İçeriğe Yönlendir

Lpg Montaj Macerasi-Resimli


Osman Ünal2

Recommended Posts

Osman Ünal2

Öncelikle  hepinize merhabalar arkadaşlar. Tüm forum için bu araştırma tarzında ki Lpg dönüşüm sürecinde başımdan geçenleri anlatmak isterim.

 

 İlk başta Ford Focus aracımıza Lpg dönüşümü yaptırmaya karar verdik. Bundan sonra sıra araştırma boyutuna geldi. Gerek internet gerekse de farklı ustaların görüşleriyle kafamda “Brc Sequent 32” markasını belirledim. Daha sonra 2A Mühendisliğin yetkili dönüşüm servislerinden fiyat alarak araştırmalarıma devam ettim. En sonunda Kadosan Sanayi Sitesinde bulunan “Üçel Otogaz”  ile görüştüm ve Murat Bey’in davetiyle Üçel Otogaz’ı yerinde inceledim. Ardından aracımın dönüşümünü burada yaptırmaya karar verdim.

 

Fotoğraf 1: http://i.hizliresim.com/9G7DLo.jpg

 

Sabah 8.30 için Kadosan Sanayi sitesine giriş yaptım.

 

Fotoğraf 2: http://i.hizliresim.com/XdgEd0.jpg

 

Ustamız aracımızı dönüşüm için bu aşamada hazırladılar. Ardından “Brc Sequent 32” kitimiz kutusundan çıkarılıp hazırlandı.

 

Fotoğraf 3: http://i.hizliresim.com/nEDJj5.jpg

 

Dönüşüm için gerekli motor parçaları söküldü.

 

Fotoğraf 4: http://i.hizliresim.com/QQnpvG.jpg

 

Kitin ECU’su uygun bir noktaya montajlandı.

 

Fotoğraf 5: http://i.hizliresim.com/qEDJbQ.jpg

 

Sistem komple takıldı ek olarak subab yağlayıcı sistem de montajlandı.

 

Fotoğraf 6-7: http://i.hizliresim.com/ZYqOEk.jpg http://i.hizliresim.com/vZDJpD.jpg

 

Gaz borusu Ford Focus’da 1 adet boşta bulunan kanala oturtuldu.Daha sonra gaz dolum ağzının montajı yapıldı.

 

Fotoğraf 8: http://i.hizliresim.com/jBDQQg.jpg

 

Brc tank üretmediği için şuan tavsiye listesinin başında gelen STEP marka 44 Litrelik simit tank montajı yapıldı.

 

Fotoğraf 9: http://i.hizliresim.com/VE73rR.jpg

 

İlk başta 10 tl’lik gaz alındı. Araç  gaz ayarı için bilgisayara bağlandı ve gerekli kalibrasyonları yapıldı. Subab yağlayıcının özel yağı katıldı ve ayarı yapıldı. Bu arada kaçak kontrolü de bu aşamada yapılıyor. Ardından araç yol ayarına alındı ve gerekli kontroller yapıldı.

 

Fotoğraf 10: http://i.hizliresim.com/jBDQ6G.jpg

Yedek lastik için sağolsunlar kılıfı hediye ettiler.

 

Fotoğraf 11: http://i.hizliresim.com/Y49OQa.jpg

Aracımız ilk gazını aldı. Depo 73 Tl’lik gaz ile doldu.

 

Şahsi fikrim “Üçel Otogaz” ve ustaları bu işte gerçekten profesyonel. Kullandıkları tüm malzemeler BRC damgalı ve orijinal ürünler. Ustaların hepsi güler yüzlü ve soru sorulduğunda tek tek cevap veriyorlar. Araç ile ilgili fikrim ise performansından hiç ödün vermedi. Vites ve gaz geçişleri kesinlikle hissedilmiyor. Soğuk veya sıcak çalışmasında bir fark yok. Gelirken araçla 170 km/s hıza kadar çıktım aynı benzindeymiş gibi gidiyordu ve bir fark göremedim. Özetle bu işten gerçek anlamda memnun kaldım. İlk 1000 Km sonra ayar için tekrar uğramam gerektiği söylendi. Daha sonra her 10.000 km’de bir bakım yapılması gerektiği de ifade edildi. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Hayırlı günler. İlerleyen günlerde tekrar izlenimlerimi aktarırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Özdenk

Öncelikle  hepinize merhabalar arkadaşlar. Tüm forum için bu araştırma tarzında ki Lpg dönüşüm sürecinde başımdan geçenleri anlatmak isterim.

 

 İlk başta Ford Focus aracımıza Lpg dönüşümü yaptırmaya karar verdik. Bundan sonra sıra araştırma boyutuna geldi. Gerek internet gerekse de farklı ustaların görüşleriyle kafamda “Brc Sequent 32” markasını belirledim. Daha sonra 2A Mühendisliğin yetkili dönüşüm servislerinden fiyat alarak araştırmalarıma devam ettim. En sonunda Kadosan Sanayi Sitesinde bulunan “Üçel Otogaz”  ile görüştüm ve Murat Bey’in davetiyle Üçel Otogaz’ı yerinde inceledim. Ardından aracımın dönüşümünü burada yaptırmaya karar verdim.

 

Fotoğraf 1: http://i.hizliresim.com/9G7DLo.jpg

 

Sabah 8.30 için Kadosan Sanayi sitesine giriş yaptım.

 

Fotoğraf 2: http://i.hizliresim.com/XdgEd0.jpg

 

Ustamız aracımızı dönüşüm için bu aşamada hazırladılar. Ardından “Brc Sequent 32” kitimiz kutusundan çıkarılıp hazırlandı.

 

Fotoğraf 3: http://i.hizliresim.com/nEDJj5.jpg

 

Dönüşüm için gerekli motor parçaları söküldü.

 

Fotoğraf 4: http://i.hizliresim.com/QQnpvG.jpg

 

Kitin ECU’su uygun bir noktaya montajlandı.

 

Fotoğraf 5: http://i.hizliresim.com/qEDJbQ.jpg

 

Sistem komple takıldı ek olarak subab yağlayıcı sistem de montajlandı.

 

Fotoğraf 6-7: http://i.hizliresim.com/ZYqOEk.jpg http://i.hizliresim.com/vZDJpD.jpg

 

Gaz borusu Ford Focus’da 1 adet boşta bulunan kanala oturtuldu.Daha sonra gaz dolum ağzının montajı yapıldı.

 

Fotoğraf 8: http://i.hizliresim.com/jBDQQg.jpg

 

Brc tank üretmediği için şuan tavsiye listesinin başında gelen STEP marka 44 Litrelik simit tank montajı yapıldı.

 

Fotoğraf 9: http://i.hizliresim.com/VE73rR.jpg

 

İlk başta 10 tl’lik gaz alındı. Araç  gaz ayarı için bilgisayara bağlandı ve gerekli kalibrasyonları yapıldı. Subab yağlayıcının özel yağı katıldı ve ayarı yapıldı. Bu arada kaçak kontrolü de bu aşamada yapılıyor. Ardından araç yol ayarına alındı ve gerekli kontroller yapıldı.

 

Fotoğraf 10: http://i.hizliresim.com/jBDQ6G.jpg

Yedek lastik için sağolsunlar kılıfı hediye ettiler.

 

Fotoğraf 11: http://i.hizliresim.com/Y49OQa.jpg

Aracımız ilk gazını aldı. Depo 73 Tl’lik gaz ile doldu.

 

Şahsi fikrim “Üçel Otogaz” ve ustaları bu işte gerçekten profesyonel. Kullandıkları tüm malzemeler BRC damgalı ve orijinal ürünler. Ustaların hepsi güler yüzlü ve soru sorulduğunda tek tek cevap veriyorlar. Araç ile ilgili fikrim ise performansından hiç ödün vermedi. Vites ve gaz geçişleri kesinlikle hissedilmiyor. Soğuk veya sıcak çalışmasında bir fark yok. Gelirken araçla 170 km/s hıza kadar çıktım aynı benzindeymiş gibi gidiyordu ve bir fark göremedim. Özetle bu işten gerçek anlamda memnun kaldım. İlk 1000 Km sonra ayar için tekrar uğramam gerektiği söylendi. Daha sonra her 10.000 km’de bir bakım yapılması gerektiği de ifade edildi. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Hayırlı günler. İlerleyen günlerde tekrar izlenimlerimi aktarırım.

Sağlıcakla kullanın. Dikkat edin benzin deposunu az bırakmayın en az ceyrek dolu olsun, benzin pompası zarar görmemesi için. OBD2 bağlantılarını yaptılarsa sorunsuz kullanırsınz. Bende atiker gord var, 1 yıldır sorunsuz kullanıyorum.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal2

Sağlıcakla kullanın. Dikkat edin benzin deposunu az bırakmayın en az ceyrek dolu olsun, benzin pompası zarar görmemesi için. OBD2 bağlantılarını yaptılarsa sorunsuz kullanırsınz. Bende atiker gord var, 1 yıldır sorunsuz kullanıyorum.

Haklısınız ustalar özellikle sizin dediğinizi söyledi çünkü araç banzinde çalışırken dahi benzin pompası çalışmaya devam ediyormuş. O yüzden %25 oranında benzin olmalıymış.

Yorum bağlantısı
Çağdaş Başlılar

İyi günlerde kullanın, bende 2 ay önce üçelden atiker montajı yaptırdım ve çok memnun kaldım, geçen sürede 1500km yol yaptım çok şükür hiç sıkıntı yaşamadım.

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Erdem Çağla

hayırlı olsun ben de macera deyince sorun oldu sandım. Lpg montajı yapılınca benzin pompası bozulmasın diye röle bağlama muhabbeti vardı. Bazı kullanıcılar 500'er liradan her sene benzin pompası değiştiriyor bunun olmaması için sadece çeyrek depo üstü benzinle mi gezmek lazımmış?

Yorum bağlantısı
Osman Ünal2

Arkadaşlar lpg işletme işlemleri güncel olarak şöyle yapılıyor.İlk başta aracın dönüşüm projesini alıyorsunuz ardından makina mühendisleri odasından 35 lira karşılığında sızdırmazlık raporu alıyorsunuz.Devamında Ek-1 belgesini 2 adet düzenletiyorsunuz.Araç muayenesi için ruhsat,proje,sızdırmazlık,ek-1,egsoz muayenesi,kimlik ve sigorta kağıtları gerekli.Ardından istasyondan aldığınız belgelerle Emniyetten randevu alıp 81.50 tl karaılığında lpg'i ruhsata işletiyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Erdem Çağla

Arkadaşlar lpg işletme işlemleri güncel olarak şöyle yapılıyor.İlk başta aracın dönüşüm projesini alıyorsunuz ardından makina mühendisleri odasından 35 lira karşılığında sızdırmazlık raporu alıyorsunuz.Devamında Ek-1 belgesini 2 adet düzenletiyorsunuz.Araç muayenesi için ruhsat,proje,sızdırmazlık,ek-1,egsoz muayenesi,kimlik ve sigorta kağıtları gerekli.Ardından istasyondan aldığınız belgelerle Emniyetten randevu alıp 81.50 tl karaılığında lpg'i ruhsata işletiyorsunuz.

Ülkemizde niye MUAMELEciler var şimdi daha iyi anladım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...