İçeriğe Yönlendir

Atkinson Cycle Nedir?


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Merhaba arkadaşlar

Dikkat ederseniz hibrit araçların motorları hacmi yüksek ama beygir düşük. Bu nedir diye aklınıza gelmiş olabilir.

 

Bu araçlar yüksek verimli atkinson cycle ile çalışır. 

 

Atkinson cycle öncelikle uzun strok demektir. bu uzun strok ancak yüksek kompresyon oranı anlamında gelmez. Peki ne?

Sıkıştırma sırasının ilk kısımlarında emme süpabı kapanmaz.

 

ayrıca krank kolu ikinci bir ekleme sahiptir. böylece iniş hızı ve çıkış hızı piston için farklıdır. Bu bize inişte patlama enerjisini daha "sindire sindire" alabilmemizi sağlar.

 

videosu:

 


diğer video:

 

https://youtu.be/X_jZbYL6xi4

 

 

diğer video:

 

(1.2 turbo yeni atkinson)

 


Volkswagen de 1.4 tsi yerine 1.5 tsi ya geçecek ve miller cycle (benzer) kullanacak. bu nedenle silindir hacmi biraz büyüyor.


bu da yeni prius:

 

https://www.youtube.com/watch?v=VmIt9E-cel4

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Toyota bununla ilgili uğraşı yapıyordu geçtiğimiz yıllarda. Piston kolu boyutunu değişen yapabilen sistem üzerine

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

adam zorlamıyor  motoru. elektrik var diye.

 

dediğim gibi 1.8 olduğuna bakmayın. 1.6 kadar aktif hacim.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bunca bol hareketli parçayı bloğa sokunca titreşim ve ağırlık sorunu çıkmayacak mı

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

uygulamada artık krank normal yapılmış. süpap zamanlaması ile hallediyor görünüyorlar.

 

honda biraz kurcalamış.

 

Honda_ExLink_vs_Conventional.jpg

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Subapları egzantrikten Kurtarıp elektirk li yapsa?

Dizelde o vakit 8000 devir görmek hayal olmaz
Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
  • 8 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Atası ilk kez otomobil olarak 929 evrimi mazda xedos’da kullanılmış miller çevrimli motor diye okuduk. 
 

Wikipedia

 

Miller çevrimi, 4 zamanlı içten yanmalı motorlarda kullanılan bir yanma prosesidir. Miller çevriminin patenti 1940’lı yıllarda Amerikalı mühendis Ralph Miller tarafından alınmıştır. Bu motor tipi ilk kez gemilerde ve güç üretim istasyonlarında kullanılmış fakat daha sonra Mazda firması tarafından otomotive adapte edilmiş, Subaru tarafından hibridmodellerde kullanılmıştır.

Geleneksel 4 zamanlı Otto çevriminde, sıkıştırma (kompresyon) ve güç (yanma) stroklarında, yüksek güç ihtiyacı vardır. Motordaki güç kaybının çoğu, kompresyon stroku esnasındaki sıkıştırma görevi için ihtiyaç duyulan enerji nedeniyle olur. O yüzden sistem verimliliğini arttırabilmek için bu ihtiyacı indirgemek gerekir. Miller çevriminde, giriş valfi, normalden daha uzun açık kalır. Piston normalde kompresyon strokunda yukarı doğru hareket eder, bu işlem ile sıkıştırma başlar normalde valf kapanır. Tipik olarak bu işlem için güç kaybı olacaktır, fakat Miller çevriminde piston kompresörden (supercharger veya blower olarak da bilinir) hava ile beslenmiş olarak sıkıştırma yapar. Giriş valfi daha uzun süre açık kaldığından, sıkıştırma strokunun bir kısmında, sıkıştırma işi silindir duvarlarının basıncından çok kompresör basıncına karşı yapılır. Bu etki verimi % 15 civarı arttırır.

Genel olarak Miller çevrimi, düşük kompresyon oranı ile kompresyon strokunu kısaltır, kompresör ile sıkıştırılımış ve arasoğutucu (intercooler) ile soğutulumuş hava sayesinde yanmayı iyileştirir.Bu yöntem, bazı modern Atkinson çevrimli motorlarda da kullanılır, fakat kompresör yoktur. Bu motorlar genelde hibrid motorlardır, verimi arttırmak için güç kaybını karşılama işi bir elektrik motoru ile yapılır.

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...