İçeriğe Yönlendir

Focus III - 3' ten Farklılıkları


Serkan Erden

Recommended Posts

Serkan Erden

 

  • ESC'nin (esp) bir derece artmış hali oluyor kendisi; Enhanced Transitional Stability (ETS) sistem kızaklama öncesi müdehalede bulunarak sürücünün kontrol kaybetmesini engellemeye çalışıyor.
  • Endüstride ilk kez sunulacak olan bu sistem hız'dan veya direksiyondan kaynaklanacak olan kızaklamaya önceden tespit edip müdehale ettiği için ESP'ye göre daha yumuşak bir seyehat sunar.
  • Bu teknoloji geliştirilmiş şasi kontrol sistemleri arasında yer almaktadır, bu teknolojiler yeni focusun daha dinamik ve güvenli olmasını sağlamaktadır.
  • Yeni Focus sürüş deneyimini arttırmak için elektrikli direksiyonunu yeniden düzenledi (EPAS), yeni amortisörler eklendi, süspansiyon burçları yenilendi ve yapısal sertliği güçlendirildi.
  • Yeni Focus ayrıca sınıfında en sessiz kabine sahip olabilmek için; gürültü, titreşim ve sertlik iyileştirmesi yaptı.  

 

Direksiyon sistemi, yönlendirmenin daha az efor sarfedecek şekilde değiştirildi, nötr hissedilen bölgeler ortadan kaldırılarak daha içgüdüsel sistemle direksiyondan alınan yol tepkileri arttırıldı. 

 

Sessizlik olarak, daha önceden de söylediğimiz yeni kalın yan camlar ve halı (yalıtım) kullanıldı. Yeni tekerlek kemer kaplaması kullanıldı ayrıca kapı trimleri değişti. Hava emme sistemi değişti (daha akustik ve yeni contalar mevcut). Ayna menteşeleri ve bagaj kapağı da bunların arasında yer almaktadır.

Mühendislar Focus'un ön uç yapısal sertliğini düzenlerek daha net ve çevik olmasını sağladı; motor içinde daha kalın bağlantı noktaları kullanılarak metal güçlendirilmesi yapıldı.

 

Multi-Tune Valve Damper teknolojisi kullanılarak darbe emişi, performans ve dayanıklılığı arttırıldı ayrıca bu sistem araç kontrolü ve konforu arasında optimum dengeyi sağlıyor.

Ek olarak süspansiyon geometrisi değiştirilerek %20 daha sıkı (sağlam-sert) hale getirildi.Bu durum virajlardaki esneklik miktarını azaltır istenmeyen tekerlek hareketlerini en az'a indirir.  Ayrıca ön burçların bağlantı şekli değiştirilerek oradaki bileşenlerin hareketi azaltıldı. 

 

kaynak: focusclub.com

 

eğer hatalı bişey yaptıysam affola...

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş

Anlamadım.Yeni çıkacak focus ta mı olacak. Ya da hangi yıldan itibaren olan hangi model (trend,style,titanyum) focuslarda bunlar var

Yorum bağlantısı
Serkan Erden
6 dakika önce, Fevzi Göktaş yazdı:

Anlamadım.Yeni çıkacak focus ta mı olacak. Ya da hangi yıldan itibaren olan hangi model (trend,style,titanyum) focuslarda bunlar var

mevcut focus özellikleri,makyajsız ile makyajı farklılıkları.( bir kısmı her iki versiyondada olabilir.)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Bir saat önce, Fevzi Göktaş yazdı:

Anlamadım.Yeni çıkacak focus ta mı olacak. Ya da hangi yıldan itibaren olan hangi model (trend,style,titanyum) focuslarda bunlar var

 

3.5 zaten piyasada.

Yorum bağlantısı
Serkan Erden

bu makaleye göre,hangi marka olursa olsun,yeni çıkan modelin bir sonraki, yani makyajlı modelini beklemek lazım. çünkü ilk versiyondaki şikayetler,eksiklikler belirlenerek makyajlı paketlerde bu sıkıntıların çoğu gideriliyor.

4 dakika önce, Ayhan Onaran yazdı:

 

3.5 zaten piyasada.

bu yazı makyajlı ve makyajsız focus 3 arasındaki farklılıkları merak edenler için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Ağırlık farkı var mıydı? Yok ise, cam kalınınlığını nerede tolere ettiler?

Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş
(düzenlendi)

2015 aralıkta aldığımız focus style özelliklerin de bunlar mevcut mu oluyor?

Yalnız plastik aksamına pek özen gösterilmemiş gibi geliyor bana,diğer marka araçlarda da aynı mı acaba plastik kalitesi

tarihinde Fevzi Göktaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Erden
1 saat önce, Tamer Topaç yazdı:

Ağırlık farkı var mıydı? Yok ise, cam kalınınlığını nerede tolere ettiler?

kalınlık sadece 1mm. rüzgar sesi şikayeti ile sadece ön camlar. ağırlığı pek etkileyeceğini düşünmüyorum.

Bir saat önce, Fevzi Göktaş yazdı:

2015 aralıkta aldığımız focus style özelliklerin de bunlar mevcut mu oluyor?

Yalnız plastik aksamına pek özen gösterilmemiş gibi geliyor bana,diğer marka araçlarda da aynı mı acaba plastik kalitesi

bu özellikler donanım ile ilgili değil. yani tüm paketlerinde standart. teknik detaylar.

Yorum bağlantısı
Can Oygur
On 19.01.2017 at 09:02, Serkan Erden yazdı:

 

  • ESC'nin (esp) bir derece artmış hali oluyor kendisi; Enhanced Transitional Stability (ETS) sistem kızaklama öncesi müdehalede bulunarak sürücünün kontrol kaybetmesini engellemeye çalışıyor.
  • Endüstride ilk kez sunulacak olan bu sistem hız'dan veya direksiyondan kaynaklanacak olan kızaklamaya önceden tespit edip müdehale ettiği için ESP'ye göre daha yumuşak bir seyehat sunar.
  • Bu teknoloji geliştirilmiş şasi kontrol sistemleri arasında yer almaktadır, bu teknolojiler yeni focusun daha dinamik ve güvenli olmasını sağlamaktadır.
  • Yeni Focus sürüş deneyimini arttırmak için elektrikli direksiyonunu yeniden düzenledi (EPAS), yeni amortisörler eklendi, süspansiyon burçları yenilendi ve yapısal sertliği güçlendirildi.
  • Yeni Focus ayrıca sınıfında en sessiz kabine sahip olabilmek için; gürültü, titreşim ve sertlik iyileştirmesi yaptı.  

 

Direksiyon sistemi, yönlendirmenin daha az efor sarfedecek şekilde değiştirildi, nötr hissedilen bölgeler ortadan kaldırılarak daha içgüdüsel sistemle direksiyondan alınan yol tepkileri arttırıldı. 

 

Sessizlik olarak, daha önceden de söylediğimiz yeni kalın yan camlar ve halı (yalıtım) kullanıldı. Yeni tekerlek kemer kaplaması kullanıldı ayrıca kapı trimleri değişti. Hava emme sistemi değişti (daha akustik ve yeni contalar mevcut). Ayna menteşeleri ve bagaj kapağı da bunların arasında yer almaktadır.

Mühendislar Focus'un ön uç yapısal sertliğini düzenlerek daha net ve çevik olmasını sağladı; motor içinde daha kalın bağlantı noktaları kullanılarak metal güçlendirilmesi yapıldı.

 

Multi-Tune Valve Damper teknolojisi kullanılarak darbe emişi, performans ve dayanıklılığı arttırıldı ayrıca bu sistem araç kontrolü ve konforu arasında optimum dengeyi sağlıyor.

Ek olarak süspansiyon geometrisi değiştirilerek %20 daha sıkı (sağlam-sert) hale getirildi.Bu durum virajlardaki esneklik miktarını azaltır istenmeyen tekerlek hareketlerini en az'a indirir.  Ayrıca ön burçların bağlantı şekli değiştirilerek oradaki bileşenlerin hareketi azaltıldı. 

 

kaynak: focusclub.com

 

eğer hatalı bişey yaptıysam affola...

Abi bu ses olayına katılmıyorum şehir içi abartılamamak kaydı ile iyi ama 100 üzeri seyir halinde iken ikonik veya kemikleşmiş diyelim yol rüzgar sesi fena :) 

Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş
7 saat önce, Can Oygur yazdı:

Abi bu ses olayına katılmıyorum şehir içi abartılamamak kaydı ile iyi ama 100 üzeri seyir halinde iken ikonik veya kemikleşmiş diyelim yol rüzgar sesi fena :) 

Hangi araca göre fena. Aynı yolda denediğiniz bir araç var mı. Aynı segmentte...

Yorum bağlantısı
Can Oygur

Aynı segmentte başka bi markanın başka bir aracını denemedim açıkçası ama yıllardır kasadan kasaya güzel değişimler yok açıkçası.Yıllardır Focus 1 e binerdik içeride bi tufan kopardı Focus 2 ye geçtik güzel bi iyileştirme vardır fakat 3 e geçişte bu olmadı.Şu an 3.5 kasaya biniyoruz.Şehir içi çok güzel ama dediğim gibi 100-110 gibi hızlara gelince böyle çok kaymak asfalt olmadığı durumlarda içeride bi huzursuzluk var.Yani en azından benim hissettiğim bu.

Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş
Bir saat önce, Can Oygur yazdı:

Aynı segmentte başka bi markanın başka bir aracını denemedim açıkçası ama yıllardır kasadan kasaya güzel değişimler yok açıkçası.Yıllardır Focus 1 e binerdik içeride bi tufan kopardı Focus 2 ye geçtik güzel bi iyileştirme vardır fakat 3 e geçişte bu olmadı.Şu an 3.5 kasaya biniyoruz.Şehir içi çok güzel ama dediğim gibi 100-110 gibi hızlara gelince böyle çok kaymak asfalt olmadığı durumlarda içeride bi huzursuzluk var.Yani en azından benim hissettiğim bu.

Neden sordum. Ben başka araç denemeden focus aldım. Bir çok aracın test sürüş videoları inceledim,içlerin de en iyilerden, ses izolasyonu dahil focus söylenmişti.

Zaten ya jetta ya da focus olacaktı. Jetta dizel gelmeyince,mecbur focus oldu. 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Eskiden lastikler de inceydi , bence sesin kaynağı kalın lastik büyük jant

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Ben F2 den sonra F 3.5 aldiğimda ses yalitimi gerçekten hoşuma gitti uzun yolda 110+ hızlarda biraz artıyor ama F2 kadar da değil lastik faktörü ne kadar etkilidir bilemem.

Yorum bağlantısı
Burak Yıldırım
On 24.01.2017 at 21:40, Adnan Çakır yazdı:

Ben F2 den sonra F 3.5 aldiğimda ses yalitimi gerçekten hoşuma gitti uzun yolda 110+ hızlarda biraz artıyor ama F2 kadar da değil lastik faktörü ne kadar etkilidir bilemem.

 

bende dizel focus 2 mi sattım yaza doğru dizel focus 3 almayı düşünüyorum araştırmalarım sizin yorumunuzu destekler nitelikte lastik illaki etkilidir ama genel anlamda focus 2 den daha başarılı yeni kasalar inşallah bir sıkıntı yaşamayız memnun kalırız 

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
On 24.01.2017 at 18:33, Can Oygur yazdı:

Aynı segmentte başka bi markanın başka bir aracını denemedim açıkçası ama yıllardır kasadan kasaya güzel değişimler yok açıkçası.Yıllardır Focus 1 e binerdik içeride bi tufan kopardı Focus 2 ye geçtik güzel bi iyileştirme vardır fakat 3 e geçişte bu olmadı.Şu an 3.5 kasaya biniyoruz.Şehir içi çok güzel ama dediğim gibi 100-110 gibi hızlara gelince böyle çok kaymak asfalt olmadığı durumlarda içeride bi huzursuzluk var.Yani en azından benim hissettiğim bu.

 

Focus 1 ile 2 neredeyse aynı ses konusunda ancak focus 3 ün diğer kasalarla alakası yok. Aşırı sessiz.. 3.5 kasa yine başarılı. Siz sanırım lastiklerden dolayı farkı anlayamamışsınız.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
On 24.01.2017 at 19:33, Can Oygur yazdı:

Aynı segmentte başka bi markanın başka bir aracını denemedim açıkçası ama yıllardır kasadan kasaya güzel değişimler yok açıkçası.Yıllardır Focus 1 e binerdik içeride bi tufan kopardı Focus 2 ye geçtik güzel bi iyileştirme vardır fakat 3 e geçişte bu olmadı.Şu an 3.5 kasaya biniyoruz.Şehir içi çok güzel ama dediğim gibi 100-110 gibi hızlara gelince böyle çok kaymak asfalt olmadığı durumlarda içeride bi huzursuzluk var.Yani en azından benim hissettiğim bu.

Belki de o zamanlar yaşınızdan dolayı farkı pek görecek kadar odaklanamadınız..

On 26.01.2017 at 10:03, Ayhan Onaran yazdı:

 

Focus 1 ile 2 neredeyse aynı ses konusunda ancak focus 3 ün diğer kasalarla alakası yok. Aşırı sessiz.. 3.5 kasa yine başarılı. Siz sanırım lastiklerden dolayı farkı anlayamamışsınız.

 

Ayhan beye focus 2 ve 2,5 kullanmış biri olarak katılıyorum.

Makyajlı hali bile biraz fark etmiş ama yeterli değil. O nedenle yalıtım yaptım arabaya ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş

Ses konusunu kafama takmamıştım. Dün 60 km lik uzun yol deneyimim de, 130-140 hızlara çıktığımda sesten rahatsız olmadım. Yol eski ve yeni yapılmış karışımlı bir yol idi. Eski yollar da asfalt sesi geliyor ama rahatsız edecek şekil de değil. Yeni yollar da ise fark edilmiyor. Motor sesi dizel olmasına rağmen nerdeyse gelmiyor. Lastiklerimin marka ve modelini bilmiyorum. İkinci aracımız olan 2006 connectten sonra sessiz geliyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Oygur
On 29.01.2017 at 13:43, Emre Şimşek yazdı:

Belki de o zamanlar yaşınızdan dolayı farkı pek görecek kadar odaklanamadınız..

 

Ayhan beye focus 2 ve 2,5 kullanmış biri olarak katılıyorum.

Makyajlı hali bile biraz fark etmiş ama yeterli değil. O nedenle yalıtım yaptım arabaya ;)

Yaş diyorsunuz yani :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...