçilik ücreti çıkıyomuş 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Titreme genelde yanmış balatada olur, misal patinaja düşemeyen araba balatayı sıyırır sonrasında titreme yapar kalkışlarda. Ford ların debriyajı zaten yukarıda kavrar neredeyse pedalı bırakınca yürüyor arabalar. Balata sökülünce belli olur dedikleri bir çatlak veya kırık bir yay falan var mı diye bakacaklar, yoksa balata yanık çıkarsa garantiye girmez..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

baskı balata fren motor yağı filtre gibi malzemeler bakım parçası denir yani zamanla aşınır ve biter değşir. baskı kısmında mesela şemsiyede veya bilya da sorun olursa ki bunlar 1000km geçmeden kendini belli eder. sökülür ve garantiye girer. ancak yüksek km de garantiye girmez.

ufak motora büyük kasa ve bizim yollar balatayı menevişlendirir. söküldüğü zaman aynalaşmış yüzey görülür..

aynısı 1.6 mondeo de da vardır sıkça nispeten erken km de biter.


Titreme genelde yanmış balatada olur, misal patinaja düşemeyen araba balatayı sıyırır sonrasında titreme yapar kalkışlarda. Ford ların debriyajı zaten yukarıda kavrar neredeyse pedalı bırakınca yürüyor arabalar. Balata sökülünce belli olur dedikleri bir çatlak veya kırık bir yay falan var mı diye bakacaklar, yoksa balata yanık çıkarsa garantiye girmez..

aşağıda da kavratıoz isteyen olursa.. sıfırdan iyi derler ya ondan. manuelde.. jatcoya yapacak birşey yok bozulmuoyr kötü şanzıman

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Ben aracımın ikinci sahibiyim, 5 yıl önce aracı alırken Adanada tanıdık bir avukattan aldım, alırken de sormuştum sonrasında da muhabbeti açılınca sordum, kendisi hiç değiştirmemiş, bende aldığımdan beri değiştirmedim,şimdi 37 binde falan değiştiğini düşününce aklıma takıldı, aracım 225 binde ve herhangi bi problemim yok, her km bakımında usta kontrol ediyor sorun yok abi diyor, yolda giderken pat diye sıkıntı çıkarmaz umarım.

Yorum bağlantısı
ilhan yalçın

2013 cmax araciminda 45 binde Baski balata degistirdik servis 2100 lira dedi izmirden erol otomotivde den 535 tlye aldim serviste taktirdim servisten almayin bana hatta o kadar ucuz olamaz yanlislik var dediler mis gibide oldu ismail bey

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bende baska bisey icin servise arabayi vermistim zorla baski balata bitmis dediklerinde sok oldun cunku sizin dediginiz gibi kacirma vs hic bi sikintim yoktu

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Geçmiş olsun.Aynı aracı kullanıyorum.18.000 km oldu henüz bir sıkıntım yok çok şükür.Umarımda olmaz.Daha önce 2012 c-max kullandım 75.000 km de satıp bu aracı aldım ondada baskı balata sorunu yaşamadım.Kullanım koşulları etkiler diyeceğim ama nasıl kullanıdığınızı bilmiyorum.Umarım araç ağırlığı ile alakalı olarak erken bitmiyordur, yoksa hepimizin karşılaşacağı bir sorun olabilir.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Fabrikasyon hata varsa garantiden hallederler kullanıcı kaynaklı ise yapacak bişey yok..servis tespiti doğru yapsın yeterki..

Ancak balatalar fabrikasyon hata harici hiçbir markada garantiye dahil edilmez..bence bu durum Ford almamak için bir neden değil..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Emre
(düzenlendi)

1997 model MK2 Mondeo var 168000km hala ilk orijinal baskı balatası ile gidiyor. Yine 2001 model Mercedes c200 var 202000 kilometrede yine ilk , orijinal balata ile halen gidiyor. 35000 km'de MK4-MK5 Mondeo'nun balata bitirmesi olayı bence fabrikasyon bir hatadan dolayıdır.  

tarihinde Fatih Emre tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

1997 model MK2 Mondeo var 168000km hala ilk orijinal baskı balatası ile gidiyor. Yine 2001 model Mercedes c200 var 202000 kilometrede yine ilk , orijinal balata ile halen gidiyor. 35000 km'de MK4-MK5 Mondeo'nun balata bitirmesi olayı bence fabrikasyon bir hatadan dolayıdır.

Fabrikasyon bir hata değildir sanmam eger ki öyle olsa tüm mk4 ve 5 sahipleri aynı sıkıntıyı yaşardı. Bu tamamen kullanımdan kaynaklanan bir durum.
Yorum bağlantısı
Misafir

Fabrikasyon bir hata değildir sanmam eger ki öyle olsa tüm mk4 ve 5 sahipleri aynı sıkıntıyı yaşardı. Bu tamamen kullanımdan kaynaklanan bir durum.

Kronik dememiş arkadaş fabrikasyon demiş montaj yada malzeme hatalı olabilir. Sıfır araba alıyorsunuz boyada hata çıkıyor onun gibi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ferhat KUZOLUKOĞLU

Benim şu an 13.000 km de şükür böyle bir sorun yok. Daha önce 2012 1.6 TDCİ vardı 110.000 km kullandım. hiç baskı balata değişimine ihtiyaç duymadım, en son 105.000 de bakıma soktum o km de bile servis daha değişmesine gerek olmadığını gayet iyi durumda olduğunu belirtti. Ancak onun kavraması ile yeni aracın arasında ciddi fark hissediyorum. Şehir içinde bunu da son bir aya kadar neredeyse hiç kullanmamıştım, son bir ay mecburiyetten kullanmak zorunda kaldım, (şehir içinde kullandığım diğer aracım kaporta bakımında idi) Yokuşlarda kalkışlarda hiç zorlamam ama kalkış zamanında eski kasaya göre daha fazla zorlanıyor gibi hissettim. Ama yine de titreme felan yok şükür, sadece eski kasaya göre daha zayıfmış gibi hissettiriyor.

 

Ayrıca aşınmada şehir içi veya şehirlerarası kullanım çok önemli. Şehir içi kullanımlarda fazlaca yıpranabiliyor. Eski kasa olan aracımı da şehir içinde nereyse hiç kullanmadığım için 105.000 km de bile baskı balatanın gayet iyi durumda olmasının sebebi budur diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
ismail eriş

valla aracı nevşehirdeki servise götürdüm bitmiş dediler konyadaki servise götürdüm normal hiç bir sıkıntı yok dediler nevşehirde bi ustaya götürdüm yarıya düşmüş dedi vallahi kafam bi milyon oldu böyle biniyorum bi sıkıntı yok şimdilik yukardan kavrama dışında sorun çıkana kadar da devam edeceğim bu kadar farklı yorumu nasıl yapıyolar anlamıyorum 

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ahmet Türedi

Konuyu tekrar hortlatayım :) Aracım 53.000 km civarında şuanda.Araç ile geri manevra yıpıp tekrar ileri gitmek istediğimde çok nadirde olsa değişik bir ses gelmeye başladı.Bunu ile ilgili araştırma yaparken ;

Bu konuda geçen ses ile aynı olayı yaşadığımı farkettim.Acaba debriyaj ömrünü tamamlıyor mu?Ses sürekli yapmıyor belki 10 günde 1 kez oluyor sonra olmuyor.Servise gittiğimdede yapıp yapmayacağı kesin değil.Zaten garantiyede sokmazlar ne yapsam bilemedim.Bu şekilde bitene kadar kullanmak mantıklı gibi.Tek korktuğum tatilde dağ bayır yayla falan geziyoruz yolda falan kalmayız umarım.

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Fatih Sözen
On 21.07.2018 at 11:17, Ahmet Türedi yazdı:

Konuyu tekrar hortlatayım :) Aracım 53.000 km civarında şuanda.Araç ile geri manevra yıpıp tekrar ileri gitmek istediğimde çok nadirde olsa değişik bir ses gelmeye başladı.Bunu ile ilgili araştırma yaparken ;

Bu konuda geçen ses ile aynı olayı yaşadığımı farkettim.Acaba debriyaj ömrünü tamamlıyor mu?Ses sürekli yapmıyor belki 10 günde 1 kez oluyor sonra olmuyor.Servise gittiğimdede yapıp yapmayacağı kesin değil.Zaten garantiyede sokmazlar ne yapsam bilemedim.Bu şekilde bitene kadar kullanmak mantıklı gibi.Tek korktuğum tatilde dağ bayır yayla falan geziyoruz yolda falan kalmayız umarım.

Mondeo ile dağ bayır gezersen bence iyi bile dayanmış benim araç 41.000 de allaha şükür bişey yok ama ben trafikte kalmamaya bile dikkat ediyorum he bide yokuş kalkış destek sistemini hayatta kullanmam çünkü arabayı tutuyormuş gibi geliyor bana 😉😉😉

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Saygın Can Oğuz

Debriyaj konusunda bende herhangi bir sıkıntı yok. KM 42000.

Yokuş bir yerde otursam ve devamlı yokuşta kalkış-manevra vs yapsam araç ağır olduğundan sıkıntı olabilir. Şu anda debriyağ tabiri caizse pamuk gibi :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...