İçeriğe Yönlendir

Ordu-Çambaşı-Turnalık


Misafir

Recommended Posts

Otele gitmeden birkaç gün önce 3 oda rezervasyonu yaptım. Amacımız 2 gün kar ve orman manzarası ile birlikte hep birlikte güzel zaman geçirmek idi. Ben Ordu da oturuyorum. Diğer 2 aile başka illerden misafirim olarak geldiler. Oteli işleten Mustafa Bey'e 1 gün önceden telefon açarak yolun açık olduğunu öğrendim. Mustafa Bey'e özellikle yanımızda 3 küçük çocuk olduğunu ve sıcaklık konusunda bir problem olup olmadığını öğrenmek istediğimi belirttim. Kendisi otelin içinde kesinlikle sıcaklıkla ilgili bir problem olmadığını söyledi. Sabah 3 çocuk, 6 yetişkin, 2 araç ile otele doğru yola çıktık. Araçta 2 gün boyuca yapacaklarımızı konuşuyoruz(Kar topu oynayacağımızdan tutunda kızakla kaymaya, şömine başı muhabbetinden tutunda, dışarıda üşüdükten sonra sıcak bir duş yapıp yarım saat bir saat şekerleme yapmaya kadar.Çocuklar bir odada buluşuyorlar ve monopoli oynayacaklar. Neler neler.) Kar kış, zincirli bir yolculuk ile 2 saatte otelin yol ayrımına vardık. Yol ayımı ile otel arası yaklaşık 1 km kadardı ve yol açılmamıştı. Araçların zincirli olması sayesinde otelin önüne kadar bir şekilde vardık. Ve sürprizzzzz. Otelde kalorifer sisteminde bir arıza olduğu söylendi. Fakat kalorifer petekleri hafif sıcaktı. Otelde başka kalan olup olmadığını sorduğumda kimsenin olmadığını öğrendim. Bu kadar yolu geldik neden arayıp bildirmediniz dedim. Cevap yok. Peki nasıl ısınacağız dedim. 5-6 tane ufo vardı. "Sadece biri sağlam kaldı diğerleri patladı." dendi. Çok ilginç bir çözüm ürettiler, 30 dk ara ile odalar arasında ufo yu gezdirecekmişiz. Bakar mısınız, turizm de patlama yapmak isteyen Ordu turizmine? Peki misafirlerimin yanında benim düştüğüm duruma ne dersiniz? 10-12 km ileride olan Çambaşı Otel'in kendilerine ait olduğunu ve aynı ücretle orada kalabileceğimiz söylendi. Kalmayacağımız aşikar olduğu için "Tercih sizin,isterseniz burada kalın." bile dendi.Gittik Çambaşı Otel'e. Oradaki görevli demez mi "Bir yanlışlık var.Biz bu fiyata oda veremeyiz." diye. Çambaşı otelde de kimse yok. 1 saat önce haber verilmesine rağmen odalar soğuktu, ısıtılmamıştı( Otel klima sistemi ile ısıtılıyormuş. -28 dereceye kadar klima çalışabiliyormuş). Biraz diretince ve böyle iş ahlakı olmaz falan denilince anlaştık.Düşünsenize mağduriyetimi fırsata dönüştürmeye çalışıyorlar. Sadece kafeterya ve 3 oda ısıtıldı. Restorant dahil diğer her yer soğuktu. Gece yatarken üşümedik.Fakat banyo ve tuvalet kısmında ısıtıcı yoktu ve soğuktu. Gündüz - 10 ile gece -25 derece arasında olan bir yerde durumu düşünün artık. Ve yanımızda çocukların olduğunu. Sıcak su var dendi. Su yarım saat inat edip akıtmama rağmen ılımadı bile. Uzun lafın kısası yaylada kar 1,5 -2 metre idi. Ne kar topu  oynayabildik. Ne de kayak yapabildik. Sadece araba ile gidip gelirken gördüğümüz kar manzarası yanımıza kâr kaldı. Şöyle bir kanıya sahip oldum; İlk tesiste sadece biz olacağımız için kalorifer masrafına girilmedi.Yoksa dağ başına yapılan otelde boruların donmasına,kaloriferin arızalanmasına karşı önlem alınmaz mı? Siz bu duruma inanır mısınız? Ben söylenenlere inanmadım. Ama tartışmakta istemedim. Zira karşındaki durumu anlamayacaksa ne anlamı var? Bir daha gelmem, gelmek isteyen olurs da açıkca bildiklerimi ifade ederim olur biter.2. tesiste yaz turizmi amacı ile tasarlanmıştı ve hazır denk gelmişken kalsınlar paralarını alalım dendi. İki otelde de 2 şer kişi olduğunu söylersem durumu daha iyi muhakeme edip bir kanıya varmanız daha kolay olur. 
Şimdi "Madem hizmet veremeyeceksin, beni, ailemi, dostlarımı neden yollara döktünüz?" demek hakkım değil midir?
Ki, bahsi geçen muhit benim yaylam ve bölgenin turizm açısından gelişmesinin en çok faydasını görecek insanlardan biriyim. Turnalık mevkiinde dubleks evim var. Ve sektör geliştikce iş sahibi olacak bölgede yaşayan bir sürü akrabam var. Sırf soba yakma işiyle uğraşmayalım ve hanımlar yemek işleriyle uğraşmasınlar, kısacası herkes keyif yapsın diye otelde konaklamak istemiştim. Yoksa dostlarımı, inanın evimde daha iyi ağırlardım.
Bir daha Turnalık ve Çambaşında konaklamak mı? Uzunca bir süre ve daha profesyonel bir anlayışa sahip olduklarını öğrenene kadar asla...
Tüm bunları sadece bir serzeniş amacıyla değil, turizm eğitimi almış ve eski bir turizmci gözüyle de değerlendirerek yazdığımı belirtmek isterim. Bölgem insanı için turizmin önemli bir potansiyel teşkil ettiğini de vurgulamakta fayda var. Biraz daha dikkat ve kontrol şart. Bölge turizminin geleceği kişilerin insiyatifine bırakılamayacak kadar yüksek potansiyel teşkil etmektedir. Turizmde de tüm sektörlerde olması gerektiği gibi "Şark kurnazlığı" değil, ticari etik şarttır. Turizm ancak bu şekilde topluma faydalı olur ve gelişir. Bölge de önder ve lider olduğunu savunan tesis ve yatırımcılar bu konuda bölge insanına örnek olmak zorundadırlar. 

Yorum bağlantısı

Neredeyse 10 yıl bir fiil turizm sektöründe çalışmış ve bir 10 yıldır da tatil yapan biri olarak diyebileceğim, bu iş %90 para ile doğru orantılıdır. Ne kadar ekmek, o kadar köfte mantığı.

Ek olarak turizm, dev dev oteller yapmakla kalite arttırılmıyor, büyümüyor maalesef. Hizmet kalitesini arttırmazsanız naparsanız yapın ucuz turist gelir. Bizim zamanımızda binlerce kalifiye turizm mezunu aç gezerken, 1 paket sigara parasına, ücretsiz yatacak yer/ yemeğe çalışanlar alındı hep otellere.

Ne zaman şu kahrolası herşey dahil sistem girdi devreye. Ne hizmet kalitesi kaldı, ne başka birşey...

Adam gibi hizmet ve lezzet bekleniyor ise de günümüzde 1 hafta 2 kişi en az 4.500-5.000 Tl üzerinde para vermek gerek.

 

2 dakika önce, Barış Ünal yazdı:

geçmiş olsun hocam,can sıkııcı durum gerçekten,ilgili mercilere şikayet edin bence

+1 Şikayette bulunun. Bağlı olduğu kurumu öğrenin. Gerekirse muhtarlığa kadar şikayet edin. Turizm işletme belgesini elinden bile alırlar.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Booking,şikayet var.tripadvisor, veya bağlı olduğu turizm acentalarının siteleri üzerinden olumsuz geri bildiğimde bulunmanız da etkili olabilir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Hocam çok geçmiş olsun.

 

Kötü bir talihsizlik.

 

Umarım bir daha böyle bir şey ile karşılaşmazsınız. 

Yorum bağlantısı
Özgen Acar

bu tarz problemlerle karşılaşmamak için booking.com puanlarına özellikle dikkat edin ve orada müşteri yorumlarına olan yaklaşımları size birçok konu hakkında ipucu verir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Biz de bu sömster nerde ise yapacaktık bir hata. Gitmeyi düşündüğümüz kervansaray icradan satışa çıkmış haberimiz yok. Gidip rahatsız etmişsiniz oteli bence özür falan da dileyin oldu olacak..... Geçmiş olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçmiş olsun.

Kötü bir tecrübe olmuş.. 

 

 

Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin

Çambaşı yazın daha güzel olur. Kış tatillerinde fazla macera aramamak lazım demekki bize de tecrübe oldu.

Geçmiş olsun paramla rezil olmak kadar ifrit olduğum başka şey yoktur.

Yorum bağlantısı
Okan Tansel

Büyük geçmiş olsun .malesef kendini bilmez esnaflar yüzünden işini hakkaniyetiyle yapanlar da zarar görüyor.

Yorum bağlantısı
Ahmed Talha Karaarslan

Giresun Kümbet Yaylasında, Koçkayasında Birun Otel var 3 gün kadar kalmıştım kış döneminde. Tavsiye ederim. haricindekiler maalesef vasat altı. dengine yada biraz altına bile rastlamadım. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...