İçeriğe Yönlendir

Scorpio - Şaft Boşluk


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya

Arkadaşlar bu şafttaki boşluk nasıl anlaşılır.Engin tecrübenize ihtiyacım var.Aktarma organı;şanzıman şaft defransiyel ve akisler.Bunların içerisinden şafttaki boşluğu nasıl anlayabiliriz?Aracı vitese attınız hafif vurma olduğunda şafttamıdır boşluk yoksa defransiyeldemi.Akislerin sıfır şanzımanında yeni yapıldığını varsayıyorum.Geriye 2 öğe kaldı.Defransiyelde boşluk olsa ötme gibi sesler çıkarır ve ayna marudi dişlisi bir süre sonra sıyırır.Ben aracı vitese attığımda hafif vuruntu gibi hissettiğim sesin şafttaki boşluktan kaynaklanabileceğini zannediyorum ama bu konuda bir deneyimim henüz olmadığı için zannetmeden öteye geçemiyorum.Bir şaftçıya gidemem çünki çok uzak en uygunu eğer boşluk şaftta ise yenisini almak.Daha önce bu şaftın balansı bozukdu ve yaptırdım.Takozu askısı yeni takılmıştı.1 sene geçtikten sonra hızım 100-110'na geldiğinde tekrar balans oluştu.Balansı yapılmadan öncede bu vuruntu vardı.Tabi o zamanlar kafam aracın diğer sorunları ile meşgul olduğundan bu şafta yeni sıra geldi.Şimdi ben bu sıkıntıyı halletmek istiyorum ALLAH nasip ederse yardımlarınız ile.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Lifte alınır . birisi arabada oturur. araç altındaki komutu ile direksiyonda oturana muhtelif  komutlar vererek, alttan göz el ses kontrolü ile anlaşılır boşluğun yeri.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)

Lifte alınır . birisi arabada oturur. araç altındaki komutu ile direksiyonda oturana muhtelif  komutlar vererek, alttan göz el ses kontrolü ile anlaşılır boşluğun yeri.

Çağlar abi o dediğini kayseride yaptık.Akisden dediler bizde yeni akis getirip taktık sorun devam etti.Bu sorun yüzünden akislerim kırılıp yolda kalmıştım.Ispartada akislerim kırıldığında defransiyelede baktırdım ama sorun bulamadılar.

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

herzaman heryerde doğru teşhis olamayabilir o ayrı konu tabii. Arkadan çekişe alışık ehil usta/teknisyen olmalı.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

herzaman heryerde doğru teşhis olamayabilir o ayrı konu tabii. Arkadan çekişe alışık ehil usta/teknisyen olmalı.

Haklısın,usta bizim olmamız gerekiyor artık.Eski arabalardan anlayan az kaldı oda bana denk gelmez.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Formdaki araçların %99 önden çekişli heralde konu hiç itibar görmemiş  malum günümüz otoları.Binen yokki sanayide şafttan anlayan usta olsun değilmi :( Neyse biz arkadan itişe devam diyelim.Eğer sorunu çözebilirsem çözümünüde yazayım arkadan itişlilere baya yardımcı olur. :D

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Bu konu ile alakalı geçenlerde başıma gelen bir durumu anlatayım.Benim önden çekişli opeli 1.viteste gidiyorum gaz veriyorum 2.vitese alıyorum sonra bir boşluk oluyor.Yağını değiştirmek için sanayiye gittim.Ustaya dedim böyle böyle.Öndeki aktarma organı ne ise bilmiyorum,bunlarda şaft yok heralde boşluk var ona bak dedim.Usta bakmış.Önemli değil hepsinde var ama çok sıkıntı ediyorsan parçaları alalım değiştirelim dedi.Keşke scorpio içinde aynısını söylese.Zaten ustaya gitmeden sorunu tahmin edebiliyorum.İş scorpio'ya gelince muammaya dönüşüyor.Ben araç sahibi olduğumda ilk öğrendiğim şey.Araç kişiye özelmiş arkadaşlar anahtarı evdeki hanımına bile vermeyeceksin.Bu ilk öğrendiğimi çok geç öğrenmişim.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Şaftı söktük,boşluğu anlamanın en kolay yolu buymuş.Varmıydı yokmuydu şüphe içinde yaşamaktansa sökmek en güzeliymiş.Zorda değilmiş :) Malesef şaftta boşluk varmış.2.el çıkma temiz şaft aldık.Takozu askı kayışı üzerinde :)Usta ile beraber açtık şaftı.Şaftın kartonlarından açmadan önce bolca dua ediyorum.İNŞALLAH bana kaçmaz bu şaft diye :)Temiz 2.el bulunca sıfırına yönelmedim.Hem fiyatı iyi idi hemde üzerinde tüm ekipmanları vardı.Şaftı açtık kutusundan ortaya tertemiz bir demir parçası çıktı.İlk işim boşluk varmı diye şaftı kucakladığım gibi sağını solunu büküp kıvırmaya başladım.Bağlantı noktalarında çamur v.s vardı.Ustaya bunları tel fırça ile temizle sonra gres ile yağla paslanıp çürümesin dedim.Usta bir kahkaha kopardı.Çok merak ettim söylediğimin neresi komik dedim.Oralar yağlanmaz boyanır dedi.O zaman boya ama önce temizleyin dedim.Yeni şaft takıldı eskisini sardım sarmaladım scorpionun diğer parçalarının yanına koydum.Ardiye scorpio parçası ile dolmuş dükkan açacak kadar var :)

 

İşin en garibi vurdurma çok az oda rolanti yüksek olduğunda yapıyor.Ona hala bir çözüm bulamadım.Müsait olduğumda suudi arabistandan getirttiğim fordun orjinal bujilerini takacağım :) 2 takım getirtmiştim her takım 50bin km gidiyormuş.Bujilere para vermedim bir arkadaşımın arkadaşı hediye olarak getirdi.Birde oksijen sensörüne el atacağım.Yalnız sensör kör yerde nasıl ulaşırım bilemiyorum.

 

Performansı etkiledi.O boşluğun performansı bukadar etkilememesi gerekiyordu kanımca.Gaza basınca uçuyor araba.

 

Tavsiyelerim:Manuel otomatik farketmez.Kalkışlarda agresif olmak aracın bu parçalarına ölümcül zararlar veriyor.1. ve 2. vites değişimlerinde kibar olmak lazım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...