Ahmet Said Avşar 30 Ocak 2017 Paylaş 30 Ocak 2017 kışın araçların fazla yakmasının sebebi olarak motorun daha fazla hava alması ve özellikle lpg propan oranlarının nerdeyse 2 katına çıkıyor olması diolar,siz ne düşünür-bilirsiniz arkadaşlar Yorum bağlantısı
Tahir Ak 30 Ocak 2017 Paylaş 30 Ocak 2017 kışın çok yakma sebepleri. soğuk hava kışlık lastik aracın geç ısınması(soğuk motor zengin karışım da çalışır ve normalden fazla yakıt yakar) gibi nedenledir. Lpg propan bütan oranları yakıtı gözle görülür şekilde etkilediğini düşünmüyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Ocak 2017 Paylaş 30 Ocak 2017 kışın çok yakma sebebi ayrıca giren havanın da soğuk olması enerjinin bir kısmının ısınmaya harcanması. Katalitik ısınana kadar motor ısınana kadar zengin karışım nedeni. Yağmur ve karda lastik sürtünmesinin artması. Yorum bağlantısı
Ahmet Said Avşar 30 Ocak 2017 Yazar Paylaş 30 Ocak 2017 propanın olayı yanmayı artırması,bununda aracın soğukta daha rahat çalışması için olduğu,(%30'dan 50 çıkan bir rakamdan söz ediliyor) daha fazla yanma olduğu için daha fazla yakıt harcadığı üzerinden sunulan bir tez.sadece okuduğum ile konusuyorum,bildiğimden deil Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Ocak 2017 Paylaş 30 Ocak 2017 isyasyondaki pompalarda basınç ibresi var. 11 olmasına dikkat edin. 8 lerde ise kalitesiz karışım alıyorsunuz demektir 9 Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 31 Ocak 2017 Paylaş 31 Ocak 2017 Propan bütandan hangisi daha yanıcı? Hangisi fazla olunca daha iyi oluyor ? Yaz kış oranlarını değiştirmelerinin sebebi depolamakla ilgili miydi ? Yorum bağlantısı
Ersev Kaya 31 Ocak 2017 Paylaş 31 Ocak 2017 10 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı: kışın çok yakma sebebi ayrıca giren havanın da soğuk olması enerjinin bir kısmının ısınmaya harcanması. Katalitik ısınana kadar motor ısınana kadar zengin karışım nedeni. Yağmur ve karda lastik sürtünmesinin artması. Vesile ile sorayım hocam. İş - ev arası mesafe kısa, 7,5 km. O yüzden de arabanın önüne naylon sert bir malzemeyi plaka vidalarına sabitledim ki daha çabuk ısınsın da ben de ısınayım diye pek fark etti mi anlaşılmıyor çünkü ayaz çok fazla Gölbaşı'nda. Sabah Batıkent'ten geldim yaklaşık 30 km ama bir türlü ısınamadım hava yönünü nereye verdiysem. Acaba aracın önünü kapatmakla yanlış mı yapıyorum. Araç 99 focus. Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 31 Ocak 2017 Paylaş 31 Ocak 2017 8 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: isyasyondaki pompalarda basınç ibresi var. 11 olmasına dikkat edin. 8 lerde ise kalitesiz karışım alıyorsunuz demektir Biraz daha ayrıntı verir misin abi? Basınç - kalite ? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 31 Ocak 2017 Paylaş 31 Ocak 2017 47 dakika önce, Ersev Kaya yazdı: Vesile ile sorayım hocam. İş - ev arası mesafe kısa, 7,5 km. O yüzden de arabanın önüne naylon sert bir malzemeyi plaka vidalarına sabitledim ki daha çabuk ısınsın da ben de ısınayım diye pek fark etti mi anlaşılmıyor çünkü ayaz çok fazla Gölbaşı'nda. Sabah Batıkent'ten geldim yaklaşık 30 km ama bir türlü ısınamadım hava yönünü nereye verdiysem. Acaba aracın önünü kapatmakla yanlış mı yapıyorum. Araç 99 focus. Doğru sıkıntı yok. İçerdeki birikmiş demirin soğununu daha yeni aldığı için çok fazla farketmeyebilir ama mutlaka farkeder. Gavur otomatik açılıp kapanan ızgara yaptığına göre. Çabuk ısınınca motor az yakmaya çabuk geçer. 7.5km kritik uzaklık. motor ısındığında varmış oluyorsunuz. Acaba elektrikli ısıtıcı (uzatma ile evden, suyu ısıtan) bu gibi durumlarda ne anlama gelir bizim gibi yakıt pahalı ülkelerde merak ediyorum. BKZ: http://www.fivestarmanufacturing.com/kat_s doğru olan şu sanırım: http://www.oreillyauto.com/site/c/search/Engine+Heater+-+Diesel+Tank+(Universal)/N0652/C0076.oap 1 Yorum bağlantısı
Misafir 31 Ocak 2017 Paylaş 31 Ocak 2017 Yakıt konusunu bilmem ama benım araçta Propan değerinden zengin fakir karışım algılayıp arıza lambası yakmıştı aracın sesi gidişi değişti boğulur gibi çalışmaya başlamıştı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Ocak 2017 Paylaş 31 Ocak 2017 2 saat önce, Münir Nurettin Taşova yazdı: Biraz daha ayrıntı verir misin abi? Basınç - kalite ? kaırşımdaki oran ucuz maliyetli olan tarafında fazla olunca sıkıştırılabilmesi az olduğu için basınç düşük gözükür istasyondaki ibrede. bu konuda detaylı bir anlatım olacaktı forumda 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Şubat 2017 Paylaş 5 Şubat 2017 konuyu bulamadım.. tekrar toparladım: otogazın 2 bileşeni var . propan ve bütan propan pahalı, bütan ucuz. kalorisi yüksek olan esas gazımız propan. yazın %30 propan / kışın % 50 kullanılıyor. buna göre bütanı daha fazla kullanmak maliyeti düşürmek içn gerekli Karışımın miktarını nasıl anlayacağız? pratik bir yolu var: bütanın sıvılaşma basıncı daha düşük. yani bütan miktarı artarsa pompadaki basınç ibresi aşağıda göreceğiz. Genel olarak basınç değeri kışın 9 yazın da 12 nin altında olmamalı denmekte. formüle hesabnı yapmadım. 6 Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 5 Şubat 2017 Paylaş 5 Şubat 2017 Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı: konuyu bulamadım.. tekrar toparladım: Değerli bilgi, teşekkürler abi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts