İçeriğe Yönlendir

Otomobillerin Fabrika Yakıt Tüketimi Rakamları Ne Kadar Gerçek?


Servet Aydın

Recommended Posts

Bülent Tarakçı

Her halde bu konuda lider İX35 ile kardeşi Sportage olur. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Whatcar popülist yaklaşmış. 

 

Bu tüketimler dogrudr nedc sürüş profiline göre standart bir yolu simule ederler düz yol degildir durmaları içerir. 120 ye kadar çıkar.

 

ancak sakin kullanım sert yüklenmeme içeren ve ustaca kullanım gerektirir. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici
(düzenlendi)

Yazın tatil yolculuğnuda şehir dışı 780 km gittik 47 lt ile. Araç vito 1.6 - Klima açık onu belirteyim.

Fabrika verisi 5.4 ancak 6.2 - 6.3 bandında yakıyor.

tarihinde Ahmet Ekici tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

Genelde ekonomik sürüş tarzında %20 fazla yakıyor araçlar. Ben hiçbir zaman fabrika verilerine ulaşamadım.

Aslında açıklamalarda bir sıkıntı var. Mesela Mazda fabrika 5 iken 6 olmuş. Kayıp %16.4 diyor. Kayıp %20 aslında. Tüketim 6 iken 5 olsaydı %16.4 tasarruf olurdu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Ortalama yakit tüketimine veri denmesi bastan hata.Bu kadar fazla değişkeni olan(kullanici aliskanliklari,yol durumu,yol güzergahı,hava şartları,ortam sicakligi,nem,yakit kalitesi,motor bakımı vs.) ziyadesiyle goreceli bir konu pazarlama sirasinda musteriye sunulmalıdır bence.Birim zamanda,birim yakıtla yola sabit aktarılan kuvvet verilse labaratuvar ortamında elde edilmis,kıyaslana bilir bir veri olur bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

eski konudan kopyaladım:

 

 

 

CE 90 sürüş testinde o kadar da sabit hız felan yoktur. paris ve roma trafiklerinin dyno üzerinde simulasyonudur.

 

NEDC yenisi: iyi inceleyin aşağıda: soğuk motorla başlanır. 120 ye kadar çıkılır en son.

 

 

400px-New_European_Driving_Cycle.svg.png

 

Burdan detaylı bilgi:   https://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle

 

Şimdi, Hasan Yıldız yazdı:

Ortalama yakit tüketimine veri denmesi bastan hata.Bu kadar fazla değişkeni olan(kullanici aliskanliklari,yol durumu,yol güzergahı,hava şartları,ortam sicakligi,nem,yakit kalitesi,motor bakımı vs.) ziyadesiyle goreceli bir konu pazarlama sirasinda musteriye sunulmalıdır bence.Birim zamanda,birim yakıtla yola sabit aktarılan kuvvet verilse labaratuvar ortamında elde edilmis,kıyaslana bilir bir veri olur bence.

 

Bunları ilk siz düşünmüyorsunuz. Verilen standartlar NEDC cycle içerir. paris ve roma içindeki ve dışındaki trafik simüle edilir. 

ayrıca "istanbul driving cycle" diye bir cycle daha tanımlı bazı makalelerde.

burda konuşuldu: http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/286442-otomobillerin-yakıt-tüketimi/

 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
On 22.10.2016 at 00:36, Servet Aydın yazdı:

Manuel için; 16 saniye boşta, 5 saniye 1.vites ayak debriyajda

Ayağın boşta olmasıyla debriyajda olması arasında yakıta ne gibi bir etkisi var acaba?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Tofaş ArGe merkezini denetlemiştim. 7/24 platform üzerinde bu şartları simüle eden ortamda araç kullanan iki şöför vardı orta yaşlı. Grafik (yukardaki) iki çizgi olan bir aralıktan oluşuyordu. Arabanın çizgisini ikisi arasında tutacak şekilde kullanıyorlardı. Test o zaman kabul oluyordu. Farklı konfigürasyonları sürekli deniyorlardı. Ya da ben geldim diye çalışıyor görünüyorlardı. Onu bilemem. Ama lab güzeldi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...