Serhat Mirkelam 31 Ocak 2017 Paylaş 31 Ocak 2017 Selamlar arkdaslar; aracim 2011 ford fiesta 1.25 benzin. 4 gece evvel sorunsuz sekilde marsa bastim ciktim arac abs hatasi elektrikli direksiyon hatasi ve bir cok hata verdi farlar sondu ic isiklar sondu ve sonunda stop etti. Ertesi gun sanayiye zorla goturdum sarj yok arabada , dinamoyu soktuk konjektoru soktuk komur kalmamis. Konjektor aldik taktik arac sorunsuz calisti ; arac calisirken 14.2 bolt olctuk, stop ettikten sonra 11 volt olcum yaptik. Arci kullaniyorum ancak ilk calistirmada sarj lambasi yanmiyor 20 saniye sonra sarj lambasi yanitor ve sonmuyor ne yaptiysak sonduremedik ! Ve ikinci olarak araci calistiriyorum sarj lambasi yanmiyor arka cam resistansini aciyorum resistans calisiyor aku lambasi yandigi anca resistans pasif hale geciyor. Bu lamba neden yanar sarj ederken ? Acaba o yolda kaldigimda hata verdi ve bilgisayara baglanip silinmesimi lazim ? Kocaelide yasiyorum rica ediyorum bana yol gosterin arabadan nefret ettim baltayla arabayi parcalayacam. Yorum bağlantısı
Koray Demir 31 Ocak 2017 Paylaş 31 Ocak 2017 Şarj dinamosunu orjinali ile komple değiştirin sorununuz çözülecektir. Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 31 Ocak 2017 Yazar Paylaş 31 Ocak 2017 yahu bu nasil araba arkadas. 500 lirami verecez simdi ona. Dinamo su anda calisiyor elektrik uretiyor. Neden boyle bir hata veriyor bu araba ? Sarj dinamoda ariza bulamadik. Konjektor komurleri bitikti o degisti bu hatayi verdi. Bilgisayardan bu hata silinmezmi ? Bir de bunu boyle kullanmak arabaya zarar verirmi ? Yorum bağlantısı
Misafir 1 Şubat 2017 Paylaş 1 Şubat 2017 Eğer şarj dinamosu tamir edildi ise akünüz bitmiş olabilir. Yada dinamo hala problemli olabilir. Tekrar ölçüm yaptırarak baktırın derim. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 1 Şubat 2017 Paylaş 1 Şubat 2017 Eski bir reno aracımda aynı problemler meydana geldi.İlk kömürleri değiştirdim olmadı. Konjektör değiştirdim ardından olmadı. Bobinajcıda sargıları değiştirdim olmadı. En sonunda gidip çıkma bir alternatör almak durumunda kalmıştım. Ondan sonra kafam rahat etti. İyi bir elektrikçi şart. Ama tamirci olacak. Yoksa çözüm çıkma parça. Sorun aküde mi yorumum yok. Yorum bağlantısı
Misafir 1 Şubat 2017 Paylaş 1 Şubat 2017 Eğer işlem yaptırdıysanız eğer, tek seçenek değiştirmek kalıyor Malesef.. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Şubat 2017 Paylaş 1 Şubat 2017 Gerekli islemler yapilmis. Akü doldu mu peki? Arac calisir halde 14.4 voltu goruyor mu su an? Stop halde akude 12v var mi? Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 1 Şubat 2017 Paylaş 1 Şubat 2017 Dinamo o kadar kompleks bir parça değil. Gerekli bakımlar yapılınca eski performansına dönmesi gerek. Bence tekrar baktırın aracınıza. Hatta öncesinde bir hata kodu okutun. İllaki bir hata vermiştir. Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 1 Şubat 2017 Paylaş 1 Şubat 2017 Ben, 2011 model Fiestada ekstra bir durum yoksa ( araca tesisat bağlatma falan) şarj dinamosunun ya da buna bağlı ekipmanların arızalandığını düşünmezdim. Çalışan araçta 14.2 -14.4 değerlerini görüyorsam bu da dinamonun görevini yerine getirdiği anlamına gelir derdim. Eğer hiç değişmemiş ise Akü değişimine giderdim. Yazdığın yazıdan yola çıkarak stop halde 11V göstermesi bence düşük bir değer. Konu hakkında teknik bilgiye sahip değilim. Tamamen yaşadıklarımdan ve de okuduklarımdan yola çıkarak son kararım Akü değişimi . Saygılarımla 1 Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 1 Şubat 2017 Yazar Paylaş 1 Şubat 2017 3 saat önce, Sani Gerşon yazdı: Gerekli islemler yapilmis. Akü doldu mu peki? Arac calisir halde 14.4 voltu goruyor mu su an? Stop halde akude 12v var mi? Arac calisirken 14.2 goruyor arac calismaz halde aku 11 volt gosteriyor ne yapacagimi sasirdim Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Şubat 2017 Paylaş 1 Şubat 2017 5 dakika önce, Serhat Mirkelam yazdı: Arac calisirken 14.2 goruyor arac calismaz halde aku 11 volt gosteriyor ne yapacagimi sasirdim Şu an akünüz tam dolu değil. Hatta şarj olmuyor da olabilir. Çalışmazken 12v u görmeniz gerekiyor. 1 Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 1 Şubat 2017 Yazar Paylaş 1 Şubat 2017 Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı: Şu an akünüz tam dolu değil. Hatta şarj olmuyor da olabilir. Çalışmazken 12v u görmeniz gerekiyor. Peki bu olay o lambanin yanmasina neden olurmu ? Aku gozune bakinca yesil gorunuyor yani sarjlo gorunuyor ama cozemedik olayi yani sifir aku takip deneyelimmi Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 1 Şubat 2017 Paylaş 1 Şubat 2017 41 dakika önce, Serhat Mirkelam yazdı: Peki bu olay o lambanin yanmasina neden olurmu ? Aku gozune bakinca yesil gorunuyor yani sarjlo gorunuyor ama cozemedik olayi yani sifir aku takip deneyelimmi Serhat Bey merhabalar , Akü işareti yeşil gözükebilir bu sizi aldatmasın. Akü içerisinde akü modeline bağlı değişkenlik gösterebilir 6 adet plaka vardır. Her bir plakada 2 volttur. Sizin yapacağınız en güzel teşhis. Güzel bir cihazla akü ölçümünü yaptırmanız.Benim tahminim sizin plakalardan biri gitmek üzere bu da sistemde arıza ışıklarının yanmasına sebep oluyor. Bazı lastikçiler aküde satmaktadır. Onlarda gelişmiş cihazlar mevcut. Orada ölçüm yaptırabilirsiniz.( kağıt çıktı veren cihazlar) Akü voltaj değerleri araç için çok önemli değerlerdir. 12v ile 11v arasında fazla fark yok demeyin. Kışın yeri gelirse marş bile bastırmaz adama. Hatta kışın bu değerler 10v lara kadar düşebilir. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Şubat 2017 Paylaş 1 Şubat 2017 10.5v de, benzinli aracım marş basmıyordu. Bu yüzden Gencay bey'in dediği gibi, ışık sizi aldatmasın. Voltaj düşüklüğü normal değil. Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 1 Şubat 2017 Yazar Paylaş 1 Şubat 2017 1 saat önce, Sani Gerşon yazdı: 10.5v de, benzinli aracım marş basmıyordu. Bu yüzden Gencay bey'in dediği gibi, ışık sizi aldatmasın. Voltaj düşüklüğü normal değil. Tamam en kisa zamanda sifir aku ile deneyecegim. Son bir soru; aki degeri dusuk oldugunda bu isim yanarmi bu normalmidir ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Şubat 2017 Paylaş 1 Şubat 2017 Tabi, o ışık 12 ve 14v harici kendini yakar. Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 1 Şubat 2017 Yazar Paylaş 1 Şubat 2017 Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı: Tabi, o ışık 12 ve 14v harici kendini yakar. Yeni aki deneyip bakacaz ve gene yaniyorsa tesisat isine giricez oyle gorunuyor maalesef Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Şubat 2017 Paylaş 1 Şubat 2017 2011 model araçta tesisatlık bir şey olacağını hiç sanmıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 1 Şubat 2017 Paylaş 1 Şubat 2017 Sani Beyin dedigi gibi yeni aracta tesisata problem olamaz.tabikide gormeden bilemeyiz ama akü kaynakli problem olma ihtimali yüksek.Bircok ariza isiginin dengesiz yanmasi akünün randımanlı calismadigina isaret eder.son olarak bir deneyimimi de sizinle paylasayim.Polo marka eski aracimda direksiyon lambasi yanar 10 saniyede direksiyon tas gibi olurdu saga sola zor donerdi.Direksiyon pompasi felan derken bakmadigimiz nokta kalmadi. Ama sonuc cikmadi.Aku olcumlerimizde hep saglikli cikardi. Derken uzun bir aradan sonra tekrar ariza isigi yakinca akuyu direk degistirdim. Zaten omru de 5 yil olmustu.o gun bugundur ses yok.ayni araci arkadasim kullaniyor. Sonuc olarak Aku degisimi uygun bir cozum olabilir Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Şubat 2017 Paylaş 1 Şubat 2017 18 saat önce, Serhat Mirkelam yazdı: stop ettikten sonra 11 volt olcum yaptik akünüzün 1 gözü yok/iptal/şarj tutumuyor yani bitmiş 1 Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 1 Şubat 2017 Yazar Paylaş 1 Şubat 2017 Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı: akünüzün 1 gözü yok/iptal/şarj tutumuyor yani bitmiş Araca kac amper aku alacam arkadaslar ? Bana bir amper bilgisi verinde ona gore alayim. Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam 15 Şubat 2017 Yazar Paylaş 15 Şubat 2017 Akü değiştik ışık gene sönmedi, son çare orjinal alternator aldık taktık ışıkyanmadı bile. Sorun kalmadı ... 1 Yorum bağlantısı
Hasan Baş 16 Şubat 2017 Paylaş 16 Şubat 2017 Serhat bey akü ne marka ve fiyati ne kadar? Yorum bağlantısı
Hasan Baş 19 Şubat 2017 Paylaş 19 Şubat 2017 Serhat bey akü ne marka ve fiyati ne kadar? Ben aküyü değiştirdim ford marka akü 70 A 300 tl ödedim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts