İçeriğe Yönlendir

Escort - Aks Kafası Değişimi (Resimli Anlatım)


Coşku Mert

Recommended Posts

Coşku Mert

aracınızda seyir halindeyken saga veya sola keskin dönüşlerde kütürtü sesi geliyorsa aks kafası benimki gibi ömrünü  tamamlamış demektir. aks milini elle sallayıp boşluğu görebilirsiniz. buna genelde aks körüğünün yırtılıp mekanizmanın yağsız kalması neden oluyor. zamanla pislik toz toprak girip boşluk oluşturuyor.

bende değiştirmek için parça ve usta araştırması yaptım. parçayı ortalama 50-65 tl ye satıyorlar. ben çiftini 100 tl ye aldım (bgs marka) degişimine ise çifti için 150 tl istediler. çok geldiği için kendim degiştirmeye karar verdim. hem param cebimde kalır hemde forumda paylaşmış olurum dedim.

bunun için gereken malzemeler: kriko, bijon anahtarı, aracı sabitlemek için takoz veya taş, aks somunu için 32mm lokma, rot başı ve rotil somunu sökmek için 17mm anahtar ve t50 torx lokma, rotili ayırmak için levye ve çekiç, aks miline giren segmani sökmek için segman pensesi, aks körügü kelepcesi icin kelepçe pensesi (pense yoksa plastik kelepçe de kullanabilirsiniz) olması yeterli.

kutudan aks kafası ve segmanı, 32mm somun, aks körüğüyle kelepçeleri, bir de gres yağı çıkıyor

4572baf8430156bc67057a28227223b0.jpg

öncelikle aracı sabitleyip krikoya kaldırmadan önce aks somunu ve bijonlari gevşetiyoruz. kaldırdıktan sonra tamamen söküyoruz.

d4d38e83231b0e63fe768ae32d5d698d.jpg

rotil somunu ve civatasını söküyoruz

b58a9c4a7f3422f02f0cafbab89e2509.jpg

rot başı somununu söküp boşa çıkarıyoruz.

87823eebb9895069cb5d6a3a5c7f62d5.jpg

salıncağı alta dogru kastırıp poryadan kurtulmasını sağlıyoruz. (en zor kısım bu) salıncaktan kurtulan poryayı kendimize doğru çekerek aks milini boşa çıkarıyoruz

eccdccbbb7b8e28803c1b39bed88c39c.jpg

boşa çıkan aksın hali harap

33b12911b0eeb44f3acd5bbb87e3d388.jpg

eski aksı segmanından kurtarıp dışarı alıyoruz.

3493e806f215bb81ea660e1f3e03c0d2.jpg

mili iyice temizleyip yeni körüğü geçiriyoruz. içine de gres yağı sıkıyoruz

32aedbbb9dfe68267bf2a04387a265ee.jpg

kalan gresi de mekanizmaya sıkıyoruz

0567a915c5104d71c33f91792ca70486.jpg

aks başını çekiçle hafif vurarak tam yerine oturmasını sağlıyoruz. sonra körüğün kelepçelerini sıkıyoruz.

5e72fb6cfef21f2869ef2edde41d744f.jpg

sökme işlemini geri sarıp işlemi tamamlıyoruz.

c1aff655938cb5115f05c16f950ffbe0.jpg

iki tarafı yaklaşık 3 saatte değiştirdim. ses falan kalmadı. gönül isterdi ki video çekeyim ama tek başıma olduğum için çekemedim. aklına bişey takılan olursa yardımcı olurum

  • Beğen 14
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

bunu escort için paylaştım ama diğer marka ve modellerde de ufak ayrıntılar dışında uygulama aynı. alet ve beceriniz varsa boş yere tamirhanelere para kaptırmayın

Yorum bağlantısı
Tahir Ak

elinize sağlık. bu körük kısmı çürümemesi için. arada sırada araç lifte kaldırıldığında temizlenip silikon sprey gibi lastiğin ömrünü uzatan ürünler kullanılsa ömrü daha da uzar bence

Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

elinize sağlık kendin yapmanın mutluluğu ayrı birşey :good1:

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

İnsanin kendi yaptigi isten aldigi haz herseye deger. Elinize saglik. Cok basali bir anlatim.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
bunu escort için paylaştım ama diğer marka ve modellerde de ufak ayrıntılar dışında uygulama aynı. alet ve beceriniz varsa boş yere tamirhanelere para kaptırmayın


Ellerinize sağlık Coşku Bey.
Konu başlığında ufak bir değişiklik yaptım.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...