İçeriğe Yönlendir

Fusion - Boşa Atınca Bazen Stop Etmesi


Abdullah Çetinel

Recommended Posts

Abdullah Çetinel

Boğaz kelebeği temizlendi. Sorun devam ediyor. Örnek tali yoldan hızla gelip anayola girerken yavaşlayıp hatta durman gerekirken yakşaınca boşa atıyorum aynı durumlarda 2 defa yine stop etti.

Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Oksijen sensorunu değiştirip neden denemiyorsuniz? Sorun büyük olasılıkla ordandir. Birde hava girislerini kontrol ettirin. Düzensiz hava alıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Abdullah Çetinel

Oksijen sensorunu değiştirip neden denemiyorsuniz? Sorun büyük olasılıkla ordandir. Birde hava girislerini kontrol ettirin. Düzensiz hava alıyor olabilir.

 

Sensör yeni değişti için önemsemedim ama servise gidince onuda söylerim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Boğaz kelebeği temizlendi. Sorun devam ediyor. Örnek tali yoldan hızla gelip anayola girerken yavaşlayıp hatta durman gerekirken yakşaınca boşa atıyorum aynı durumlarda 2 defa yine stop etti.

 

Gazı kesince stop ediyorsa, rolantiniz bozuk, rolanti valfi dahil tüm olasılıklara bakılmalı.. 

Frene basınca stop ediyorsa, yine rolanti ile birlikte westinghause bağlantılarına bakılmalı. 

Dönerken stop ediyorsa, krank pozisyon sensörüne bakılmalı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Abdullah Çetinel

1 hafta Benzinde bindim hiç stop etmedi. Aklıma LPG basıncı geldi. LPG taktırdığım servise gittim gaz ayarları normal dediler ama sorun olduğu için galiba gaz basıncını biraz yükselttiler. Sorun devam etti. Arada patlama yapıyordu egzos dan bu sefer bujilere baktırayım dedim. Bujileri sökerken tüm buji yataklarının su dolu olduğunu gördük hava tabancasıyla en az 1-2 litre su çıkarıldı. Bu su nerden geldi anlayamadım. Usta su dolu bi yerden geçmişsin ısıyla buharlışmış burda toplanmış dedi. Yıkama esnasında da kaçabilceğini düşünüyorum. Bujiler küflenmiş değiştirdik. Şimdi arabanın ateşlemesi daha bariz belli ediyor kendini. fakat arada stop etme sorunu devam ediyor. :(

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Abdullah Çetinel

Arkadaşlar bujilerin takıldığı bölümde neden su toplandığı belli oldu. Araç conta yakmış veya patlatmış her neyse. Aldığım günden bu yana böyleydi rölanti de dalgalanma ve stop etme sorunu da bundan dolayıymış bir nevi. Mersin Dostlar Ford servisinde conta değişimi yapıldı. rölanti dalgalanması büyük oranda giderildi. Değişmeden önce gösterge yerinde durmuyordu, değiştikten sonra artık sabit ama değişimden sonra 2 defa yine stop etti. Bu sorunu artık önemsemiyorum çünkü daha büyük bir sorunum oluştu. Conta değişimden sonra eskiye göre araçta bariz şekilde performans düşüklüğü var benzin lpg farketmiyor. Gaza yüklenince araçta hiç tepki yok yavaş yavaş ivme alıyor. Servisi aradım 3-4 gün bin kontrol edelim dediler. Ben mi kuruntu yapıyorum diye her zaman gittiği yollardan, rampalardan gittim. Performans gerçekten düşük araba sollamaya korkar hale geldim sizce conta değişimi sonrası performansın düşmesine ne sebep olabilir ? Aksine conta değişince performansın artması gerekmez mi ?

Yorum bağlantısı
Abdullah Çetinel
2 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Uçları pas yapan buji ve kabloları değiştimi.. ?

Bujiler değişti. Zaten değişen bujiler de 1 hafta önce değişmişti. Buji kablosu değişmedi diye biliyorum. Sorun kablodan olsa bile conta değişmeden önce de aynı kablolar vardı. Perforsmans çok iyiydi. Herşey conta değişiminden sonra oldu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ateşleme sağlamsa aynı ustaya tekrar gidin o zaman.. 

 

Ama kabloyu da değiştirin.. 

Yorum bağlantısı
Abdullah Çetinel

2-3 Ustaya sordum. webde yaptığım araştırma neticesi ile birlikte subap ayarlarının sıkı yapılmış olasılığı yüksek. Subap ayarı sıkı olduğunda düşük performans, fazla yakıt tüketimi gibi sorunlar olabiliyormuş. Pazartesi yaptığım yere götürüp kontrol ettireceğim. Kabloları ve subap ayarı mevzusunuda soracağım.

 

Yorum bağlantısı
Abdullah Çetinel
4 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Subap ayarı yoktu bunlarda.

 

Aracı yaptırdığım gün eve gidene kadar gaza abanmaktan bıkınca servis danışmanını aradım. Aracın performansı düşük deyince aracın subap ayarı yeni yapıldı sıkı olabilir. 3-4 gün bin sonra gel kontrol edelim dedi. Peki subap ayarı yoksa nasıl bir sistem var ?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yağlı, basınçla kendinden boşluğu alıyor .Diye biliyoruz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erol Ataberk
On 06.05.2017 at 22:41, Abdullah Çetinel yazdı:

2-3 Ustaya sordum. webde yaptığım araştırma neticesi ile birlikte subap ayarlarının sıkı yapılmış olasılığı yüksek. Subap ayarı sıkı olduğunda düşük performans, fazla yakıt tüketimi gibi sorunlar olabiliyormuş. Pazartesi yaptığım yere götürüp kontrol ettireceğim. Kabloları ve subap ayarı mevzusunuda soracağım.

 

Benim fusionda da anlattığınız stop etme probleminin aynısı var.Benzin gaz farketmiyor.Bayağı bir uğraş verdikten sonra pes ettim.Bir gelişme olursa konunun takipçisi olacağım.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Abdullah Çetinel

Son olarak araba bazen marş basmamaya başlayınca akü yi değiştirdik. Stop etme oranı azaldı fakat yine yapmaya devam ediyordu. En sonunda lpg sistemini taktırdığım yere gittiğimde işinde uzman bir usta (mezitli atiker bayi gökhan usta) anlattım. Klima açıkken bir ayar yaptı ve artık stop etmiyor. Sonunda çözüldü. 

 

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
M.Volkan Özbek
(düzenlendi)

Belkide 1-1.5 yıldır aynı sorun bendede mevcut. İster benzin ister LPG olsun özellikle yüksek devirden boşa atınca veya seri bir şekilde vites küçültmezsem önce devir 500-600 lere düşüyor (bazen motor stop ederkenki gibi lambalar yanıyor) ardından ya stop ediyor veya toparlayarak tekrar rolanti devrine geliyor. Benzinde iken genelde toparlıyor LPG de iken benzine göre daha sık stop ediyor. Çok ciddi bir durum bir-iki defa kazanın eşiğinden bile döndüm korkumdan ne arabayı yabancı birine verebiliyorum nede sürat yapabiliyorum. Kısa zaman içinde servise gideceğim ancak arızalarımı ve araba hakkındaki bilgilerimi açıklamak istiyorum. 
1- P0420 katalitik konvertör verimi düşük hata arızası var (umarım katalitik konvektör gitmemiştir fiyatları yüksek)

2- Orjinal ford OBDII cihazı olmayan bir usta bluetoothlu tabletli bir sistem ile kontrol yaptığında Egzos manifoldunun çıkışındaki 2. oksijen sensörü çalışmıyor dedi(umarım sensörden dolayı katalitik konvertör hatası veriyordur)

3-Şu an motor sabahları çalıştırınca rolantide devir sallıyor tekliyor. Isınınca rolanti düzeliyor tekleme yapıyorsa da ben hissetmiyorum.

4- Araç şu an 160 binde 120.000 de ateşleme bobini değişti.Orjinal Bosch marka takıldı. 

5-Buji kablolarımın değişim km sini bulamadım not defterimde ama bayağı oldu en kötü ihtimal ile 85.000 de değiştim. (onuda kesin değiştireyim artık) 

6- Gaz kelebeğide aynı şekilde uzun zxamandır temizlenmedi mutlaka temizlenecek
7- Bizim araçlarda EGR valfi varmı onu araştırıyordum internette (1,6 Benzinli)Varsa yeri nerde neden hiç görmedim.Motor üst kapağından çıkan bir hortum hava filtresinin olduğu kutuya giriyor yandan bu egzos gazının tekrar hava filtresine gelmesini motor kapağı içindeki bir pompa mı sağlıyor?Yada sadece dizellerde mi oluyor bu valf.

8- LPG sistemi 4-5 ay önce komple değişti Atiker Microfast OBDII taktırdım (taktırmadan öncede bu sorun vardı)

9-Hava filtresinin arkasında kimin ne zaman yaptığını bilmediğim 3 tane delik var 2,5mm çapında. Bunlar hava filtre kutusunun farklı yerlerinde farklı gözlerde. (bunları çelik yapıştırıcısı ile kapatacağım)

10- Aracım sabahları motor ısınıncaya kadar motor arıza lambası yanıp sönüyordu ısınınca sabit yanıyordu 120binde iken egzos sübaplarının yandığını sorunu hallettiğini söylemişti usta ciddi bir masraf çıkarmıştı yine öyle birşey yapmasından korkuyorum. 

11- LPG bujisi almayı düşünüyorum NGK veya Bosch. Bunların faydası olurmu kulanan varmı acaba yada tavsiyeniz nedir orjinal Fomoco mu alayım. 

 Valla daha soracaklarım var ama ayıp oluyor kusura bakmayın. Cevap vermekle uğraşacak olan ustalara teşekür eder minnetlerimi sunarım. Bir kaç gün içinde gideceğim servise neticeleri sizinle paylaşırım. İyi günler dilerim herkese. 

tarihinde M.Volkan Özbek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hız sensörü kontrolü yapıldı mı? O kasaların kronik sorunuydu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
M.Volkan Özbek
(düzenlendi)

Sani Gerşon bey hız sensörü kontrolü nasıl yapılıyor bilmiyorum (yani yapılmadı) ama benim km göstergesi ile ilgili herhangi bir sorunum olmadı bugüne kadar. Yukarıda bazı arkadaşlar bazen km nin göstermemesinden falan bahsetmiş bu veya buna benzer birşey olmadı bende. Yukarıda bahsetmiştim kısa zamanda servise gitmeliyim gittikten sonra tekrar yanıt vereceğim demiştim şöyle;
 

1-İlk olarak bilgisayara bağladık arabayı ve maşallah 4 tane kod çıktı

*P420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Katalizör sistemi verimliliği eşiğin altında)

*U2510 -BBV Sensor Circuit Low Voltage  (Brake booster Fren güçlendirici vakum sensör devresi düşük voltaj)

*U1262 -BBV Sensor Circuit Low Voltage  (Brake booster Fren güçlendirici vakum sensör devresi düşük voltaj)

*P1000 - Low Coolant Circuit  (düşük soğutma devresi)
hata kodlarını verdi. www.enginecodes.net sitesinden bakarak yazdığım bu arıza kodlarında aslında hepsi katalitik konvektör arızasına işaret ediyor. Ancak servisteki ustamız katalitik konvektör çıkışındaki oksijen sensörünün LPG yi farklı okuduğu için bu hata kodlarını verdiğini söyledi. Katalitik konvektörün arızalı tıkalı olmadığından emin olmak istedim  önünden tekerin aks mili geçiyormuş önce aks sonra konvektör sökülecek dedi istersen sökeyim ama sağlam görünüyor dedi. (fotoğraf nasıl yükleniyor buraya bulabilseydim fotoğrafları vardı) Bunla yetinmeyip egzoscu bir ustayı çağırdık sökmeden bakarak eğer katalitik konvektör tıklı olsa araba çekmez 70-80 km nin üstüne çıkamazsın zorlanırsın dedi. Ayrıca konvektörün altı aşırı ısındığı için kızarmaktan dolayı demir renk değiştirir beli eder dedi iyi dedim yani söktürmedim. Hata kodlarını sildi eğer gerçek bir arıza olsa kalıcı olurdu silinmezdi dedi. 

 

2- Bu esnada araba liftte iken oksijen sensörünü soketinden söktüm 4 erkek pin karşı tarafta 4 dişi pine giriyor bunlardan ikisinde hafif bir oksitlenme gibi birşey farkettim zımpara kağıdı ile belki faydası olur belki bundandır diyerek zımparaladım pas sökücü sprey sıkarak yerine taktım.

 

3-Ateşleme bobini-Bujiler-Buji kabloları değişti. İlk yorumumda bahsetmiştim buji kabloları en son ne zaman kaç km  de değiştiğini bulamadım ama bayağı olduğuna eminim. Ne zamandır LPG bujisi taktırmak istiyordum iridyum oluyormuş LPG için özel üretilmiş yine onu taktıramadım. Usta temin edemedi benimde gidip araştıracak vaktim yoktu zaten araba liftteydi. Bir dahaki sefere bir şekilde (ne şekilde olacak bilmiyorum sanırım internetten alacağım gibi) LPG bujisi alıp (Bosch veya NGK) taktırmayı düşünüyorum.

 

4-Gaz kelebeğini temizledik. 

 

5-Geri vites müşürünün ordan sürekli yağ kaçırıyor hafiften. Bir sakatlık olmaması için şanzıman yağını kontrol ettik. (düz vites arabam otomatik değil) Sanırım baskı balata değişirken şanzıman yağını seviyesinin üstünde doldurdu usta) Müşür gevşek filan değil zaten bir defa müşürü sıkarken kırmıştım değiştirmiştim. 

 

6-Arabayı başka fusion ile yan yana park edince  benimkinin arkasının bayağı çökük olduğunu fark etmiştim. Bu helezonlardan kaynaklanıyormuş helezonların altına plastik bir takoz yapıldı 1,5 cm kalınlığında (keşke helezonları komple değişseydim) arka amortisörler patlak değildi ancak özelliği azalmıştı yani sol elimle bastırabiliyordum bastıktan sonra amortisör çok yavaş yukarı çıkıyordu 2 adet yeni amortisör takıldı. Bunları iki elimle biraz zorlanarak bastırıyordum ve bıraktığımda yukarı çok daha hızlı çıkıyordu. 

 

7- Bu işlemleri yaptıktan sonra arabaya binip marşa basınca fark ettiğim ilk şey tıpkı yağ değişimi sonrası gibi motorun sesinde azalma olmuştu hissedilecek kadar.  Buda bence buji bobin kablolarda birinde veya hepsinde  gerçekten bir problem olduğunun kanıtıydı. 

 

8- Bir iki haftadır kullanıyorum arabayı sabahları olsun motor sıcakken olsun adeta saat gibi derler ya hani öyle çalışıyor tıkır tıkır. Vuruntu tıkırtı titrreme filan kalmadı ayrıca henüz stop etme olayıda gerçekleşmedi ancak ve maalesef devir göstergesi bu olayı halen yapabilirim der gibi 500lere filan bir kaç kez düştü. Son olarak şundanda bahsedeyim eski LPG sistemi varken aracımda LPG sistemine ait küçük kare şeklinde bir röle vardı bu kutuya LPG enjektöründen 1 tane gaz hortumu Westinghouse dan 1 tane hava hortumu ve kablolar geliyordu. Hava ve gaz basıncına göre sanırım LPG yi ayarlıyor veya açıp kapatıyordu. Westinghousedan gelen hava hortumu T şeklinde ayrılmış ayrılan bu hortum tekrar T yapılmış ve biri LPG enjektörüne diğeri bu sensöre gidiyordu. İşte bu T lerden birindeki hava hortumu çatlamıştı hatta rolantide çalışırken fıss fıss şeklinde ses  çıkarıyordu bu hortumu değiştirmiştim ve arabanın (%100 emin değilim) stop etmesi tamamen gitmese bile azalmıştı. Sonra LPG sistemi komple değişti bu sensör de değişti haliyle şu anda küçük dikdörtgen bir sensör var bu görevi yapan hava hortumu giriş-çıkış gaz hortumu giriş-çıkı 4 uçlu. U2510 - U1262 hata kodlarının anlamlarına bakınca şimdi aklıma takıldı yine westinghouse ile ilgili bir problem olabilir yine o hortumlarda hafif kaçaklar olabilir. Arabanın stop etmesinin fren güçlendirici westinghouse ile ne alakası var anlamıyorum ama bu arızayı yaşayanlar konunun bu kısmınıda yabana atmasın lütfen.
Saygılarımla..

 

tarihinde M.Volkan Özbek tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Ahmet Ayyıldırım
(düzenlendi)
On 08.12.2016 at 11:54, Abdullah Çetinel yazdı:

Merhaba;

 

2004 model 1.6 benzin/lpg li aracımda araç ısındıktan sonra bazen boşa atınca araba stop ediyor. Örnek şehir içinde gayet güzel giderken, ışıklara yaklaşınca boşa atıyorum bazen küt diye stop ediyor. Bazende kavşaklarda yavaşlayıp vites düşermem gereken yerlerde debriyaja basınca yine stop ediyor bu esnada direksiyon, fren sertleşiyor tabi tehlikeli bir durum oluşuyor. Hemen durup marşa tekrar basıyorum çalışıyor. Bazen tam stop edecekken kendini toparlıyor stop etmiyor. Biraz araştırdım gaz kelebeğinin temizlenmesi gerektiğini yazmışlar. Tüp montajı yaptırdığım ustaya sordum oda gaz kelebeğini temizlettir dedi. İlk çalışmada devir 1000 veya üzerinde iken ısınınca 0,5 civarına iniyor.

 

Bütün yaz boyunca gözlemlediğim; klimayı açtığımda devirde dalgalanma olmuyor. Ne dalgalanma ne stop etme ne de başka bir sorun yok.

Ustalarımın bu konu hakkında ki görüşlerini de duymak isterim. Klima kapalıyken dalgalanma olan rölanti, klima (A/C) açıkken normale biniyor. Sorun ne olabilir?

tarihinde Ahmet Ayyıldırım tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Klima açılınca ECU rölantiyi yükseltir. Demek ki 800 devirde bi şeyler ters gidiyor. Ateşleme sistemi o devirde tutamıyor olabilir. Uygunsuz bir hava alıyor olabilir bi yerden motor. Enjektörler düzgün püskürtemiyor olabilir. İyice incelenmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Ayyıldırım
9 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Klima açılınca ECU rölantiyi yükseltir. Demek ki 800 devirde bi şeyler ters gidiyor. Ateşleme sistemi o devirde tutamıyor olabilir. Uygunsuz bir hava alıyor olabilir bi yerden motor. Enjektörler düzgün püskürtemiyor olabilir. İyice incelenmeli.

 

Bujileri aldığım günden itibaren değiştirmedim Sani hocam. 3 yıldır ben biniyorum benden önce ne zaman değişti bilmiyorum. Son enjektör temizliğini de aldığım ay içerisinde yaptırmıştım. Stop etme olayı çok yaşamıyorum ama dalgalanma sürekli oluyor. Eskisi kadar çok kafama takmıyorum rölantiyi de çaresini bilsem 5 dk beklemez gider yaptırırım. Zamanında çok araştırma yapmıştım çünkü. 

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

E siz en başta yapılması gerekeni yapmamışsınız ki :) Önce ateşleme sistemi (buji, buji kabloları, bobin) elden geçsin, tekrardan konuşalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Erol Ataberk

2012 de aldığım fusion aracımda stop etme problemi vardı.Gaz kelebeğini temizlettim bazı küçük parçaları değiştirdiler fakat sorun düzelmedi ve yıllarca bu şekilde kullandım.Birkaç ay önce triger setini değiştirmek için sanayiye gittim.Usta devirdaim pompasının da değişmesi gerektiğini söyledi.Tamam değiştirin dedim.O gün ne oldu bilmiyorum ama araç bir daha devir düşmesi ve stop etme problemini yaşatmadı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...