İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Akü şarj lambası sönmüyor


Serhat Mirkelam

Recommended Posts

Serhat Mirkelam

Selamlar arkdaslar; aracim 2011 ford fiesta 1.25 benzin.

 

4 gece evvel sorunsuz sekilde marsa bastim ciktim arac abs hatasi elektrikli direksiyon hatasi ve bir cok hata verdi farlar sondu ic isiklar sondu ve sonunda stop etti. Ertesi gun sanayiye zorla goturdum sarj yok arabada , dinamoyu soktuk konjektoru soktuk komur kalmamis. Konjektor aldik taktik arac sorunsuz calisti ; arac calisirken 14.2 bolt olctuk, stop ettikten sonra 11 volt olcum yaptik. Arci kullaniyorum ancak ilk calistirmada sarj lambasi yanmiyor 20 saniye sonra sarj lambasi yanitor ve sonmuyor ne yaptiysak sonduremedik ! Ve ikinci olarak araci calistiriyorum sarj lambasi yanmiyor arka cam resistansini aciyorum resistans calisiyor aku lambasi yandigi anca resistans pasif hale geciyor. Bu lamba neden yanar sarj ederken ? Acaba o yolda kaldigimda hata verdi ve bilgisayara baglanip silinmesimi lazim ? Kocaelide yasiyorum rica ediyorum bana yol gosterin arabadan nefret ettim baltayla arabayi parcalayacam.

Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam

yahu bu nasil araba arkadas. 500 lirami verecez simdi ona. Dinamo su anda calisiyor elektrik uretiyor. Neden boyle bir hata veriyor bu araba ? Sarj dinamoda ariza bulamadik. Konjektor komurleri bitikti o degisti bu hatayi verdi. Bilgisayardan bu hata silinmezmi ?

Bir de bunu boyle kullanmak arabaya zarar verirmi ?

Yorum bağlantısı

Eğer şarj dinamosu tamir edildi ise akünüz bitmiş olabilir. Yada dinamo hala problemli olabilir. Tekrar ölçüm yaptırarak baktırın derim.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Eski bir reno aracımda aynı problemler meydana geldi.İlk kömürleri değiştirdim olmadı. Konjektör değiştirdim ardından olmadı. Bobinajcıda sargıları değiştirdim olmadı. En sonunda gidip çıkma bir alternatör almak durumunda kalmıştım. Ondan sonra kafam rahat etti. 


İyi bir elektrikçi şart. Ama tamirci olacak. :) Yoksa çözüm çıkma parça.

 

Sorun aküde mi yorumum yok.

Yorum bağlantısı

Eğer işlem yaptırdıysanız eğer, tek seçenek değiştirmek kalıyor Malesef..

Geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Gerekli islemler yapilmis. Akü doldu mu peki? Arac calisir halde 14.4 voltu goruyor mu su an? Stop halde akude 12v var mi?

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Dinamo o kadar kompleks bir parça değil. Gerekli bakımlar yapılınca eski performansına dönmesi gerek.

Bence tekrar baktırın aracınıza. Hatta öncesinde bir hata kodu okutun. İllaki bir hata vermiştir.

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli

Ben, 2011 model Fiestada ekstra bir durum yoksa ( araca tesisat bağlatma falan) şarj dinamosunun ya da buna bağlı ekipmanların arızalandığını düşünmezdim. Çalışan araçta 14.2 -14.4 değerlerini görüyorsam bu da dinamonun görevini yerine getirdiği anlamına gelir derdim. Eğer hiç değişmemiş ise Akü değişimine giderdim.

Yazdığın yazıdan yola çıkarak stop halde 11V göstermesi bence düşük bir değer.

 

Konu hakkında teknik bilgiye sahip değilim. Tamamen yaşadıklarımdan ve de okuduklarımdan yola çıkarak son kararım Akü değişimi .

Saygılarımla

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam
3 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Gerekli islemler yapilmis. Akü doldu mu peki? Arac calisir halde 14.4 voltu goruyor mu su an? Stop halde akude 12v var mi?

Arac calisirken 14.2 goruyor arac calismaz halde aku 11 volt gosteriyor ne yapacagimi sasirdim

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
5 dakika önce, Serhat Mirkelam yazdı:

Arac calisirken 14.2 goruyor arac calismaz halde aku 11 volt gosteriyor ne yapacagimi sasirdim

Şu an akünüz tam dolu değil. Hatta şarj olmuyor da olabilir. Çalışmazken 12v u görmeniz gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam
Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Şu an akünüz tam dolu değil. Hatta şarj olmuyor da olabilir. Çalışmazken 12v u görmeniz gerekiyor.

Peki bu olay o lambanin yanmasina neden olurmu ? Aku gozune bakinca yesil gorunuyor yani sarjlo gorunuyor ama cozemedik olayi yani sifir aku takip deneyelimmi

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
41 dakika önce, Serhat Mirkelam yazdı:

Peki bu olay o lambanin yanmasina neden olurmu ? Aku gozune bakinca yesil gorunuyor yani sarjlo gorunuyor ama cozemedik olayi yani sifir aku takip deneyelimmi

Serhat Bey merhabalar ,

Akü işareti yeşil gözükebilir bu sizi aldatmasın. Akü içerisinde akü modeline bağlı değişkenlik gösterebilir 6 adet plaka vardır. Her bir plakada 2 volttur.

Sizin yapacağınız en güzel teşhis. Güzel bir cihazla akü ölçümünü yaptırmanız.Benim tahminim sizin plakalardan biri gitmek üzere bu da sistemde arıza ışıklarının yanmasına sebep oluyor. Bazı lastikçiler aküde satmaktadır. Onlarda gelişmiş cihazlar mevcut. Orada ölçüm yaptırabilirsiniz.( kağıt çıktı veren cihazlar)

Akü voltaj değerleri araç için çok önemli değerlerdir. 12v ile 11v arasında fazla fark yok demeyin. Kışın yeri gelirse marş bile bastırmaz adama. Hatta kışın bu değerler 10v lara kadar düşebilir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

10.5v de, benzinli aracım marş basmıyordu. Bu yüzden Gencay bey'in dediği gibi, ışık sizi aldatmasın. Voltaj düşüklüğü normal değil.

Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam
1 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

10.5v de, benzinli aracım marş basmıyordu. Bu yüzden Gencay bey'in dediği gibi, ışık sizi aldatmasın. Voltaj düşüklüğü normal değil.

Tamam en kisa zamanda sifir aku ile deneyecegim. Son bir soru; aki degeri dusuk oldugunda bu isim yanarmi bu normalmidir ?

Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam
Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Tabi, o ışık 12 ve 14v harici kendini yakar.

Yeni aki deneyip bakacaz ve gene yaniyorsa tesisat isine giricez oyle gorunuyor maalesef

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

2011 model araçta tesisatlık bir şey olacağını hiç sanmıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gencay Bengli

Sani Beyin dedigi gibi yeni aracta tesisata problem olamaz.tabikide gormeden bilemeyiz ama akü kaynakli problem olma ihtimali yüksek.Bircok ariza isiginin dengesiz yanmasi akünün randımanlı calismadigina isaret eder.son olarak bir deneyimimi de sizinle paylasayim.Polo marka eski aracimda direksiyon lambasi yanar 10 saniyede direksiyon  tas gibi olurdu saga sola zor donerdi.Direksiyon pompasi felan derken bakmadigimiz nokta kalmadi. Ama sonuc cikmadi.Aku olcumlerimizde hep saglikli cikardi. Derken uzun bir aradan sonra tekrar ariza isigi yakinca akuyu direk degistirdim. Zaten omru de 5 yil olmustu.o gun bugundur ses yok.ayni araci arkadasim kullaniyor. Sonuc olarak Aku degisimi uygun bir cozum olabilir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
18 saat önce, Serhat Mirkelam yazdı:

stop ettikten sonra 11 volt olcum yaptik

akünüzün 1 gözü yok/iptal/şarj tutumuyor yani bitmiş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

akünüzün 1 gözü yok/iptal/şarj tutumuyor yani bitmiş

Araca kac amper aku alacam arkadaslar ? Bana bir amper bilgisi verinde ona gore alayim. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serhat Mirkelam

Akü değiştik ışık gene sönmedi, son çare orjinal alternator aldık taktık ışıkyanmadı bile. Sorun kalmadı ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Baş

Serhat bey akü ne marka ve fiyati ne kadar? Ben aküyü değiştirdim ford marka akü 70 A 300 tl ödedim.

 

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...