İçeriğe Yönlendir

Golf 5 - Paketler Arasındaki Farklar Nedir?


Emre Akbas

Recommended Posts

Emre Akbas
(düzenlendi)

Merhaba 

 

Golf 5 te  1.4 tsi - 1.6 - 1.6 fsi - 1.6 tdi modelleri var. İlk tercihinde benzin/lpg olduğunu varsayarsak.

 

Bu motorlarda en problemsiz olanı hangisi birde kendi aralarında sınıf farklılıkları var.

 

Comfortline/ Goal / Midline/ Primeline/ Tour/ Trendline

 

Bu paketleden doludan boşa doğru sınıflandırması nasıl?

 

Paketler arasında nasıl farklar var ve en çok tutulan ve problemsiz olanı hangisi?

 

 

tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

Golf4 ümü soruyorsunuz golf5 imi?

 

golf4 ve golf5 te 1.6TDİ motor seçeneğii yok. Madem LPG li istiyorsunuz alacağınız motor tipi kesinlikle 1.6Hitler motor olmalı(benzinli 8V-16V). 

Paketler arasında problem olarak fark yok en çok tutulan Comfortline'dır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

zamanın vw ceo su: fsi motor en büyük hatamızdı demişti bunun dışındakilere bakıalbilir

Yorum bağlantısı
Ahmed Talha Karaarslan

1.6 tdi motoru poloda 20 bin km kadar kullandım aralıksız olarak. bir problemini görmedim. performansı, dsg şanzımanla uyumu vs iyiydi. araç 60 bin km civarıydı sattığımda. garantisi de devam ediyordu. vw de en çok tutulan comfortline paketidir. highline en üstü trendline da en alt boş donanımdır. tsi ve fsi motorların lpg ile uyumu yok bildiğim kadarıyla.. yeni öğrendiğim çok pahalı bi sistem var sorunsuz çalıştırabilen. lpdi adında.  

Yorum bağlantısı
Emre Akbas
9 dakika önce, Emre Öğüt yazdı:

Golf4 ümü soruyorsunuz golf5 imi?

 

golf4 ve golf5 te 1.6TDİ motor seçeneğii yok. Madem LPG li istiyorsunuz alacağınız motor tipi kesinlikle 1.6Hitler motor olmalı(benzinli 8V-16V). 

Paketler arasında problem olarak fark yok en çok tutulan Comfortline'dır.

 

Golf 5 evet karıştırmış olabilirim 

Hitler dediğiniz 1.6 102 beygir olan değilmi?

 

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt
Şimdi, Emre Akbas yazdı:

 

Golf 5 evet karıştırmış olabilirim 

Hitler dediğiniz 1.6 102 beygir olan değilmi?

 

evet 1.6 102hp olan VW nin efsanevi hitler motoru:)

3 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

zamanın vw ceo su: fsi motor en büyük hatamızdı demişti bunun dışındakilere bakıalbilir

fsi motorun tek özelliği hiçbir özelliğinin olmayışı diyorlar:)

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
zamanın vw ceo su: fsi motor en büyük hatamızdı demişti bunun dışındakilere bakıalbilir


Abi bu kesin bilgi mi? Ben hiçbir kaynakta bulamadım. Günümüzde lüks otomobillerde dahi fsi kullanılıyor. Geliştirilmiş ve turbo takılmış modelleri tfsi ve arkasından da tsi. 1.6 fsi golf 5 aracımız var. Oldukça memnunuz Allaha şükür
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt
2 dakika önce, Yasin Mümin Şimşek yazdı:

 


Abi bu kesin bilgi mi? Ben hiçbir kaynakta bulamadım. Günümüzde lüks otomobillerde dahi fsi kullanılıyor. Geliştirilmiş ve turbo takılmış modelleri tfsi ve arkasından da tsi. 1.6 fsi golf 5 aracımız var. Oldukça memnunuz Allaha şükür

 

fsi ile TFSİ arasında dağlar denizler var:) fsi bassan gitmiyor lpg tam randumanlı olmuyor lpg olmazsa çok yakıyor... memnun olsalardı iyi olsaydı ömrü bu kadar kısa olmazdı hitler motor parasına ve dahada aşşağısına satılıyor fsi lar

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
7 dakika önce, Yasin Mümin Şimşek yazdı:

kesin bilgi mi?

yayılabilir ecnebi mecmuasından imzalı bilgi. yayılabilir müsaittir.

aşırı besleme olmayan yüksek sıkıştırma oranlı dieselleri düşünelim.... pumpe düse zamanları.. kocaman minibüsün gövdesini sallardı 1lt hacme 50 ps çıkaramazdı. sonra tdci tekniği geldi mesela. ona benzer.

şu an mazdanın pistonları görse kör olurdu o zamanki mühendisler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

fsi, gürültülüydü ve yakıt ekonomisi de sağlamıyordu, gücü arttırdı ama tork pek değişmedi. 

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
fsi ile TFSİ arasında dağlar denizler var:) fsi bassan gitmiyor lpg tam randumanlı olmuyor lpg olmazsa çok yakıyor... memnun olsalardı iyi olsaydı ömrü bu kadar kısa olmazdı hitler motor parasına ve dahada aşşağısına satılıyor fsi lar


Tabiki de turbolu motorlar fsi yı karşılaştırmıyorum ancak bu motorların alt yapısını oluşturan fsi motor değilmidir? Lpg evet sıvı sistem uygun sadece oda aşırı pahalı.

fsi, gürültülüydü ve yakıt ekonomisi de sağlamıyordu, gücü arttırdı ama tork pek değişmedi. 


Işıklarda durunca çalıştığı anlaşılmıyor. 3 bin devirden sonra ise evet motor sesi gür bir şekilde geliyor. Şehir içinde aşırı derecede yakıyor. Şehir dışında ise 5 litreyi görebiliyor. Genelde 6-6.5 arası
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Turbo olmayan bir motor için oldukça başarılı bir motor. Hyundai 1.6GDI nasıl sizce? Aynı tür. beklentileri ona göre vermek lazım. Yakıtı da ne olduğunu bilene çok değildi. 105 beygirdi.sahibinden.com a bakın yüzlerce fsi çok yüksek muazzam km lerde passat jetta golf var. 

 

Sorunlu olan tek golf 5 motoru dual charging 170/140 HP 1.4 TSI lardır. Kompresör+Turbo olanlar sorun yaşamışlardır. Çok çok ciddi olmasa da piston sekman sorunları yaşanmıştır. Bunun nedeni olarak enjektör fışkırtma deseninin silindir kenarına degdiği ve yakıtın buradaki yağı alıp götürdüğü için sorun yaşandığı bildirilmektedir.

başlıktaki rakamı lütfen düzeltelim:

 

5= V

4= IV

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
Turbo olmayan bir motor için oldukça başarılı bir motor. Hyundai 1.6GDI nasıl sizce? Aynı tür. beklentileri ona göre vermek lazım. Yakıtı da ne olduğunu bilene çok değildi. 105 beygirdi.sahibinden.com a bakın yüzlerce fsi çok yüksek muazzam km lerde passat jetta golf var. 
 
Sorunlu olan tek golf 5 motoru dual charging 170/140 HP 1.4 TSI lardır. Kompresör+Turbo olanlar sorun yaşamışlardır. Çok çok ciddi olmasa da piston sekman sorunları yaşanmıştır. Bunun nedeni olarak enjektör fışkırtma deseninin silindir kenarına degdiği ve yakıtın buradaki yağı alıp götürdüğü için sorun yaşandığı bildirilmektedir.
başlıktaki rakamı lütfen düzeltelim:
 
5= V
4= IV


2001 1.8 gdi carisma kullandım. Gidişi efsaneydi.

Konuya dönecek olursak. Lpg ile kullanılacak ise 1.6 düz motor tercih edilmeli. Lpg kullanılmayacaksa fsi bence.
Highline en dolusudur. Midline ve goal bir altıdır. Primeline ise en boş donanımdır.
Primeline haricindekilerde çift yönlü dijital klimatronik mevcuttur. Primelinede (bildiğim kadarıyla) arkalarda haparlör bulunmamaktaydı.

Kendi aracımdan örnek verecek olursam. Midline 2006 model. En dolu donanımdan eksikleri; sis farı , jant, hız sabitleme , far-yağmur sensörü.

Primelinede ise bunlara ek olarak dijital klima paneli, direksiyon tuşları ve tam ekran yol bilgisayarı eksik.

Piyasada midline olup yarım ekran yol bilgisayarı ve direksiyonda tuşu olmayan midlinelarda mevcut. Yanılmıyorsam 2005 veya 2006dan sonra midlinede bunlar standart donanim oldu.

Bildiğim kadarıyla tüm golf 5lerde 10 nokta airbag bulunmakta.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
1 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Sorunlu olan tek golf 5

segman sıkışıp kırmasını buna mı bağlamışlar?

1 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

silindir kenarına degdiği

 

Yorum bağlantısı
Emre Akbas
43 dakika önce, Yasin Mümin Şimşek yazdı:

 


2001 1.8 gdi carisma kullandım. Gidişi efsaneydi.

Konuya dönecek olursak. Lpg ile kullanılacak ise 1.6 düz motor tercih edilmeli. Lpg kullanılmayacaksa fsi bence.
Highline en dolusudur. Midline ve goal bir altıdır. Primeline ise en boş donanımdır.
Primeline haricindekilerde çift yönlü dijital klimatronik mevcuttur. Primelinede (bildiğim kadarıyla) arkalarda haparlör bulunmamaktaydı.

Kendi aracımdan örnek verecek olursam. Midline 2006 model. En dolu donanımdan eksikleri; sis farı , jant, hız sabitleme , far-yağmur sensörü.

Primelinede ise bunlara ek olarak dijital klima paneli, direksiyon tuşları ve tam ekran yol bilgisayarı eksik.

Piyasada midline olup yarım ekran yol bilgisayarı ve direksiyonda tuşu olmayan midlinelarda mevcut. Yanılmıyorsam 2005 veya 2006dan sonra midlinede bunlar standart donanim oldu.

Bildiğim kadarıyla tüm golf 5lerde 10 nokta airbag bulunmakta.

 

 

Golf 5 te Highline donanım görmedim hiç sahibindende de yok  Comfortline  dan bahsediyo olabilirmisiniz en dolusu o diye biliyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
57 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

segman sıkışıp kırmasını buna mı bağlamışlar?

 

evet öyle okudum ben sağlam sayılabilecek bir yerde.

önce yazılımla çözmeye çalıştılar arka arkaya püskirtme ile sonra memeler ve sanırım bir de üst kapak şekli değişmiş. problem kalkmış.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Golf 5'de kullanılan ilk nesil TSI'larda kronik problemler vardı.

1.6 FSI yakıyor ama gitmiyor, doğrudur. 

İçlerinde LPG uyumu en iyi ve neredeyse her ustanın gözü kapalı yapabileceği, sorunlarının çözümü bilinen bir motor 1.6 Hitler dediğimiz. 

Bana kalırsa hepsi de alınır. Başka marka başka motorda alsanız onunda kronik problemleri olacak illaki.

LPG'li binecekseniz 1.6 Hitler alın. Benzinli binecekseniz 1.4TSI alın. 

Çok temiz bir araç denk gelirse 1.6 FSI alın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

FSI motor biraz sesli olsa da doğru yağ ve yakıt kullanımında lpg takılmadan dünyanın en sorunsuz motorları arasında yerini alır hakkını yememek gerek zamanının en teknolojik motoru idi keza tsi lar tahtını bu motora borçlu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Segman daki kuurm konusunu bilahere tartışalım ama ocakbaşı ister

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
 
Golf 5 te Highline donanım görmedim hiç sahibindende de yok  Comfortline  dan bahsediyo olabilirmisiniz en dolusu o diye biliyorum


Pardon. Karıştırmışım. Highline diye bahsettiğim comfortline olucaktı. Highline golf 5te yok. :)
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
39 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

Segman daki kuurm konusunu bilahere tartışalım ama ocakbaşı ister

 

2.4.1 HC, CO and NOx Emissions

The regulated emissions include the major pollutants from IC engines: HC, CO and NOx. The HC and CO emissions are products of incomplete combustion and increase with poor fuel vaporization, mixture quality and burn rate. The main source of HC emissions is from combustion chamber crevices, which can constitute half the total HCs emitted (Cheng, 1993, Alkidas, 1995). Split-injection strategies have been used to reduce CO and unburned HCs by reducing the fuel impingement on the piston and wall (Serras-Pereira, 2007a, Serras-Pereira, 2007b, Serras-Pereira, 2008). However at low and part-loads the HCs from wall wetting are negligible with a warm engine (Kaiser, 1996) due to improved fuel droplet vaporisation, subsequent dispersion and increased combustion efficiency. 

 

şurdan: http://etheses.bham.ac.uk/3675/1/Daniel12PhD.pdf

 

ama ben başka yerde doğrudan okumuştum tsi için.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...