İçeriğe Yönlendir

Kuga 2 - Otomatik Şanzıman Sorunu


Mustafa Yenigün

Recommended Posts

Mustafa Yenigün

Merhaba,

Bu yıl Focus'u satıp 2014 model 1.6 Ecoboost motorlu otomatik vitesli bir Kuga 2'ye geçiş yaptım.

Aracımın hikayesi biraz ilginç. Yetkili Ford satıcılarında satılan ikinci el araçları incelemek için gezerken, 2014 model 250km'de Selective + Tekno paketli bu araca denk geldim. Araç Otosan'ın satış danışmanı eğitim aracıymış ve fabrikada duruyormuş. Bu nedenle de bu km'de kalmış. Bakımını yapıp, ekspertiz raporunu verip, garantisini de 2016 itibariyla başlatıp aracı teslim ettiler.

Aracım şu anda 4500km'ye geldi. Genel olarak memnun olmamla beraber, vites geçişlerinde zaman zaman kararsız kalması pek hoşuma gitmiyor.

Bu nedenle bugün yetkili servise gidip yazılım güncellemesi varsa yapmalarını istedim. Kontrol edip güncelleme olmadığını söylediler. Sorunu çözmek için "kavrama alıştırması" yapılması gerektiğini, aracı getirip bir gün bırakmam gerektiğini, uzun süren bir işlem olduğunu söylediler.

Daha önceden otomatik vites araç kullanmadım ama ne çevremden ne de forumdan böyle bir yöntem duymamıştım. Bu nedenle sizlere danışmak istedim.

Nedir bu "kavrama alıştırması", bilen ya da yaptıran var mıdır?

Yorum bağlantısı

Aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın.

 

Kavram alıştırması nedir bilmiyorum ama Kuga 2'lerde özellikle sollamaya çıkacağınız zaman alt vitese alıp sonradan hızlanıyor. Alt vitese geçip kavraması da 1 sn. gibi bir zaman alıyor. Tork konvertörlü araçlarda bu genellikle oluyor. Ben bu tür durumlarda manuel olarak vitesi küçültüp sonrasında sollamaya çıkıyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Ayıkoğlu

Kavrama alıstırması neymiş ilk defa duyuyorum otokoç da baş teknisyen arkadaş var ona sordum öle bisi n yaptik nede duyduk diyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

EDC'lerde de vardı bu durum. Debriyajın konumunu mu ne öğreniyor. Yazılımla yapılıyor zaten.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın.

Kavram alıştırması nedir bilmiyorum ama Kuga 2'lerde özellikle sollamaya çıkacağınız zaman alt vitese alıp sonradan hızlanıyor. Alt vitese geçip kavraması da 1 sn. gibi bir zaman alıyor. Tork konvertörlü araçlarda bu genellikle oluyor. Ben bu tür durumlarda manuel olarak vitesi küçültüp sonrasında sollamaya çıkıyorum.

Teşekkür ederim Güçlü bey.

Benim sorunum daha çok belli bir gaz konumunda üst vitese atma noktasına gelip bir süre atmaması. Her zaman yapmıyor ama yaptığı zaman da çok belli ediyor. Çünkü hafiften yığılma yapıyor.

Daha çok sakin kullanımda yaşıyorum, agresif kullanımlarda şanzıman daha iyi tepki veriyor.

Kavrama alıstırması neymiş ilk defa duyuyorum otokoç da baş teknisyen arkadaş var ona sordum öle bisi n yaptik nede duyduk diyor.

Bugün gittiğim yetkili servis de Otokoç'tu :) Belki işlem için farklı tabirler kullanılıyordur ama bana söylenen buydu.

EDC'lerde de vardı bu durum. Debriyajın konumunu mu ne öğreniyor. Yazılımla yapılıyor zaten.

Peki şanzıman neden böyle bir programlamaya ihtiyaç duyuyor Sani bey? Mesela sıfır km. otomatik araç alanlar bir süre sonra servise mi gidiyor?
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Peki şanzıman neden böyle bir programlamaya ihtiyaç duyuyor Sani bey? Mesela sıfır km. otomatik araç alanlar bir süre sonra servise mi gidiyor?

Yukarıda çağlar abi klasik otomatik demiş sizin şanzıman için. Bilemedim şimdi.

EDC'lerde 50-70bin km arası bunu istiyordu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

2014 model, henüz 250 km'de ve garantisini başlatıp verdiler? Hocam çok ballı gördüm seni :fiuw:

Herşey kısmet Sefa bey :) Benim hedefim Volvo V60 iken, eşimle ortak noktada buluşamadık. Sonrasında bu yetkili satıcıda bulunan ikinci el yeni kasa Mondeo'yu görmeye gittik ama Kuga için el sıkıştık.

Açıkçası bu kadar yan avantajı olmasaydı, 100km'de 12 lt'den aşağı inemediğim bu aracı almazdım :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Yukarıda çağlar abi klasik otomatik demiş sizin şanzıman için. Bilemedim şimdi.

EDC'lerde 50-70bin km arası bunu istiyordu.

Evet, klasik otomatik benim aracım. Açıkçası ben de eski yazılım olayına çok güveniyordum ama o değilmiş.

Vites öğretisi demek istemiş olabilirler.

Bu tabiri de internette bulamadım Volkan bey. Bu işlem nasıl yapılıyor?
Yorum bağlantısı
Volkan Doğrular

Tam detaylı bilmiyorum ama vites çatallarının yerlerini araç seyir halinde iken tanımlıyor . Bir nevi kalibrasyon gibi bir şey .

Kalkışlarda ki vites geçişlerindeki titremeleri çözüyor genelde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...