İçeriğe Yönlendir

Amfi Bağlantı Kablosu ve Montajı


Misafir

Recommended Posts

Misafir
(düzenlendi)

İyi günler arkadaşlar;

Bir arkadaşda çıkma amfi ve woofer (bas) var. Boşta sürünmesin takayım istiyorum.

Bir kaç teyipci arkadaşa uğradım çok ciddi paralar istediler.

Araştırdım baktım çokda zor olmadığını gördüm.

Bağlantı kablo seti almayı düşünüyorum.

Var mı öneriniz satanınız yardımcı olur musunuz...

tarihinde Aydın Akdeniz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Amfi var woofer var. 1 kablo seti ve bsğlantısı yapılacak. 160 tl çektiler 1 saatlik iş. Kullandıkları kablo mediamarkette 60 tl. 100 tl işçilik çok geldi bence.Delme kesme biçme işlemi yok. kablo çek bağla okadar. Kendim yapacam zaten . piyasada 30 tl ye kablo seti var güvenemedim . varsa kullanan bilen yardımcı olacak biri çıkar galiba buralardan. Fordclubtr ye danışmadan iş yapmak istemedim

tarihinde Aydın Akdeniz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rca çevirici de takılacak. parça rakamı 100-120 tl civarı harcanacak. kalanı da işçişlik. İStanbul a göre ucuz . çevircinini hoparlör tesisatına bağlamsı da belli bir bilgi. arkaya kadar kablo çekilmesi vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Gerekenler listesi:

 

1 adet amplifikatör sinyal kablosu (RCA) (ön koltuk altı bağlanacak ise 3 metrelik arka koltuk ya da bagaja bağlanacak ise 5.5 metrelik ve mümkün ise üzerinde tetik (REM) kablosu bulunan)

 

1 adet en az 8 Awg kalınlık ve mümkün ise çapı daha yüksek %100 bakır güç kablosu (bagaja bağlanacak ise 7-8 metre kadar)

 

 RCA üzerinde Yok ise teypten tetik almak için tetik kablosu.Hoparlör kablosunun ince damarlısı olabilir.

 

Akü çıkışı için amplifikatör üzerindeki sigortalarda yazan amperlerin toplamından az bir miktar daha güçlü bir cam sigorta (Bu çok önemli.Sigortasız bağlayanlar var fakat sistemde sigorta bulundurmak, istenmeyen durumlarda araçta oluşabilecek yangın tehlikesini önler)

 

Mümkün ise tüm kabloların ucuna uygulayabilecek ebatta bakır pabuçlar.

 

 

Uygulama:

 

- Akünün + çıkışından pabuçlar ile hazırlanan 15 cm kadarlık güç kablosu parçası cam sigortaya, cam sigorta çıkışından da amplifikatörün + çıkışına uzatılır.(Kabloyu amplifikatöre bağlamayın aküden arkaya çekin.Bağlama kısmı en son.)

 

- Teyp RCA çıkışları bağlanır arkaya çekilir.Tetik kablosu RCA üzerinde ise teybin arkasında "Remote Control" yazan kabloya bağlanır, ampli deki REM yuvasına montajı yapılır.Bu kablo teyp açılırken teypten tetik alarak ampliyi aktive etmeye yarar. RCA kablosu üzerinde tetik kablosu yok ise ince bir kablo ile yukarıda bahsettiklerim halledilir.İhtiyaç duyulan kablo kalınlığı teyp arkasındaki kablo demeti kalınlığında olsa kafidir.Teypteki kablo demeti üzerinde "Remote Control" ibaresi yok ise genelde mavi beyaz renkteki kablo remote kablosudur.

 

- Amplinin GND (Ground) girişine güç kablosundan artan kablo parçasından araç şasisi üzerine topraklama çekilir.Topraklama sağlam ve aracın şasisine direk temas edebilecek bir noktada olmalıdır. Genelde topraklamayı amortisör başlarına bağlarlar ama size tavsiyem arka koltuk tabanı ile sırt kısmının kesiştiği bölgelerde şasiye ulaşın. Şasiye matkap ile minik bir delik açın.Deliğin etrafını zımparalayın. Ucunu pabuçla bağladığınız kabloyu deliğe somun veya uygun ebatta bir vida ile sağlam bir şekilde bağlayın.

 

Tavsiyeler:

 

Tüm montajı pabuç kullanmadan da yapabilirsiniz fakat pabuç kullanmak çok damarlı olan bu kabloların zamanla oluşan hareketlerden dolayı gevşemesine,damarların kopmasına ve kopukluklarda oluşabilecek arkların ileride elektriksel sıkıntılar doğurabilmesine sebep olacaktır.

 

Tüm kabloları mümkünse bakır oranı en yüksek kablolardan alın.İstediğiniz kablo cinsi otomobiller için özel olan esnek ve çok damarlı kablolardan olmalı.

 

Sinyal ve güç kablosunu yan yana çekmeyin. Birini aracın sol kapı altlarından arka kısma diğerini aracın sağ kapı altlarından arka kısma ulaştırın.Bu sayede parazit sesini çok büyük oranda önlemiş olursunuz. yardım edebileceğim başka bir konu olursa buradayım. Keyifli dinlemeler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

100 TL işçilik istediler se bedava yerine göre bi amfi bağlamak için 150 tl ile 200 arası istiyorlar

Yorum bağlantısı
Misafir

100 TL işçilik istediler se bedava yerine göre bi amfi bağlamak için 150 tl ile 200 arası istiyorlar biraz el becerisi varsa 20 dakkaya tesisatı çekersin

çok şükür elim tornavida tutuyor 20 değil 2 saate sürse uğraşırım inşallah

Gerekenler listesi:

 

1 adet amplifikatör sinyal kablosu (RCA) (ön koltuk altı bağlanacak ise 3 metrelik arka koltuk ya da bagaja bağlanacak ise 5.5 metrelik ve mümkün ise üzerinde tetik (REM) kablosu bulunan)

 

1 adet en az 8 Awg kalınlık ve mümkün ise çapı daha yüksek %100 bakır güç kablosu (bagaja bağlanacak ise 7-8 metre kadar)

 

 RCA üzerinde Yok ise teypten tetik almak için tetik kablosu.Hoparlör kablosunun ince damarlısı olabilir.

 

Akü çıkışı için amplifikatör üzerindeki sigortalarda yazan amperlerin toplamından az bir miktar daha güçlü bir cam sigorta (Bu çok önemli.Sigortasız bağlayanlar var fakat sistemde sigorta bulundurmak, istenmeyen durumlarda araçta oluşabilecek yangın tehlikesini önler)

 

Mümkün ise tüm kabloların ucuna uygulayabilecek ebatta bakır pabuçlar.

 

 

Uygulama:

 

- Akünün + çıkışından pabuçlar ile hazırlanan 15 cm kadarlık güç kablosu parçası cam sigortaya, cam sigorta çıkışından da amplifikatörün + çıkışına uzatılır.(Kabloyu amplifikatöre bağlamayın aküden arkaya çekin.Bağlama kısmı en son.)

 

- Teyp RCA çıkışları bağlanır arkaya çekilir.Tetik kablosu RCA üzerinde ise teybin arkasında "Remote Control" yazan kabloya bağlanır, ampli deki REM yuvasına montajı yapılır.Bu kablo teyp açılırken teypten tetik alarak ampliyi aktive etmeye yarar. RCA kablosu üzerinde tetik kablosu yok ise ince bir kablo ile yukarıda bahsettiklerim halledilir.İhtiyaç duyulan kablo kalınlığı teyp arkasındaki kablo demeti kalınlığında olsa kafidir.Teypteki kablo demeti üzerinde "Remote Control" ibaresi yok ise genelde mavi beyaz renkteki kablo remote kablosudur.

 

- Amplinin GND (Ground) girişine güç kablosundan artan kablo parçasından araç şasisi üzerine topraklama çekilir.Topraklama sağlam ve aracın şasisine direk temas edebilecek bir noktada olmalıdır. Genelde topraklamayı amortisör başlarına bağlarlar ama size tavsiyem arka koltuk tabanı ile sırt kısmının kesiştiği bölgelerde şasiye ulaşın. Şasiye matkap ile minik bir delik açın.Deliğin etrafını zımparalayın. Ucunu pabuçla bağladığınız kabloyu deliğe somun veya uygun ebatta bir vida ile sağlam bir şekilde bağlayın.

 

Tavsiyeler:

 

Tüm montajı pabuç kullanmadan da yapabilirsiniz fakat pabuç kullanmak çok damarlı olan bu kabloların zamanla oluşan hareketlerden dolayı gevşemesine,damarların kopmasına ve kopukluklarda oluşabilecek arkların ileride elektriksel sıkıntılar doğurabilmesine sebep olacaktır.

 

Tüm kabloları mümkünse bakır oranı en yüksek kablolardan alın.İstediğiniz kablo cinsi otomobiller için özel olan esnek ve çok damarlı kablolardan olmalı.

 

Sinyal ve güç kablosunu yan yana çekmeyin. Birini aracın sol kapı altlarından arka kısma diğerini aracın sağ kapı altlarından arka kısma ulaştırın.Bu sayede parazit sesini çok büyük oranda önlemiş olursunuz. yardım edebileceğim başka bir konu olursa buradayım. Keyifli dinlemeler...

Çok teşekkür ederim a dan z ye anlatmışsınız. tetikleme kablosunu otomatik çıkan antenden alacağım artık hazır çekilmiş şekilde
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...