İçeriğe Yönlendir

Kar Ve Buzda Abs Fren Mesafesini Uzatıyormuş


Çağatay Özsoy
Çözüme git Serkan Toker tarafından,

Recommended Posts

Çağatay Özsoy
Sürücülerin araç kullanırken en fazla güvendiği şeylerden biri olan ABS fren sistemi, buzlu yollarda işe yarar mı?

ABS (kilitlenme karşıtı frenleme sistemi), her gün yollarda olan milyonlarca araç ve kullanıcısı için güven sarfeden bir sistem. Fakat aracınızı şu anda da içinde bulunduğumuz zorlu Kış şartlarında, buz tutmuş ya da karlı yollarda sürerken bu durum geçerli olur mu? 

Bahsettiğimiz yollarda ABS, başarılı bir şekilde durmanızı sağlayabilir mi? Cevap hem evet, hem de hayır. İşte biraz tekniğe kalmakta.

Aslında olay, frene basabildiğinizce az basmaktan geçiyor. Çünkü ABS'nin aktif hale gelmesi tekerleklerinizin dönmesini durdusa da, buzlu ya da karlı yolda durma mesafeniz kısalmıyor. Bu konuda TeamONeilRally adlı YouTube kanalı, bir test sürüşü yapmış durumda. İlk deneme ABS ile gerçekleşirken, ikinci denemede frene hafif hafif yüklenilmekte.

 

WEBTEKNO Sitesinden Alıntılanmıştır, haberin tamlinki en aşağıdadır

 

https://www.youtube.com/watch?v=7_99dN4dVkc&feature=youtu.be

 

Kaynak:

http://www.webtekno.com/buzlu-yollarda-abs-fren-sistemleri-ne-derece-ise-yarar-h23201.html

 

Bu arada bilgi için paylaştım, söz konusu site ile ilgim yoktur (okuyucu olmak dışında)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Teknik açıdan buzda durma mesafesini abs uzatıyor olabilir ama bu işlerde asıl önemli olan kontrolü kaybetmemek buzda abs nin gerçekten hakimiyete faydası olduğunu daha bugün tecrübeyle yaşadım...

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Benim merak ettiğim, gizli buzlanma olan bir yüzeyde kış lastikleri takılı iken aracın vereceği reaksiyon nasıl oluyor? Haberlerde, gizli buzlanma yüzünden bir çok  trafik kazası görüyoruz. Ne yapmalı, bizim duruma reaksiyonumuz nasıl olmalı? Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

Benim merak ettiğim, gizli buzlanma olan bir yüzeyde kış lastikleri takılı iken aracın vereceği reaksiyon nasıl oluyor? Haberlerde, gizli buzlanma yüzünden bir çok  trafik kazası görüyoruz. Ne yapmalı, bizim duruma reaksiyonumuz nasıl olmalı? Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.

Ben gizli buzlanma riski veya uyarısı olan yerlerde, başta hızlı gitmekten, sonra ise ani manevra ve yüklenmelerden kaçınıyorum. Fren mesafemi kayma riskini göz önünde bulundurarak açmaya çalışıyorum, kendimce aldığım en büyük önlemler bu. Daha bu sabah kavşaktan dönerken yüklendim ve kamyon vardı solumda ona doğru kaydım şans zamanında toparladı kendini...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kar ve buza delikanlılık sökmez. Yavaş gidilecek, her an tetikte olunacak. Abs yüksek hızda iyidir veya olası kaymaya başlayan araçta kontrollü kaçış imkanı verir.

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Ben gizli buzlanma riski veya uyarısı olan yerlerde, başta hızlı gitmekten, sonra ise ani manevra ve yüklenmelerden kaçınıyorum. Fren mesafemi kayma riskini göz önünde bulundurarak açmaya çalışıyorum, kendimce aldığım en büyük önlemler bu. Daha bu sabah kavşaktan dönerken yüklendim ve kamyon vardı solumda ona doğru kaydım şans zamanında toparladı kendini...

 

Kontrollü gidilirse toplama imkanımız var yani. Aşırı soğuk iklimlerde araç kullanmadım, yakın zamanda tecrübe edeceğiz bakalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy

Benim merak ettiğim, gizli buzlanma olan bir yüzeyde kış lastikleri takılı iken aracın vereceği reaksiyon nasıl oluyor? Haberlerde, gizli buzlanma yüzünden bir çok  trafik kazası görüyoruz. Ne yapmalı, bizim duruma reaksiyonumuz nasıl olmalı? Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.

 

Daha bi kaç gün önce bi forumda gizli buz üzerinden iyi bir marka kışlık lastik ile geçen birisinin yazısını okudum, dediğine göre araba kaya kaya gitmiş, lastiklerin elinden birşey gelmemiş, ki tam o anda buz bitmişde lastikler yere tutunmayı başarmışlar yoksa yapacak zaten birşey yoktu filan diyordu. 

 

Diğer taraftan bana göre yazlık lastikten daha iyidir, ama çok camsı buzlarda tutunamayabilir tabi. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Kontrollü gidilirse toplama imkanımız var yani. Aşırı soğuk iklimlerde araç kullanmadım, yakın zamanda tecrübe edeceğiz bakalım.

Geniş ve güvenli bir yerde aracınızı test edin, buz üstünde ki refleks hareketleriniz gelişir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Buzda ne ABS ne TCS ne en baba kış lastiği geçerlidir. Şu an Kastamonu'da kar yağıyor dağ köylerine arabayla oynamaya gitmiştim şimdi geldim. Valla bu iklimde ASD geçerli gerisi yalan [emoji12] Pek bi sardı ama iyice oynadım arabayla. Tüm keyfimi aldım. Lastiklerimi de iyice denedim. Yakında yorum yapacağım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Geniş ve güvenli bir yerde aracınızı test edin, buz üstünde ki refleks hareketleriniz gelişir.

 

İzmir'de test edecek imkanım yok. :)  Ağrı'ya gideceğim, mecbur yolda tecrübe edeceğiz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Ani hareket buz üzerinde felaket getirir. Ön cam kirlenmiyor ve yerler ıslak görünüyorsa tedbiri elden bırakmamak gerekir. ;)

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

Kontrollü gidilirse toplama imkanımız var yani. Aşırı soğuk iklimlerde araç kullanmadım, yakın zamanda tecrübe edeceğiz bakalım.

Kesinlikle, kontrollu ve belli hizda ve ani hareketlerden kacinmak 1-0 onde yapar bizi. İlla denemek istiyorsaniz once bos bir alanda gorebilirsiniz, kaymasini, fren mesafesini, tepkimelerini vs, hem tecrube olur, hem de keyifli [emoji56][emoji39]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

İzmir'de test edecek imkanım yok. :) Ağrı'ya gideceğim, mecbur yolda tecrübe edeceğiz.

O zaman yol üzerinde benzinliklerde geniş yerlerde test etmeye bakın, faydasını göreceksiniz.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdal Aydın

Ben geçen sene focusla carrefourun bahçesinde boş iken epeyi bir drift yapmıştım. 15 20 ile giderken dahi araba metrelerce kayıyor kafasına göre.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Daha bi kaç gün önce bi forumda gizli buz üzerinden iyi bir marka kışlık lastik ile geçen birisinin yazısını okudum, dediğine göre araba kaya kaya gitmiş, lastiklerin elinden birşey gelmemiş, ki tam o anda buz bitmişde lastikler yere tutunmayı başarmışlar yoksa yapacak zaten birşey yoktu filan diyordu. 

 

Diğer taraftan bana göre yazlık lastikten daha iyidir, ama çok camsı buzlarda tutunamayabilir tabi. 

 

Kaymanın aslında buz ile ilgisi yok. Lastik buza temas ettiğinde buzun üst kısmının eriyip suya dönüşmesi ve buz ile lastik arasında kalması nedeniyle kayıyor.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Gizli buzlanma en çok köprü ve viyadüklerde karşımıza çıkıyor.Yolun toprağa değmediği yerler (köprü-viyadük gibi) hava sıcaklığı 0 derece ve altı olmasa da rüzgar etkisiyle çabuk buzlanabiliyor..Napacaz peki ;yavaş gidecez buralardan geçerken.Abs-esp ye kendimizi emanet edemeyiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir

Aracı tanımak bence işin en önemli kısmı. İlk focusumla geceleri çıkar oynardım o zamanlar aklım haytalıktaydı ama çok işime yarıyor o denemeler. Hala her fırsatta test ederim hem aracımı hem kendimi...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Benim merak ettiğim, gizli buzlanma olan bir yüzeyde kış lastikleri takılı iken aracın vereceği reaksiyon nasıl oluyor? Haberlerde, gizli buzlanma yüzünden bir çok  trafik kazası görüyoruz. Ne yapmalı, bizim duruma reaksiyonumuz nasıl olmalı? Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.

Buzlu yolda maalesef çivili lastik harici hiç bir lastik işe yaramaz. (Kar/ kış lastiği dahil) Servet abini dediği gibi yavaş, dikkatli ve temkinli kullanmak gerek. Aşağıdaki konuya kısaca göz atabilirsiniz.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/251627-karda-buzda-s%C3%BCr%C3%BC%C5%9F-teknikleri/?hl=%2Bbuzda+%2Bara%C3%A7+%2Bkullanmak

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

ABS yoksa, fren yapınca lastikler kilitlenir ve araç kontrolsüz kayar. ABS varsa fren yapınca lastikler dönmeye devam eder ve araç kontrollü kayar (Fren mesafesi artmış hissi). Her iki durumda da araç kayar. Fakat kontrollü kayma kontrolsüz kaymadan daha kısa mesafelidir.

His değil ABS ile fren mesafesi daha uzun melesef durum böyle.Avantajı kontrol kısmen sizde.Kısmen diyorum çünkü lastikleriniz ne kadar iyi ise ABS karşılığı o kadar iyi oluyor.Daha önce insignia aracım vardı hafif karda dik bir yokuşu tırmanmak için hızlı çıktım yokuşu, tırmandım ama yokuşun sonundaki virajı dönemedim :) Direk kaldırıma tosladım.ABS olduğu halde araç yön değiştirmeden direk karşıya doğru kaydı.Sorun araçta kış lastiği yoktu.Kış lastiği olsa belki dönebilirdi.

Ama ne olursa olsun fren mesafei uzuyor.Tüm testlerde durum aynı.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Abs li araba karlı buzda yolda yokuş inerken başlı başına dert maalesef. Kilitlenip duracağına habire arabayı salıyor.. Ne zaman duracağız desen kontrol sende git gidebildiğin kadar durumu oluşuyor yani. :) Abs ye icat edildiği günden beri karşıyım aynı esp ye karşı olduğum gibi. Kontrol bende olacak başka bir şey istemem.. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy

Kaymanın aslında buz ile ilgisi yok. Lastik buza temas ettiğinde buzun üst kısmının eriyip suya dönüşmesi ve buz ile lastik arasında kalması nedeniyle kayıyor.

Bana mantıklı gelmedi, sanki teori gibi, araştırmak lazım 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bana mantıklı gelmedi, sanki teori gibi, araştırmak lazım 

 

Buz patenleri de aynı mantıkla kullanılır..

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Atlanan nokta, kilitlenince durmuyor işte ;) ABS'li olarak araç ne kadar ileride duruyorsa, kilitlenince daha da ileride duruyor, hatta durmuyor, artık nereye gümlerse  :tongue:

 

 

Tekerlekleri kilitlenmiş araba kilitlenmemiş arabadan daha kısa mesafede durur.. ;)  Ben onu bilir onu söylerim..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

kış lastiklerini ilk aldığım sene havalandım dedim bişey olmaz ya, yerler buzmuş öyle bir kaydıki kurye en ufak bişi yapamadım 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...